Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jotta arvoitus vaikuttaisi houkuttelevammalta ja ihmiset luulisivat olevansa älykkäämpiä kuin ovatkaan, kun Einsteinin mielestä vaan 2% ihmisistä kykenee kyseisen tehtävän ratkaisemaan. Einsteinhan tunnetaan varsinaisena älykkyyden ilmentymänä. Esimerkiksi voidaan sanoa "Mikä Einstein sinä oikein luulet olevasi?" tai "Eipä tuo Spelimieskään ole mikään Einstein". :jahas:Spelimies sanoi:miksi Einstein on tähän sotkettu?
Could Einstein have created this puzzle as written here at the end of the 19th century? While Einstein was a young man, he certainly could have posed some sort of puzzle similiar to this one. But we know definitively that he could not have presented as it is here in the 19th century, because of the cigarette brands. Alfred Dunhill didn't open up a tobacco shop until the early 20th century. Blue Masters weren't launched until 1937. Pall Mall cigarettes weren't introduced until 1939.
Juha1 sanoi:Kyllähän tuon jo jokatoinen päässäkin laskee :whip:
ps, kyllä mä tiesin ettei tuo ollut oikeasti Einsteinin keksimä
stranger sanoi:Esimerkiksi voidaan sanoa "Mikä Einstein sinä oikein luulet olevasi?" tai "Eipä tuo Spelimieskään ole mikään Einstein". :jahas:QUOTE]
Mutta tokihan sinä viisaana miehenä tiedät että noissa tapauksissa einstein aloitetaan pienellä kirjaimella. Kuten Fortumin Lilius tekee wahlroosit kun lähtee Norjaan seikkailemaan miljardien kanssa.
Nimim. äidinkielen ope.
[Jees, veri veri deivid messake, mutta väsyneenä (ja kännissä) saa tunnetusti tehä mitä vaan.]
:D Nöyrin pahoitteluni kyseisestä erheestä. Kyllähän tuo tiedossa on, mutta luonnostaan - ajattelematta asiaa - tuli käytettyä isoa alkukirjainta. Yritän olla tarkempi vastaisuudessa.Spelimies sanoi:Mutta tokihan sinä viisaana miehenä tiedät että noissa tapauksissa einstein aloitetaan pienellä kirjaimella.
Nimim. äidinkielen ope.
Sehän aika harvassa voisi olla se 2%..Tuota päässäratkaisua en usko sitten millään. Taitaa olla aika harvassa ihmiset, jotka siinä onnistuu. Siis arvaamatta tietenkin.
Itsekin ratkaisin suunnileen tuon ikäisenä paperin avulla. Aikaa meni, mutta eiköhän melkein kuka tahansa pysty ratkaisemaan tämän paperin kanssa jos kunnolla jaksaa yrittää. Varmaan siis 98% pystyy ratkaisemaan päässä.Ratkaisin ton arvoituksen joskus 7:llä luokalla ja vielä aika nopeasti.Nyt en jaksa kyllä syventyä tuohon.
Joo menihän toi päässäkin. Samalla tavalla sen "paperin" voi laatia mielessäänkin. Eli siihen vanha kunnon excel-taulukko viidellä sarakkeella niin pysyy ajatukset paremmin "kontrollissa" :D
Mä olen oikeasti kateellinen niille jotka pystyy tohon. Itse en vain pysty muodostamaan oikein minkäänlaista kuvaa päähäni. Ajattelen ihan toisella tavalla kuin kuvina. Valokuvamuistia mulla ei ole ollenkaan.Joo menihän toi päässäkin. Samalla tavalla sen "paperin" voi laatia mielessäänkin. Eli siihen vanha kunnon excel-taulukko viidellä sarakkeella niin pysyy ajatukset paremmin "kontrollissa" :D
Mä olen oikeasti kateellinen niille jotka pystyy tohon. Itse en vain pysty muodostamaan oikein minkäänlaista kuvaa päähäni. Ajattelen ihan toisella tavalla kuin kuvina. Valokuvamuistia mulla ei ole ollenkaan.
Suunnittelen kyllä paljon asioita päässäni ja tiedän miltä vaikkapa joku suunnittelemani esine tulee näyttämään ja osaan tehdä sen suunnitelmieni perusteella, mutta missään vaiheessa en kyllä näe sitä kuvana. Jotenkin vain tiedän miltä se näyttää, vaikken sitä näekään.
Mutta tollasen taulukon rakentaminen päähän on ihan mahdoton tehtävä. Vielä kun siinä pitäisi lukea jotain, niin ei helvetti.
Pystyykö näitä juttuja opettelemaan jollain tavalla?
Tuskinpa mitään exceliä kannattaa alkaa vääntämään päässä, eiköhän parempi ole mallintaa riviin viisi taloa joissa jokaisessa on omistaja, lemmikki yms. Periaatteessa sama asia, mutta luultavasti helpompi muoistaa näin.Mä olen oikeasti kateellinen niille jotka pystyy tohon. Itse en vain pysty muodostamaan oikein minkäänlaista kuvaa päähäni. Ajattelen ihan toisella tavalla kuin kuvina. Valokuvamuistia mulla ei ole ollenkaan.
Suunnittelen kyllä paljon asioita päässäni ja tiedän miltä vaikkapa joku suunnittelemani esine tulee näyttämään ja osaan tehdä sen suunnitelmieni perusteella, mutta missään vaiheessa en kyllä näe sitä kuvana. Jotenkin vain tiedän miltä se näyttää, vaikken sitä näekään.
Mutta tollasen taulukon rakentaminen päähän on ihan mahdoton tehtävä. Vielä kun siinä pitäisi lukea jotain, niin ei helvetti.
Pystyykö näitä juttuja opettelemaan jollain tavalla?
LOL. Ite ratkasin ton muistaakseni kans 10-vuotiaana, ilman paperia tietysti.