eilinen 45min, asiana ternimaidosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 21980
  • Aloitettu Aloitettu
mites mahtaa toimia kun tulen itse melko helposti kipeäksi niin kuis mahtaa pelittää tuo ternimaito, en kyllä usko muihin vaikutuksii mutta onko kellään kokemuksia että paraneeko vastutuskyky. älkääkä jauhako ettö ylihintaista paskaa vaan vastatkaa kysymykseen js on kokemuksia

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Harrastatko glutamiinin ja valkosipulikapseleiden napsimista?

Placeboa tai ei, mut ite oon ollu viimesen pari vuotta paaaaljon harvemmin kipeänä, kuin koskaan aiemmin.

Ternimaidosta ei kokemusta...

Ois kiva saada jotain kivenkovia testituloksia ternimaidon vaikutuksista, esim. hormonien osalta. Iltalehdessä asiantuntijan lausuma "siinä on aineosa, joka vaikuttaa ihmisen oman kasvuhormonin eritykseen", liekö sitten puolueeton mielipide vai ei...
Voishan tuota huvikseen kokeilla jos vaan hinnat ois vähän järkevämmät, niissä kun tuntuu olevan puolet ilmaa.

Originally posted by pori1980
mites mahtaa toimia kun tulen itse melko helposti kipeäksi niin kuis mahtaa pelittää tuo ternimaito, en kyllä usko muihin vaikutuksii mutta onko kellään kokemuksia että paraneeko vastutuskyky. älkääkä jauhako ettö ylihintaista paskaa vaan vastatkaa kysymykseen js on kokemuksia

Ylihintaista paskaa.
Ternimaito itsessään on itsessään terveellistä enpä siihen väittäisi vastaan. Mutta kun tavaraa myydään verkostomarkkinoinnilla niin asiahan on heti selvä. Rahat pois pöljiltä.

Minun mielestä riittää kun vaan syö hyvin ja säännöllisesti ja ottaa jotain monivitamiinivalmistetta päivittäin. Terveelliset elämäntavat ennenkaikkea, ei röökiä ja viinaa kohtuudella, *punttisalia*. Ite en oo ollu kertaakaan kipeä 8!! vuoteen (just laskin). Esimerkiksi kuumetta ei ole tarvinnut mitata kertaakaan tai jäädä kotiin makaamaan minkään takia. Nyt pitää koputtaa puuta :)

Originally posted by apophis
Minun mielestä riittää kun vaan syö hyvin ja säännöllisesti ja ottaa jotain monivitamiinivalmistetta päivittäin. Terveelliset elämäntavat ennenkaikkea, ei röökiä ja viinaa kohtuudella, *punttisalia*. Ite en oo ollu kertaakaan kipeä 8!! vuoteen (just laskin). Esimerkiksi kuumetta ei ole tarvinnut mitata kertaakaan tai jäädä kotiin makaamaan minkään takia. Nyt pitää koputtaa puuta :)

Puskaradion mukaan toi verkostomarkkinoitu ternimaitojuttu on laadullisesti huomattasti huonompaa kuin jotkut toiset valmisteet. Lieneekö perää?

Ja eikö Myllylä muuten ole itse mukana tuossa verkostomarkkinointijutussa? Joten siinä olis ainakin yksi hyvä syy miksi hän sitä kehuu

No tääl on yks pöljä, joka syö jo toista purkkia ternimaitokapseleita.

Onhan sitä joka paikasta kuullu, miten ternimaito vaikuttaa, mutta henkilökohtasesti mä en oo huomannu mitään kummempaa vaikutusta. Tai no, sanotaanko nyt näin et olen kyllä ehdottomasti huomannu positiivisia vaikutuksia kehossani, MUTTA en olis niinkään varma, et ne on ternimaidosta peräisin... Joskus samoihin aikoihin ku alotin niitä syömään, ni uudistin myös ruokavaliotani, eli rasvoja ja protskuja lisää ja yleensäkin lisäsin energiansaantiani. Olo on siis hyvä, mut mulla on vahvasti sellanen käsitys et se on tosta ruoasta peräisin... tiedä sitte?

Olen myös tosi harvoin kipeä, joten eipä siinäkään korjaamisen varaa...

Ja en aio enää ton purkin jälkeen ostaa uutta, katotaan et huomaako sitä missään ettei niitä enää ota. Jotenkin sen eka purkin jälkeen vaan kuvittelin, etten "uskalla" niistä luopua, jos ne kuitenkin on tän hyvän olon ainekset... ja pöh.

Hintaa kapseleilla on todella paljon, joten sekin vaikuttaa asiaan, 40 eurolla saa jo ison kasan ruokaa tai vaikka lisäravinteita!

Parilta muulta taholta olen kuullut mm. univaikeuksien katoamista, yleistä pirteyttä, näön parantumista, hiusten vahvistumista... mjaah.

Originally posted by pajero

Ja eikö Myllylä muuten ole itse mukana tuossa verkostomarkkinointijutussa? Joten siinä olis ainakin yksi hyvä syy miksi hän sitä kehuu

Kyllä on...koko ketjun lippulaiva ja päämannekiini. Harmittaa vähän etten aikoinaan lähtenyt tohon humpuukiin mukaan koska se on saanut niin paljon ilmaista mainosta että kyllä suomalaiset pöljät noita kapseleita ostaa...menihän ne golden neolife bullshit paska pesuaineetkin kaupaksi ilman myllylää.

Suomalainen ymmärrys tuohon jenkkityylisen "eikä tässä vielä kaikki" on vielä niin viatonta että kaikki menee kaupaksi kunhan vedetään joku ivan lendl tai vastaava "hasbeen" telkkuun sölköttämään.

Hiljan pidin aikamoisen palopuheen äidilleni kun löysin orbitrekin lapsuudenkotini nurkista pyörimästä. Joku raja siinäkin mitä omalle äidilleen anteeksi antaa ;-).

-K

Originally posted by Tonza
Harrastatko glutamiinin ja valkosipulikapseleiden napsimista?

Placeboa tai ei, mut ite oon ollu viimesen pari vuotta paaaaljon harvemmin kipeänä, kuin koskaan aiemmin.

Ternimaidosta ei kokemusta...

ihan sama juttu, sen jälkeen ku ostin mustan paidan sinisen sijaan en oo sairastellu yhtään... sori oli pakko :D

kyl täs ollaa vitamiineja syöty lähes niin kauan kun on reenattukin ja valkosipuli kuuluu ruokavalioon, olen silti 3-4 kertaa talven aikana kipeä kesäisin en sairastele. taitaa mennä kokeiluun toi ternimaito.

Jumankauta KIEWI!

Ookko koskaan kokeillu orbitrekkiä???? Se on ihan oikeesti ainoa toimiva härveli mitä voit ostos TV:stä ostaa. Itelläni ei kyseistä laitetta ole mutta kaverilla on ja TOIMII IHAN HYVIN! Täytyy pyytää varmaan joululahjaks:D

Tutikimustietoa!

Tuolta löytyy jotain tutkimustietoa ternimaidosta. http://www.colostruminfo.com/research/medical_refs.html

Itse en ole kokeillut mutta tutkimusten mukaan annosten pitäisi olla aika isoja, jotta tuote toimii. 2 kaps./pv annoksella ei varmasti tapahdu yhtään sen ihmeellisempää kuin lasillisella maitoakaan. Eli kalliiksi tulee jos ternimaidosta haluaa apuja kehonmuokkaukseen.

Taitaapa olla aika lähellä jotain maailmanenkkaa toi sun 8 vuoden putki. Ite en varmaan ole ollut yhtäkään vuotta täysin terve, keskinmäärin olen kipeä kerran tai kaksi vuodessa, ELI TODELLA HARVOIN. Onneks olkoon vaan sulle ja sun putkelles!

Yksi tuttu joka pitää lehmiä, sanoi ainakin kerran, että ne saa paljon enempi rahaa/litra siitä mitä se maksaa kaupassa, eli ne lisää taas jotain paskaa siihen (taas = esim. valion jugurtit maistuu jauholle). Itse olen pysynyt kohtuu terveenä monivitamiini ja monimineraali tapleteilla. Lisäksi käytän palautumisjuomaa. Ja tietysti kunnon ruoka (mahdollisimman vähän eineksiä). Jos itse sairastelisin paljon alkaisin syödä ruokaa joka sisältää paljon antioksidantteja (esim. mustikka) ja siis luonnonantimina, eikä jauhovelleihin sekoitettuna.

Originally posted by Poy
Yksi tuttu joka pitää lehmiä, sanoi ainakin kerran, että ne saa paljon enempi rahaa/litra siitä mitä se maksaa kaupassa, eli ne lisää taas jotain paskaa siihen (taas = esim. valion jugurtit maistuu jauholle). Itse olen pysynyt kohtuu terveenä monivitamiini ja monimineraali tapleteilla. Lisäksi käytän palautumisjuomaa. Ja tietysti kunnon ruoka (mahdollisimman vähän eineksiä). Jos itse sairastelisin paljon alkaisin syödä ruokaa joka sisältää paljon antioksidantteja (esim. mustikka) ja siis luonnonantimina, eikä jauhovelleihin sekoitettuna.

Hmm.. jos puhut maidosta niin "lehmänmaidossa" on erittäin korkea rasvaprosentti. Esim rasvattomassa maidossa rasva on poistettu. Tästä poistetusta rasvasta = kerma saadaan mm. voita.
Piimä, jugurtit on saatu aikaan hapattamalla maitoa erilaisilla bakteereilla:eek:
Ei ole mitään käsitystä tuottajahinnoista, mutta pointti on siinä että maajusseille maksettiin ainakin joskus rasvaprosentin mukaan maidosta, mitä enemmän sen parempi.
Terni on taas "maitoa" mitä lehmä lypsää heti poikimisen jälkeen.
On muuten karmean makuista sellaisenaan, meilläpäin siitä tehtiin jonkinlaista juustoa uunissa kypsentämällä, mikä oli ihan hyvää.

Tässä siis tietoisku paljasjalkaisille kaupunkilaisille, tai muuten vaan tietämättömille. :)

Originally posted by Arska
Terni on taas "maitoa" mitä lehmä lypsää heti poikimisen jälkeen.
On muuten karmean makuista sellaisenaan, meilläpäin siitä tehtiin jonkinlaista juustoa uunissa kypsentämällä, mikä oli ihan hyvää.

Tässä siis tietoisku paljasjalkaisille kaupunkilaisille, tai muuten vaan tietämättömille. :)

Kyllä se oli ternimaitoa, kun äiskä osti sitä yleensä niiltä, mutta silloin ei saanut ja ne sano että niille maksetaan niin hyvin.

Re: Tutikimustietoa!

Originally posted by Kynäniska
Tuolta löytyy jotain tutkimustietoa ternimaidosta. http://www.colostruminfo.com/research/medical_refs.html

Itse en ole kokeillut mutta tutkimusten mukaan annosten pitäisi olla aika isoja, jotta tuote toimii. 2 kaps./pv annoksella ei varmasti tapahdu yhtään sen ihmeellisempää kuin lasillisella maitoakaan. Eli kalliiksi tulee jos ternimaidosta haluaa apuja kehonmuokkaukseen.

Tämähän se on juju taas :). Joka ikisessä luonnon ihmetuotteessa on sama juju että voidaan vedota (pilipali-)tutkimuksiin joissa todetaan sitten että kymmenkertainen-tuhatkertainen annosmäärä voi jotain minimaalista saada aikaan. Glutamiiniakin pitäisi muistaakseni syödä 25-50 grammaa päivässä jotta sillä olisi käytännön merkitystä.

Niin ja muuten, vaikka söin koko viime talven glutamiinia niin olin kipeämpi kuin kymmeneen vuoteen, yhteensä flunssassa ja sen aiheuttamissa jälkitaudeissa yli 2 kuukautta. Muuten en muuttanut ravinto-ohjelmia tai muita, eikä se sairastelu glutamiinista tietenkään johtunu, huonoa munkkia vain mutta ei noista oo mitään hyötyy tollasista.

Tosiaan ei kuulostanut hyvältä tuo "ihmeaine" vaikutelma jonka tosta 45min ohjelmasta jäi päähän. Itseäni jäi kuitenkin kiinnostamaan tuossa ohjelmassa mainittu laktoosi-intoleranssiin oleva vaikutus. Jotenkin se vaan kuulostaa niin 'tyhmältä'.. varmasti ylihinnoiteltuahan nuo on.

Minun mielestä riittää kun vaan syö hyvin ja säännöllisesti ja ottaa jotain monivitamiinivalmistetta päivittäin. Terveelliset elämäntavat ennenkaikkea, ei röökiä ja viinaa kohtuudella, *punttisalia*.

Ei aina riitä. Eräs läheinen ihminen treenaa paljon, syö esimerkillisesti ja vetää päivittäin vitamiineja. Ei tupakoi eikä juo. Ja on ihan jatkuvasti sairaana.

Minä taasen en ole koskaan sen kummemmin sairastellut ja monta vuotta oli ruokavalio ihan retuperällä.

Originally posted by Arska

Jep, siitä saa uunijuustoa yllättävän helposti, ja AH se on hyvää!
Myöskin ternimaidosta tehty pannari (siis korvataan maito ternimaidolla) on ihan älyttömän hyvää.
muistelen itekkin että se maito on aika kallista ja suht harvoinhan sitä sai. Meillä oli sitä ihan pakkasessa asti yhteen aikaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom