eilinen 45min, asiana ternimaidosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 21980
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kattelin läpi tuon kynäniskan linkin tutkimustulokset, eikä sieltä ainakaan minun silmään pistänyt yhtään vakuuttavaa juttua. Suurin osa viitteistä ei suoranaisesti liittynyt asiaan ja kaikki varsinaiseen ternimaidon hyötyihin liittyvät jutut oli huonoissa lehdissä. J. Applied Physiol. jutunkin vitsi eli pieni efekti ainoastaan ifg 1:n kasvussa (ei mitään ero immunoglobuliineissä, lihasmassassa/rasvoissa jne.) oli saatu aikaiseksi valtavilla annostuksilla, ja jutun luettuani jäi kuva että tämäkin efekti oli väkisin kaivettu eikä välttämättä todellinen...

Kaikki voi sitten miettiä, että miten suuri vaikutus on kahden kapselin sisältämällä reilun gramman määrällä kun yllä mainitun jutun 125ml ternimaitouutettakaan ei vaikuttanut käytännössä mitään. Toisaalta kyllähän se placebo vaikutus on monesti tehokkaaksi havaittu ja mitä kalliimpaa ihmelääkettä syö, niin sitä parempaa sen täytyy olla. ;)

Originally posted by Jonksu
Taitaapa olla aika lähellä jotain maailmanenkkaa toi sun 8 vuoden putki. Ite en varmaan ole ollut yhtäkään vuotta täysin terve, keskinmäärin olen kipeä kerran tai kaksi vuodessa, ELI TODELLA HARVOIN. Onneks olkoon vaan sulle ja sun putkelles!

Joskus vielä nuorempana sairastelin enemmän. Mulla tuli mm. keuhkokuume muistaakseni 4 kertaa vuoden, kahden välein. Intissä sairastin 'oikeasti' viimeistä kertaa ja makasin Haminassa sairaalassa viikon, silloin oli paha flunssa epidemia. Mutta sen jälkeen ihme ja kumma ei ole käytännössä ollut yhtään mitään. Kyllä mä tunnen muitakin tyyppejä, jotka ei vaan sairasta. Jos jotain on, niin nenäliinalla selviää ja ei tarvi jäädä kotiin. Omalla kohdallani luulen, että suurin vaikutus on ollut ruokavaliolla. Taitaa ne maailmanenkat olla kuitenkin luokkaa 100 vuotias, eikä koskaan edes pientä flunssaa.

Kannattaa muistaa, että liika treeni heikentää vastustuskykyä. Itse olen treenannut viime vuoden kovemmin kuin koskaan, syönyt terveellisesti, käyttänyt vitamiineja ym. ja sairastanut 2 kovaa flunssaa sinä aikana, mikä on paljon. Ennenkuin treenasin, söin suunnilleen pelkkää pullaa ja keksiä enkä ollut juuri koskaan kipeänä. Yleensä on 0-1 flunssaa/vuosi söipä vitamiineja tai ei (kun on treenannut kohtuullisemmin).

Liekö sitten mahdollista, että ternillä jotenkin kupeerattaisiin tätä urheilijoilla esiintyvää immuniteetin laskua. Tiedä häntä. Kallis kokeilu. Pitäisi syödä aika pitkään, ennenkuin voisi arvioida.

rahat pois idiooteilta

Ternimaitouskovaisuushan oli vajaa 10-vuotta sitten muodissa. Mika Myllylä on sen luokan jeesusteleva hännystelijä, että en nyt menisi uskomaan hänenkään juttuja tasan paskan vertaa. :D
Tarttee vaan muistaa pitää 6.12 telkkari kiinni, ettei se suohiihtäjä pällistele siellä kansallispuku päällä! :D

Uskokoon ketä mihin haluaa, itse en kuitenkaan usko kuin puhtaseen järkeen ja rahanhimoon! :kippis1:

Re: rahat pois idiooteilta

Originally posted by kannibaali
Tarttee vaan muistaa pitää 6.12 telkkari kiinni, ettei se suohiihtäjä pällistele siellä kansallispuku päällä! :D
Eipähän taida viimeisimmillä meriiteillään yltää IHAN itsenäisyyspäivän juhlan vieraslistalle...:evil:

immuniteetin lasku.

tuo viittaus treenin/sairastelujen määrään on todistettu monesti oikeaksi ja sanoohan sen järkikin, että kun elimmistö on äärimmäisessä rasitustilassa, niin sen puollustuskyky on heikko. Valitettavasti tämä pätee myös flussaa kovempiin sairauksiin, tosin tässä tarkoitetaan jatkuvaa erityisen kovaa rasitusta. Henkilökohtaisesti uskon glutamiinin auttavan tässä tilanteessa ja ehkäisevän myös ylikuntoa. Eikös ylikunto tule juuri siitää että elimmistö polttaa glutamiinivarastot loppuun (tämä ei välttämättä ole fakta)

"Onko ternimaito DOUPPINK?!?" :)

Uskon että ternimaidolla kasvaa hyvin. En tiiä onko sillä sitte jotaki etuja tavalliseen maitoon verrattuna.

Voi vain arvailla kuinka kipeä Myllylä olisikaan kilpailukaudella ollutkaan ilman ternimaitoa. Tuntui siltä, että sillä oli aina päällä jonkin asteinen flunssa kun hän kilpaili. Ilman ternimaitoa miehen olis varmaan pitänyt elää steriilissä kuplassa koko kauden? :D

helppoo rahaa =)

sano ainaki tuo markkinoija joka meillä kävi kyläilemässä. en vaan pystyny luottamaan koko ukkoon :D
kysyin siltä että miten se palauttaa kehoa jos vaikka punttia reenaa ja kysyin samalla siltä tutkimus tuloksia ni se löi mulle kouraan jonku tilaston jossa oli vaa ohutsuolen bakteeri pitoisuuksista..tosin en tiiä että liittykö nämä asiat jotenki toisiin mutta eipäilen :confused: enemmänki se minusta liittyy kehon vastustus kykyyn. ? sanokaa HETI jos olen ihan ulapalla, mutta silti nuita kapseleita en rupea myymään.
Ollaan sitten vaikka köyhiä loppu elämän ajan :curs:
ei ruvennu kirveelläkään edes meiltä lähtemään! meinasin sanoa että : :blow: ME!

Paino on voimaa ja ylipaino ylivoimaa ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom