Ei tule hikeä!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Pitäiskö treenien aikana tulla paljonkin hikeä, eli onko se kovinkin tärkeätä? Mulla ei treenien aikana paljon paskaakaan hiostu paikat. Oiskohan syynä alku lämmittely, kun mä poljen kuntopyörää vaivaiset 3-5min?

Oletkos pitkäänkin treenaillut, miten kovaa treenaat, millaiset (harrastus)taustat? Jos olet aloittelija, on ymmärrettävää ettei hikeä pukkaa. Kun kunto kasvaa, alkaa sitä aivan taatusti tulemaan ihan yli omien tarpeitten... Lämmittelyn aikana kyllä pitäisi hikisaada pintaan, kokeile crosstraineria tai soutua.

Oiskohan tuota treeni taustaa yhteensä 4-6kk, mutta se on ollut sillälailla syksystä asti, että 2kk treeniä ja pitkä tauko ku melkein aina on pukannu ylikuntoa joten seurauksena rupesi kyllästyttämään treenit. Nyt olen päättänyt ettei viikon pitempiä taukoja tule.

45-60min treenit joka kerta ja massa jakso menossa jossa treenaan 10-12 toistoilla.

Tuliskohan hikeä pintaa jos alussa polkis pyörää 7-10min?

IMO kuntopyörä ei ole paras lämmittelyyn, onko muita lämmittelyvekottimia käytettävissä? Pyöräillessä vaan jalat liikkuu, kun taas esim. crosstrainer on monipuolisempi ja nostaa sykkeen ja hien pintaan nopeammin.

Zentic sanoi:
Oiskohan tuota treeni taustaa yhteensä 4-6kk, mutta se on ollut sillälailla syksystä asti, että 2kk treeniä ja pitkä tauko ku melkein aina on pukannu ylikuntoa joten seurauksena rupesi kyllästyttämään treenit. Nyt olen päättänyt ettei viikon pitempiä taukoja tule.

45-60min treenit joka kerta ja massa jakso menossa jossa treenaan 10-12 toistoilla.

Tuliskohan hikeä pintaa jos alussa polkis pyörää 7-10min?

Massa jakso 10-12 toistoa ei perkules :D

Tee mieluummin 6-8-10 toistoja niillä massa kasvaa parhaiten itellä ainakin toimii loistavasti melkee aina itte tulee tehtyy 6-8 toistoo tosi harvoin 10 toistoa.

Treenin aikana, joka kestää bout 70 min. tulee nestettä ulos riittävästi ja kuntopyörä osuudella treenin jälkeen hikoilen kuin sika vaikka ylipainoa ei juurikaan ole.
Lammikko kuntopyörän alla olisi monelle melontaa harrastavalle oiva melomis paikka :D

Itse siis hikoilen todella paljon treeniin aikana.. mielestäni vähän liiankin paljon.

Tuo nyt on aivan yksilöllistä Roncoleman. Testaile ite Zentic mikä toistomäärä sulle sopii. Yleensä se on siinä 8-12 välillä, joskus jopa 15. Lämmitteletkö muuten mitenkään muuten kuin tuolla pyörällä? Ylävartalo tosiaan jää aika paitsioon siinä?

Missukka sanoi:
IMO kuntopyörä ei ole paras lämmittelyyn, onko muita lämmittelyvekottimia käytettävissä? Pyöräillessä vaan jalat liikkuu, kun taas esim. crosstrainer on monipuolisempi ja nostaa sykkeen ja hien pintaan nopeammin.

Samaa mieltä, itsekin käytän aina crosstrainereita jos siihen mahdollisuus vain on.

Mutta aika yksilöllistä tuntuu hikoilu olevan, itse hikoilen aika paljon, varsinkin aeroobisen aikana. kun taas emäntä ei hikoile juuri yhtään, vaikka vetää välillä tosi korkeillakin sykkeillä.

Voithan koittaa vetää esim kofeiinia. Juo kahvia tai ota pari kofi tabsia ennen treenejä niin pitäisi alkaa hikeä jo pukkaamaan ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mul riippuu mikä päivä on(esim. onko jalka vai rintapäivä).
Jalkapäivänä hikeä tulee pirusti kyl, mut vaikka rinta-hauispäivänä ei hikee pukkaa paljo yhtään.

ak8400 sanoi:
Voithan koittaa vetää esim kofeiinia. Juo kahvia tai ota pari kofi tabsia ennen treenejä niin pitäisi alkaa hikeä jo pukkaamaan ;)

Tauriini auttaa myös hikoilussa. Kofeiinitabut + tauriini ja hiki lentää varmasti enemmän.

Näin kesäisin loistava alkulämmittely on rullaluistelun sauvojen kanssa, sopii minkä tahansa treenin alkulämmittelyksi ja käy samalla aerobisesta harjoittelusta, suosittelen! Itselläni tämä on auttanut varsinkin selkätreeniin, lavat eivät tuntuneet lämpiävän millään, mutta sauvoilla suihkiessa ne lämpiävät jo kummasti!

Timba79 sanoi:
Tauriini auttaa myös hikoilussa. Kofeiinitabut + tauriini ja hiki lentää varmasti enemmän.

Kofeiinitabut ja tauriinin olen ajatellut ottaa treeneihin mukaan. Onko kofeiinitabuja myynnissä pakkiksella? Ite en ole kyllä nähny niitten olevan myynnissä.

Kahvia ei kärsi ottaa ennen treenejä, muuten se vatsa on sekaisin treenien aikana.

Zentic sanoi:
Kofeiinitabut ja tauriinin olen ajatellut ottaa treeneihin mukaan. Onko kofeiinitabuja myynnissä pakkiksella? Ite en ole kyllä nähny niitten olevan myynnissä.

Kahvia ei kärsi ottaa ennen treenejä, muuten se vatsa on sekaisin treenien aikana.

Eipä kofutabuja myydä muualla kun apteekissa. Ja yleensä eivät ole esille, eli pitää henkilökunnalta pyytää. 100 kpl maksaa vajaat 4 euroa, eli halpoja ovat.

Timba79 sanoi:
Eipä kofutabuja myydä muualla kun apteekissa. Ja yleensä eivät ole esille, eli pitää henkilökunnalta pyytää. 100 kpl maksaa vajaat 4 euroa, eli halpoja ovat.
3,5 euroa kylläkin. ;) Joo tänään tein etureisi- ja pohjetreenin. Ennen treeniä 2kpl kofutabuja ja 3g tauriinia, ilma kohtuu lämmin. Hiki kyllä lensi, olin aivan läpi märkä ku treeni oli tehty, piti nopeaa mennä suihkuun että ei vilustu.

Feikki edit: joo Timbe olikin laittanu että vajaat 4 euroa.

Ei muutako lisää vaatetta päälle :) Mut oikeesti, jos hiki ei tuu vaikka lämmittelet oikeen huolella ja olet varma että lihat pysyvät riittävän lämpiminä läpi treenin, niin ei siit kuivana pysymisestä stressiä kannata ottaa. Itse tykkäisin treenata pitkähihasissa kun paikat pysyy salettiin hyvin lämpöisinä ja loukkaantumisriski vähenee, mut monesti joutuu taipumaan vähempään varustukseen kun hikoilu karkaa käsistä.

Suositut

Back
Ylös Bottom