Ei tule hikeä!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Missukka sanoi:
Tuo nyt on aivan yksilöllistä Roncoleman. Testaile ite Zentic mikä toistomäärä sulle sopii. Yleensä se on siinä 8-12 välillä, joskus jopa 15. Lämmitteletkö muuten mitenkään muuten kuin tuolla pyörällä? Ylävartalo tosiaan jää aika paitsioon siinä?

Ei se kovin yksilöllistä loppujen lopuksi ole. Treenipainot on saatava kasvamaan että lihaksetkin kasvaisvat. Jos vaan jauhat vaikka penkkiä 100kg:lla aina niillä 10-12 toistolla niin sarjapainot ei luultavasti nouse kuin aluksi ihan vähän. Tämä taas johtaa siihen että lihakset ei kasva. Samalla painomäärällä ei siis voi loputtomasti lihaksia kasvattaa. Ketjun aloittaja puhuikin että on massakausi menossa mutta jos sitä massaa hakee niin en tajua miksi välillä pitää aina kerätä sitä voimaa ja sitten taas massaa. Parashan sitä massaa ois kerätä kokoajan ja siihen olis sopiva tyyli vaikka niin että eka sarja vois olla 5 toistoa pitkä ja kaksi seuraavaa sarjaa vois olla esimerkiksi 8-12 toistoalueella. Nuohan tietysti muuttuu aina liikkeiden mukaan että miten pitkä sarja on sopiva ja myös sarjojen määrä riippuu siitä montako liikettä kyseiselle lihakselle tehdään. En nyt tiedä oliko tämä asia nyt kaikille itsestään selvyys; toivon että ei niin joku olisi jopa oppinut jotain uutta tästä viestistä. Sarjapainot on siis saatava nousuun jos haluaa isommat lihakset.

Siis puhutaanko tässä nyt ihan perus bodi/voima- tyyppisestä treenauksesta? Jos näistä on kyse, niin en ymmärrä minkä takia se hiki pitää välttämättä saada pintaan?

Kuminaama sanoi:
Mul riippuu mikä päivä on(esim. onko jalka vai rintapäivä).
Jalkapäivänä hikeä tulee pirusti kyl, mut vaikka rinta-hauispäivänä ei hikee pukkaa paljo yhtään.

Näin se tuntuu itselläkin olevan että jalkapäivänä hikoilee lähestulkoon verta, vaikkakin hiki on pinnassa lähestulkoon treenissä kuin treenissä.. Pidän yleensäkin kyllä tauot sarjojen välissä aika lyhyinä, johtuneeko siitä? :kuola:

No jos joku heittää jalkatreenin läpi ilman hikeä niin aikamoinen fakiiri saa olla. Mulle riittää pelkkä ajatus kovasta prässin puskemisesta niin tuskanhii valuu jo pintaan :)

Mutta ihan tosissaan, kyllä kinttureeneissä jo sen verran isot lihakset tekee yhdellä kertaa töitä että hiki lentää aivan perkeleesti. Hyvä kun eteensä näkee kun otsalta valuu hiet silmille.

RVD sanoi:
Pidän yleensäkin kyllä tauot sarjojen välissä aika lyhyinä, johtuneeko siitä? :kuola:

avot,ite rupesin hikoilemaan kuin sika kun vähensin taukoja about minuuttiin-kahteen.

tenu sanoi:
avot,ite rupesin hikoilemaan kuin sika kun vähensin taukoja about minuuttiin-kahteen.

Nyt jengi alkaa olee oikeilla jäljillä! :rock:

Tuli vaan mieleen, että juotko sä tarpeeksi? (ennen kuin joku älypää ehtii, niin tarkoitan vettä) .Mulla on kummatkin paidat märkiä treenin jälkeen ja treenatessa menee vielä se 0.7 dl vettä. Jos ei juo tarpeeksi niin ei paljon hikeä tule.

tenu sanoi:

Totta tämäkin. Tarpeeksi tiukat tauot ja toistoja tarpeeksi, niin hien saa lentämään hauista treenatessakin.

abine sanoi:
3,5 euroa kylläkin. ;) Joo tänään tein etureisi- ja pohjetreenin. Ennen treeniä 2kpl kofutabuja ja 3g tauriinia, ilma kohtuu lämmin. Hiki kyllä lensi, olin aivan läpi märkä ku treeni oli tehty, piti nopeaa mennä suihkuun että ei vilustu.

Feikki edit: joo Timbe olikin laittanu että vajaat 4 euroa.
viilataan vielä vähän :D tarkasti 3,55€ :D

Jampsu sanoi:
viilataan vielä vähän :D tarkasti 3,55€
Sua ollaan huijattu, kustu silmään. Mulle ne myi 3,5 euroon. :D

No joo, itse asiaan. Joo noi sarjatauot vaikuttaa yllättävän paljon asiaan. Joskus kun tekee tota jalkatreeniä sillain että 20kg 15....xykg 15 ja aina lisää sen 10kg puolen minuutin tauoilla niin kyllä hiki lentää.
Ja muistakaa juoda sitä vettä, ite en treenin aikana juo mutta ennen tulee tankattua joku 1 litra.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mitä isompi lihasryhmä sitä enemmän holikkia pukkaa...näin olen itelläni todennu :) ikinä en oo salilta lähteny paita/housut kuivana ;)

JPK sanoi:
Tuli vaan mieleen, että juotko sä tarpeeksi? (ennen kuin joku älypää ehtii, niin tarkoitan vettä) .Mulla on kummatkin paidat märkiä treenin jälkeen ja treenatessa menee vielä se 0.7 dl vettä. Jos ei juo tarpeeksi niin ei paljon hikeä tule.
siis 0.7 dl ? eli alle desi :hyper:

Onkohan salilla käynnin päätarkotus se että pitäisi hikeä pukata mahdollisimman paljon? Mun mielestä siellä pitäis keskittyä lihasten kasvuun eikä hikoiluun. Tarpeeks kampetta päälle ja juomisesta on huolehdittava mutta ei siihen hikoiluun sitten kannata kiinnittää huomiota paljoa. Vaatteita siks reilusti että pysyy paikat lämpimänä ja ei tule loukkaantumisia kylmien lihasten takia. Nestettä sitten sen takia että jos ja kun sitä hikoilua tapahtuu niin riittää nestettä kropassa. Eikä noita sarjojen välisiä taukoja kannata kovinkaan suuresti lyhentää siks että sais enemmän hikoiltua. Tauot on oltava senverran pitkiä että hengitys ehtii tasaantua melko hyvin ja ei olis väsyny olo eli voi vetää ihan täysillä taas seuraavan sarjan. Jos liian pieniä taukoja pitää niin ei pysty tekemään kovia sarjoja ja se taas heikentää kehitystä.

Eikä heikennä kehitystä! Kropalle nimenomaan pitää antaa aina välillä vähän sokkihoitoa ja muunnella noiden taukojen pituuksia. Loukkaantumisriski jopa kasvaa, jos pitää liian pitkiä taukoja sarjojen välissä.

Onko jotain perustelua että miksi muka ei heikentäisi kehitystä. Paras kehitys saadaan mahdollisimman isoilla painoilla tehdessä (kuitenkin niin että tekniikka ei paljoa kärsisi). Jos pitää oikein lyhyet tauot sarjojen välissä niin yksinkertaisesti ei pysty tekemään kovia sarjoja. Lihakset on ihan puhki entisestä sarjasta ja näinollen sitten joutuu pienentämään painoja ja lihas ei saa maksimaalista ärsykettä.

ZweCCo sanoi:
Onko jotain perustelua että miksi muka ei heikentäisi kehitystä. Paras kehitys saadaan mahdollisimman isoilla painoilla tehdessä (kuitenkin niin että tekniikka ei paljoa kärsisi). Jos pitää oikein lyhyet tauot sarjojen välissä niin yksinkertaisesti ei pysty tekemään kovia sarjoja. Lihakset on ihan puhki entisestä sarjasta ja näinollen sitten joutuu pienentämään painoja ja lihas ei saa maksimaalista ärsykettä.

When training for musculature that is refined and shapely, it's imperative to get a pump. A pump is impossible if the rest periods between sets are too long. Any routine that exceeds one hour is counterproductive. At that point, the muscles and nervous system are being taxed beyond which they can recover. You may be able to tolerate the strain, but it won't grow you any muscle. It's necessary to keep rest periods short in order to overload the muscle properly. Once that's done, there's no need to beat it to death.

Itse uskon taas tähän täydellisesti. Juuri noita taukoja vähentämällä oon saanut hauiksiini 3 cm lisää.

ZweCCo sanoi:

Voimaan saadaankin paras kehitys jo palautus on riittävän pitkä ja pystytään kmäyttämään suurempia painoja, mutta lihaksen kasvatuksessa ei välttämättä ihan näin olekkaan. Kyllä mulla ainakin tuntuisi toimivan 60 sek palautukset huomattavasti paremmin, mitä tuplasti pidemmät, vaikka painoista vähän joutuukin tinkimään treenin edetessä.

weismyller sanoi:
siis 0.7 dl ? eli alle desi :hyper:

HUPSISTA :) Jos otetaan se d pois siitä, eli 0.7 litraa menee mulla vettä treenissä. Mut tarkoitin vielä et miten paljon tulee juotua muuten päivän mittaan? Mä oon ite joutunut/joudun päivittäin "pakottamaan" itseäni juomaan tarpeeksi, eikä vieläkään tule juotua tarpeeksi, mut kyl varmaan menee joku 2-3 litraa päivässä. Aikaisemmin kun tuli töissä juotua melkein pelkästään vain muutama kuppi kahvia, niin ei sitä paljoa hikoiluttanut, mut kyl nyt tulee hyvin hiki pintaan :)

Timba79 sanoi:
Voimaan saadaankin paras kehitys jo palautus on riittävän pitkä ja pystytään kmäyttämään suurempia painoja, mutta lihaksen kasvatuksessa ei välttämättä ihan näin olekkaan. Kyllä mulla ainakin tuntuisi toimivan 60 sek palautukset huomattavasti paremmin, mitä tuplasti pidemmät, vaikka painoista vähän joutuukin tinkimään treenin edetessä.

Paremman pumpin kyllä saa ja lihakset saa sen tuntuseks että ois kaikki mehut poissa. Lihaksen kasvun kannalta kuitenkin on ehdottomasti tärkeintä se että lihakselle saadaan maksimaalisen suuri "ylikuormitus". Ihan hyvä tyyli on tehdä pari viikkoa kovaa treeniä ja sitten viikko esimerkiksi pitempiä supersarjoja. Siinä saa lihaksille sen shokin. Treeniä (lue sarjoja) ei kuitenkaan voi viedä kovalla teholla läpi jos sarjojen väliset tauot on liian pienet. Yksinkertaisesti ei pysty treenaamaan KOVAA jos tauot on liian lyhyet. Tauon pituus siis riippuu siitä miten kovaa on sarjan osannut ottaa. Kuten myös itsekkin mainitsit niin voimatreenissä pitkät tauot on hyvästä. Kehonrakennuksessa olisikin sarjapainot oltava kokoajan kasvussa että kehitystä tapahtuisi koska samoilla painoilla ei voi rajattomasti kasvaa. Eli on vain hyvä että voimaa tulee.

Tämä nyt vaan oli mun mielipide kun olen joitain kehonrakennuskirjoja tässä viimeaikoina lukenu ja tullu katottua muutamia treenivideoita. Aika pitkiä taukoja ne tyypit niissä pitää. Ammattikehonrakentajien treeniä on turha ihan suoraan kopioida tavikselle mutta noissa sarjojen välisissä tauoissa voi ottaa mallia. Heillä on tietysti isommat lihakset ja he tarvitsevat pitemmän tauon että pystyvät ottamaan seuraavan sarjan. Ei kuitenkaan tämmösillä ihan taviksillakaan niin pienet lihakset ole että treeni kunnolla sujuis puolen minuutin tai minuutin palautuksilla. Jotkut kevyimmät liikkeet menee juuri ja juuri minuutin palautuksilla kyllä mutta muut ei.

Timba esimerkiksi voisit perustella kommenttiasi paremmin? Miksi ne lyhyet tauot on hyviä? Oppisinpahan minäkin. :)

EDIT: Muokkasin vähän ekaa lausetta.

Back
Ylös Bottom