Ei tarvetta ystäville?

En koe että ystäväni olisivat tyhmiä, nautin vaan muista asioista nykyään enemmän.

.

Ei mullakaan tyhmiä ystäviä ole, en nimittäin siedä idiootteja:D.

Lähinnä viestilläni koitin kertoa sen, että nykyisin en enään edes yritä ryhtyä sosiaaliseen kanssakäyntiin, saatikka ystävystyä uusien tuttavuuksia kanssa, koska suurin osa on mielestäni tavalla tai toisella saappaan tasolla kun älyn lahjoja mitataan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lähinnä viestilläni koitin kertoa sen, että nykyisin en enään edes yritä ryhtyä sosiaaliseen kanssakäyntiin, saatikka ystävystyä uusien tuttavuuksia kanssa, koska suurin osa on mielestäni tavalla tai toisella saappaan tasolla kun älyn lahjoja mitataan.

Taidat olla melkoinen yleisnero, ainakin omasta mielestäsi:hyper:

.............

Kuulostaa aikapaljon itseltäni. Usein päivät menevät (tai menivät amiksessa/koulussa) niin jotta koulun jälkeen salille/pajalle/jonnekin missä sai olla yksin (tai perheen/tuttujen kanssa, esim. töissä). Sitten illalla kavereidenkanssa facessa juttelua. Nykyään aina välissä kavereidenkanssa reissuja, esim. yksi päivä, aamusti lähetään ajelemaan jonnekinpäin ja illalla myöhään takaisin, päivällä elokuvassakäyntiä, syömässä jne. Sitten kotona taas yksin, mutta kavereidenkanssa pidetään yhteyttä juurikin facen/watsapin kautta. Usein kun töissä on päivän niin ei vain kiinnosta jutella edes perheen kanssa kotona, suoraan omaan huoneeseen kuuntelemaan musiikkia/katsomaan elokuvaa/sarjoja :D

Baareissa tulee käytyä nykyään aika harvoin kunnei tuuppaa enään alkoholi maistumaan yhtähyvin kuin vuosi sitten, mutta noissa tulee käytyä juuri silloin kun on paljon porukkaa liikkeellä, juurikin jotta näkee porukkaa.

Toadin maintsema "akkujen lataus" kuuluu omiin rutiineihin, varsinkin jonkun pitkän kouluviikonjälkeen/työviikonjälkeen missä näkee paljon ihmisiä ja joutuu paljon puhumaan.

Itsellä tällä hetkellä ei yhtään kunnon ystävää. Oikeastaan vaan yksi kehen tulee pidettyä joskus yhteyttä kahvitusten merkeissä. Sit on muutama sukulainen joita nään vähä useammin kun lähellä asuvat. En opiskele, enkä myöskään ole töissä tällä hetkellä. On ollut masennusta, paniikkihäiriötä, sosiaalisten tilanteiden pelkoa yms. Näin jatkunut jo monta vuotta.

Välillä itsekkin ihmettelen kun ei oikeastaan edes kaipaa ystäviä / parisuhdetta sun muuta. Tulee salilla käytyä 4 krt/vko. Katsotaan miten tulevaisuudessa jatkuu, mutta toiveissa olisi löytää joku työpaikka, ja ystäviä + mahdollisesti elämänkumppanikin.

Tuo kaikki kuulostaa niin tutulta, että voisi hyvin olla myös minun kirjoittamaa tekstiä. Tosin sillä erotuksella, että olen ollut työelämässä jo kauan. Oma sosiaalinen piirini käsittääkin siten lähinnä työkaverit, joita näkee ainoastaan työpäivän aikana. Eikä siinä mitään, hienoja tyyppejä ovat suurin osa. Mutta siinä kaikki, eipä niitä paljoa vapaa-ajalla näe. 99% illoista meneekin sitten omissa oloissa omien ajatusten kanssa, ja niitä ajatuksiahan riittää, ja etenkin öisin. Aika surullista. Muutamana päivänä viikossa tulee piipahdettua salilla, mutta eihän siellä uskalla edes tervehtiä ketään, ettei päädy Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten -ketjuun. Tosin aamulla kun käy, niin eipä siellä edes ole kovin montaa tervehdittävää. Mutta kaikesta tästä huolimatta olen sitä mieltä, että yksinäisten kannattaa hakeutua sellaisten(kin) harrastusten pariin, joissa pystyy edes näkemään muita ihmisiä. Jo se piristää kummasti. Se harrastus voi olla kuntosali, mutta se voi olla niin paljon muutakin. Tiedän omasta kokemuksesta, että itsensä liikkeelle saaminen voi välillä olla yksinäiselle todella hankalaa, mutta yleensä siitä seuraa pelkästään voittajafiilis.

Ei ehkä paljoa Staffordia lohduta, mutta sellaisen neuvon antaisin, että nuorena ihmisenä anna hyville asioille aikaa tapahtua. Sulla on jo hyvä harrastus, ja vaikka tuossa mainitset ettet oikeastaan edes kaipaa ystäviä/parisuhdetta, niin tiedä vaikka sieltä saliharrastuksen kautta jotain mukaan tarttuisi. Rivien välistä kun olen lukevinani, että kyllä sulla tilaa kavereille on.

Mun mielestä on oikeastaan aika surullista, jos joku väittää ettei tarvi ystäviä. Sehän vaan tarkottaa sitä, ettei ole pääse kokemaan niitä hienoja hetkiä kavereiden kanssa tai vastaavasti, jos ei tuollaisia hetkiä osaa kaivata, niin tokkopa niitä on koskaan kokenut. Jokainen joka on joskus ystävien ja kavereiden kans viettänyt sellaisia hetkiä, joita voi muistella ja joista tulee hyvälle tuulelle, ei varmastikaan sano, ettei kaipaa toisten ihmisten seuraa.

Tervetuloa kiertoajelulle yksinäisten ihmisten ajatusmaailmaan :( Valitettavasti välillä fiilikset eivät ole kovin hyvät, kun yrität parhaasi mukaan keksiä syitä sille miksi olet aina yksin. Ja kun illasta toiseen jatkuvien itsesyytösten jälkeen yrität heittää pelastusliivejä hukkuvalle itsetunnollesi, niin silloin saattaa tulla mieleen aika provokatiivisiakin kommentteja. Ja nettifoorumit on yksi tapa purkaa niitä. Yleensähän kyse on tietynlaisesta hätähuudosta tyyliin huomatkaa nyt hitto joku minutkin. Aika usein joku huomaakin, mutta neuvomisessa kannattaa olla varovainen. Vaikka se ensin mieleen tuleva "Koetahan nyt piristyä ja lähteä ihmisten ilmoille..." tarkoittaakin varmaan hyvää, on sen vaikutus usein aivan päinvastainen.

Kyllä ystävät ja kaverit on minun mielestä yksi tärkeimmistä asioista elämässä!

Niin totta.

Ja kun kuntoiluaiheisella forkalla ollaan, niin voisin lopuksi heittää pikku haasteen treenaajille. Kun seuraavan kerran menette salille, niin mitäpä jos moikkaisitte ainakin yhtä tutun näköistä naamaa, joka on pyörinyt treenaamassa aina juuri samaan aikaan kuin sinä. Mitään siinä ei todennäköisesti menetä, mutta jos oikein hyvin käy, niin saatatte pelastaa jonkun yksinäisen päivän.

Ei mullakaan tyhmiä ystäviä ole, en nimittäin siedä idiootteja:D.

Oletko itse kuinka korkealla?

Vedänpä hienon noston aiheeseen. Mistä hankkia uusia kavereita tällä iällä? :jahas:

Ihan vakavissani siis kysyn neuvoa, kun vanhat kaverit on etääntyneet täysin. :(

Ei ehkä sovi kaikille mutta mä tuossa iässä muutin pois Suomesta aika tiiviiseen työyhteisöön Britteihin ja siellä oli erittäin helppo tutusta samassa tilanteessa oleviin (=maahanmuuttajiin), moni heistä on näin vuosikymmenen jälkeen erittäin läheisiä edelleen vaikka osa asuu eri mantereellakin. En siis muuttanut kavereiden puutteen takia veke Suomesta vaan ihan muista syistä, toi nyt tuli tollaisena "sivuoireena"

Sinä et siedä idiootteja, saati ryhdy ENÄÄ tai SAATIKA mihinkään :)

Olet selkeästi IDIOOTTI, kun selität paskaa muista.

:)

Huomaan itse ainakin oman käyttäytymiseni menevän melko kausiluontoisesti - välillä kaikki uudet ihmissuhteet kiinnostavat ja tilaisuuksien ilmaantuessa niitä yrittää myös luoda. Kavereille jaksaa soitella ja sopia tapaamisia yms. Sitten aivan toisessa ääripäässä (esimerkiksi tällä kyseisellä hetkellä) haluaa vain olla omissa oloissaan ja tehdä omia juttujaan. Yritäppä siinä sitten selitellä kavereille, että miksi sitä yhtäkkiä muuttuu taas niin passiiviseksi kaikkea sosiaalista kohtaan. Oikee köyhän miehen kaksisuuntainen mielialahäiriö taitaa siis olla kyseessä :D Korrekti termi tällaisella luonteelle olis varmaan ambivertti?

Näistä kahdesta ääripään "kaudesta" huolimatta koen, että pari luottokaveria on vain ja ainoastaan positiivinen juttu. Onneksi olen pari tällaista kamua löytänytkin jotka vielä ymmärtävät tän asian, kun molemmat ovat itse aivan samanlaisia. :) Muille paskanaamoille näitä ailahteluja ei tartteekkaan sitten selitellä :D

Oletko itse kuinka korkealla?

Ahdistaako?

Sinä et siedä idiootteja, saati ryhdy ENÄÄ tai SAATIKA mihinkään :)

Olet selkeästi IDIOOTTI, kun selität paskaa muista.

:)

Sullakin ois vissiin tarvetta kehittää tuota luetun ymmärtämistä? Kerrotko ihan nimeltä että kenestä olen selittänyt paskaa? Puhekielinen ilmaisu ahdistaa?

Taidat olla melkoinen yleisnero, ainakin omasta mielestäsi:hyper:

Kyllä ja tulen toimeen itseni kanssa.

Tuo kaikki kuulostaa niin tutulta, että voisi hyvin olla myös minun kirjoittamaa tekstiä. Tosin sillä erotuksella, että olen ollut työelämässä jo kauan. Oma sosiaalinen piirini käsittääkin siten lähinnä työkaverit, joita näkee ainoastaan työpäivän aikana. Eikä siinä mitään, hienoja tyyppejä ovat suurin osa. Mutta siinä kaikki, eipä niitä paljoa vapaa-ajalla näe. 99% illoista meneekin sitten omissa oloissa omien ajatusten kanssa, ja niitä ajatuksiahan riittää, ja etenkin öisin. Aika surullista. Muutamana päivänä viikossa tulee piipahdettua salilla, mutta eihän siellä uskalla edes tervehtiä ketään, ettei päädy Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten -ketjuun. Tosin aamulla kun käy, niin eipä siellä edes ole kovin montaa tervehdittävää. Mutta kaikesta tästä huolimatta olen sitä mieltä, että yksinäisten kannattaa hakeutua sellaisten(kin) harrastusten pariin, joissa pystyy edes näkemään muita ihmisiä. Jo se piristää kummasti. Se harrastus voi olla kuntosali, mutta se voi olla niin paljon muutakin. Tiedän omasta kokemuksesta, että itsensä liikkeelle saaminen voi välillä olla yksinäiselle todella hankalaa, mutta yleensä siitä seuraa pelkästään voittajafiilis.

Ei ehkä paljoa Staffordia lohduta, mutta sellaisen neuvon antaisin, että nuorena ihmisenä anna hyville asioille aikaa tapahtua. Sulla on jo hyvä harrastus, ja vaikka tuossa mainitset ettet oikeastaan edes kaipaa ystäviä/parisuhdetta, niin tiedä vaikka sieltä saliharrastuksen kautta jotain mukaan tarttuisi. Rivien välistä kun olen lukevinani, että kyllä sulla tilaa kavereille on.

Tervetuloa kiertoajelulle yksinäisten ihmisten ajatusmaailmaan :( Valitettavasti välillä fiilikset eivät ole kovin hyvät, kun yrität parhaasi mukaan keksiä syitä sille miksi olet aina yksin. Ja kun illasta toiseen jatkuvien itsesyytösten jälkeen yrität heittää pelastusliivejä hukkuvalle itsetunnollesi, niin silloin saattaa tulla mieleen aika provokatiivisiakin kommentteja. Ja nettifoorumit on yksi tapa purkaa niitä. Yleensähän kyse on tietynlaisesta hätähuudosta tyyliin huomatkaa nyt hitto joku minutkin. Aika usein joku huomaakin, mutta neuvomisessa kannattaa olla varovainen. Vaikka se ensin mieleen tuleva "Koetahan nyt piristyä ja lähteä ihmisten ilmoille..." tarkoittaakin varmaan hyvää, on sen vaikutus usein aivan päinvastainen.

Niin totta.

Ja kun kuntoiluaiheisella forkalla ollaan, niin voisin lopuksi heittää pikku haasteen treenaajille. Kun seuraavan kerran menette salille, niin mitäpä jos moikkaisitte ainakin yhtä tutun näköistä naamaa, joka on pyörinyt treenaamassa aina juuri samaan aikaan kuin sinä. Mitään siinä ei todennäköisesti menetä, mutta jos oikein hyvin käy, niin saatatte pelastaa jonkun yksinäisen päivän.

Oon kyllä aina ollut tietoinen etten varmasti ole ainoa erakko / helposti syrjäänvetäytyvä hiljainen ihminen :) tosiaan jos mulle esim. tullaan juttelemaan niin olen erittäin ystävällinen kaikkia kohtaan ja varmasti apua saat jos multa tulet kysymään. En tiedä onko se sit tää habituskin joka sen estää ( pituutta 191cm, painoa 105 kiloa. ) ettei porukka uskalla tulla juttelemaan :D.

Jostain olen myös kuullut, että musta saa monesti ylimielisen kuvan, mutta itse ajattelen sen johtuvan ainoastaan siitä että olen uusien ihmisten seurassa aika varuillani ja hiljainen niinkuin muutkin ihmiset varmasti aluksi, mutta tutuksi tullessa sit tietty puhun paljonkin.

Mutta jäädään odottelemaan ja katteleen mitä tapahtuu :) CrookedJawille kiitoksia myös vastauksesta.

Olen jo pidemmän aikaa pitänyt itseäni jonkinasteisena erakkona. Minulla on kaveripiirit vaihdelleet aina siirryttäessä uudelle asteelle opinnoissa, ala-asteelta lähtien. Minulta löytyy 3-4 kaveria 10 vuoden takaa joihin vielä pidän yhteyttä, 90% ihmisistä joita tällä hetkellä tapaan säännöllisesti ovat tuttuja vain kahden vuoden takaa kun muutin uudelle paikkakunnalle. Välillä kieltämättä hieman harmittaa ettei aktiivisemmin ole pitänyt yhteyttä vanhoihin kavereihin, varsinkaan niihin keiden kanssa tuli koettua ne kaikkein ikimuistoisimmat nuoruuden hetket. En kuitenkaan tällä hetkellä koe olevani erityisen yksinäinen. Arkisin en yleensä tapaa ketään kämppistä lukuunottamatta, mikä sopii minulle varsin hyvin. Päivät kuluu opiskellessa ja treenatessa, iltaisin katselen koneelta elokuvia. Viikonloput tulee yhä vietettyä hyvin pitkälti radalla, ei samaan malliin kuin ennen mutta silti, ja pari kertaa on joutunut pettymään kun ei ole löytänyt yhtään juhlaseuraa. Niinä hetkinä tulee juotua kalsarikännit ja muisteltua menneitä, ehkä hieman masentuneena.

Uusien ihmisten tapaaminen on mukavaa, vaikken nyt mitenkään etsimällä etsi kavereita. Minulle on sanottu että olen kärttyisän/ylimielisen näköinen, mikä ei nyt ainakaan helpota ihmisiin tutustumista. Saatan myös joskus olla hieman tyly jollekkin joka tulee liikaa veljeilemään heti alkuun, ainakin selvinpäin. Kännissä olen kaikkien kaveri, ja haluan myös että kaikilla muilla on hauskaa.

Introvertti ilmottautuu, paljon tulee aikaa vietettyä yksin ja ihan omasta tahdosta. On mulla silti kavereita ja siitä olen kiitollinen! Enemmänkin frendien kanssa tulee harrasteltua, aina jotain aktiviteettia pitää olla. Kauheasti en jaksa sellaista että istutaan vaan jossain pubissa porukalla ja jutellaan, ainoastaan hyvien frendien kanssa ja pienessä porukassa.

Viikonloppuisin tulee eniten aktivoitua sosiaalisesti ja nähtyä ystäviä/kavereita, mutta arkisin kyllä 8h työnteko on jo sen verran sosiaalinen tapahtuma, että sen jälkeen ei hirveästi kumppanin lisäksi muita huvita nähdä. Usein kyllä viikonloputkin menee pitkälti rauhaksilteen kotona, maanantaina jätkät sitten töissä kertovat viikonlopun ryypiskelyistä ja ihmettelevät, kun itsellä viikonlopun kohokohtia ovat olleet 9h yöunet ja salilla käynti :)

Introvertti ilmottautuu, paljon tulee aikaa vietettyä yksin ja ihan omasta tahdosta. On mulla silti kavereita ja siitä olen kiitollinen! Enemmänkin frendien kanssa tulee harrasteltua, aina jotain aktiviteettia pitää olla. Kauheasti en jaksa sellaista että istutaan vaan jossain pubissa porukalla ja jutellaan, ainoastaan hyvien frendien kanssa ja pienessä porukassa.

Mulla on sama juttu. En ymmärrä kuinka ihmiset vain jaksavat norkoilla jossain pihalla. Tälläkin hetkellä voin nähdä kuinka maahanmuuttajanaapurini jauhavat paskaa tuolla ulkona. En ole rasisti, mutta kyllä suomalaisen miehen unelma on saada oma mökki jostain korvesta ja haulikko, millä voi hätyytellä kutsumattomat vieraat pois.

töistä ja harrastuksista. Silloin kun harrastin nyrkkeilyä, niin sitä kautta sain paljon uusia kavereita(joita kiinnosti muukin kuin ryyppääminen).
Tällä hetkellä en ole töissä, haku on kyllä päällä. Jospa tilanne korjaantuisi. Harrastuksiakaan ei sen pahemmin ole satunnaisen pyöräilyn lisäksi. Vaikea miettiä sellaista kiinnostavaa harrastusta, missä voisin tavata ihmisiä. :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom