Mä voisin määritellä itseni sosiaaliseksi erakoksi. En kaipaa isoa kaveriporukkaa ympärilleni, vaikka tunnen paljon ihmisiä. Olen pienestä pitäen tehnyt asioita yksin ja teen niitä vieläkin. Toisinaan kuitenkin kaipaan jotain kaveria, joka tekisi mun kanssa asioita. Välillä olisi kivaa jakaa vaikkapa joku leffa- tai matkakokemus toisen kanssa.
Vaikka mulla on ihan läheisiäkin ja vanhoja ystäviä, niin en aina oikein osaa olla niidenkään seurassa ja vaikka ystävät ovat hyviä, niin heillä on aika erilaisia kiinnostuksenkohteita kuin mulla ja he ovat luonteeltaan toisenlaisia. Toisaalta arvomaailmamme ovat aika samankaltaiset. Ja jos ollaan esimerkiksi isommalla porukalla jossain, niin tune itseni helposti jostain syystä ulkopuoliseksi. Siitäkin huolimatta, että olen puhelias. Toisaalta taas välillä käyttäydyn kuin
Powerhousu, eli olen hyvinkin sosiaalinen.
Nykyään tuntuu siltä, että olen alkanut vähän eristäytymään joistain lähiystävistäkin. Heillä on perheet ja omat menot, mikä toisinaan ärsyttää. Kaipaisin kavereita, jotka voisivat tehdä mun kanssa erilaisia asioita ex-tempore. Toisinaan tuntuu, että muhun otetaan yhteyttä silloin, kun parisuhteessa menee huonosti ja halutaan saada siihen tukea.
Toisaalta myös mulla itselläni on omia kuvioita, joista ystävät eivät tiedä tai joihin he eivät ole osallisia. Ja vaikka ystävyys pitäisi olla antamista ja saamista, niin välillä tuntuu että se voi olla vähän yksipuoleista puolin tai toisin. Joskus itsekkäästi valitsen kaverit tiettyihin hetkiin sen mukaan, kuka sopii mihinkin. Uskon, että he tekevät sitä samaa.
Suurimman osan ajastani olen yksin. Välillä kun kysytään arvoista, niin olen joskus miettinyt sitä, että onko mussa joku vika, jos en osaa laittaa kavereita tai perhettä ykkösasiaksi, jos ne arvot pitää laittaa järjestykseen? Tällaisesta erakkomaisesta luonteesta huolimatta olo tuntuu toisinaan vähän yksinäiseltä. Ennemminkin kaipaan elämääni kuitenkin parisuhdetta, kuin lisää ystäviä.
Tämä nyt ei liity täysin tähän yksinolemiseen, mutta kuinka monella yksinolo liittyy siihen, että on masentunut tai ei vain yksinkertaisesti ole ystäviä, vaikka nitä haluaisi?
http://m.hs.fi/inf/infomo?site=hs&v...feed:c=news&feed:i=1305558384142&ref=mob-traf