"Ei menny niinku Strömsössä"

Kysytkö sä nyt tosissasi vai pilkkaatko tyhmää? :D

Mä selitän ton nyt silti, jos joku yhtä tyhmä kuin minä on aikeissa kokeilla tota juttua.

Eli niin voi käydä helposti, kun laittaa esim. kuumaa tomaattikeittoa blenderiin tarkoituksena soseuttaa se samettisen pehmeäksi. Toi kuumuus tekee tonne kannun sisään jonkinlaisen paineen, joka räjäyttää ton kannen pois paikalta ja lopputulos on toi. Mun kohdalla tyhmyys teki tehtävänsä enkä tajunnut tota juttua heti, jonka johdosta yritin pyöräyttää tota masiinaa vielä uudestaan samlla lopputuloksella.

Kokemuksen syvällä rintaäänellä voi todeta vielä sen, että kuuma tomaattikeitto poppaa :D
Miksei voi laittaa kättä kannen päälle, ja antaa ylimääräisen paineen karata siitä kannessa olevasta reijästä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos painais kädellä niin että toi kansi ei liikkuis mihinkään (siis painaisi oikeen kunnolla), voisko se blenderin paksu lasi räjähtää?

Miksei voi laittaa kättä kannen päälle, ja antaa ylimääräisen paineen karata siitä kannessa olevasta reijästä?

Kyllä ne kuumat tomaattikeitot roiskuu sieltä reiästäkin. Mä en ainakaan itse varmaan pystyisi pitämään kunnolla paikallaan (samaan aikaan) kantta ja sitten raottamaan sitä reiän kohdalla olevaa "korkkia" vain vähän.

Ratkaisu: Jäähdytä keittoa, soseuta ja lämmitä uudestaan.

Crrc: En tiedä. En tiedä minkälaisella voimalla se paine purkaantuu (joku kouluja enemmän käynyt voisi selventää tai joku hullu testata) enkä osaa siksi arvioida, löytyykö tarpeeksi voimakasta tyyppiä. Mä luulen kuitenkin, että ennemmin se kansi lentäis, kuin se paksu lasi räjähtäisi. Luulen siis, että se paine purkaantuisi ehkä helpommin sieltä ylhäältä päin ulos.

Kokeiltu on täälläkin, mulla on laite jonka kansi on tiiviisti kiinni. Toki siinä on myös reikä korkkineen. Kuuma kurpitsakeitto mun kokeilun kohdalla ei tursunnut vaan sieltä reiästä vaan myös jokaisesta pienestä mahdollisesta kohdasta mitä se keksi. Mä kokeilin vaan kerran :D

Ja etenkin, miksi pitää yhä uudestaan nostaa esille asia, että jotkut eivät ole alusta asti kärryillä? Pitääkö pönkittää omaa osaamista vai nolouttaa toista tietämättömyytensä takia? Kumpi vaihtoehto loppujen lopuksi on nolompi?

Tämä tuntuu aika yleistä olevan. Siksipä siihen kommeintoinkin, kun ärsytti moinen jonninjoutava kommentti.

Lopettakaa nyt noi off topicit ja keskittykää aiheeseen sekä kuvien laittoon :D Jos joku ei kässää ideaa, niin sit siirtyy toiseen ketjuun. Olen puhunut :whip:

P.S. Strömsö alkaa just nyt klo 20.00 (YLE / FST5)

..."tännekin voisi perustaa samanlaisen ketjun, jonne voisi laittaa kuvia sekä kuvatekstejä/juttuja omista ei-ehkä-ihan-niin-nappiin-menneistä suorituksistaan."

Mikä osa tuossa on epäselvää? Edit. Olin myöhässä.

Oma panokseni:

katso liitettä 64700

Ikean maailman yksinkertaisimman pöydän kokoamisessa meni n. 10h taukoineen pinkin työkalupakin kera.

Sulla on...pinkit työkalut?

Sulla on...pinkit työkalut?

Joo, sain äidiltä joululahjaksi joskus. Siinä tuli mukana mm. pinkki remonttihuivi, muistilehtiö, kynä (pinkki tietysti), laastareita muistaakseni... :D Ja sit tietty kaikki työkalut minisahasta ruuvivääntimeen mitä voi ikinä kotona tarvita. Tuli muuten tarpeeseen!

Joo, sain äidiltä joululahjaksi joskus. Siinä tuli mukana mm. pinkki remonttihuivi, muistilehtiö, kynä (pinkki tietysti), laastareita muistaakseni... :D Ja sit tietty kaikki työkalut minisahasta ruuvivääntimeen mitä voi ikinä kotona tarvita. Tuli muuten tarpeeseen!

Pyydä seuraavan kerran jotain miestä tulemaan avuksi (lue: kokoamaan pöytä) ja tuomaan miestyökalut mukanaan. :rolleyes:

34ru692.jpg

Eikä edes maistunut hyvältä.

Aivan oikein! Ja maistui ällömakealta. Se piti viedä yksiin polttareihin, jotka aloitettiin picnicillä. Aika loppui kesken, joten ajattelin, että pelastan tilanteen pilkkomalla sen pieniksi herkkupaloiksi. Muilla oli kaikenlaisia koristeltuja ja kirjailtuja leivonnaisia ja piirakoita, kuin suoraan konditoriasta (tai Strömsöstä). Minä sitten paljastin nysskästäni tuon muussatun läjäyksen. Kyllä joku sitä maistoi ja kohteliaasti kehuikin, mutta ei se nyt mikään varsinainen hitti ollut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom