"Ei menny niinku Strömsössä"

Suomen ensimmäistä Facebook -kirjaa "Ei menny niinku Strömsössä" selaillessani tuli mieleen, että tännekin voisi perustaa samanlaisen ketjun, jonne voisi laittaa kuvia sekä kuvatekstejä/juttuja omista ei-ehkä-ihan-niin-nappiin-menneistä suorituksistaan.

Aihe on vapaa.

Kirja: http://www.schildts.fi/fi/litteratur/1840-ei-menny-niinku-stromsossa.html

FB-ryhmä löytyy nimellä: "Ei menny niinku Strömsössä"

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vuohenjuusto-pinaattilasagne:

Oksu-1.JPG

Resepti: http://varsinainensekametelisoppa.blogspot.com/2010/10/vuohenjuusto-pinaattilasagne.html

Alustus mielestäni vähän puutteellinen. Kertoisitko tarkemmin tän ketjun ideasta?

Tämähän on just niin kattava alustus kuin tarvitaankin :D
Hyvä ketju.

Gourmeeta aloin tekemään ja tämmöistä tuli:

nakit1.jpg

Sitten tein kerran puusta kajarit vähän hutiloiden, eihän niistä hienot tullu mutta hyvä-ääniset kuitenkin. Inska osti noi pois muuten.

Kerran lämmittelin lohi(file?)puikkoja:
P1010639.jpg

Tosta pinaattilasagnesta on paha pistää pa(h/r)emmaksi. :lol2:

Alustus mielestäni vähän puutteellinen. Kertoisitko tarkemmin tän ketjun ideasta?

Ilmeisesti liittyy jotenkin ruokaan tai jotakin... Varmaan joku älyä vaativa haaste.

"jonne voisi laittaa kuvia sekä kuvatekstejä/juttuja omista ei-ehkä-ihan-niin-nappiin-menneistä suorituksistaan"
"Aihe on vapaa."

Mitä jätkät ei nyt ymmärrä?!
Jos oot tyriny jotain pannu vaikka kamelia niin kuva siitä kamelista tänne.

..."tännekin voisi perustaa samanlaisen ketjun, jonne voisi laittaa kuvia sekä kuvatekstejä/juttuja omista ei-ehkä-ihan-niin-nappiin-menneistä suorituksistaan."

Mikä osa tuossa on epäselvää? Edit. Olin myöhässä.

Oma panokseni:

018.JPG

Ikean maailman yksinkertaisimman pöydän kokoamisessa meni n. 10h taukoineen pinkin työkalupakin kera.

Näyttää kyllä toi pöydän kasaaminen mahtavalta :D
Itekki sitä aina hetken kiroo noita kasatessa ja kun tyttöystävä antaa vääriä ruuveja pyydettäessä :)

Jos ootte FB:ssä, niin käykää tsekkaamassa toi ryhmä, niin aukee ehkä paremmin tää juttu. En oikein osaa selittää tätä hommaa paremmin, kuin miten selitin sen ekassa viestissä.

On siis vielä ihmisiä jotka eivät ole koskaan katsoneet Strömsöötä? En edes minä ole voinut välttyä, vaikken ole omistanut tv:ta vuosiin. Strömsö: "vapaa-ajan ohjelma, jossa käsitellään mm. ruuanlaittoa, puutarhanhoitoa, askartelua ja puutöitä". Ohjelmassa siis valmistetaan eri asioita enempi harrastuspohjalta kuin ammattimaisesti. Kamelin paneminen ei kuulu joukkoon, ellei joku ole rakentanut esim. sahajauhoista, vanhasta nahkasohvasta ja joulupukinparrasta pantavaa DIY-kamelia. Strömsössä ne pystyy tähän silmät kiinni ja pelkillä Fiskarsin saksilla, ja lopputulos myös haisee kamelille. Tämä muuten sopisi tuonne fetissiketjuunkin. Omasta mustikkapiiraasta en valitettavasti ehtinyt ottaa kuvaa, olisi kuulunut juuri tähän sarjaan..

Strömsö on parhautta ja tämä ketju rajattune aihepiirineen myös. ALyssa ja MAnsikkakeitto ymmärsi hyvin. Onhan jossain se "pahimmat mokat" -ketju mutta siinä nyt on vaikka mitä muutakin.

Ketjun aloittajana annan luvan tuoda tänne ketjuun mitä tahansa mokia kuvien sekä hauskojen kuvatekstien tai tarinoiden kera. Vielä kerran... Älkää siis unohtako niitä kuvia. Aiheiden ei tartte liittyä Strömsö -ohjelmaan lainkaan. Toi otsikkohan on nykyään aika käytetty heitto, meni mikä tahansa juttu pieleen.

Kantsii muuten vilkaista tota kirjaa. Nauroin kippurassa.

Mutta eiköhän jatketa :D

Haha! Tää sama on käynyt mulle. Enkä ottanut opikseni vielä heti ekan pyöräytyksen jälkeen, vaan oli pakko testata vielä uudestaan. Sotku oli melkoinen :D

Miten noin voi edes käydä?

On siis vielä ihmisiä jotka eivät ole koskaan katsoneet Strömsöötä? En edes minä ole voinut välttyä, vaikken ole omistanut tv:ta vuosiin. Strömsö: "vapaa-ajan ohjelma, jossa käsitellään mm. ruuanlaittoa, puutarhanhoitoa, askartelua ja puutöitä". Ohjelmassa siis valmistetaan eri asioita enempi harrastuspohjalta kuin ammattimaisesti. Kamelin paneminen ei kuulu joukkoon, ellei joku ole rakentanut esim. sahajauhoista, vanhasta nahkasohvasta ja joulupukinparrasta pantavaa DIY-kamelia. Strömsössä ne pystyy tähän silmät kiinni ja pelkillä Fiskarsin saksilla, ja lopputulos myös haisee kamelille. Tämä muuten sopisi tuonne fetissiketjuunkin. Omasta mustikkapiiraasta en valitettavasti ehtinyt ottaa kuvaa, olisi kuulunut juuri tähän sarjaan..

Kiitos, selvensi asiaa. Oon kuullu joskus tollasesta tv-ohjelmasta. Facebookkia en käytä niin oli hankala saada laajempaa kuvaa tästä jutusta. Tuli semmonen "mutta missä on JJ?"-fiilis!

Miten noin voi edes käydä?

Kysytkö sä nyt tosissasi vai pilkkaatko tyhmää? :D

Mä selitän ton nyt silti, jos joku yhtä tyhmä kuin minä on aikeissa kokeilla tota juttua.

Eli niin voi käydä helposti, kun laittaa esim. kuumaa tomaattikeittoa blenderiin tarkoituksena soseuttaa se samettisen pehmeäksi. Toi kuumuus tekee tonne kannun sisään jonkinlaisen paineen, joka räjäyttää ton kannen pois paikalta ja lopputulos on toi. Mun kohdalla tyhmyys teki tehtävänsä enkä tajunnut tota juttua heti, jonka johdosta yritin pyöräyttää tota masiinaa vielä uudestaan samlla lopputuloksella.

Kokemuksen syvällä rintaäänellä voi todeta vielä sen, että kuuma tomaattikeitto poppaa :D

Haha! Tää sama on käynyt mulle. Enkä ottanut opikseni vielä heti ekan pyöräytyksen jälkeen, vaan oli pakko testata vielä uudestaan. Sotku oli melkoinen :D

Itse kokeilin kolme kertaa kun en uskonut, että noin voi käydä. Tämän jälkeen luonnollisesti vaimo yritti vielä kerran. :D Tuloksena oli molemmilla palaneet kädet. Ei siis mitään arpia tullut, mutta kipeää teki.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom