Ei kipua - ei tulosta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja viggo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkä semmosta kyselen vaan, että kun ei ole oikeastaan minkäälaisia jälkikipuja punttitreenin jälkeisinä päivinä niin ei tapahdu tulosta,vai?
:rolleyes:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
tietysti mäkin päättelen aina, että jos on seuraavana päivänä on lihaskipuja niin treeni on tosiaan mennyt hyvin perille...

Edit. Hahaa! mä oon n00b! :D mitä mä nyt oon sanonu?

Ei nyt tuiokaan pidä paikkaansa. Kipu on ihan hyvä asia, muta jos esim tekee ruumiilista työtä päivittäisn on riitävän pitkä treenikierto hyvä asia ja treenajankohdan oikein asettaminen. Jos koko äijä on kipeä ei siitä tule mitään. Luulen, että tuo palautuminen on myös yksilökohtaista. Pari tuntia mulla on lihakset varsin kipeinä, varsinkin jalkatreenin jälkeen tulee käveltyä kuin pingviini. Seuraavana aamuna ei tunnu oikeastaan missään enään. Jos kolmena päivänä treenaa peräkkäin, niin alkaa tuntua jotenkin heikolta, joten mulle sopii max kahtena päivänä peräkkäin. Sarjat on varsin yksinkertaiset.

1. päivä: Hauis, rinta, vatsa
2: Jalat, alaselkä
3: Olkapäät, yläselkä, ojentajat

Pexi87 sanoi:
ei se nyt noinkaan mene. vai eikö sulle sitten oo tullu tulosta...?

Tulosta on ihme kyllä tullut, muttei mitään kauheita harppauksia..
Mutta kertaakaan ei oo paikat ollu oikeen kipeenä treenin jälkeen ja se vähän ihmetyttää.

oiskohan ohjelman vaihto?

MaveMan sanoi:
Reeniä vaan niin että lihakset huutaa hoosiannaa

Häiritseekö tuo lihasten huutaminen yöunta? En ole koskaan kuullut lihasteni huutelevan mitään, saati sitten hoosiannaa laulavan/huutavan. Hoosiannahan eli tarinan mukaan tuhansia vuosia sitten, miksi sitä pitäs lihasten huuella?? :D

Kime76 sanoi:
Häiritseekö tuo lihasten huutaminen yöunta? En ole koskaan kuullut lihasteni huutelevan mitään, saati sitten hoosiannaa laulavan/huutavan.

:hyper:

Ei lihasten kipeytyminen ole välttämättömyys kehitykselle.

Jos treenaat lihaksen kaksi kertaa viikossa (siis 3:n ja 4:n vuorokauden välein), tavoitteena ennemminkin voiman- kuin massankasvatus.
Tällöin ei ole mahdollista treenata lihaksia kipeäksi, koska millään ilveellä ei kerkeä palautumaan.
Jos treenisi on massatavoitteinen, niin tällöin ei olisi pahitteeksi jos lihakset seuraavana päivänä olisivat hiukkasen vaikka kipeätkin. Tällöin tietenkin myös palautumisajatkin ovat pidemmät.

Noin 4 viikon välein kun tekee selkeän muutoksen treeniin, niin lihakset eivät kykene tottumaan treeniärsykkeisiin ja kehitystä tapahtuu.
Muuttaa voi vaikkapa painoja isommaksi / pienemmäksi jotta sarjojen toistomäärä selkeästi muuttuu, tai muuttaa vaikkapa pääliikkeen toiseksi..yms.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jalat kipeytyy kyllä joka treenin jälkeen vaikka tekis pitkäänkin samalla tyylillä jos vaan vetää kovaa. Hauiksia ja olkapäitä nyt ei saa kipeeks melkein mitenkään ja selkääkin aika vähän. Rinta ja ojentajat taas kipeytyy ihan vähäsen. Ja aika yleistä on tuntunut olevan, että juuri nuo hauikset ei kipeydy kovinkaan helposti. Paitsi tietenkin pitkän tauon jälkeen.

Pii sanoi:
Jos treenaat lihaksen kaksi kertaa viikossa (siis 3:n ja 4:n vuorokauden välein), tavoitteena ennemminkin voiman- kuin massankasvatus.
Tästä en ole samaa mieltä. Minä reenaan koko kropan kaksi kertaa viikossa, ja näyttääpä moni reenaavan kolmekin kertaa viikossa. Ja nimenomaan lihasten kasvatus tavoitteena.

Timba79 sanoi:
Jalat kipeytyy kyllä joka treenin jälkeen vaikka tekis pitkäänkin samalla tyylillä jos vaan vetää kovaa. Hauiksia ja olkapäitä nyt ei saa kipeeks melkein mitenkään ja selkääkin aika vähän. Rinta ja ojentajat taas kipeytyy ihan vähäsen. Ja aika yleistä on tuntunut olevan, että juuri nuo hauikset ei kipeydy kovinkaan helposti. Paitsi tietenkin pitkän tauon jälkeen.
Sama ongelma, mutta onneksi tulosta on näyttänyt tulevan! Selän olen saanut nyt "kipeytymään" kun olen alkanut tekemään liikettä tuntumalla sen riuhtomisen sijaan.

Timba79 sanoi:

Mun haukat tulee kyllä aivan helvetin kipeiks vaikka 2kg:n painoilla leikkis. Tosin taukoakin ollut reilut 3kk. Lisäksi rinnat tulee ulkoreunoilta aina, keskeltä välillä. Olkapäät ja epäkkäät ei tuu millään. Selkä tuli viime kerrasta.

en tiedä vaikuttaako se kipu suoranaisesti millään tapaa kehitykseen, mutta ittelleni tulee ainakin melko hyvä mieli jos lihakset kipeytyy, tietää että reeni on mennyt sinne minne oli tarkoituskin :)

Zone-sarja -42%
Kyllä tuota treenin jälkeistä lihasten kipeytymistä pitäisin yhtenä kehityksen mittarina. Omakohtaisesti olen huomannut, että kun vaihtaa liikkeitä niin lihakset saattavat olla parikin päivää erittäin kipeät. Kun on taas jyystänyt tiettyjä liikkeitä kuukaudesta toiseen niin eihän niitä lihaksia saa kirveelläkään kipeiksi. Toisaalta on näissäkin lihaksissa tosin tullut kiitettävästi kehitystä. Mutta, jos ne lihakset haluaa kipäksi niin kannattaisi ainakin kokeilla vaihtaa liikkeitä.

oisko liian pienet sarja painot..? itsellä ei kyllä treenin jälkeen tunnu juuri missään mutta seuraavana päivänä tietää mitkä lihasryhmät on olleet vuorossa.. :evil:

armand sanoi:
Sama ongelma, mutta onneksi tulosta on näyttänyt tulevan! Selän olen saanut nyt "kipeytymään" kun olen alkanut tekemään liikettä tuntumalla sen riuhtomisen sijaan.

Kyllä mullakin on hauiksiin tasaisesti kehitystä tullut, unohtui mainita tosta edellisestä postauksesta. Jotenkin sen pienen kivun yhdistää perille menneeseen treeniin, mutta ei jokasen lihasryhmän kohdalla kyllä pidä tämäkään paikkaansa, kuten just hauisten.

Minua vaivaa ja ärsyttää, jos treenattu lihasryhmä ei ole kipenä seuraavina päivinä vaikka se olisikin vain venyttelyn vähäisyyden tjms. takia.

Back
Ylös Bottom