Juoppo sanoi:Tästä en ole samaa mieltä. Minä reenaan koko kropan kaksi kertaa viikossa, ja näyttääpä moni reenaavan kolmekin kertaa viikossa. Ja nimenomaan lihasten kasvatus tavoitteena.
No niinpäs näkyy moni reenaavan.
Minä olen ollut siinä uskossa että koko kroppa 2 - 3 kertaa viikossa treenaus sopisi vain vähän aikaa reenanneille. (treeniä <1v)
Vetäsetkö treeneissä niin tiukille, että lihakset ovat seuraavina parinapäivinä kipeät?
Ja siinä tapauksessa ovatko lihaksesi todella kerenneet täysin palautua seuraavaan treeniin menessä?
Vaaranahan on että kovin lyhyellä palautumisajalla treenattaessa jää lihaksiakasvattava vaihe, eli lepo liian lyhyeksi.
Jos ajatellaan perinteistä bodausta jossa kroppa käydään lävitse viikon, tai jopa pidemmälläkin syklillä, ja massaa on tällöinkin lihastenmuodossa tullut rutkasti.
Äkkiseltään tulee tälläinen ajatus mieleen että liian nopeasti tehtävä uusi treeni keskeyttää lihaksen kasvun, joka olisi ollut vielä muutaman vuorokauden täydessä vauhdissa.
Jokainen treenihän aiheuttaa lihakseen hetkellisen "kunnon" romahtamisen.
Kestää oman aikansa että lihas palautuu edes ko. treenin lähtötasolle, ja vasta tämän jälkeinen kehitys on lihaksen kannalta positiivista kehitystä.
No ainakin positiivisia kokemuksia näkyy osa saaneen.
Lähinnä tässä ajattelinkin, että onko ko. rytmitys optimaallinen nimeenomaan lihaskavun kannalta.