Ei jaksa syödä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja liquidi
  • Aloitettu Aloitettu
Paska maistuu paskalle, sitä ei kannata lusikoida suuhunsa. Ravintosisältökin on varmasti kerran syödyn ruuan tasolla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hain siis takaa sitä että vaikka pyrit äärimmäiseen luonnonmukaisuuteen ja kehon omilla signaaleilla pärjäämiseen, sinulle kelpaa myös valikoidusti nykytiede. Toisinsanoen vaikkapa tuo kaalin vitamiinisisällön tutkiminen.

Sekottelet asioita. Tieteellinen tieto on mitä on, ei siis absoluuttinen totuus. On paljon hyviä tutkimuksia ja tosia, tietysti. Ei kuitenkaan kannata nojautua pelkästään tämän hetken viralliseen totuuteen ja olla ohjailtava typerys. Voi käyttää päätänsä ja miettiä mihin se makuaisti on kehittynyt. Luultavasti tunnistamaan pilaantunut liha ja syömään paljon rasvaa ja maukasta lihaa. Sekä maketa marjoja, ei tunnistamaan yksittäistä vitamiinin makua. Kaikki tällainen ruoka on juuri sitä mihin ihminen on sopeutunut ja siksi ideaalista, eli terveyttä edistävää.

Jatketaan nyt vielä, tästä tulee offtopicin huipentuma :D

Sekottelet asioita.

Kuten? Mielestäni en ole vielä sekoittanut mitään.

Sinulla tässä on jatkuvia vaikeuksia ymmärtää että kaikki sanomani ei ole ristiriidassa tuon paatoksesi kanssa.
Toistaiseksi antisi tähän ketjuun on ollut se kuinka yksilön tulee tunkea suuhunsa sitä mikä hyvältä maistuu, silloin kun sitä mieli tekee. Ja mielellään raakana, koska jossain luki että mikrossa lämmitetty safka tiputtaa kanilta karvat..

Voisit hiljalleen alkaa vastata tarkalleen lause ja kysymys kerrallaan noiden ympäripyöreiden jaarittelujen sijaan*

Tieteellinen tieto on mitä on, ei siis absoluuttinen totuus.

Niimpä niin, siksi niistä käytetään eri termejäkin :arvi: (huom. edellinen lauseeni*)

Ei kuitenkaan kannata nojautua pelkästään tämän hetken viralliseen totuuteen ja olla ohjailtava typerys.

Ei tietenkään, eikä myöskään kumota noita tutkimuksia fiilispohjalta ja olla tietämätön typerys. (ja taas*)

Voi käyttää päätänsä ja miettiä mihin se makuaisti on kehittynyt.

Ehdotatko nyt taas että makuaistin avulla voi erehtymättömästi syödä optimaalisesti terveyden ja hyvinvoinnin kannalta?

:lol2:

Jatketaan nyt vielä, tästä tulee offtopicin huipentuma :D

Kuten? Mielestäni en ole vielä sekoittanut mitään.

Sinulla tässä on jatkuvia vaikeuksia ymmärtää että kaikki sanomani ei ole ristiriidassa tuon paatoksesi kanssa.
Toistaiseksi antisi tähän ketjuun on ollut se kuinka yksilön tulee tunkea suuhunsa sitä mikä hyvältä maistuu, silloin kun sitä mieli tekee. Ja mielellään raakana, koska jossain luki että mikrossa lämmitetty safka tiputtaa kanilta karvat..

Voisit hiljalleen alkaa vastata tarkalleen lause ja kysymys kerrallaan noiden ympäripyöreiden jaarittelujen sijaan*

Niimpä niin, siksi niistä käytetään eri termejäkin :arvi: (huom. edellinen lauseeni*)

Ei tietenkään, eikä myöskään kumota noita tutkimuksia fiilispohjalta ja olla tietämätön typerys. (ja taas*)

Ehdotatko nyt taas että makuaistin avulla voi erehtymättömästi syödä optimaalisesti terveyden ja hyvinvoinnin kannalta?

:lol2:

Juu huomasin, että ehkä pahoitit mielesi. Pahoittelen hyökkäävää tyyliä. Ehkä käytin väärää sanaa, sekottelu. Yritit kategorisoida minut tietynlaiseksi fiilistelijäksi, jolle on helppo nauraa.

Tuo mitä sanot kiertelyksi ja kaarteluksi on taustoittamista. Tarkoitus on saada lukija ajattelemaan ja peilaamaan omaa kantaansa erillaiseen tietoon. Ainakin yritin parhaani :) Ainahan voisi olla parempi.

En edes viimeseen viitti vastata. Ei tämä keskustelu nyt hyödytä ketään joten lopetetaan.

Juu huomasin, että ehkä pahoitit mielesi. Pahoittelen hyökkäävää tyyliä. Ehkä käytin väärää sanaa, sekottelu. Yritit kategorisoida minut tietynlaiseksi fiilistelijäksi, jolle on helppo nauraa.

En minä mieltäni ole pahoittanut, kyllä siihen tarvitaan vähän enemmän :)

Tuon kategorisoinnin hoidit kyllä ihan itse, alunperinhän jo dippi koitti saada sinulta perusteluja heittoosi mikroaaltouunista. Ja samointein kävi selväksi ettei sinulla sellaisia ole eikä sinua kiinnosta toisenlainen mielipide asiasta. Siinä on huonot lähtökohdat hedelmälliseen keskusteluun :D

Tuo mitä sanot kiertelyksi ja kaarteluksi on taustoittamista. Tarkoitus on saada lukija ajattelemaan ja peilaamaan omaa kantaansa erillaiseen tietoon. Ainakin yritin parhaani :) Ainahan voisi olla parempi.

On vain huomattavasti helpompi keskustella ja väitellä kohta kohdalta kuin heitellä tuollaisia raflaavia lauseita.
Omaa ajattelua on hyvä korostaa, sillä selviää monesta asiasta. Paatokseen saa silti kielteisen vastareaktion joten kannattaa koittaa pehmeämmin käännyttää jatkossa. :thumbs:

En edes viimeseen viitti vastata. Ei tämä keskustelu nyt hyödytä ketään joten lopetetaan.

Olisit kyllä voinut vastata, jos luet omia viestejäsi niin tuo minun kysymykseni on ainoa looginen johtopäätös. Saatoit ajatella toisin mutta ei se viesteistäsi ilmi käynyt.

Mutta joo, kyllä tämä voisi hiljalleen olla tässä. Kohta joku mode poistaa nämä viestit offtopiccina kuitenkin :lol2:

periaatteessa täytän vatsani melkolailla proteiinilla, eli syön usein jauhelihaa. Proteiinia tulee vähintään riittävästi. Energiana on sitte rasva jota laitan lihan sekaan, kuten kookoskerma tai kerma. Voi on myös hyvä ja pähkinät. Vitamiineja ja kuituja tulee kaalista enemmän kuin arvaatkaan. Lisää sitä salaattiin raakana. Höyrystetyt vihannekset on myös hyviä, aina parempi jos jaksat itse pilkkoa, sen sijaan että käyttäisit pakastevihanneksia. Muistakaa myös metsiemme marjat.

Kaloreita saa helposti rasvasta ja mikä hienoa, on aivan sama paljonko vedät yhdellä kertaa kunhan vain syöt uudelleen vasta kun on nälkä. 3 lämmintä ateriaa päivässä on ihanteellinen jaksotus, ei välipaloja. On turhaa sotkea hormonitoimintaa niillä. Elimistöllä on selkeästi kaksi eri prosessia ravinnon sisäänotto ja kulutus.

Jos vedät kovan treenin elimistösi vastaa siihen tuottamalla kovamman nälän ja syöt sitte sen mukaan. Niinkin helppoa ja loogista. Pitää vain luottaa siihen mitä kroppa sanoo. Ainut mistä pitää itse huolehtia on se, että laitat sisään vain laadukasta ja ravinteikasta ruokaa. Tätä varten ihmisellä on makuaisti. Tietysti sitä voi harhauttaa syömällä ruokaa, johon on laitettu keinotekoisia aromeja ja aromivahventeita. Eli huijataan omaa systeemiä. Pyri aina luonnonmukaiseen teollisesti prosessoimattomaan ravintoon.

Huomaan, että olet tosissasi päättänyt tukeutua tähän kivikautiseen ruokavalioon ja noudatat sitä tosissasi. Se on yksi tapa.
Mutta miten hyvin tuolla tavalla tosissaan kehittyy? Jos syö todellakin VAIN 3 ateriaa päivässä, tulee isommalla jermulla olla kaloreita 2000 per ateria. Mites hyvin olet itse kehittynyt?
:kuvia:

Jos ei uppoo suuria määriä niin ottakaa vaikka 1h välein vähän, toimi ainakin itellä kun oli "helteet" :D

Huomaan, että olet tosissasi päättänyt tukeutua tähän kivikautiseen ruokavalioon ja noudatat sitä tosissasi. Se on yksi tapa.
Mutta miten hyvin tuolla tavalla tosissaan kehittyy? Jos syö todellakin VAIN 3 ateriaa päivässä, tulee isommalla jermulla olla kaloreita 2000 per ateria. Mites hyvin olet itse kehittynyt?
:kuvia:

En syö kovin paljoa hiilareita. Joskus aijemmin luin juuri näitä ravintojuttuja täällä ja noudatin niitä. Se johti minulla samallaisiin reaktioihin kuin mitä tässä tredissä muutamat on puhunu. Uskon henkilökohtaisella tasolla että se ei ole hyvä asia, eikä ruokaa saa väkisin tukkia.

Nyt kun olen alottanut vähähiilihydraattisen ruokavalion olen päässyt eroon väsymyskohtauksista ja heikotuksista sekä turvottavasta vatsasta. Lisäksi paino on tippunut, mutta mielestäni lihasmassa lisääntyny. Voimat on lisääntyny selvästi. Esim. punnerrusliikeitä en ole koskaan tehnyt sellaisilla painoilla kuin nyt. 3kk olen vasta tällä vetäny ja pidän parempana. Jos laatta meinaa lentää niin kokeilkaa samaa.

En syö kovin paljoa hiilareita. Joskus aijemmin luin juuri näitä ravintojuttuja täällä ja noudatin niitä. Se johti minulla samallaisiin reaktioihin kuin mitä tässä tredissä muutamat on puhunu. Uskon henkilökohtaisella tasolla että se ei ole hyvä asia, eikä ruokaa saa väkisin tukkia.

Nyt kun olen alottanut vähähiilihydraattisen ruokavalion olen päässyt eroon väsymyskohtauksista ja heikotuksista sekä turvottavasta vatsasta. Lisäksi paino on tippunut, mutta mielestäni lihasmassa lisääntyny. Voimat on lisääntyny selvästi. Esim. punnerrusliikeitä en ole koskaan tehnyt sellaisilla painoilla kuin nyt. 3kk olen vasta tällä vetäny ja pidän parempana. Jos laatta meinaa lentää niin kokeilkaa samaa.
Mutta voisitko jo myöntää, että sinun noudattamalasi ruokavaliolla sen MAKSIMAALISEN lihaskasvun saa kyllä unohtaa? Vaikka se tekisikin olon paremmaksi (ainakin sinulla, itse en ketolla jaksa kovinkaan hyvin pitkää aikaa), ja polttaisi rasvaa, ei se liity siihen, että kroppa tarvitsee rutkasti kaloreita ja hiilihydraatteja, joota lihaksen kasvu olisi maksimaalista, ja syömällä 3 ateriaa päivässä, on vaikea tätä tarvittavaa määrää saada täyteen, ellei mahdoton! Proteiinin kokonaissaantikin jää helposti liian alhaiseksi!

Nyt alkaa valjeta:)
Kullakin oma tapansa ja kukin tekee miten tykkää.

benchpress86 sanoi:
Mutta voisitko jo myöntää, että sinun noudattamalasi ruokavaliolla sen MAKSIMAALISEN lihaskasvun saa kyllä unohtaa? Vaikka se tekisikin olon paremmaksi (ainakin sinulla, itse en ketolla jaksa kovinkaan hyvin pitkää aikaa), ja polttaisi rasvaa, ei se liity siihen, että kroppa tarvitsee rutkasti kaloreita ja hiilihydraatteja, joota lihaksen kasvu olisi maksimaalista, ja syömällä 3 ateriaa päivässä, on vaikea tätä tarvittavaa määrää saada täyteen, ellei mahdoton! Proteiinin kokonaissaantikin jää helposti liian alhaiseksi!

Tähän vielä alchesaylta vastaus niin jätän tämän keskustelun taka-alalle:)

Saako siguttaa alchesay? Tai siis sigutin jo, mutta sano jos pitää poistaa, oli vaan melko kuolematon lausahdus.

Nyt alkaa valjeta:)
Kullakin oma tapansa ja kukin tekee miten tykkää.

Tähän vielä alchesaylta vastaus niin jätän tämän keskustelun taka-alalle:)

Ok, kukin tekee niinkuin tykkää. Tiedän kyllä itsekkin, että jos pistän bulkin päälle niin painoa tulis nopeesti joku 5kg. En kuitenkaan halua tehdä sitä, koska nopeasti hankittu pöhömassa lähtee yhtä nopesti poiskin kuin on tullut. Satsaan ennemmin terveyteen. Kaveri joka nosti painoa nopeasti bulkilla menetti tuon painon yhtä nopeasti tai oikeastaan vielä paljo nopeammin kuin oli sen hankkinut, kun oli vähänaikaa treenaamatta ja bulkkaamatta.

Jokainen tekee tavallaan, mutta älkää olko liian ehdottomia yhdestä ainoasta tavasta, sillä jos teidän vinkkinne ovatkin huonoja otatte vastuun toisten terveydestä ja hyvinvoinnista huonoilla neuvoillanne. Tuo ei ole uhittelua, vaan ihan tosiasia, nuoret poijjaat lukee näitä juttuja ja vielä noudattaa niitä. Jos tämä nyt ois tässä, älköön kukaan enää provosoituko.

Sepsis -No problem

Ok, kukin tekee niinkuin tykkää. Tiedän kyllä itsekkin, että jos pistän bulkin päälle niin painoa tulis nopeesti joku 5kg. En kuitenkaan halua tehdä sitä, koska nopeasti hankittu pöhömassa lähtee yhtä nopesti poiskin kuin on tullut. Satsaan ennemmin terveyteen. Kaveri joka nosti painoa nopeasti bulkilla menetti tuon painon yhtä nopeasti tai oikeastaan vielä paljo nopeammin kuin oli sen hankkinut, kun oli vähänaikaa treenaamatta ja bulkkaamatta.

Jokainen tekee tavallaan, mutta älkää olko liian ehdottomia yhdestä ainoasta tavasta, sillä jos teidän vinkkinne ovatkin huonoja otatte vastuun toisten terveydestä ja hyvinvoinnista huonoilla neuvoillanne. Tuo ei ole uhittelua, vaan ihan tosiasia, nuoret poijjaat lukee näitä juttuja ja vielä noudattaa niitä. Jos tämä nyt ois tässä, älköön kukaan enää provosoituko.

Sepsis -No problem
Niin, ja et vieläkään voinut vastata kysymyseeni. Olet kyllä sen luokan selittelijä, kiertelijä ja kaartelija, että taitaa olla poliitikon ura suunnitelmissa... Ei tuo sinunkaan suosittelema ruokavalio se terveellisin ole, ikävä kyllä, ainakaan jos ruvetaan tutkittua faktaa (johon koitat itse tasaisin väliajoin vedota) katselemaan, olet vain jotenkin päässyyt sokaistumaan täysin tuon kivikautisen ruokavaliosí johdosta, että suljet silmäsi ja korvasi kaikelta muulta....

Nostellaas vähän :D

Tiedän että kohtalotovereita on ja paljon joten kyselisin miten muut on näistä tilanteista selviytyneet? :)

Ite oon nyt ollut ~7kk "massakaudella" ja kalorit on oikeestaan korkeammalla kuin koskaan (3900-4100, välipäivinä hitusen vähemmän) niinkun kuuluukin kehityksen kannalta. Nyt tässä lähiaikoina on joinain päivinä alkanut olla ongelmia syömisen kanssa kun se vaan alkaa välillä tuntua niin vastenmielistä tunkea ruokaa kurkusta alas 6-7 kertaa + reenin aikaiset juomat kun jo päivän 3. aterialla ei ole nälkää mailla halmeilla.

Itselle tuli ensimmäisenä mieleen että blenderi vois olla yks hyvä apu tässä mutta onkos niitä muitakin? Jauhoista tulee päivässä "jo" ~500kcal, onko pakkislaiset sitä mieltä että lisäravinteista (esim. Maltosta) ois ok ottaa jopa reilusti enemmän eli vaikka toiset 500?

Oon myös harkinnut jotain välidieettiä tms. mutta kun tuossa heinäkuussa kutsuu armeijan vihreät niin toisaalta mielummin pitäisi sitä massaa niin olisi sitten ainakin rasvaa mitä polttaa siellä ettei kaikki lihat mene.

Eli tällaista, tsemppiä kaikille kohtalotovereille ja kaippa tämä ns. ongelma on ihan ammattitauti. :D

Tiedän että kohtalotovereita on ja paljon joten kyselisin miten muut on näistä tilanteista selviytyneet? :)

Ite oon nyt ollut ~7kk "massakaudella" ja kalorit on oikeestaan korkeammalla kuin koskaan (3900-4100, välipäivinä hitusen vähemmän) niinkun kuuluukin kehityksen kannalta. Nyt tässä lähiaikoina on joinain päivinä alkanut olla ongelmia syömisen kanssa kun se vaan alkaa välillä tuntua niin vastenmielistä tunkea ruokaa kurkusta alas 6-7 kertaa + reenin aikaiset juomat kun jo päivän 3. aterialla ei ole nälkää mailla halmeilla.

Itselle tuli ensimmäisenä mieleen että blenderi vois olla yks hyvä apu tässä mutta onkos niitä muitakin? Jauhoista tulee päivässä "jo" ~500kcal, onko pakkislaiset sitä mieltä että lisäravinteista (esim. Maltosta) ois ok ottaa jopa reilusti enemmän eli vaikka toiset 500?

Oon myös harkinnut jotain välidieettiä tms. mutta kun tuossa heinäkuussa kutsuu armeijan vihreät niin toisaalta mielummin pitäisi sitä massaa niin olisi sitten ainakin rasvaa mitä polttaa siellä ettei kaikki lihat mene.

Eli tällaista, tsemppiä kaikille kohtalotovereille ja kaippa tämä ns. ongelma on ihan ammattitauti. :D

lorauta oliiviöljyä aina safkaan ja palkkariin yms. tulee helposti kaloreita

Syö isompia kerta-annoksia. Jos syöt 4000kcal päivässä 7:llä eri aterialla, niin syöt kerralla keskimäärin n. 570kcal. Seitsemän ateriaa päivässä tarkoittaa käytännössä syömistä 2h välein koko päivän, eli voi hyvinkin tuntua siltä, että koko ajan tungetaan turpa täyteen ruokaa.

1000kcal/ateria keskiarvolla tarvitset vain neljä satsia vuorokaudessa, eli aterioiden välille jää 3-4h aikaa sulatella ja tehdä muutakin, kuin tuskailla seuraavaa ruokailua. Vatsakin varmaan tottuu aika nopeasti isoihin annoksiin, eikä ruoka ehkä pistä enää hetken päästä niin paljon vastaan.

Periaatteessa noista jauhoistakin voi halutessaan kaloreita kiskoa, mutta yhtälailla niitä olisi helppo ottaa esim, maidosta, banaaneista, maapähkinävoista, öljyistä jne ja samalla saada ravinnosta muutakin kuin puhdistettuja, prosessoituja makroja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom