Eduskuntavaalit 2019

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Millä tavalla eduskuntaan sitten pitäisi päästä? Sotilaallisella ylivoimalla, suhteilla, kommunistisen puolueen jäsenkirjalla, väärentämällä tuloksia... Eikö järjestelmän kuulukin toimia niin, että edustajat ajavat edustamiensa ryhmien etuja ja siitä sitten muodostuu kokonaisuus? Vai pitäisikö sittenkin valita diktatuuri, jossa ajatellaan vain diktaattorin parasta? Kun tuomitsee ihmisiä julkkisstatuksen perusteella, niin kannattaa muistaa, että esimerkiksi Reagan oli näyttelijä aikaisemmassa elämässään, mutta silti monien mielestä kovan luokan valtiomies,

Meillä jäi Miken kanssa kesken uuden hallintomuodon rakentaminen. Päästiin siihen, että presidentti valitsee päättäjät. Nyt meillä on fiksun oloinen presidentti, joten mikäpä ettei. Mutta kuka valitsee presidentin?

Viimeksi muokattu:
Olisko sulla mitään tietoa Peteliuksesta ilman tekevisioesiintymisiä?

Petelius on palkittu pro-Finlandia mitalilla "ansioituneena kansalaisena".
On tunnettu luonnonsuojelija/lintubongaaja.
Ei sitä pulttibois fanit (onko sellaisia?) niinkään äänestäneet, vaan varmaankin luonnonystävät/lintubongarit jotka hyväksyvät vihreiden muut arvot. Bird-Life Suomella on 14 000 jäsentä, siellä se kai häärää ja Petelius on tuosta eniten ammentanut.
Tottakai TV-ura tehnyt tunnetuksi, mutta "arvot" ja varsinainen äänestysperuste varmaankin suurimmalta osalta tullut luontoharrastajien piiristä, joiden asiaa uskovat hänen ajavan.
Talouden hoidosta tuskin ihmeempiä meriittejä, mutta näinhän se yleensä on järkevää äänestää, suuntaa vasempaan tai oikeaan tai jotain yhtä etua jota tietää ehdokkaan(puolueen) ajavan.
Kuitenkin tunnustettu, tunnettu ja arvonsa selkeästi osoittanut pitkäkjänteisesti.
Mun mielestä paljon paskemminkin perustein valittuja edustajia, onhan siellä paljon rikoksista tuomittuja, täysin pinnalliseen tsägä tv-tähteyteen perustuvia jne.

Onko muuten jollain linkata videota tästä myyttisestä kiireestä? Haluaisin nähdä.
Vähän liikaa nykypäivää, "video or it doesnt exist"...Alalla työskenteleviltä ihmisiltä tuosta kiireestä kuulee faktat ja myös sen miten yksikkökohtaista nuo ongelmat on. Osastoilla tuskin saa edes kuvata huonetta missä pahimillaan joka vuoteessa on +150kg potilas paskat housussa. Jos hoitajat ovat kopissa, heillä on todennäköiseti tauko tai vuoronvaihto menossa.

Julkisen puolen suurin ongelma käsittääkseni on kyllä kuntapuolelta valuva epäpätevien mutta poliittisesti sopivien henkilöiden valinnat ylimmille tasoille. Päätöksiä tekee ihmiset jotka eivät ymmärrä käytännön työstä riittävästi/lainkaan. Valitettavasti osittain samat ohjaavat palveluiden hankintaa myös yksityiselle puolelle.

Mutta kuka valitsee presidentin?
Nykyinen presidentti. Nyt me mennään jo uskovaisten kaltaiseen keskusteluun. Te peruutatte niin pitkälle kuin uskovaiset "No kuka sitten aiheutti big bangin". Joo, aina voi mennä kuin kauas vain. Mutta jos Niinistö valitsee jatkajansa, niin mitäs selityksiä siihen teillä on? Tämä järjestelmä on rikki, ei te ette vain halua myöntää, että äänestätte päin vittua. Katsokaa missä tilassa maa on, te ette osaa äänestää oikein, joten lopettakaa.

Annetaan kansan äänestää mikä moottori ja tekniikka uuteen Formulaan. Jengillä ei mitään käryä, mutta pitää äänestää kun kerran pitää äänestää. Ehkä siihen kannattais kuitenkin osaavien valita oikeat tyypit jotka sen päättää.

Nykyinen presidentti. Nyt me mennään jo uskovaisten kaltaiseen keskusteluun. Te peruutatte niin pitkälle kuin uskovaiset "No kuka sitten aiheutti big bangin". Joo, aina voi mennä kuin kauas vain. Mutta jos Niinistö valitsee jatkajansa, niin mitäs selityksiä siihen teillä on? Tämä järjestelmä on rikki, ei te ette vain halua myöntää, että äänestätte päin vittua. Katsokaa missä tilassa maa on, te ette osaa äänestää oikein, joten lopettakaa.

Annetaan kansan äänestää mikä moottori ja tekniikka uuteen Formulaan. Jengillä ei mitään käryä, mutta pitää äänestää kun kerran pitää äänestää. Ehkä siihen kannattais kuitenkin osaavien valita oikeat tyypit jotka sen päättää.

Miksi olet noin kiukkuinen? Yritän vain keskustella.

Tuossa voisi olla ajatusta. Tuleeko ongelmaksi sijoittamisesta tuttu hajauttaminen? Jos Sauli tekeekin väärän valinnan, voi suunta kääntyä aika radikaalisti. Nykyisellä mallilla mukaan pääsee pökäleitä ja kultaa, jolloin kokonaisuus on keskimäärin kohtalaisesti toimiva järjestelmä.

Niin ei tässä tarvitse kuluvaa vuosikymmentä pidemmälle tarvitse peruuttaa ymmärtääkseen sen, ettei Halonen olisi koskaan valinnut Niinistöä, vaan jos ei itse jatkasi edelleen yksinvaltiaana, niin siellä olisi joku kommarisuvakkilesbo valitsemassa eduskuntaan kaltaisiaan. Toki tätä järjestelmää voi kritisoida syystä, mutta ei tuo sun diktaattori ole toiminut koskaan paremmin. Aika turha yrittää hakea analogioita formuloista, kun historiasta löytyy suoria esimerkkejä siitä, miten järjestelmäsi toimii. Formulatallin johtajkin vaihdetaan siinä vaiheessa, jos tulos ei tyydytä niitä, joille johtaja työtäntsä tekee. Ei yrityksissäkään anneta johtajalle valtaa valita seuraajaansa ja pysyä kuolemaansa asti johdossa.

Miksi olet noin kiukkuinen? Yritän vain keskustella.

Tuossa voisi olla ajatusta. Tuleeko ongelmaksi sijoittamisesta tuttu hajauttaminen? Jos Sauli tekeekin väärän valinnan, voi suunta kääntyä aika radikaalisti. Nykyisellä mallilla mukaan pääsee pökäleitä ja kultaa, jolloin kokonaisuus on keskimäärin kohtalaisesti toimiva järjestelmä.
Mä olen aina netissä kiukkuinen, sen luulis tulevan aika selväksi, mutta ei. Turhaan sitä päivittelette, siihen ei muutosta ole tulossa, joten voitte jatkaa eteenpäin sen osalta.

Mitä tohon hallintoon tulisi, niin aivan sama mikä ratkaisu, niin parempi se olisi kuin nykyinen, maa velkaantuu kamalaa vauhtia. Pohjaan päin ollaan menossa ja tää koko vaalijuttu on yksi iso mediasirkus vain, mitään merkitystä sillä ei mihinkään ole. Ihmiset eivät koskaan opi, vaan joka vaaleissa ne muna pystyssä hohkaa somessa miten äänestettiin taas, voi hurjaa miten hienoa porukkaa. Eniten saatana tätä maata autetaan tekemällä töitä ja maksamalla veroja. Puolet kansasta lorvii ja lisää otetaan ulkomailta. Mutta kuhan saa äänestää ja leikkiä jotain jeesusta.

Ja joku kehtaa mulle lässyttää, ettei mulla ole varaa sano mitään kun en äänestä. Mä maksan veroja tänne ja välillä 60 tonnia vuodessa maksoin tuloveroa. Mulla ON oikeus sanoa ja olla äänestämättä. Siellä joku jossain työttömänä nostaa mun maksaman korvauksen ja kritisoi mua kun en äänestä, itse äänestää demareita, että voisi jatkossakin lorvia. Tää systeemi nyt yksinkertaisesti kusee pahasti. Täysin epäpätevät ihmiset pääsee päättämään ketä sinne tulee meitä edustamaan. Mä en katso, että osaan äänestää oikein, joten en äänestä.

Ei varmaan tarvitse kertoa mitä ongelmia siitä voi seurata jos edeltäjä valitsee jatkajan?

Ja muutenkin tähän pätee nyt ihan sama juttu käänteisenä kuin mitä itse aiemmin sanoit: Yksi ääni ei vaikuta yhtään mitään. Se, että sä et äänestä, ei vaikuta yhtään mitään. Tai vaikka saisit koko pakkiksen unohtamaan äänestämisen, niin joku äänestää silti. Tuo meuhkaaminen on tuulimyllyjä vastaan taistelemista ja aivan turhaa energian ja ajan tuhlaamista, koska siinä ei ole mitään realistista.

Mä olen aina netissä kiukkuinen, sen luulis tulevan aika selväksi, mutta ei. Turhaan sitä päivittelette, siihen ei muutosta ole tulossa, joten voitte jatkaa eteenpäin sen osalta.

Mitä tohon hallintoon tulisi, niin aivan sama mikä ratkaisu, niin parempi se olisi kuin nykyinen, maa velkaantuu kamalaa vauhtia. Pohjaan päin ollaan menossa ja tää koko vaalijuttu on yksi iso mediasirkus vain, mitään merkitystä sillä ei mihinkään ole. Ihmiset eivät koskaan opi, vaan joka vaaleissa ne muna pystyssä hohkaa somessa miten äänestettiin taas, voi hurjaa miten hienoa porukkaa. Eniten saatana tätä maata autetaan tekemällä töitä ja maksamalla veroja. Puolet kansasta lorvii ja lisää otetaan ulkomailta. Mutta kuhan saa äänestää ja leikkiä jotain jeesusta.

Ja joku kehtaa mulle lässyttää, ettei mulla ole varaa sano mitään kun en äänestä. Mä maksan veroja tänne ja välillä 60 tonnia vuodessa maksoin tuloveroa. Mulla ON oikeus sanoa ja olla äänestämättä.

Mitään ei voi sanoa varmaksi, mutta se on ihan satavarma että millä tahansa hallintomuodolla tilanne ei olisi parempi. Sen ymmärtää kuka hyvänsä, jos asioita pysähtyy hetkeksi miettimään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitään ei voi sanoa varmaksi, mutta se on ihan satavarma että millä tahansa hallintomuodolla tilanne ei olisi parempi. Sen ymmärtää kuka hyvänsä, jos asioita pysähtyy hetkeksi miettimään.
Ja tämäkö sitten tarkoittaa sitä, että pitää äänestää sitä vähiten huonoa vaihtoehtoa? Järjetöntä.

Ja tämäkö sitten tarkoittaa sitä, että pitää äänestää sitä vähiten huonoa vaihtoehtoa? Järjetöntä.
Tässähän on nyt se ongelma että ei ole vaihtoehtoja. Eikä tule vaikka miten haluttaisiin. Eli jos haluaa muutosta, niin kyllä, äänestäminen on ainoa tapa millä on edes teoreettinen mahdollisuus vaikuttaa.

Mitä tohon hallintoon tulisi, niin aivan sama mikä ratkaisu, niin parempi se olisi kuin nykyinen, maa velkaantuu kamalaa vauhtia.
No kyllä asiat huonomminkin vois olla. Sellaisissa systeemeissä, mitä tässä tarjoilet, on ollut tapana hiljentää systeemin kriitikot. Pakkiksen Mike todennäköisesti katoaisi nopeasti, jos olisi näin näkyvästi kritisoinut Tavja ensimmäistä. Jengillä tuskin olisi ihan hirveesti rahaakaan ostella protskuja kaupasta, kun Tavjan valitsema senaatti ohjaisk rahat koneiston huipulle. Raha on valtaa ja se on uhka valtaapitäville.

Tässähän on nyt se ongelma että ei ole vaihtoehtoja. Eikä tule vaikka miten haluttaisiin. Eli jos haluaa muutosta, niin kyllä, äänestäminen on ainoa tapa millä on edes teoreettinen mahdollisuus vaikuttaa.

Näinhän se on. Realistisesti lähestulkoon ainut tapa vaikuttaa on äänestäminen.
Suomalaiset ei oikein lähde barikaadeille, kunnon mielenilmaukset kyllä pelottavat nekin vallanpitäjiä.
Ranskassahan tuo osataan ja keltaliivit saivat Macronin perumaan ilmastoveronkorotukset polttoaineisiin mieltä osoittamalla.

Ymmärrän kyllä Miken idean että jos kansanedustuslaitos jätettäisiin pois välistä sähläämästä ja ohjaamasta ministeriöitä suuntaan jos toiseen aina vaalitulosten ja edustajien ja muoti-ilmiöiden heitellessä, niin voisivat keskittyä paremmin pitkäaikaisen järkevän käytännön tekemiseen, jota ei enää edes tarvitsisi politiikaksi kutsua. Eikä tarttis esittää ja tekopyhät hommat vähenis. Niin kauan kuin hommat menisivät hyvin, niin voisihan tuolla parannusta saada.
Mutta tosiaan ei ole realismia ja sitten alkaisi valta kasaantua ministeriöihin (tai mitkä asiantuntijatahot sitten päättäisivätkään ja suorittaisivat) Miken systeemissä. Ja mitään takeita ei ole siitä että tekisivät järkevämpää politiikkaa kuin kansanedustuslaitoksen ohjauksessa.
Ilmeisesti pressalla olisi sitten jonkinlainen veto-oikeus muuttaa ministeriöiden budjetit ja ideat mieleisekseen.
Mutta kaikenlaiset diktatuurin ja harvainvallan ongelmat tuosssa olisi läsnä ja ajan mittaan tuppaavat syvenemään, sehän on historiassa poikkeuksetta osoitettu.
Mutta bottom line ja ainut täysin varma asia on se, että äänestämättä jättämällä ei tuota vaihtoehtoista systeemiä saa. EIkä kyllä äänestämälläkään, mutta jotain muutosta kuitenkin.

'Many forms of Government have been tried, and will be tried in this world of sin and woe. No one pretends that democracy is perfect or all-wise. Indeed it has been said that democracy is the worst form of Government except for all those other forms that have been tried from time to time.…'

-Winston Churchill

Myönnettäköön etten tiedä politiikasta juuri mitään. Olen kuitenkin samaa mieltä Miken kanssa siitä, että tämä systeemi ei ole hyvä, en vaan tiedä parempaakaan.

Yritin mä joskus visioida systeemiä missä eduskunta ja presidentti korvattaisiin jonkinlaisella neuvostolla. Sinne voisi sitten hakea muutama oman alansa huippu aidosti kilpailikykyistä palkkaa vastaan. Muutama oikeustieteen maisteri, muutama KTMä, muutama valtiontieteiden maisteri jne. Mielellään työelämässäkin ansioituneita tyyppejä. Näille sitten tehtäisiin hyvinkin ekstensiiviset soveltuvuustestit. Persoonallisuustestit tärkeimpänä, jotta moraaliakäsityksiä voitaisiin edes vähän kartoittaa, älykkyystestit jne.

Puutteita ja aukkojahan tässä visiossa on runsaasti mutta ehkä muutama mua fiksumpi kaveri voisi niitä paikata. Tai tuomita.

Myönnettäköön etten tiedä politiikasta juuri mitään. Olen kuitenkin samaa mieltä Miken kanssa siitä, että tämä systeemi ei ole hyvä, en vaan tiedä parempaakaan.

Yritin mä joskus visioida systeemiä missä eduskunta ja presidentti korvattaisiin jonkinlaisella neuvostolla. Sinne voisi sitten hakea muutama oman alansa huippu aidosti kilpailikykyistä palkkaa vastaan. Muutama oikeustieteen maisteri, muutama KTMä, muutama valtiontieteiden maisteri jne. Mielellään työelämässäkin ansioituneita tyyppejä. Näille sitten tehtäisiin hyvinkin ekstensiiviset soveltuvuustestit. Persoonallisuustestit tärkeimpänä, jotta moraaliakäsityksiä voitaisiin edes vähän kartoittaa, älykkyystestit jne.

Puutteita ja aukkojahan tässä visiossa on runsaasti mutta ehkä muutama mua fiksumpi kaveri voisi niitä paikata. Tai tuomita.

tintti.jpg

Suomihan olis varmaan tälläkin hetkellä osa Venäjää jos porukat ei olis sotien jälkeen käyny ahkerasti äänestämässä vaikka tilanne välillä varmaan oli aivan toivottoman tuntuinen.Vaikka kuinka tuntui vaikealta ni ihmiset asui täällä,teki töitä ja kävi äänestämässä.Nä nykyiset vaikeudet ja ongelmat ei ole mitään verrattuna meidänki historiaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom