Eduskuntavaalit 2015

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jami2003
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kansanedustaja Elina Lepomäki
Siinä toinen vaihtoehto Willelle Kokoomuksen järkiporukasta, läpimeno lienee lähes varma tällä kertaa rouvan tultua enemmän tunnetuksi. Kokemus, näkemys ja osaaminen puhuu aika vahvasti kaikissa Elinan esiintymisissä ja kannanotoissa, vakuuttava kaikenpuolin.
 
Muistetaan sitten edelleen että kyseessä on puoluevaali, ei henkilövaali. Kokoomusta äänestämällä äänestää nykyisen hallituksen harjoittaman politiikan jatkamista, riippumatta siitä kenelle ehdokkaalle äänensä antaa.

Edit:
Junger oli kyllä eduskunnassa fiksuimmasta päästä.
:lol2::hyvä:
 
Perustele, ilman noita hymiöitä. Kommenttisi arvo on tällä hetkellä nolla.

Se että joku on sinun kanssasi eri mieltä ei tietenkään vähennä kenenkään älykkyyttä tai kompetenssia millään lailla.
 
Taitaa keskusta saada vielä sympatiaääniä päälle kun Sipilän nuorin poika kuoli
 
Aika paskamaista heittää jotain säälipisteläppää tässä tilanteessa.
 
Muistetaan sitten edelleen että kyseessä on puoluevaali

Niinpä, ja hyvät vaihtoehdot on vähissä..

Lisäksi huvittaa äänestäjien lyhyt poliittinen muisti; edellisessä vaaleissa kepu nakattiin niskaperseotteella oppositioon ja äänestettiin sekoomusta. Nyt samat äänestäjät ovat "palanneet kotiin" kuten kepun vaalilause ylimielisesti menee, ja kepun kannatus tapissa. Ihan kuin puoluetta vaihtamalla mikään muuttuisi verrattuna edelliseen hallitukseen. Mark Twain: “If voting made any difference they wouldn't let us do it.”
 
Vaalikoneen mukaan minua lähimpänä on kokoomus ja kauimpana SKP. Kai sitä on kokkareita äänestettävä, jos ei halua punamultahallitusta.

Muistetaan sitten edelleen että kyseessä on puoluevaali, ei henkilövaali. Kokoomusta äänestämällä äänestää nykyisen hallituksen harjoittaman politiikan jatkamista, riippumatta siitä kenelle ehdokkaalle äänensä antaa.

On siellä hallituksessa ollut muutama muukin puolue tunkemassa nenäänsä asioihin. Semmoinen sekasoppahallitus, että turha odottaa kovin paljon päätöksiltä.
 
Kansanedustaja Elina Lepomäki
Siinä toinen vaihtoehto Willelle Kokoomuksen järkiporukasta, läpimeno lienee lähes varma tällä kertaa rouvan tultua enemmän tunnetuksi. Kokemus, näkemys ja osaaminen puhuu aika vahvasti kaikissa Elinan esiintymisissä ja kannanotoissa, vakuuttava kaikenpuolin.

Kokoomuksen paras talousajattelija ihannoi deflaatiota taannoisessa T&T kolumnissa. Luulisi kykypuolueessa löytyvän parempaakin. Kaipa tuollainen ajattelu vetoaa libertarismiin kallellaan oleviin, itse pitäisi moista näkemystä lähinnä vaarallisena.
 
Kokoomuksen paras talousajattelija ihannoi deflaatiota taannoisessa T&T kolumnissa. Luulisi kykypuolueessa löytyvän parempaakin. Kaipa tuollainen ajattelu vetoaa libertarismiin kallellaan oleviin, itse pitäisi moista näkemystä lähinnä vaarallisena.

Ihannointi on ehkä vähän turhan voimakas sana. Lepomäen ja Luoman avaus deflaatiota koskien oli ihan mielenkiintoista luettavaa. Sopivan voimakas aihe, että siitä voisi saada enemmänkin talouskeskustelua aikaiseksi. Siis jos muut puolueet välittäisivät oikeasti taloudesta eivätkä keskittyisi kaikkeen turhaan.
 
Vihervasemmistoon nämä vaalikoneet mua kovin kampeaa. Todennäköisesti päädyn äänestämään jotakuta koulutettua ihmistä.

Aika hauskaa, koska itse katson "koulutuksen", siis humanistisen korkea-asteen sellaisen, ideologian juurruttamiseksi ihmisiin. Pahimmasta päästä on Itä-Suomen yliopisto. Minulle siinä ei ole enää kysymys tieteestä. Kaveri otti joku vuosi sitten osaa "monikulttuurikasvatuksen" kurssille, koska tarvitsi opintopisteitä Hesan yliopistossa. Kurssin pointti kuulema oli, että mamujen täytyy saada olla ja elää omien normiensa mukaan vieraassa maassa (Suomessa) ja siihen ulkopuoliset ei saisi sekaantua. Hän lukee luonnontieteitä.
 
Aika paskamaista heittää jotain säälipisteläppää tässä tilanteessa.

:offtopic:

Olisin jo poistanut tuon kommentin, johon viittasit: Mutta välillä on hyvä jättää näkyviin typeryydet: Jokaisen on aina hyvä välillä miettiä: Missä menee se hyvän maun raja, ennenkuin painaa sitä postaa nappulaa...
 
Vaikka keskustalaisia inhoankin, ei olisi kyllä pitänyt tuota(kaan) sanoa, ylitti hyvän maun rajat taas kerran. Pahoittelut siitä.
 
Juuri näin, mokia sattuu ja virheet myönnetään. Ei ainesta kansanedustajaksi.

Ainesta yhtä paljon kun kiinnostusta.

Sitä paitsi mun linja varmaan ajaa niin oikealta ohi suomalaisessa kontekstissa että saisin ääniä varmaan 2..
 
Aika hauskaa, koska itse katson "koulutuksen", siis humanistisen korkea-asteen sellaisen, ideologian juurruttamiseksi ihmisiin.
Pelkästään humanistinen puoliko sortuu tähän? Mikä niistä oppiaineista tarkalleen ottaen? Kielitieteetkö?

Mitä mieltä olet kauppatieteellisen opinnoista? Ollaan siellä mielestäsi ideologiavapaalla alueella?

Pahimmasta päästä on Itä-Suomen yliopisto. Minulle siinä ei ole enää kysymys tieteestä. Kaveri otti joku vuosi sitten osaa "monikulttuurikasvatuksen" kurssille, koska tarvitsi opintopisteitä Hesan yliopistossa. Kurssin pointti kuulema oli, että mamujen täytyy saada olla ja elää omien normiensa mukaan vieraassa maassa (Suomessa) ja siihen ulkopuoliset ei saisi sekaantua. Hän lukee luonnontieteitä.
Olen kuullut tosta kurssista. Se on pedagogisiin opintoihin kuuluva kurssi ja yhtenä asiana siinä pitää muistaakseni suorittaa yhteiskunnallista vaikuttamista eli mennä kertomaan johonkin kouluun/kauppaan/torille/kirjastoon monikulttuurisuudesta.
 
Back
Ylös Bottom