Eduskuntavaalit 2015

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jami2003
  • Aloitettu Aloitettu
Eipä taida tulla kesää tai talvea vaikka siellä olisi natsit vallassa.


E: nähdään vaan niin mikään ei muutu. Oli siellä ihan ketkä tahansa
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Perussuomalaiset menee nyt hallitukseen. Soini ym. on sen jo ilmaisseet. Tietysti hallitusneuvottelut ensin. Kynnyskysymyksiä ei ole ja Sipilän kanssa välit hyvässä kunnossa. Luottamus myös kunnossa. Vihreät ei tosiaankaan mahdu ps:n kanssa samaan hallitukseen.
SDP:n tilalle toinen on Kokoomus, kumpi sinne sitten menee. Rinne on varsinkin verotus/leikkaus asioista eri linjalla kuin sipilä/soini, että siinäkin mielessä kokoomus saattaa olla hallituksessa. Stubbi saa kyllä korulauseillaan puhuttua itsensä hallitukseen.

Jos sinne hallitukseen tarvitaan jokin "takiaispuolue", niin toivon sen olevan RKP.
 
RKP ajaa vain pakkoruotsia ja sen kustannuksella kyllä myy kaiken muun... Soini taas tietää, ettei pakkoruotsin poisto ole automaatio, joten sitä voi muiden tärkeiden asioiden takia lykätä 4 vuotta... eli RKP löytyy hallituksesta todennäköisesti
 
ei helvetti :D Kauko Juhantalo, wanha lahjusten ottaja joka on tuomittu ihan valtakunnanoikeudessa pääsi keskustan listoilta edustajaksi :D "hyvältä näyttää" tulevaisuutta ajatellen..... voi luoja mitä porukkaa ihmiset on äänestäneet, ei voi kuin nauraa :D
 
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Perussuomalaiset menee nyt hallitukseen. Soini ym. on sen jo ilmaisseet. Tietysti hallitusneuvottelut ensin. Kynnyskysymyksiä ei ole ja Sipilän kanssa välit hyvässä kunnossa. Luottamus myös kunnossa. Vihreät ei tosiaankaan mahdu ps:n kanssa samaan hallitukseen.
SDP:n tilalle toinen on Kokoomus, kumpi sinne sitten menee. Rinne on varsinkin verotus/leikkaus asioista eri linjalla kuin sipilä/soini, että siinäkin mielessä kokoomus saattaa olla hallituksessa. Stubbi saa kyllä korulauseillaan puhuttua itsensä hallitukseen.

Jos sinne hallitukseen tarvitaan jokin "takiaispuolue", niin toivon sen olevan RKP.

Loppujenlopulta mielummin kokoomus kuin SDP, takiaspuolueeksi voi ihan hyvin kuitenkin tulla vihreät, kannatuksen perusteella kuitenkin RKP:tä suositumpi jos siis kannatusta katsotaan.

Vihreät saivat "voittonsa" ansiosta 5 lisäpaikkaa eduskunnassa, joten saattaa käydä kuitenkin niin että vihreät sinne valitaan "takiaispuolueeksi".
 
Pidän kyllä 99 prosentin varmana, ettei persut ja vihreät mahdu samaan hallitukseen. Eikä vihreiden ohjelmakaan ole kovin lähellä keskustaa.

Luulisi nyt, että Sipilällä olisi sen verran järkeä, ettei enää ruveta tekemään mitään sirpaleista hallitusta. Toisaalta mikään ei yllätä minua enää.
 
Ei kai kukaan oikeasti odota virheitä hallitukseen ? Sipilä itse mainosti, että ykkösteesinä on puolueiden keskinäinen luottamus. Hallituksesta pihalle kävelleet vassarit ja ehtakeltaset tulevat olemaan ulkona.

- - - Updated - - -

Itse olen jotenkin pitänyt itsestäänselvänä myös, että suurin häviäjä ei voi hallitukseen päästä, joten eiköhän PS ja Kok sinne Kepun seuraksi lähde. Tai sitten olen väärässä :)
 
Yhdyn tähän spekulaatioon, vaikka toivonkin KESK-PS-KOK porvarihallitusta.
SDP ja PS mahtuu paljon paremmin samaan hallitukseen kuin PS ja KOK, valitettavasti.

Kepu+kok+ps on ollut jo viikon päivät kaikkien politiikan toimittajien vahvin veikkaus ja sille on ihan selvät signaalitkin olleet nähtävissä.

?Game changer? ? Nyt tuli Yleltä gallup-yllätys | Uusi Suomi
Ylen toimittaja paljasti: ?Kyllä siellä jotain porvariakselia rasvattiin? | Uusi Suomi
Näkökulma: Silmiinpistävä piirre Alexander Stubbin käytöksessä | Uusi Suomi

Ja päälle vielä SDPn uhkailut:
JHL:n hallituksen jäsen: Porvarihallitus tietäisi lakkoja | Yle Uutiset | yle.fi

Sitä paitsi vasemmistoakseli romahti näissä vaaleissa täysin. Moisen rökäletappion jälkeen ei hallitukseen pitäisi olla mitään asiaa.
 
Jytkytyksestä taisi tulla meemi. Tuo on minusta hauskin juttu pitkään aikaan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kepu+kok+ps on ollut jo viikon päivät kaikkien politiikan toimittajien vahvin veikkaus ja sille on ihan selvät signaalitkin olleet nähtävissä.

?Game changer? ? Nyt tuli Yleltä gallup-yllätys | Uusi Suomi
Ylen toimittaja paljasti: ?Kyllä siellä jotain porvariakselia rasvattiin? | Uusi Suomi
Näkökulma: Silmiinpistävä piirre Alexander Stubbin käytöksessä | Uusi Suomi

Ja päälle vielä SDPn uhkailut:
JHL:n hallituksen jäsen: Porvarihallitus tietäisi lakkoja | Yle Uutiset | yle.fi

Sitä paitsi vasemmistoakseli romahti näissä vaaleissa täysin. Moisen rökäletappion jälkeen ei hallitukseen pitäisi olla mitään asiaa.

Kyllä mä nyt tuosta olen tietoinen ja tuota toivon itsekin. Mutta denarit sopis ohjelmineen paremmin PS:n kanssa kuin KOK, VALITETTAVASTI. Kyllä näissä vaaleissa kokoomus hävis ihan yhtälailla kuin vasemmistopuolueet.
 
Kepu,kok,persut ja Haglund sekä Räsänen jatkaa omissa hommissaan.Siinä se.
 
Kyllä mä nyt tuosta olen tietoinen ja tuota toivon itsekin. Mutta denarit sopis ohjelmineen paremmin PS:n kanssa kuin KOK, VALITETTAVASTI. Kyllä näissä vaaleissa kokoomus hävis ihan yhtälailla kuin vasemmistopuolueet.

Näyttäisitkö edes yhden politiikan tutkijan/toimittajan analyysin jossa demareita ja persuja sovitellaan samaan hallitukseen?

Ihan järkikin sen sanoo että persuille ainoa mahdollisuus on porvarihallitus koska vain porvarit voivat joustaa "maailmanparannuksessa". Tämä on ihan puhtaasti ideologinen kysymys.

Onkohan Tuomioja seuraavaa lausuntoa antaessaan kovastikin ajatellut persuja ja nuivaa vaalimanifestia:
Tuomioja EU:n pakolaispolitiikasta: "Olemme valmiita katsomaan, miten voimme auttaa" | Yle Uutiset | yle.fi
 
Näyttäisitkö edes yhden politiikan tutkijan/toimittajan analyysin jossa demareita ja persuja sovitellaan samaan hallitukseen?

Ihan järkikin sen sanoo että persuille ainoa mahdollisuus on porvarihallitus koska vain porvarit voivat joustaa "maailmanparannuksessa". Tämä on ihan puhtaasti ideologinen kysymys.

Onkohan Tuomioja seuraavaa lausuntoa antaessaan kovastikin ajatellut persuja ja nuivaa vaalimanifestia:
Tuomioja EU:n pakolaispolitiikasta: "Olemme valmiita katsomaan, miten voimme auttaa" | Yle Uutiset | yle.fi

No lue nyt vaikka tuolta, varmaan yli puolet punamultaa veikkaa todennäköisimmäksi:

Kuka menee hallitukseen ja kenen kanssa? ? Vaaliraati ennustaa - VaaliTebatti - Talouselämä

Parhaaseen tulokseen pääset, kun jaksaisit tutustua puolueiden ohjelmiin ja verrata niitä keskenään.
Ei tää tilanne oo ollenkaan niin selvä kun luulet tietäväsi parin uuden suomen artikkelin perusteella, joka on muuten porvarillisesti sitoutunut :) Lähdekriittisyys, kröhöm...
 
Tänne tarvis kaksipuoluejärjestelmän että olis edes jonkinlainen mahdollisuus siihen että äänestystulos vaikuttaa jotenkin harrastettavan politiikan suuntaan.
 
No lue nyt vaikka tuolta, varmaan yli puolet punamultaa veikkaa todennäköisimmäksi:

Kuka menee hallitukseen ja kenen kanssa? ? Vaaliraati ennustaa - VaaliTebatti - Talouselämä

Parhaaseen tulokseen pääset, kun jaksaisit tutustua puolueiden ohjelmiin ja verrata niitä keskenään.
Ei tää tilanne oo ollenkaan niin selvä kun luulet tietäväsi parin uuden suomen artikkelin perusteella, joka on muuten porvarillisesti sitoutunut :) Lähdekriittisyys, kröhöm...

Tuo Talouselaman juttu on kirjoitettu viikkoa ennen vaaleja, joten en hirveasti tassa vaiheessa antaisi sille painoarvoa. Moni tuossa tekee selkeasti oletuksen, etta demarit ovat toiseksi suurin puolue, vaikka vaaleissa tuli turpaan ja kunnolla.
 
Kirjottihan puhvelikin että KOK+kesk+PS on ollut spekuloiduin jo viikon päivät. Kai mäki samoilla säännöillä saan pelata? Mutta en mä teidän kanssa jaksa väitellä, tutkijaa itse ohjelmia ja muodostakaa omat johtopäätökset. Uuteen suomeen nojaaminen EI osoita riittävää lähdekriittisyyttä. Erot on niin pieniä ettei käytännössä ole väliä oliko kokoomus kolmas vai neljäs.
 
Kirjottihan puhvelikin että KOK+kesk+PS on ollut spekuloiduin jo viikon päivät. Kai mäki samoilla säännöillä saan pelata? Mutta en mä teidän kanssa jaksa väitellä, tutkijaa itse ohjelmia ja muodostakaa omat johtopäätökset. Uuteen suomeen nojaaminen EI osoita riittävää lähdekriittisyyttä. Erot on niin pieniä ettei käytännössä ole väliä oliko kokoomus kolmas vai neljäs.

En mielestani vaittanyt missaan, etta kokoomus olisi se todennakoisempi vaihtoehto. Totesin vain, etta vaalien jalkeen on yleensa turha vedota vaaleja edeltaneeseen spekulaatioon.
 
Tänne tarvis kaksipuoluejärjestelmän että olis edes jonkinlainen mahdollisuus siihen että äänestystulos vaikuttaa jotenkin harrastettavan politiikan suuntaan.

Kun neljä suurta puoluetta eivät eroa juuri lainkaan toisistaan, niin mitä veikkaisit, kuinka paljon ne Suomen 2 puoluetta eroaisivat toisistaan? Molemmat puolueet pyrkisivät valtaan, jolloin niiden täytyisi ajaa käytännössä samanlaista politiikkaa, koska suurin osa kansasta ajattelee asioista melko samalla tavalla.

Hyvänä esimerkkinä voidaan ottaa Yhdysvallat, jossa molemmat puolueet ajavat kontrolliyhteiskuntaa. Vaikka Obama kovasti koittaakin puhua toista, niin samalla tavalla hän on lisännyt NSA:n oikeuksia, jatkanut Guantanamon toimilupaa, pitkittänyt Irakin miehitystä, määrännyt sotilasiskun vieraan maan (vieläpä liittolaisen) alueella salassa, jne. Demokraalit ja Rebubrikraatit eroavat toisistaan lähinnä retoriikassa sekä siinä, että toisesta löytyy puolueen sisällä vähemmistössä oleva libertaarisiipi ja toisesta vähemmistössä oleva sosialistisiipi. Vallalla olevat blokit ovat yllättävän lähellä toisiaan.
 
Back
Ylös Bottom