Eduskuntavaalit 2015

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jami2003
  • Aloitettu Aloitettu
....Rakenteita pitää muuttaa, se on selvä, mutta kyllä välillä ärsyttää sellainen mammanpoikamainen tuhkan ripottelu Suomen päälle.

Mitähän rakenteita tuo ex-sikspäkki on sitten muuttanut? Kakkua keskitytään jakamaan kuin Nokia-vuosina konsanaan sen leipomisen sijaan. Mutta hei, voidaanhan tässä vaan istua käsien päällä ja odotella, että paperittehtaat alkavat puskea taas paperia ja Nokia palaa suuruudeen loistoonsa. Sehän osoittautui toimivaksi strategiaksi vaalikaudella 2011-2015.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mihin tarkalleen ottaen haluat muutosta? Persut ovat sosialistinen vasemmistopuolue, jossa on muutama maahanmuuttokriitikko ja yksi asevelvollisuusfanaatikko.

Joo maahanmuutto kriittinen olen, sitä ei käy kieltäminen. Samoin kun myös tämä rahojen pukkaaminen ulkomaille. Mietitäänpä vaikka Norjaa jossa on öljyä. Kuka sitä saa pumpata. Suomessa ulkomaiset firmat tulee ja vie luonnonvarat jotka minun mielestä kuuluu Suomalaisille. Tämä on hölmöläisten hommaa... populistikin varmaan olen
 
Joo maahanmuutto kriittinen olen, sitä ei käy kieltäminen. Samoin kun myös tämä rahojen pukkaaminen ulkomaille. Mietitäänpä vaikka Norjaa jossa on öljyä. Kuka sitä saa pumpata. Suomessa ulkomaiset firmat tulee ja vie luonnonvarat jotka minun mielestä kuuluu Suomalaisille. Tämä on hölmöläisten hommaa...

Itse asiassa norjassa toimii myös ulkomaalaiset yritykset pumppaamassa öljyä. Valtio vain verottaa vissiin kohtuullisen rankalla kädellä pumppaus lisensseistä. Kun katsoo meidän kotimaista menestystä Talvivaaraa, tulee kyllä väkisin sama mieleen. Ulkomaalaiset voi olla ihan hyviä kaivoksen pyörittäjiä kunhan vaan joka vuosi verotettaisiin kaivoslisensseistä maailmanmarkkinoista riippuen iso osuus tuotosta valtiolle. Ei se onni ja autuus ainakaan kotimaisesta "osaamisesta"tule.

e: ettei mene ihan ot:ksi niin näppärästi Sinnemäki muutti käsitystä Venäjästä. Kertooko tämä isommastakin mielipiteen muutoksesta vihreiden äänestäjäkunnassa. http://www.verkkouutiset.fi/politiikka/ssinnemaki venaja-32952
 
Itse asiassa norjassa toimii myös ulkomaalaiset yritykset pumppaamassa öljyä. Valtio vain verottaa vissiin kohtuullisen rankalla kädellä pumppaus lisensseistä. Kun katsoo meidän kotimaista menestystä Talvivaaraa, tulee kyllä väkisin sama mieleen. Ulkomaalaiset voi olla ihan hyviä kaivoksen pyörittäjiä kunhan vaan joka vuosi verotettaisiin kaivoslisensseistä maailmanmarkkinoista riippuen iso osuus tuotosta valtiolle. Ei se onni ja autuus ainakaan kotimaisesta "osaamisesta"tule.

e: ettei mene ihan ot:ksi niin näppärästi Sinnemäki muutti käsitystä Venäjästä. Kertooko tämä isommastakin mielipiteen muutoksesta vihreiden äänestäjäkunnassa. Anni Sinnemäki: Muutin käsitykseni Venäjästä - ei enää säästöjä puolustusmenoihin - Politiikka - Verkkouutiset

Eikös se kuitenkin ole Statoil joka siellä pumppaa ja se on Valtion firma?
 
Eikös se kuitenkin ole Statoil joka siellä pumppaa ja se on Valtion firma?

Öljyvaltioksi Norja on kuitenkin erikoinen. Se esimerkiksi verottaa roimasti öljylisenssin saaneiden yhtiöiden öljytuloja. Se ei silti haittaa Exxon Mobilin tai Conoco Philipsin kaltaisia amerikkalaisjättejä. Ne pysyvät valittamatta Norjan vesillä. Verojen jälkeenkin se kannattaa.
Öljy teki jokaisesta norjalaisesta miljonäärin - Norja - Ulkomaat - Helsingin Sanomat
 
Kiitos tiedosta paljonko ne verottaa?

Sen kun tietäis. Veikkaan että enemmän kuin Suomi kaivos oikeuksista jotka on jotenkin ihmeellisesti ihan kenen tahansa käytettävissä. Kaivos oikeuksiin pitäisi saada joku tuollainen lisenssi maksu, mihinkään kotimaisten yhtiöiden hyvyyteen noin globaalissa hommassa en usko. Ja maa alueiden myynti eu:n ulkopuolelle luvanvaraiseksi (pääsääntöisesti kielletty). Ja siihen saisi lätkäistä jonku kunnon veronkin mun puolesta jos luvan sattuu saamaankin.
 
Sen kun tietäis. Veikkaan että enemmän kuin Suomi kaivos oikeuksista jotka on jotenkin ihmeellisesti ihan kenen tahansa käytettävissä. Kaivos oikeuksiin pitäisi saada joku tuollainen lisenssi maksu, mihinkään kotimaisten yhtiöiden hyvyyteen noin globaalissa hommassa en usko. Ja maa alueiden myynti eu:n ulkopuolelle luvanvaraiseksi (pääsääntöisesti kielletty). Ja siihen saisi lätkäistä jonku kunnon veronkin mun puolesta jos luvan sattuu saamaankin.

Minun mielestä kaikki kaivokset pitää olla valtion omistuksessa. Miksikö no sen vuoksi että kaikkia ympäristö ja laki asioita noudatettaisiin. Toiseksi ei ole tarkoitus lyhyt näköisesti saada suuri hyöty ja jättää sen jälkeen kuin paska perseestä. Talvivaara hyvä esimerkki. Ei ole mahdollisuus tehdä kuin huonoja päätöksiä kun rahat on loppu.
 
Jos nyt oikeasti mietitään miten kehittynyt valtio Suomi on ja miten hyvin täällä on asiat, en näe mitenkään todennäköisenä että elintaso tippuisi esim. Kreikan tasolle. Saati että siitä ei enää noustaisi. Onhan Suomella kuitenkin kaikista haukuista huolimatta ihan eri tolalla koulutusjärjestelmä, korruption vähäisyys, yrityskenttä. Kriisistä toipumiskyky olisi aivan eri tasolla kuin jollain oliivintalsijoilla.
Suomen tai siis suomalaisten elintaso perustuu kiihtyvässä määrin julkiseen sektoriin työnantajana. Yksityisen sektorin työllisyys putoaa koko ajan ja julkisen nousee. Julkisen sektorin ylläpito perustuu verotuloihin ja kasvavaan velanottoon. Yksityisestäkin sektorista iso osa on olemassa vain ja ainoastaan palvellakseen tuota julkista sektoria. Julkinen sektori taas katsoo asiakseen lähinnä seisoa yksityisen sektorin tiellä. Pitäisi olla jokaiselle aika selvää, ettei valtio voi rahoittaa itseään lähinnä omia työntekijöitään verottamalla samoin kuin se, ettei tällä talouden rakenteella velanottoa saada ikinä pysähtymään. Yksityisen sektorin työt karkaavat maasta, koska julkinen sektori on tehnyt työllistämisestä kalliimpaa ja hankalampaa kuin mitä se on lähes missään muualla. Eikä ole paljoa järkeä täällä pysymisessä myöskään palkkahaitarin yläpään kannalta, koska poliittinen vasemmisto pitää heitä vastuullisina koko lopun maan elättämisestä.

Asiat ovat hyvin, aivan kuten sanot, mutta tasan niin kauan kuin saamme otettua koko ajan lisää velkaa. Velkahanan tyrehdyttyä elintaso tulee putoamaan sille tasolle, mitä silloin vielä jäljellä oleva yksityinen sektori pystyy tuottamallaan lisäarvolla ylläpitämään.
 
Olenkin joskus miettinyt, että kuinka yleinen ilmiö puoluekuri on muiden maiden demokratioissa. Joskus muistan lukeneeni, että kyseessä olisi suomalainen kuriositeetti.
 
Kyllä se ainoa mahis on äänestää persuja. Ei siks että maailma sillä mullistuis mutta paras yritys se on silti.
 
Suomessa ulkomaiset firmat tulee ja vie luonnonvarat jotka minun mielestä kuuluu Suomalaisille. Tämä on hölmöläisten hommaa... populistikin varmaan olen

Ei ne mitään vie. Ne ostaa. Jos sun tontillas olis öljyä, niin mikset sä sais sitä myydä? Vai puhutko kenties siitä, että valtio myy halvalla ulkomaalaisille yhtiöille, kun ne ovat voidelleet oikeat virkamiehet? Ja sun ratkaisu siihen on lisätä valtiovaltaa, jolloin kansa ei saa sitäkään omaisuutta myydä, jonka se on omalla työllään ostanut.
 
jotenkin tästä Suomen tilanteesta on vähän ristiriitainen tunne, niin miesvihamielinen yhteiskunta Suomi on ollut. Pitäisikö tässä itkeä vai nauraa?
Suomessa on:
-naisen euro on 80 senttiä-valhekampanja, jossa naisille yritetään saada pienemmillä tuntimäärillä sama palkka kuin korkeammassa irtisanomisriskissä oleville yksityisen sektorin miehille. Maksajiksi tulisivat tietysti yksityisen sektorin miehet
-pakkotyövelvollisuus armeijan muodossa miehille
-propagandakampanja, joissa osaamista vaativia miesaloja vähätellään. "Miksi miesfyysikko tienaa enemmän kuin lastentarhanhoitaja?Molemmilla on korkeakoulututkinto"


Ei Suomen tilanteen toivoisi sukeltavan, mutta vähän on sellainen olo kuin katsoisi työpaikkakiusaajan saavan selkäänsä. Jos Suomi romahtaa, niin siinäpä romahtaaa. Antaa feministien luoda korkean tuottavuuden työpaikat yksityiselle sektorille ja rahoittaa oman yhteiskuntansa menot itse.

- - - Updated - - -

Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun täälläkin palstalla usein kuulee sanottavan jotain tyyliin toivo on mennyt Suomen osalta...ajetaan seinään... Suomi romahtaa jne.

Mitä tarkoitatte sillä? Että bkt:tä ei saada enää ikinä kasvu-uralle vai? IMF tulee ja vetää kakkoseen? Aurinko ei enää ensi vuonna nouse Helsingissä? Mitä?
osaava ja lahjakas nuori väki lähtee enenevissä määrin muille maille, uusia korkean tuottavuuden töitä ei synny Suomeen, työn tuottavuus suhteessa muihin maihin laskee, palvelut näivettyvät, Suomen vientitellisuuden tuotteet vanhenevat eikä uusia synny tilalle. Tätä kierrettä yritetään korjata "herraveroilla", jotka tosiasiassa eivät kohdistu herroihin, vaan keskiluokkaan ja ylempään keskiluokkaan, jotka ovat kouluttautuneet esim. tekniikan alalle tai säästäneet omaisuutta kohtuullisesti. Veronkorotukset taas lisäävät edellä mainittua kierrettä ja ja soppa on valmis.

Mitä tästä sitten seuraa? En osaa sanoa, koska en ole talousosaaja, mutta en usko, että kovinkaan hyvää.
 
jotenkin tästä Suomen tilanteesta on vähän ristiriitainen tunne, niin miesvihamielinen yhteiskunta Suomi on ollut. Pitäisikö tässä itkeä vai nauraa?
Suomessa on:
-naisen euro on 80 senttiä-valhekampanja, jossa naisille yritetään saada pienemmillä tuntimäärillä sama palkka kuin korkeammassa irtisanomisriskissä oleville yksityisen sektorin miehille. Maksajiksi tulisivat tietysti yksityisen sektorin miehet
-pakkotyövelvollisuus armeijan muodossa miehille
-propagandakampanja, joissa osaamista vaativia miesaloja vähätellään. "Miksi miesfyysikko tienaa enemmän kuin lastentarhanhoitaja?Molemmilla on korkeakoulututkinto"


Ei Suomen tilanteen toivoisi sukeltavan, mutta vähän on sellainen olo kuin katsoisi työpaikkakiusaajan saavan selkäänsä. Jos Suomi romahtaa, niin siinäpä romahtaaa. Antaa feministien luoda korkean tuottavuuden työpaikat yksityiselle sektorille ja rahoittaa oman yhteiskuntansa menot itse.

- - - Updated - - -


osaava ja lahjakas nuori väki lähtee enenevissä määrin muille maille, uusia korkean tuottavuuden töitä ei synny Suomeen, työn tuottavuus suhteessa muihin maihin laskee, palvelut näivettyvät, Suomen vientitellisuuden tuotteet vanhenevat eikä uusia synny tilalle. Tätä kierrettä yritetään korjata "herraveroilla", jotka tosiasiassa eivät kohdistu herroihin, vaan keskiluokkaan ja ylempään keskiluokkaan, jotka ovat kouluttautuneet esim. tekniikan alalle tai säästäneet omaisuutta kohtuullisesti. Veronkorotukset taas lisäävät edellä mainittua kierrettä ja ja soppa on valmis.

Mitä tästä sitten seuraa? En osaa sanoa, koska en ole talousosaaja, mutta en usko, että kovinkaan hyvää.

Näistä asioista niin samaa mieltä kuin olla ja voi. Oma vaimo on mies valtaisella alalla ollut koko ikänsä töissä(korkeakoulu tutkinto). On johtavassa asemassa ja jne... Hän vihaa ylikaiken tasa arvo kiintiöitä, samapalkkaisuutta ilman perusteita. Hänen mielestä jokaisen pitää ansaita se palkkansa eikä mikään nais kiintiön tms.. mukaan. Hänen mielestä se syö sen arvostuksen nais esimiehiltä (muutoin he ovat niitä kiintiö naisia).

Ja onhan se niin että julkisenpuolen kulut pitää olla vähemmän kuin yksityisen sektorin verotulot. Muutoinhan tämä soppa kaatuu väkisin. Tai näin olen ymmärtänyt.
 
Back
Ylös Bottom