Eduskuntavaalit 2015

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jami2003
  • Aloitettu Aloitettu
Vois hyvinkin kerätä Soininvaaraa äänestäneitä. Fiksu mies, eduskunnassa on nimittäin niin harvassa ne, jotka talouspolitiikasta pystyvät keskustelemaan.

Komppaan tätä, fiksu mies. Oon ollut hänen pitämällä luennolla, siellä vaikutti vielä fiksummalta kuin mediassa. Ei kuitenkaan ole mediaseksikkäin esiintyjä ja laukoo tosiaan aika voimakkaita mielipiteitä. Varmasti pätevämpi VM kuin Urpilainen tai Rinne.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juu en fiksuutta epäile, mutta kovin on kärkeviä ajatuksia. Ei välttämättä mene tarpeeksi monelle läpi. Noh, meneepä torkkupeitot käyttöön, jos pääsee.
 
Jep. Vartiainen laukoo juuri siihen tyyliin että media saa kivasti yhden lauseen irroitettua koko asiayhteydestä ja sen jälkeen kivityspartiot ovatkin valmiina. Sote on tästä hyvä esimerkki. Paljon asiasta on puhuttu vierestä mutta mitään ei itse asiasta. Ja viimeisimpänä vammaisten oikeuksien ratifiointi. Kaikki lehdet kyllä jaksaa kirjoittaa kuinka kansanedustaja itkettää vammaista kun epäilee mitä sopimus muuttaa ja poliitikot paheksuvat ja sanoutuvat irti, mutta yksikään lehti tai poliitikko ei kerro mitä ratifiointi muuttaisi ja varsinkin mikä se ongelma nyt on ollut ettei ratifiointia ole saatu jossain 8 vuodessa läpi. Saamattomat virkamiehet ? Liian monimutkaiset olemassa olevat lait ja säädökset ?

Työelämässä kun on aina ollut lähtökohta että ei kuka vaan mikä niin on todella turhauttavaa seurata tällaista henkilöihin käyvää keskustelua jossa kukaan ei ole itse asioista kiinnostunut.
 
Äänestän persuja seuraavissa vaaleissa, mutta uusinta Pressiklubia ensimmäiset 13 minuuttia katsottuani on pakko todeta, että Soinista näyttää terävyys alkavan olemaan kateissa. Vasta-argumentoinnin sijaan hän valittaa siitä, kuinka toimittajat kohtelevat häntä ja persuja. Toivottavasti tulevissa vaaliväittelyissä hän on paremmassa iskussa.

Johanna Korhosella on selvästi jotain Halla-ahoa vastaan, nimitteli suoraan rasistiksi. Timo Soini ja Pekka Ervasti molemmat hiljensivät hänet hyvin.

Pressiklubi: 06.03.2015 20.00 | Tv | Areena | yle.fi

Bonuksena Rubenin "luulen olevani nokkela, kun otin nnen kerran esille persujen hajoamisen soinilaisiin ja halla-aholaisiin" -ilme.

iG5s397.jpg
 
Itse en vielä tiedä ketä äänestän. Edellisessä äänestin Persuja ja sitä edellisessä Keskustaa. Viimeksi persut sai äänen sen vuoksi että haluan/halusin jotain uutta tuohon politiikkaan. En vain enää ole varma siitä että pystyykö kukaan oikeasti tekemään Suomen/Suomalaisten asiolle jotakin.
 
Ketä äänestää Uudellamaalla?

Epätoivoa Uudellamaalla! On tosi vaikea päättää, ketä äänestää. Viime kädessä kysymys on siitä, muodostaako kepu hallituksen kokkareiden vai demareiden kanssa. Demarit ovat siivonneet ja reivaavat vasemmalle. Samalla kosiskellaan eläkeläisiä oikein tosissaan. Oikeistodemarit eivät joko ole ehdolla tai ovat loikanneet Kokoomukseen. Ei hyvä. Demarit menevät vanhalla ay-jyrämeiningillä ja ovat lähteneet eläkeläisten kosiskeluun kympillä, joten todennäköisin skenaario on punamulta ja talouden syöksykierteen jyrkkeneminen ja työpaikkojen väheneminen entuudestaan. Kauhuskenaario on se, että ay-liike ajaa loputkin työpaikat pois Suomesta.
Demaria en halua äänestää (johtuen mainitsemastani siivouksesta, näistä pahoista ja ilkeistä oikeistodemareista olisi voinut löytyä ehdokas), Kokoomuskaan ei tunnu omalta. Varsinkaan sotesotkun mahdollisten ratkaisujen kannalta. Mä nimittäin luulen, että lopputulos olisi se, että pari jättiyhtiötä jakaa Suomen sote-sektorin keskenään ja nostaa heti sopimuskauden päätyttyä hintoja. Voitot valuvat ulkomaille ja toki muutamiin paikallisiin taskuihin, mutta muille jää käteen musta-Pekka. Kuralla olevat kuntataloudet kurjistuvat entisestään.
Vihreiden Jyrki Kasvi ymmärtää nähdäkseni aidosti teknologiaa, erityisesti tietoyhteiskuntaa (ja sen kehittämisen tärkeyden). Kepussa olisi ehdolla Anne Berner (naisena olisi kiva äänestää naista), mutta viime aikoina olen jopa miettinyt, että pienellä todennäköisyydellä Kepun hallituskumppani voisi olla Persut. Myös Persuista löytynee joku, joka aidosti ymmärtää taloutta ja on kykenevä hoitamaan tehtävänsä. Tämän mahdollisuuden takia olen valmis harkitsemaan myös Persujen äänestämistä. Joo, on siis mahdollista jopa pähkäillä persujen ja vihreiden välillä :D
Mä haluaisin toimia niin, että pehmeälle pörröpopulismille jää mahdollisimman vähän sijaa. Mä haluan, että eduskuntatyö ja tuleva hallitus ei halvaannu minkään mamut-köyhimmät-jäätelötikku-korsettiseksuaali-marginaaliryhmien ihkuttajien takia. On mahdollista, että jäljelle jäävät vain raskaimmat salkut, mutta ei se varmaa ole. Silloin joku näistä kevyemmistä salkuista menee jollekin ihkuttajalle, joka tekee kaikkensa suunnatakseen poliittisen keskustelun epärelevanteille urille. Ainakin painavimmille salkuille olisi syytä löytää oikeat kantajat. Kepussa taas epäilyttää nää kuntaliitokset yksi maitolaituri kerrallaan, jotta saadaan kaikille viiden vuoden irtisanomissuoja ja sen jälkeen valtiolta kupataan lisää fyrkkaa uuden alueen hallinnon luomiseen. Lisänä sopassa on vielä sote-alueet ja ne hemmetin keskuspiirit vai mitä ne nyt oli. Uusi kallis hallintoapparaatti kuitenkin. Sipilä vaikuttaa järkijätkältä ja olen tosiaan ihan varma, että kepu voittaa vaalit. Mutta kenen kanssa tehty kimppa olisi vähiten tuhoisa? Mitä hittoa tässä siis pitäisi tehdä?
 
Pauli Vahtera olis hyvä, talousosaamista riittää enemmän kuin hallituksella yhteensä. Lisäksi olis hieno nähdä kun Pauli alkaa tykittää salissa. :D
 
Pauli Vahtera olis hyvä, talousosaamista riittää enemmän kuin hallituksella yhteensä. Lisäksi olis hieno nähdä kun Pauli alkaa tykittää salissa. :D

Olisi, mutta kävin tsekkaamassa Homman, eikä siellä ole sille edes omaa vaaliketjua. Jotenkin vaikuttaa, että sitä ei ihan oikeasti kuitenkaan haluttaisi eduskuntaan. Sille annettu ääni voi mennä jollekin tampiolle. Mä nimenomaan haluaisin äänestää jotakuta, jolla olisi substanssiosaamista.
 
Hallituspuolueiden uskottavuutta syö aika rajusti näiden käytös pakkoruotsiasiassa. Järestään edustajat jotka ilmoittivat aiemmin vastustavan pakkoruotsia äänestivät nyt päinvastoin. Joko petturuuttaan tai ryhmäkurikäskyn kautta. Ei semmoisiin takinkääntäjiin tai heidän puolueisiin voi luottaa - lupauksilla ja puheilla ei ole mitään arvoa.
 
Nauroin tänään kun Stubb oli sanonut että kehitysavusta voi leikata. :D
 
Olisi, mutta kävin tsekkaamassa Homman, eikä siellä ole sille edes omaa vaaliketjua. Jotenkin vaikuttaa, että sitä ei ihan oikeasti kuitenkaan haluttaisi eduskuntaan. Sille annettu ääni voi mennä jollekin tampiolle. Mä nimenomaan haluaisin äänestää jotakuta, jolla olisi substanssiosaamista.

Tämä meni kyllä täysin ohi. Miksi Pauli Vahteralla, jonka arvostus ja tietotaito ei kristallisoidu millään tavalla maahanmuuttokritiikkiin, ja joka ei koskaan ole henkilöitynyt varsinaiseksi maahanmuuttokriitikoksi, pitäisi olla oma ketju Hommafoorumilla? Tämänkö perusteella päättelit, ettei Paulia kannata kenenkään äänestää? Ja miten Paulille annettu ääni menisi jollekin tampiolle? Se on ääni Perussuomalaisille.

Paulin kaltainen talousnero olisi hyvä lisä persuriveihin. Toivottavasti miehellä on hyvä ulosantikin. Pauli on tunnettu kritiikistään byrokratiaa ja pohjoismaista hyvinvointiyhteiskuntaa kohtaan, joten maahanmuuttoakin ollaan sivuttu.

Gauss sanoi:
Hallituspuolueiden uskottavuutta syö aika rajusti näiden käytös pakkoruotsiasiassa. Järestään edustajat jotka ilmoittivat aiemmin vastustavan pakkoruotsia äänestivät nyt päinvastoin. Joko petturuuttaan tai ryhmäkurikäskyn kautta. Ei semmoisiin takinkääntäjiin tai heidän puolueisiin voi luottaa - lupauksilla ja puheilla ei ole mitään arvoa.

Muistaakseni edellisten vaalien vaalikoneiden perusteella pakkoruotsia vastusti puolet nykyisistä kansanedustajista. Valtapuolueet ovat tiukasti RKP:n talutusnuorassa.

Perussuomalaisissa on paljon vikaa, mutta kannattaa ihan oikeasti äänestää heitä kuukauden päästä, jos haluatte jotain sekalaista muuttujaa tähän sullemulle-peliin edes vähäksi aikaa. On kaunis ajatus yrittää muuttaa puoluetta sisältä päin, mutta mm. ryhmäkurin takia se ei tule onnistumaan.
 
lisäpohdintoja

Tämä meni kyllä täysin ohi. Miksi Pauli Vahteralla, jonka arvostus ja tietotaito ei kristallisoidu millään tavalla maahanmuuttokritiikkiin, pitäisi olla oma ketju Hommafoorumilla? Tämänkö perusteella päättelit, ettei Paulia kannata kenenkään äänestää? Pauli on tunnettu kritiikistään byrokratiaa ja pohjoismaista hyvinvointiyhteiskuntaa kohtaan, joten maahanmuuttoakin ollaan sivuttu. Ja miten Paulille annettu ääni menisi jollekin tampiolle? Se on ääni Perussuomalaisille.

Paulin kaltainen talousnero olisi hyvä lisä persuriveihin. Toivottavasti miehellä on hyvä ulosantikin.

Perussuomalaisissa on paljon vikaa, mutta kannattaa ihan oikeasti äänestää heitä kuukauden päästä, jos haluatte jotain sekalaista muuttujaa tähän sullemulle-peliin edes vähäksi aikaa. On kaunis ajatus yrittää muuttaa puoluetta sisältä päin, mutta mm. ryhmäkurin takia se ei tule onnistumaan.

Joo, mä nimenomaan arvostan talousosaamista eli substanssipuolta Paulilta löytyy. D'Hondtin vaalitavassa on vaan omat ongelmansa. Täytyy katsoa ehdokaslista, mutta ennen persut ovat olleet hemmetin heterogeeninen porukka. Kaikki ehdokkaat eivät ole olleet hyviä. Mä käyn Hommalla hyvin harvoin, joten en tunne sitä hyvin, mut mä jotenkin kuvittelin, että sen politiikkapuolella PS-Homma olisi enemmän ketjuja eduskuntavaaliehdokkaista. Maahanmuutto on kyllä hiton ongelmallinen asia tai pikemminkin siitä voi sellainen kehittyä jos nykymeno jatkuu, mutta mä haluan nimenomaan ehdokkaan, joka pystyy käsittelemään muitakin kysymyksiä. Eritoten julkistaloutta. Sen takia Pauli voisi hyvinkin olla mun valinta.

On hyvin mahdollista, että mä äänestän tällä kertaa perussuomalaisia. Nykymenoon on saatava muutos ennen kuin on myöhäistä.
 
Itse en vielä tiedä ketä äänestän. Edellisessä äänestin Persuja ja sitä edellisessä Keskustaa. Viimeksi persut sai äänen sen vuoksi että haluan/halusin jotain uutta tuohon politiikkaan. En vain enää ole varma siitä että pystyykö kukaan oikeasti tekemään Suomen/Suomalaisten asiolle jotakin.

Ei mikään suurista puolueista tuo mitään muutosta. Ja ennen kuin sanot, että heität äänesi hukkaan, jos äänestät pientä, sä heität äänesi joka tapauksessa todennäköisesti hukkaan. Sillä tuskin on mitään merkitystä ja jos äänestät suurta puoluetta, niin mikään ei muutu vaikka oliskin merkitystä. Äänestäminen on vain mielenosoitusta eikä mikään valinta Suomen suunnasta.
 
Ei mikään suurista puolueista tuo mitään muutosta. Ja ennen kuin sanot, että heität äänesi hukkaan, jos äänestät pientä, sä heität äänesi joka tapauksessa todennäköisesti hukkaan. Sillä tuskin on mitään merkitystä ja jos äänestät suurta puoluetta, niin mikään ei muutu vaikka oliskin merkitystä. Äänestäminen on vain mielenosoitusta eikä mikään valinta Suomen suunnasta.

Näin se valitettavasti taitaa olla. Ainut puolue mitä ei ole nähty hallituksessa on Persut(siis isoista). Pitäiskö taas se ääni antaa sinne niin näkee kuitenkin jos niistä olisi johonkin.
 
mihin tarkalleen ottaen haluat muutosta? Persut ovat sosialistinen vasemmistopuolue, jossa on muutama maahanmuuttokriitikko ja yksi asevelvollisuusfanaatikko.
 
PErsujen kannattausi hankkiutua Soinista eroon.

ITse veikkaan, että hallitus on kepu+sdp+persut. SAa nähdä, missä kunnossa maan talous on niiden veron nostojen jälkeen. Itse veikkaan, että Suomi ei nouse tästä kriisisä välttämättä enää.
 
Itse veikkaan, että Suomi ei nouse tästä kriisisä välttämättä enää.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun täälläkin palstalla usein kuulee sanottavan jotain tyyliin toivo on mennyt Suomen osalta...ajetaan seinään... Suomi romahtaa jne.

Mitä tarkoitatte sillä? Että bkt:tä ei saada enää ikinä kasvu-uralle vai? IMF tulee ja vetää kakkoseen? Aurinko ei enää ensi vuonna nouse Helsingissä? Mitä?

Jos nyt oikeasti mietitään miten kehittynyt valtio Suomi on ja miten hyvin täällä on asiat, en näe mitenkään todennäköisenä että elintaso tippuisi esim. Kreikan tasolle. Saati että siitä ei enää noustaisi. Onhan Suomella kuitenkin kaikista haukuista huolimatta ihan eri tolalla koulutusjärjestelmä, korruption vähäisyys, yrityskenttä. Kriisistä toipumiskyky olisi aivan eri tasolla kuin jollain oliivintalsijoilla.

Rakenteita pitää muuttaa, se on selvä, mutta kyllä välillä ärsyttää sellainen mammanpoikamainen tuhkan ripottelu Suomen päälle.
 
Kyllä persut on tällä hetkellä mun listalla vahvimmoilla. No yhden asian tiedän satavarmaks, ikinä en tule äänestämään vihreitä. :D On ne tullu Suomelle jo niin kalliiks että.
 
Back
Ylös Bottom