Ketä äänestää Uudellamaalla?
Epätoivoa Uudellamaalla! On tosi vaikea päättää, ketä äänestää. Viime kädessä kysymys on siitä, muodostaako kepu hallituksen kokkareiden vai demareiden kanssa. Demarit ovat siivonneet ja reivaavat vasemmalle. Samalla kosiskellaan eläkeläisiä oikein tosissaan. Oikeistodemarit eivät joko ole ehdolla tai ovat loikanneet Kokoomukseen. Ei hyvä. Demarit menevät vanhalla ay-jyrämeiningillä ja ovat lähteneet eläkeläisten kosiskeluun kympillä, joten todennäköisin skenaario on punamulta ja talouden syöksykierteen jyrkkeneminen ja työpaikkojen väheneminen entuudestaan. Kauhuskenaario on se, että ay-liike ajaa loputkin työpaikat pois Suomesta.
Demaria en halua äänestää (johtuen mainitsemastani siivouksesta, näistä pahoista ja ilkeistä oikeistodemareista olisi voinut löytyä ehdokas), Kokoomuskaan ei tunnu omalta. Varsinkaan sotesotkun mahdollisten ratkaisujen kannalta. Mä nimittäin luulen, että lopputulos olisi se, että pari jättiyhtiötä jakaa Suomen sote-sektorin keskenään ja nostaa heti sopimuskauden päätyttyä hintoja. Voitot valuvat ulkomaille ja toki muutamiin paikallisiin taskuihin, mutta muille jää käteen musta-Pekka. Kuralla olevat kuntataloudet kurjistuvat entisestään.
Vihreiden Jyrki Kasvi ymmärtää nähdäkseni aidosti teknologiaa, erityisesti tietoyhteiskuntaa (ja sen kehittämisen tärkeyden). Kepussa olisi ehdolla Anne Berner (naisena olisi kiva äänestää naista), mutta viime aikoina olen jopa miettinyt, että pienellä todennäköisyydellä Kepun hallituskumppani voisi olla Persut. Myös Persuista löytynee joku, joka aidosti ymmärtää taloutta ja on kykenevä hoitamaan tehtävänsä. Tämän mahdollisuuden takia olen valmis harkitsemaan myös Persujen äänestämistä. Joo, on siis mahdollista jopa pähkäillä persujen ja vihreiden välillä :D
Mä haluaisin toimia niin, että pehmeälle pörröpopulismille jää mahdollisimman vähän sijaa. Mä haluan, että eduskuntatyö ja tuleva hallitus ei halvaannu minkään mamut-köyhimmät-jäätelötikku-korsettiseksuaali-marginaaliryhmien ihkuttajien takia. On mahdollista, että jäljelle jäävät vain raskaimmat salkut, mutta ei se varmaa ole. Silloin joku näistä kevyemmistä salkuista menee jollekin ihkuttajalle, joka tekee kaikkensa suunnatakseen poliittisen keskustelun epärelevanteille urille. Ainakin painavimmille salkuille olisi syytä löytää oikeat kantajat. Kepussa taas epäilyttää nää kuntaliitokset yksi maitolaituri kerrallaan, jotta saadaan kaikille viiden vuoden irtisanomissuoja ja sen jälkeen valtiolta kupataan lisää fyrkkaa uuden alueen hallinnon luomiseen. Lisänä sopassa on vielä sote-alueet ja ne hemmetin keskuspiirit vai mitä ne nyt oli. Uusi kallis hallintoapparaatti kuitenkin. Sipilä vaikuttaa järkijätkältä ja olen tosiaan ihan varma, että kepu voittaa vaalit. Mutta kenen kanssa tehty kimppa olisi vähiten tuhoisa? Mitä hittoa tässä siis pitäisi tehdä?