Eduskuntavaalit 2007

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei mennyt hyvin vaalit!! Rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy kun päästettiin porvarit valtaan!!

Vaikka itse annoinkin ääneni vasemmalle, niin olen sitä mieltä, että tämä uusi hallitus voi pian rikastuttaa sekä köyhiä että rikkaita.
 
On muuten mielenkiintoista, että SDP:n puheenjohtaja Heinäluomalla on jääneet opinnot aikanaan kesken. CV:ssä komeilee valtiotieteiden ylioppilas. Tämä kertoo ilmeisesti jotain kyseisen henkilön kyvystä saavuttaa päämääriä.
 
:lol2: :david: No älä?
Ihan totta, ja tämä vinkkinä kaikille tällä foorumilla politiikasta huutelijoille.
Ottakaa hyvät ihmiset asiasta selvää. Kaikki puolet, eri osa-alueilta. Pliis. On välillä niin surullista lukea näitä politiikka-threadeja täällä, kun jotkut Ignoramukset huutelee pelkistettyjä sloganeita asioista josta ei tunnu olevan edes perutietoja. Ja ei, en väitä että itse olisin joku valtiotieteiden maisteri.
Enkä myöskään "kommari." Sanotaanko vaikka että omaan paljon mielipiteitä koko puoluekentän alueelta. Ja eritoten sen ulkopuolelta.:piis:

Olen kyllä ottanut selvää asioista, jos tekstistäni käy ilmi joku perusasia mitä en ole ymmärtänyt niin sinähän voit selventää sen mulle. Olenko huudellut jotain sloganeita? En mielestäni.
Jos eka viestisi oli pelkkää sarkasmia niin sitten ei mitään.
 
Dempuille oikeutetusti selkään. Toivottavasti tästä seuraa porvarihallitus. Oma ehdokaskin pääsi läpi, joten loppu hyvin kaikki hyvin.
 
Aika pässi se Cronberg kun meni ehdolle vaalipiiriin josta ei päässyt läpi...

Katos, me ollaan Raejuuston kanssa jostain samaa mieltä. :)

Mutta vähän jo ihmetyttää suomalainen vaalimatematiikka: Cronberg kerää Pohjois-Karjalasta 7800 ääntä, toiseksi eniten vaalipiirissä, eikä pääse läpi. Sitten samasta vaalipiiristä pääsee porukkaa eduskuntaan jollain 4400 äänellä. :david:

IMO tässä olisi korjattavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Katos, me ollaan Raejuuston kanssa jostain samaa mieltä. :)

Mutta vähän jo ihmetyttää suomalainen vaalimatematiikka: Cronberg kerää Pohjois-Karjalasta 7800 ääntä, toiseksi eniten vaalipiirissä, eikä pääse läpi. Sitten samasta vaalipiiristä pääsee porukkaa eduskuntaan jollain 4400 äänellä. :david:

IMO tässä olisi korjattavaa.

Ei suora vaalikaan oikein onnistu.

Jos Niinistö olisi saanut 100 000 ääntä ja muut Kokoomuksen edustajat 500, niin tarkoittaako se, että pelkästään Niinistön olisi pitänyt päästä Uudeltamaalta? Nämä ovat kuitenkin puolue- eivät henkilövaalit.
 
Onneksi sentään ei kokoomus ollut suurin puolue, vaikka kokoomusta äänestinkin. Liikaa muutoksia, ja nyt sitten porvarit ottaa menetetyn ajan takaisin ja seuraavissa vaaleissa sdp on taas vallassa. Toivottavasti saavat jotain oikeasti järkevää aikaan, ettei näin kävisi. Epäilen tosin...
 
Jotenki semmonen tunne että slacker tais just puhua ittensä suohon.
Kato ei se ole niin justiinsa noi termit tuolla vasemmistossa. Kunhan vain floodaa oikealta kuulostavia termejä ja perättömiä uhkakuvia ympäri internetiä niin kyllä sillä joku viaton porvaripaholainen saadaan käännytettyä.

:lol2:
Voi kristus... Vähän tämänsuuntaista tarkoitinkin. Tämä
on NIIIIN turhaa.. Ja korostan edelleen olevani sitoutumaton.
Ja myös sitä mikä tuntuu hukkuvan EDELLEEN, että ekaa postiania voi tulkita
monin tavoin. Mutta ei se aivan pelkkää sarkasmiakaan ollut.

Olen kyllä ottanut selvää asioista, jos tekstistäni käy ilmi joku perusasia mitä en ole ymmärtänyt niin sinähän voit selventää sen mulle. Olenko huudellut jotain sloganeita? En mielestäni.
Olen pahoillani, mutta jotenkin on tullut aikaisemmista posteista esim. sinulta vähän sellainen kuva.

Mutta kun koko ajan tuntuu viesti menevän putkinäköisiltä niin kovin ohi,
niin eipä tässä jaksa turhaa vängätä. Lukekaa enemmän hyvät ihmiset.;)
 
Slacker on ihan pihalla. :whip:

Tän tredin voi laittaa lukkoon. Kansa äänesti oikein.
 
Hienoa, oikeisto saanee selvän vaalivoiton.
Mikäs sen hienompaa kuin tuloerojen kasvu, pätkätöiden ja muiden surkeiden työsuhteiden lisääntyminen, töiden siirtyminen Kiinaan, sosiaaliturvan heikentyminen, ynnä muut ihanat asiat. Mutta hei, pääasia että tuotetaan paljon turhaa, ja että bruttokansantalous nousee. Vai nouseeko? Vitut siitä, pääasia että siitä pääsee nauttimaan yhä harvemmat. :thumbs:

Aika kummallinen posti. Tosiaan mainitsit, että postissa on sarkasmia, mutta ei kyllä osu kaikki oikeaan kohteeseen. Miten muka työpaikat siirtyvät Kiinaan, jos pätkätöiden ja muiden surkeiden työsuhteiden määrä lisääntyy? Eikös juuri nuo lisäännytä/pidä työpaikkoja Suomessa? Jos kerran työnantajat saavat parempia sopimuksia kotimaassa on se suoraanverrannollista työpaikkojen pysymiseen Suomessa - vai eikö?

Työpaikkojen lisääntyminen taas vaikuttaa totta kai työllisyyteen, joka taas vaikuttaa bruttokansantuotteeseen.

Mutta vähän jo ihmetyttää suomalainen vaalimatematiikka: Cronberg kerää Pohjois-Karjalasta 7800 ääntä, toiseksi eniten vaalipiirissä, eikä pääse läpi. Sitten samasta vaalipiiristä pääsee porukkaa eduskuntaan jollain 4400 äänellä. :david:

IMO tässä olisi korjattavaa.

Minusta ei tuossa jutussa ole mitään hirveän epäreilua. Mielestäni tärkeintä on puolueen/aatteen kannatus ja vasta sen jälkeen henkilön (toki joku voi olla eri mieltä). Eli Cronberg sai suuren osan vihreiden äänistä ja sai huonon vertausluvun, kun vihreiden kannatus ei piirissä ollut tarpeeksi suuri. Toisten puolueiden kannatus taas oli suurempi ja siksi heillä vähemmänkin ääniä saaneet pääsivät eduskuntaan hyvillä vertausluvuillaan.

Olisi tyhmää jos vertausluku systeemiä ei olisi, koska äänestämisestä tulisi paljon vaikeampaa - olisiko nytkään ollut mitään järkeä äänestää Saulia kun se pääsee niin varmasti läpi? Eli kaikki äänet, jotka ylittävät pakollisen määrän menisivät turhaan. Kuitenkin tärkeintä on puolue ja aate. Sitä voi sitten miettiä, että pitäisikö vaalit muuttaa sellaisiksi, että kaikki saisivat äänestää ketä tahansa ehdokasta, nykyisen vaalipiirimuodon sijasta...

Vaalit onnistuivat mielestäni hyvin! Saatiin uusia tuulia eduskuntaan ja uusia ratkaisumalleja.
 
vituiks meni ainakin sdp:n ja vasureiden vaalit - nyt sitten odotellaan uuden tulevan hallituksen kaatamiskampanjointia, lakkoja ja muita häviäjien käyttämiä toimintatapoja...
 
Pirkanmaalla on nyt jotain pielessä. Eduskuntaan sieltä pääsivät mm. Mikko Alatalo, Pertti Salovaara ja Pertti Virtanen. Pitäisikö tämä tulkita protestiäänityyppiseksi hätähuudoksi?
 
Hyvä juttu että vihreät menestyivät, muuta Cronbergin putoaminen oli kyllä harmillista, koska vaikuttaa ainakin mun mielestä todella fiksulta naiselta.

Itse kun en ihan hirveästi politiikkaa seuraile, niin nuo kolme suurinta puoluetta vaikuttaa mun silmiin ihan samalta paskalta eri paketissa, hiukan erilaisilla käärepapereilla, joten enpä osaa sanoa juuta tai jaata miten tämä muutos porvarillisempaan suuntaan tulee vaikuttamaan. Mitenkäs mahtaa käydä meidän opiskelijoiden opintorahan ja tulorajojen korotuksille, aika näyttää.

Kyllä tämä demokratia näytti taas myös nurjat puolensa, kun katsoo joitakin noita valittuja. Vai voiko joku ihan tosissaan väittää että esim. Mikko Alatalo tai Juha Mieto kuuluvat Suomen 200 pätevimmän ihmisen joukkoon hoitamaan meidän asioitamme?
 
Ihan jees vaalitulos noin niinkun kokonaisuudessaan. Vahinkolaukauksia kuitenkin tuli, esimerkkeinä mainittakoon

-Paavo Arhinmäki :david:
-Mikko Alatalo :david:
-Pertti Virtanen :david:
-Muutamia muita :david:

Iso plussa kansalle siitä, että Juhantalon Kake ei arkadianmäellä enää huseeraa. Tänk juu.
 
Tähän voi sitten ruikuttaa kun oma ehdokas ei mennyt läpi ja tyhmä kansa äänesti taas ihan väärät edustajat :)
Tanja Saarela taas eduskunnassa :jahas:

Avautuminen: Uaaaarrrggghhh!!!11 röh röh räää!!! vittu



Iso plussa kansalle siitä, että Juhantalon Kake ei arkadianmäellä enää huseeraa. Tänk juu.
Totta.
 
pitäsköhän itekin rueta riehumaan 3 vuoden päästä ja varmistua että pääsee jokaseen a-talkkiin... sit selittelee ympäripyöreitä että tuilla elävät hipit kiinnostuu ja sit pääseekin jo eduskuntaan :D
 
Back
Ylös Bottom