Eduskuntavaalit 2007

En ole katsonut vaaliväittelyjä enää pariin viikkoon, mutta ainakin ensimmäisissä pääministeritenteissä SDP oli jakamassa eniten rahaa. Ulkomuistista yhteensä miljardin enemmän kuin keskusta ja kokoomus, koska aikoivat laittaa valtavat määrät rahaa hyvinvointiyhteiskunnan palvelujen parantamiseen (lisäksi veronkevennykset kohdistettuna pienituloisiin, joita Heinäluoma ei suostunut määrittelemään, mutta joiden suuruusluokka oli kaiketi määritetty puolueen vaaliohjelmassa). Eli lisää vaan tulonjakoa ja tasapäistämistä. :curs:

Missäkähän vaiheessa nämä loisajattelun kannattajat huomaavat, ettei asiat voi enää jatkua samalla trendillä. Nyt on jo kotitalouksien huoltosuhde negatiivinen (suurempi osa saa enemmän tukia kuin maksaa veroja) ja suurten ikäluokkien eläköityminen pahentaa tilannetta ennestään. Toki yhteiskunnassa pitää olla turvaverkko sairastumisien ja äkillisten elämänmuutosten varalle, mutta tämä laiskureiden hyyssääminen alkaa jo tosissaan tympimään. Paljonkohan saisi ääniä uusi puolue, jonka pääperiaatteena olisi kaikenlaisten tulonsiirtojen ja tasapäistämisen pienentäminen? Minä ainakin äänestäisin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vai viitsitkö selvittää miksi nyt kokoomus on se evil evil puolue? Eiköhän kaikki puolueet ole luvannut polttaa ensi kaudella rehaa enemmän kuin siihen varaa olisi.

Ei Kokoomus ole pahin puolue ja kaikki puolueet lupaavat haaskata vaalien alla rahaa, joka suuntaan perusteettomasti. Kyllä myös SDP...

Olen ollut erityisesti Kokoomus kriittinen,
Koska tunnun olevan lähes ainoa täällä, joka ei pidä Kokoomusta pelastajana.
--->Siellä missä kaikki ajattelevat samoin, kukaan ei ajattele.

Täällä esitetään muka tietona paljon vasemmiston vastaisia asioita, joihin en usko ja en usko, että suurin osa edes Kokoomuksen kannattajista uskoo.

Onneksi olet huolestunut palstan tasapuolisuudesta kaikkia puolueita kohtaan niin kuin minäkin.
 
Ei Kokoomus ole pahin puolue ja kaikki puolueet lupaavat haaskata vaalien alla rahaa, joka suuntaan perusteettomasti. Kyllä myös SDP...

Olen ollut erityisesti Kokoomus kriittinen,
Koska tunnun olevan lähes ainoa täällä, joka ei pidä Kokoomusta pelastajana.
--->Siellä missä kaikki ajattelevat samoin, kukaan ei ajattele.

Täällä esitetään muka tietona paljon vasemmiston vastaisia asioita, joihin en usko ja en usko, että suurin osa edes Kokoomuksen kannattajista uskoo.

Onneksi olet huolestunut palstan tasapuolisuudesta kaikkia puolueita kohtaan niin kuin minäkin.

USA:n viime aikainen talouskasvu ja työttömyyden väheneminen johtuu veronalennuksista. Näin on ite GW Bush sanonut. Sillä ett SDP lupaa hassata miljardin jos toisen suuntaan ja toiseen eikä aio muuttaa talouspolitiikkaa mihinkään suuntaan ei voi olla hyvä. Kokoomus sentään lupailee jotain uutta, mikä saattaa toimiakin!
 
Nythän ne vasurikommarit vasta innostuukin kun Janne meni maininneeksi GWB:n... Jotkut jutut vaan on enemmän faktaa kuin toiset, riippumatta siitä minkä väriset ihmiset (puolueväriltään) niitä esittävät.
 
Paljonkohan saisi ääniä uusi puolue, jonka pääperiaatteena olisi kaikenlaisten tulonsiirtojen ja tasapäistämisen pienentäminen? Minä ainakin äänestäisin.

Siis tämähän on oikeesti kaikkien puolueiden tavoitteena. Ja käytännössä tätähän tapahtuu koko ajan eikä sitä kukaan edes yritä estää. Mutta tietenkin jonkinlainen peruspalveluiden minimitaso on säilytettävä ja siitähän voidaan sitten olla montaa mieltä, millaisella minimitasolla aiotaan pärjätä.
 
Oli erittäin sopiva sanonta :).

Rehellisen, suomalaista taloutta ja suomalaisia arvoja puolustavan politiikan sisältä löytyy myös humaani vähempiosaisia puolustava sydän. :)

Sanontasi sai minutkin kyyneleisiin, taidan ehkä sittenkin äänestää Demareita. :)
kiitos Vanha mies :kippis1:

Ole hyvä vaan...:(
 
Kävin äänestämässä... 186 stadista
 
Terveyskeskusmaksut pitäisi poistaa kokonaan kuten korvattavista lääkkeistä omavastuu. Opiskelu on ilmaista joten terveydenhoidonkin pitäisi olla ilmaista. Ihmisiä ei pitäisi asettaa eriarvoiseen asemaan. Köyhillä noi maksut pahiten tuntuvat. Veroja joudutaan korottamaan, mutta so what. Eipähän harmita jos itselle käy huonosti joskus.
 
Terveyskeskusmaksut pitäisi poistaa kokonaan kuten korvattavista lääkkeistä omavastuu. Opiskelu on ilmaista joten terveydenhoidonkin pitäisi olla ilmaista. Ihmisiä ei pitäisi asettaa eriarvoiseen asemaan. Köyhillä noi maksut pahiten tuntuvat. Veroja joudutaan korottamaan, mutta so what. Eipähän harmita jos itselle käy huonosti joskus.

Itse kun on saanut terveenä elää ja löytyy hyvät sairasvakuutukset niin tällaiset asiat eivät ole olleet toivomuslistalla päällimmäisenä. Sinänsä voisin ehdotusta kannattaa - kunhan erilaisia julkisen sektorin turvottamistoimia ja verovaroilla toteutettavaa palveluiden ilmaistamista ja niiden edellyttämää verotuksen kiristämistä lähdetään toteuttamaan tasaveropohjalta. Tai otetaan se raha sitten vaikka kiristämällä alkoholin, tupakan, roskaruokien ym. verotusta niin että itseään ehdoin tahdoin hautaan ajavat läskit rapakuntoiset suomalaiset maksavat oman hautapaikkansa :)
 
Mitäs luokkaa nuo terveyskeskusmaksut on?
Itse olin leikkauksessa ja kolme päivää osastolla, hintaa tais olla 84 e tjsp.
Tuo on jo niin pieni summa, että kai nyt jokainen tollasen kuittaa?
 
Mitäs luokkaa nuo terveyskeskusmaksut on?
Itse olin leikkauksessa ja kolme päivää osastolla, hintaa tais olla 84 e tjsp.
Tuo on jo niin pieni summa, että kai nyt jokainen tollasen kuittaa?

Tais olla vuosimaksu 22 e kun nilkan rikoin. Sillä saa sitte tän vuoden aikana rikkoa kuinka monta kertaa huvittaa :D [kärjistys]Melkoinen osa kuitenkin noista terveyskeskuksen asiakkaista koostuu vakioporukasta joka käy valittamassa luulosairauksista kun ei ole muutakaan tekemistä.[/kärjistys] Jätän mainitsematta että he ovat useimmiten vanhempia ihmisiä tai työttömiä joilla aikaa riittää, ettei jonkun taas tarvitse alkaa itkemään ja pyytämään tilastoja tai muuta kivaa. Alhaiset maksut sentään jonkin verran hillitsevät näitä. Sama lääkkeissä. Kaikki eivät ymmärrä etteivät lääkkeet ole aina lopullinen ratkaisu joihinkin vaivoihin ja vetelevät niitä puolihuvikseen.
 
Julkisella puolella terveysmaksut ovat kyllä lähinnä muodollinen korvaus, kun vertaa mitä ne todellisuudessa maksavat valtiolle/kunnalle.
 
Kataisen asiat on rautaa, mutta kyllä se nyt töppäilee tuolla vaalitentissä oikeen kunnolla puhuessaan kaikkien päälle. Tommosesta dominoimisesta on enemmän haittaa kuin hyötyä.
 
Katainen puhuu yllättävän hyvin asiaa. Heinäluoma taas on kyllä totaalisen kujalla. Onneksi nuo tenttaajat ovat sentään vähän rauhoittuneet. Tuota jaksaa jotenkin jo katsoa.
 
Janne22 sanoi:
Miten tämä pitää tulkita?
Leikin ajatustenlukijaa ja tulkkaan katabolicin hymiöiden käyttöä:

George dapol juuta ei varmaan kannata käyttää minkäänlaisena lähteenä, mikäli koittaa sanoa jotain vakavissaan. Vaikka se asiaa ajoittain puhuiskin.

http://www.youtube.com/watch?v=OaDtbO9BimM
 
Olen ollut erityisesti Kokoomus kriittinen,
Koska tunnun olevan lähes ainoa täällä, joka ei pidä Kokoomusta pelastajana.
On täällä paaljon muitakin jotka ei kuulu jugendiin mutta harva jaksaa vängätä. Itse olisin mieluusti taas osallistunut kokoomusjugendin verbaaliseen nöyryyttämiseen mutta valitettavasti tälläkertaa ei ollut aikaa.

Lisäksi tuli annattua ns protestiääni eli vanha vihreä-vasemmisto-sdp:läinen raapusti ruutuun jotain aivan muuta kuin yleensä. 186.
 
Back
Ylös Bottom