Moro.
Nöyrryin vihdoin ja tulin laittamaan ylös oman treeniohjelman ja pyytäisin paljon treenanneilta neuvoja tai ideoita miten pääsen seuraavalle levelille tässä hommassa. Korostan sitä että oon jo vuosia käynyt salilla ja kehittynyt jonkun verran sinä aikana joten neuvoja mielellään sellasilta ketkä on punttia nostellut jo mieluusti yli 7-8 vuotta. Ei mielellään mitään kovin tieteellistä kamaa, huomaatte mun ohjelmasta että oon aika yksinkertaisella tavalla etenevä kaveri.
Ikää on 35. Painoa 99 kg. Pituus 177.
Tässä suurinpiirtein sellainen ohjelma millä oon mennyt viimeiset 2-3 vuotta:
Ja painoa aina niin paljon että menee se 8-10 toistoa. Ja siis esim 5 x 8 tarkottaa 5 sarjaa joissa 8 toistoa mahdollisimman isoilla painoilla niin että vikan kanssa jo naama vääränä.
...kele toivottavasti joku tajuaa jotain tästä. Emmä edes tiedä noitten liikkeiden nimiä..tavoitteena siis lisää lihasta ja läskiä alas. Ja se on toiminut mutta tahtoo lisää tuloksia.
MA: Rinta ja olkapäät
penkkiä 5 x 8
pekdekkiä 4 x 7-8
käsipainoilla penkillä selällä maaten sellasia perhosliikkeitä 4 x 8
ylätaljassa rintaa molemmin puolin samaan aikaan 3-4 x 7-8
pystypunnerusta tangolla 4 x 8
käsipainoilla pystypunnerrusta niin et tulee kiertoa liikkeeseen 3 x 8
onkose vipunosto sivuille..käsipainoilla 4 x 8
vielä jossain modernissa olkapäähärvelissä 3 x 8
juoksumatolla 10 minsaa ja soutua 10 minsaa jotta saa läskiäkin pois
TI: Selkä ja hauberit
Pystysoutu tangolla 4-5 x 7-8
Pystypunnerrus niskan takaa 3 x 7
ylätaljaa niskan taakse leveellä otteella 3 x 8
alasoutua 3 x 6-7
hauiskääntö käsipainoilla 4 x 7
hauiskääntö scott-penkissä 4 x 7
hauiskääntö käsipainoilla kirvesotteella 3 x 8
hauiskääntö käsi kerrallaan alataljassa 3 x 7-8
kuntopyörää 10 minsaa ja crosstraineria 10 minsaa
KE: lepo
TO: Jalat, perse ja vatsat
nelipäistä reittä sellasessa penkissä 3 x 8
pohkeet pohjehärvelissä 3-4 x 8
jalkataljaa 3-4 x 7-8
kyykkyä 3 x 8
alaraajojen loitontajat koneessa 3 x 8
alaraajojen lähentäjät koneessa 3 x 8
vatsoja kolmella eri tyylillä yhteensä 6-10 sarjaa sillei että tuntuu muttei taju meinaa ees mennä
Soutua 10 minsaa ja saunaan
PE: Aeroobista enempi
Säkin hakkuuta 15 minsaa
soutua 10 minsaa
juoksumatolla 10 minsaa
crosstraineriä 10 minsaa
LA: lepoo
SU: joko lepoo ja jos ei malta niin alkaa toi sama sykli uudestaan sunnuntaista.. eli aina ei mee ma ti to pe tyyliin vaan sykli voi olla alle viikon jos on hyvä kausi päällä. Tai sit tekee vaan tyyliin vatsoja vähän ja sit saunaan..vatsat teen jyl sen 2 kertaa viikossa milloin on sopiva olo siihen.
Kuten huomaatte niin en harrasta rakettitiedettä ja rennosta otteesta huolimatta mulla on tekniikka kunnossa ja teen todellakin loppuun asti kaikki. Proteiinit tulee syötyä kiltisti ja hiilareita vähän vähempi..herkkuja ei juurikaan. Mutta tuntuu että kun aika paljon reenaa kuitenkin niin tosta voisi saada paremmankin hyödyn irti?
Kiitos kaikille vinkeistä ja mielipiteistä. Terveisin Pertsa
Nöyrryin vihdoin ja tulin laittamaan ylös oman treeniohjelman ja pyytäisin paljon treenanneilta neuvoja tai ideoita miten pääsen seuraavalle levelille tässä hommassa. Korostan sitä että oon jo vuosia käynyt salilla ja kehittynyt jonkun verran sinä aikana joten neuvoja mielellään sellasilta ketkä on punttia nostellut jo mieluusti yli 7-8 vuotta. Ei mielellään mitään kovin tieteellistä kamaa, huomaatte mun ohjelmasta että oon aika yksinkertaisella tavalla etenevä kaveri.
Ikää on 35. Painoa 99 kg. Pituus 177.
Tässä suurinpiirtein sellainen ohjelma millä oon mennyt viimeiset 2-3 vuotta:
Ja painoa aina niin paljon että menee se 8-10 toistoa. Ja siis esim 5 x 8 tarkottaa 5 sarjaa joissa 8 toistoa mahdollisimman isoilla painoilla niin että vikan kanssa jo naama vääränä.
...kele toivottavasti joku tajuaa jotain tästä. Emmä edes tiedä noitten liikkeiden nimiä..tavoitteena siis lisää lihasta ja läskiä alas. Ja se on toiminut mutta tahtoo lisää tuloksia.
MA: Rinta ja olkapäät
penkkiä 5 x 8
pekdekkiä 4 x 7-8
käsipainoilla penkillä selällä maaten sellasia perhosliikkeitä 4 x 8
ylätaljassa rintaa molemmin puolin samaan aikaan 3-4 x 7-8
pystypunnerusta tangolla 4 x 8
käsipainoilla pystypunnerrusta niin et tulee kiertoa liikkeeseen 3 x 8
onkose vipunosto sivuille..käsipainoilla 4 x 8
vielä jossain modernissa olkapäähärvelissä 3 x 8
juoksumatolla 10 minsaa ja soutua 10 minsaa jotta saa läskiäkin pois
TI: Selkä ja hauberit
Pystysoutu tangolla 4-5 x 7-8
Pystypunnerrus niskan takaa 3 x 7
ylätaljaa niskan taakse leveellä otteella 3 x 8
alasoutua 3 x 6-7
hauiskääntö käsipainoilla 4 x 7
hauiskääntö scott-penkissä 4 x 7
hauiskääntö käsipainoilla kirvesotteella 3 x 8
hauiskääntö käsi kerrallaan alataljassa 3 x 7-8
kuntopyörää 10 minsaa ja crosstraineria 10 minsaa
KE: lepo
TO: Jalat, perse ja vatsat
nelipäistä reittä sellasessa penkissä 3 x 8
pohkeet pohjehärvelissä 3-4 x 8
jalkataljaa 3-4 x 7-8
kyykkyä 3 x 8
alaraajojen loitontajat koneessa 3 x 8
alaraajojen lähentäjät koneessa 3 x 8
vatsoja kolmella eri tyylillä yhteensä 6-10 sarjaa sillei että tuntuu muttei taju meinaa ees mennä
Soutua 10 minsaa ja saunaan
PE: Aeroobista enempi
Säkin hakkuuta 15 minsaa
soutua 10 minsaa
juoksumatolla 10 minsaa
crosstraineriä 10 minsaa
LA: lepoo
SU: joko lepoo ja jos ei malta niin alkaa toi sama sykli uudestaan sunnuntaista.. eli aina ei mee ma ti to pe tyyliin vaan sykli voi olla alle viikon jos on hyvä kausi päällä. Tai sit tekee vaan tyyliin vatsoja vähän ja sit saunaan..vatsat teen jyl sen 2 kertaa viikossa milloin on sopiva olo siihen.
Kuten huomaatte niin en harrasta rakettitiedettä ja rennosta otteesta huolimatta mulla on tekniikka kunnossa ja teen todellakin loppuun asti kaikki. Proteiinit tulee syötyä kiltisti ja hiilareita vähän vähempi..herkkuja ei juurikaan. Mutta tuntuu että kun aika paljon reenaa kuitenkin niin tosta voisi saada paremmankin hyödyn irti?
Kiitos kaikille vinkeistä ja mielipiteistä. Terveisin Pertsa