dorianin takaolkapää-liike?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arni
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
38
toi threadin nimi on hieman harhaanjohtava ja liike tuskin on yksinomaan dorianin mutta otsikon onkin tarkoitus herättää teissä mielenkiintoa...:david:

eli dorianin blood and guts videossa dorian teki jotain olankohautusten tapaista liikettä mutta ne eivät silti olleet olankohautuksia....:confused:

hän veti hieman kyynärpäitä hieman koukkuun/taakse ja olkapäitä takaviistoon ja itse kokeilin ilman painoja niin tuntui ottavan takaolkapäihin...

muistaakseni hän teki sen "shoulders and triceps"-päivänään joten se tukee oletustani takaolkäpää-liikkeestä...video ei ole tällä hetkellä koneellani joten en voi tarkistaa asiaa varmaksi...

liike näytti tehokkaalta ja hän käytti siinä melko isoja romuja...

mikäli saitte selvää kuvauksestani niin kehtaisitteko varmistaa asian varmaksi ja antaa mielipiteitä liikkeestä puolesta/vastaan.

:offtopic: Kipeetä teki katsoessa kun dorian työnsi jalat aivan lukkoon jalkaprässissä kyseisessä videossa, mutta kaipa tietää mitä tekee...

Jos tarkoitat sitä käsipainoilla tehtävää liikettä niin kyllä ne olankohautuksia taisivat olla, usko tai älä!:)

Originally posted by mammoth
Jos tarkoitat sitä käsipainoilla tehtävää liikettä niin kyllä ne olankohautuksia taisivat olla, usko tai älä!:)

Olihan ne juu, koska niitä EI tehty selkä/takaolkapää päivänä.

Originally posted by Dobermann
:offtopic: Kipeetä teki katsoessa kun dorian työnsi jalat aivan lukkoon jalkaprässissä kyseisessä videossa, mutta kaipa tietää mitä tekee...
Ton ku näkee salilla livenä niin ai että hirvittää.

Originally posted by mammoth

ahaa...no mä en oo nähnyt käsiä koukistettavan kohautuksia tehdessä...no eipä oo pro-äijiä arvioiminen! tietää varmasti mitä tekee...

mutta kokeilkaapa: menette hivenen etukenoon, vedätte käsiä takaviistoon, käsien ollessa hieman koukussa...kyllähän tuo muistuttaa hieman kulmasoutua käsipainoilla mutta on siinä hienoinen ero...mulla ainakin tuntuu olkapään takaosassa ja epäkkäissä...jos muut eivät yhdy tähän niin totean itseni anatomisesti kehittyneemmäksi...:evil:

Originally posted by arni
ahaa...no mä en oo nähnyt käsiä koukistettavan kohautuksia tehdessä...no eipä oo pro-äijiä arvioiminen! tietää varmasti mitä tekee...

Myös Lee Haney koukistaa, joten ei tuo voi kovin iso synti olla jos (ainakin) 2 moninkertaista Ölymppiämiestäkin sen tekee :)

Pari mielipidettä.

1. Itse saan paljon paremman tuntuman epäkkäisiin ja yläselkään myös olankohautuksissa kun koukistaa käsiä ja vetää olkapäitä taaksepäin. Epäkkäät tulee treenattua siis selkäpäivänä.

2. En näe mitään ongelmaa jalkaprässiä tehdessä viedä jalat lukkoon asti, jos vain muistaa pitää sen jännityksen siinä lukkoasennossa, jotta paino ei putoa vain nivelille.

Originally posted by MarkusH
Itse saan paljon paremman tuntuman epäkkäisiin ja yläselkään myös olankohautuksissa kun koukistaa käsiä ja vetää olkapäitä taaksepäin
Juuri näin. Tällä tavoin tehtynä epäkkäisiin ja erityisesti epäkkäiden alaosaan saa paljon paremman supistuksen kuin pitämällä kädet suorina roikkumassa koko liikkeen ajan.
Asian voi todeta vaikka kokeilemalla kohautuksia ilman painoja ainoastaan lihaksia jännittäen ja vertaamalla tunnetta lihaksessa.

Hyvin on liike tehonnut myös Haneyn ja Yatesin epäkkäisiin :thumbs:

Just muutama päivä sitten katoin videon ja aattelin testata just kyseisen liikkeen...takaolkapääliikkeeltä se kyllä minusta vaikutti ja teki mun muistaakseni sen kyllä pareiden jälkeen (voi olla et muistan väärin, en jaksa tarkistaa) mutta kertokaa te jotka ootte kokeilleet et mihin ottaa...

:offtopic:
Katselin peräkkäin ton Yatesin ja Colemanin videot ja oli kavereilla pikkusen eri tyyli reenata...Coleman veti kaikki pumppaamalla ja yates käytti hirveesti pakkotoistoja yms...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Dobermann

Joo nii o. Mä en tajua miks se ukko teki sen sillain? Näytti äärimmäisen vaaralliselle ja myös sille että tuntuma katos reisistä kun se laitto jalat suoraks tai vähän ylikin. Ehkä kuva ei kertonut kaikkea tai jotain...Varmasti kaveri tiesi mitä tekee, siittä tuskin tarvii olla huolissaan :D

Originally posted by gotto
En nyt sanos ihan Colemanin treenejä pumppaamiseksi, sen verran epäpuhtaasti se tekee liikkeet, esim. t-kulmasoutu.

Samaa mieltä, isoja romuja coleman käytti ja epäpuhtaasti kun taas yates teki todella puhtaasti mielestäni ja keskittyen... No siinä todiste, että kummallakin tyylillä kehittyy... XXXL Markus Ruhl taas käytti paljon osatoistoja punnerruksissa ja kyykyssä.

Originally posted by gotto
En nyt sanos ihan Colemanin treenejä pumppaamiseksi, sen verran epäpuhtaasti se tekee liikkeet, esim. t-kulmasoutu.

Oot ihan oikeessa...käytin vähän väärää treeniä kuvaamaan mitä tarkotin...tätä tää flunssa tekee...:( Mutta epäpuhtautta oli kyllä ilmassa ihan kiitettävästi!!

Tuolla FAQ-osiolla on takaolkapää-threadissa juttua kohautuksen tapaisesta liikkeestä, jonka on tarkoitus tuntua nimenomaan takaolkapäissä. Erona kohautuksiin siinä, että olkapäitä ei pyritä nostamaan kuten kohautuksissa vaan käsiä koukistamalla pyritään nosto tekemään takaolkapäitä käyttäen.

Kyllä tuo ihan toimivalta liikkeeltä takaolkapäille vaikuttaa...:thumbs:

Originally posted by arni
mutta kokeilkaapa: menette hivenen etukenoon, vedätte käsiä takaviistoon, käsien ollessa hieman koukussa...kyllähän tuo muistuttaa hieman kulmasoutua käsipainoilla mutta on siinä hienoinen ero...mulla ainakin tuntuu olkapään takaosassa ja epäkkäissä...jos muut eivät yhdy tähän niin totean itseni anatomisesti kehittyneemmäksi...:evil:

Tätähän sitä aina tehdään =)

-- Juffe

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom