Dominoiva oikea olkapää/puolierot

OIkean puoleinen olkapää on selkeesti vahvempi kuin vasen. Sen huomaa jo ulkonäöllisestikin.
Ongelma on se, että oikea olkapää yrittää avustaa kaikissa liikkeissä missä vaan voi.
Ongelmana on myös käsien puolierot muutenkin: vasen hauis selkeesti vahvempi ja selkä vasemmalta puolelta hiukan vahvempi.

Esim eilen hauisväännössä oikea olkapää liikkui ja vasen pysyi nätisti paikoillaan. Tein vielä hammerin sen jälkeen ja otin normaalia pienemmät painot ja kaveri piti oikeaa olkapäätä "paikoillaan", jolloin sain tehtyä vain puolet toistomäärästä siten, että olkapää ei liikkunut.
Penkissä tämä korostuu niin, että oikea olkapää nousee penkistä ja tangon vasen pää on lähempänä rautoja eli koko tanko on hiukan vinossa, samoin minä. Oon tarkka siitä, että saan penkin aloitusasennon hyväksi ja selän kaari on hyvä (ei mikää jäätävän iso kaari), olkapää saattaa pysyä paikoillaan, mutta en oikein tiedä mitä teen silloin eri tavalla kun saan sen asennon hyväksi.

Mutta siis onko vinkkejä lähinnä tuohon hauistreeniin ja penkkiin, että miten toimia ottaen tuon oikean puolen olkapään huomioon?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Koittaisin tehdä paljon kässäreillä ja laitteilla joissa kumpikin käsi tekee itsenäisesti niin sen heikomman puolen pitäisi kiriä kiinni ihan itsestään. Millä tavalla se olkapää liikkuu?

Fyssarille mars. Veikkaan, että lapojen toiminnassa on jotain häikkää ja se vaikuttaa koko raajan hermotukseen. Toki voi olla, että ongelma on olkanivelessä ja lapa yrittää kompensoida tilannetta. Itselläni puolieroja myös ja tämän hetken tiedon mukaan kaikki lähtee minulla lonkasta ja lantion toiminnasta.

Kuulostaa fyssarin heiniltä kuten beginner sanoi. Ongelman syy täytyy selvittää. Voi olla ihan simppeli juttu lapojrn toiminnassa mikä heijastaa nyt koko yläkroppaan. Itse ongelma ei korjaannu heikkoa puolta enemmän treenaamalla. Syy pitää löytää miksi toinen puoli ei toimi. Myös kaularangan ahtaumat heikentävät toisen puolen kropasta.

Koittaisin tehdä paljon kässäreillä ja laitteilla joissa kumpikin käsi tekee itsenäisesti niin sen heikomman puolen pitäisi kiriä kiinni ihan itsestään. Millä tavalla se olkapää liikkuu?
mä teen olkapäille viparit ja kaikki hauisliikkeet erikseeen niin että yleensä heikompi puoli eka. Se vahvempi olkapää liikkuu eteenpäin ja ehkä hiukan myös ylöspäin.
Fyssarille mars. Veikkaan, että lapojen toiminnassa on jotain häikkää ja se vaikuttaa koko raajan hermotukseen. Toki voi olla, että ongelma on olkanivelessä ja lapa yrittää kompensoida tilannetta. Itselläni puolieroja myös ja tämän hetken tiedon mukaan kaikki lähtee minulla lonkasta ja lantion toiminnasta.
Googlailin hiukan ja lapa ja sahalihas vois olla tarvita vahvistamista. Voi olla myös että koko olkapää/hartiaseutu on hiukan vino, koska mulla on toinen jalka lyhyempi. Tämä, lapojen toimintaongelma ja ehkä se hermotuskin saattaa olla kaikki syynä tähän. Eli aikamoinen ongelmavyyhti!
Kuulostaa fyssarin heiniltä kuten beginner sanoi. Ongelman syy täytyy selvittää. Voi olla ihan simppeli juttu lapojrn toiminnassa mikä heijastaa nyt koko yläkroppaan. Itse ongelma ei korjaannu heikkoa puolta enemmän treenaamalla. Syy pitää löytää miksi toinen puoli ei toimi. Myös kaularangan ahtaumat heikentävät toisen puolen kropasta.
Jos yrittäis eka ite tehdä lavalle ja sahalihakselle treeniä (pitänee kattoo googlesta mitä ne vois olla tai saa antaa myös vinkkejä?) ja jos ei auta niin sitte fyssarille. Kaularangan ahtaumankin googlasin. Ainakaa mun hieroja ei ole löytänyt niskasta tms mitään ongelmaa eikä mulla oo niska oikeen ikinä kipee.

mä teen olkapäille viparit ja kaikki hauisliikkeet erikseeen niin että yleensä heikompi puoli eka. Se vahvempi olkapää liikkuu eteenpäin ja ehkä hiukan myös ylöspäin.
Kaikki liikkeet saa tehdä ihan normaalisti molemmat puolet yhtä aikaa mutta siinä ei vahvempi puoli pääse kompensoimaan toisin kuin yhtenäisellä tangolla. Jos tykkää niin voi niitä tehdä lisäksi myös yksi puoli kerrallaan.

Googlailin hiukan ja lapa ja sahalihas vois olla tarvita vahvistamista.
Oleta että kaikki on heikkoa ja tee muutama erilainen soutu ja vähän takaolkapäitä. Tuettu t-tanko, latsit vaaka- ja pystysuuntaan ja takaolkapäille facepullit tai flyes on ihan hyvä kombo millä aloittaa. T-tangolla koittaa nipistää lavat yhteen ihan tuolta keskeltä selkää, käytännössä siis penkkipunnerrus takaperin. Vahvan ihmisen tunnistaa siitä että siinä kohtaa on patti eikä reikä. Saattaa joutua vähän ylikorostamaan ja voi näyttää hölmöltä niin saattaa joutua melko kevyesti aloittamaan jos on tottunut vetämään enemmän latseilla ja/tai takaolkapäillä. Suurimmalta osalta saleja tuo laite löytyy mutta jos ei niin korvikkeena jokin soutu jossa vetää tankoa melko ylös ja kyynärpäät suht levällään.

Penkissä tämä korostuu niin, että oikea olkapää nousee penkistä ja tangon vasen pää on lähempänä rautoja
Jos johtuu lihasheikkoudesta ja löydät ongelmakohdan niin noin iso kierous ratkeaa kyllä nopeasti. Jos ei niin sitten saattaa joutua jonkun alan ammattilaisen tutkittavaksi ja oijottavaksi.

onko vinkkejä lähinnä tuohon hauistreeniin ja penkkiin, että miten toimia ottaen tuon oikean puolen olkapään huomioon?
Ekana koittaisin tehdä istualtaan hieman taakse nojaten niin että jännitys pysyy hauiksella koko ajan. Ranne vielä sopivaan asentoon niin liike käy myös sinne ihan hauiksen yläpäähän. Pistä vaikka silmät kiinni ja keskity hauiksen jännittämiseen, ei mihinkään muuhun. Painoa saattaa joutua pudottamaan aika paljonkin ja silti failure iskee nopeasti. Olkapäät kans säästäisin treenin loppuun niin ne ei väsymyksen takia käy polttelemaan, itse en ainakaan pysty tekemään mitään vipareiten jälkeen.

Oleta että kaikki on heikkoa ja tee muutama erilainen soutu ja vähän takaolkapäitä. Tuettu t-tanko, latsit vaaka- ja pystysuuntaan ja takaolkapäille facepullit tai flyes on ihan hyvä kombo millä aloittaa. T-tangolla koittaa nipistää lavat yhteen ihan tuolta keskeltä selkää, käytännössä siis penkkipunnerrus takaperin. Vahvan ihmisen tunnistaa siitä että siinä kohtaa on patti eikä reikä. Saattaa joutua vähän ylikorostamaan ja voi näyttää hölmöltä niin saattaa joutua melko kevyesti aloittamaan jos on tottunut vetämään enemmän latseilla ja/tai takaolkapäillä. Suurimmalta osalta saleja tuo laite löytyy mutta jos ei niin korvikkeena jokin soutu jossa vetää tankoa melko ylös ja kyynärpäät suht levällään.
Kiitos, otan nämä ohjelmaan ainaki lämmittelyksi ja treenin loppuunki voi tehdä jotain pumppia jos virtaa riittää. Mutta miten tehdään latsit vaaka- ja pystysuunnassa? Mitä liikkeitä/laitteita siis näihin voi käyttää?
T-tanko löytyy salilta ja sitä välillä teenkin mut teen sen aika raskaasti niin otan siitä painoja pois ja teen tuolla sun mainitsemalla tekniikalla.
Ekana koittaisin tehdä istualtaan hieman taakse nojaten niin että jännitys pysyy hauiksella koko ajan. Ranne vielä sopivaan asentoon niin liike käy myös sinne ihan hauiksen yläpäähän. Pistä vaikka silmät kiinni ja keskity hauiksen jännittämiseen, ei mihinkään muuhun. Painoa saattaa joutua pudottamaan aika paljonkin ja silti failure iskee nopeasti. Olkapäät kans säästäisin treenin loppuun niin ne ei väsymyksen takia käy polttelemaan, itse en ainakaan pysty tekemään mitään vipareiten jälkeen.
Teen hauiksen vinopenkissä ja jännitys kyllä pysyy hauiksessa, mutta se on myös siinä oikeassa olkapäässä. Silmät kiinni on hyvä idea! Ja jos pyydän treenikaverin pitään mua olkapäästä niin tunnen sit itekki paremmin koska olkapää alkaa tulla mukaan.

Kiitos, otan nämä ohjelmaan ainaki lämmittelyksi ja treenin loppuunki voi tehdä jotain pumppia jos virtaa riittää. Mutta miten tehdään latsit vaaka- ja pystysuunnassa? Mitä liikkeitä/laitteita siis näihin voi käyttää?
Siis soutuja ja ylätaljoja. Eli vaakasuuntaan ja ylhäältä. Mitä vaan millä saa latseihin tuntuman ja pumpin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom