Dnainternet sähköpostiasetusten ongelma Outlookissa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

Timba79

Moderaattori
Mode
Ikä
45
Olen yrittänyt asentaa porukoiden koneeseen sähköpostia, mutta nyt on seuraava ongelma johon tarttisin mahdollisimman nopeesti apua:

Eli kaikki asetukset pitäisi olla oikein, ne on katottu palveluntarjoajan sivuilta, mutta silti lähtevä posti ei lähde, saapuva tulee kyllä perille. Jos koitan outlookin testauksen kautta, saan seuraavan virheilmon:

"Lähetä testiviesti: Testiviestin lähetys ei onnistunut. Tarkista Sähköpostiosoite-kenttä"

No sähköpostiosoitekentässä on luonnollisesti se sähköposti jota tarkoitus tässä käyttää. Itelle tuli mieleen, että voisiko olla ettei tuo ole jotenki aktivoitu kun hallinnan kautta sen loin vasta perjantaina illalla? Mutta ei mene järkeen miksi saapuva posti silti tulee ongelmitta perille, eli pitäähän tuon osoitteen silloi olla toiminnassa?

Jos yritän normaalisti lähettää postia, tulee seuraavanlainen paluuviestiherjaus:

Viesti ei tavoittanut kaikkia vastaanottajia tai osaa heistä.

Aihe: testaaaaa
Lähetetty: 26.2.2006 10:34

Seuraavia vastaanottajia ei tavoitettu:

'xxxxxx@kolumbus.fi' 26.2.2006 10:34
550 5.7.1 Your IP address [62.248.143.124] is not allowed to relay to email address <ruokolainen.timo@kolumbus.fi> via our server; MX rule

Ja tuo xxxxx on tossa muutettu nimi, kun en nyt tähän halua välttämättä noita sähköpostiosotteita laittaa.

Mutta mikä tässä nyt mahtaa olla vikana? Itse en keksi enää mitään, kaikki asetukset on käyty läpi eri ohjeiden kanssa moneen kertaan.

Ja neuvoksi ei kelpaa joku "käytä jotai muuta kun outlookia".

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kannattaa käydä niiden sivustoilla ja tarkastaa vielä kerran lähtevän ja saapuvan postin palvelimet. Itse joudun vaihtamaan lähtevän postin palvelimen aina toiseksi, kun käytän kännykkäyhteyttä.

Mitkä lähtevän ja saapuvan postin palvelimet sinulla on nyt?

JohnnyB sanoi:
Kannattaa käydä niiden sivustoilla ja tarkastaa vielä kerran lähtevän ja saapuvan postin palvelimet. Itse joudun vaihtamaan lähtevän postin palvelimen aina toiseksi, kun käytän kännykkäyhteyttä.

Mitkä lähtevän ja saapuvan postin palvelimet sinulla on nyt?

Saapuva on mail.dnainternet.net ja lähtevä smtp.dnainternet.net

Nämä oli papareissa jotka tuli nettiliittymän mukana, sekä dnainternetin sivustossa. Jos joku tietää muun kokeilemisenarvoisen jutun niin kertokaa, nopeesti noita testailee. Porukat lähtee joskus 14.00 ajamaan takas Poriin ja yritän tässä epätoivoisesti ennen sitä säätää tuon kuntoon. :itku:

En nyt hirveästi osaa auttaa mutta itselläni oli kanssa dnainternet käytössä ja siellä oli mysteerisiä juttuja juuri tuossa lähetyksessä. Esim. yhteen aikaan pp.inet loppuisiin osoitteisiin kun lähetin s.posti niin joka kerta ilmoitti että lähetys ei onnistunut mutta silti se posti oli mennyt perille. Samoin s.postin mukana oli joku liitetiedosto(kuva) niin herjasi taas että ei onnistunut mutta silti meni perille. Sitten oli viellä mysteeri että kun lähtetin s.posti soneran tarjoamaan s.posti palvelimeen ja kun sitten siihen yritti vastata niin se antoi juuri tuon saman:"Testiviestin lähetys ei onnistunut. Tarkista Sähköpostiosoite-kenttä" Siellä päässä ja vastaus ei koskaan tullut minulle. Mutta kun sitten siellä kirjoitti minun s.posti osoitteen suoraan vastaanottajaksi niin sitten toimi, mutta jos vaan otit toimin vastaa viestiin niin ei.
No nuo kaikki ongelmat poistuivat minulla siten että menen dnainternetin sivuille ja sieltä kirjaudun s.postiini enkä outlookin kautta.

DNA:n sivujen mukaan nuo ongelmat on poistuneet, mutta jotenkin järkevältä tuo Japan selostus kuulostaa, kun en keksi yhtään mitään miten tuon saisi toimimaan. Kaikista hulluinta tässä tosiaan on se että se saapuva posti tulee ongelmitta, mutta mitään ei pysty lähettämään.

Timba79 sanoi:
DNA:n sivujen mukaan nuo ongelmat on poistuneet, mutta jotenkin järkevältä tuo Japan selostus kuulostaa, kun en keksi yhtään mitään miten tuon saisi toimimaan. Kaikista hulluinta tässä tosiaan on se että se saapuva posti tulee ongelmitta, mutta mitään ei pysty lähettämään.

Toimiiko sun mailit dna:n selainpostilla? webmail.dnainternet.net

Josko vika olisi operaattorin päässä.

Edit: Mikä operaattori sulla on yhteydentarjoajana? Onko eri kuin dna, jos näin niin tarvit eri palvelimen lähettämään.

TheSami sanoi:
Toimiiko sun mailit dna:n selainpostilla? webmail.dnainternet.net

Josko vika olisi operaattorin päässä.

Edit: Mikä operaattori sulla on yhteydentarjoajana? Onko eri kuin dna, jos näin niin tarvit eri palvelimen lähettämään.

Toimii selainpostilla.

Ja tuo on Satakunnan Puhelin Oy:n kautta, eli n tiedä mitä yhteyksiä ne tarjoaa sieltä. Pitänee tsekata tuo.

Eipä tuolta Satakunnan Puhelimen sivuilta irtoa mitään järkevää tähän, tai sitten en vain löydä sitä.

Timba79 sanoi:
Eipä tuolta Satakunnan Puhelimen sivuilta irtoa mitään järkevää tähän, tai sitten en vain löydä sitä.
Tuli vaan sellainen mieleen, että käytätkö juuri nyt muuta nettiyhteyttä kuin DNA:n? Näköjään testaat omalla yhteydelläsi sähköpostia, voihan olla että Satakunnan Puhelimen alueella se toimii sitten normaalisti.

Joo siis jos Timba79 on kotonaan ja hällä on joku muu kuin DNA:n yhteys niin ei toimi. Mutta vanhemmilla toimii sitten kotona noilla asetuksilla. Eikös vaan?

Mä luulin, että Timba on vanhempiensa luona, mutta taiskin olla toisinpäin.

Eli vanhemmat on kylässä mun luona ja mulla on Elisan liittymä, eli "vika" voi todellakin olla tässä, eipä tullut mieleenkään tämä. No illalla se selviää kun ehtivät kotiin ja testaavat toimivuutta. Raportoin tänne sitten, jos toimii niin se siitä sitten, mutta jos ei niin pitää keksiä taas jotain.

Juurikin näin.

Eli kyllä vanhempiesi kotona toimii, jos laitoit lähtevän palvelimeksi dna:n oman. Operaattorit eivät anna lähettää toisten palvelimilta, eli elisan yhteydellä ei voi lähettää dna postia. Siksi selainposti toimi. Se olisi toiminut sinunkin luonasi jos olisitte laittaneet lähtevän palvelimeksi elisan oman, mutta sitten taas se ei olisi toiminut heillä kotona.

Kyllä, Ellun ip:llä ei paljon lähetellä dna:n palvelimen kautta. Laki kieltää sen, en muista linkkiä tähän hätään...

Suositut

Back
Ylös Bottom