DIY thread, eli "tee se itse"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Miksi noin jyrkkä kanta? Kyllä mää näin useamman sata levyä kiinnittäneenä toteaisin että ihan harkinnan arvonen materiaali kun ei elä mihinkään ilmankosteuden vaihtuessa ja saa lapsellisen helposti tehtyä suoria ja siistejä pintoja.

Teeppä huonekalu ni tiiät :) Painaa julmasti, on epätarkka työstää, ei pysty työstämään yhtään erikoisempia leikkauksia, kulmat ottavat erittäin herkästi kolhuja, on heleposti lohkeavaa, pinta on ohutta paperia, työstöstä jää hienojakoista kalkkipölyä, levyyn ruuvaaminen on vaikeaa ja proput lähtevät helposti irti. Kipsilevyn ainoat hyvät puolet ovat että on halpaa ja palonkestävää.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mitenkä muuten tuo viiluttaminen onnistuu kotioloissa? Oon ymmärtänyt että vaatii aika kovan ja tasaisen puristuksen jotta tulee siistiä jälkeä. TV-tason vois toki väsätä jostain siistimmästä puusta ja löis vaan vahan pintaan.

Itse viilutin subbarin silitysraudalla, eli liima pintaan ja viilu päälle. Sitten vain silitysraudalla lämmittämään. Työlästä oli, mutta pinnasta tuli hyvä ja kiinni on pysynyt.

Itse viilutin subbarin silitysraudalla, eli liima pintaan ja viilu päälle. Sitten vain silitysraudalla lämmittämään. Työlästä oli, mutta pinnasta tuli hyvä ja kiinni on pysynyt.

Jep, tämä tehdään puuliimalla ja on ihan hyvä ja helppo tapa. Kontaktiliimallakin voi viiluttaa, mutta siihen ei tuo silitysrautakikka ole tarkoitettu.
................
Puristustahan saa parilla hallitunkilla ihan kivasti. Ketjut voi laittaa viilutettavan kappaleen yli ja puristaa tunkilla noita ketjuja vasten, niin ei tarvi tunkille etsiä mitään kiinteää tukipintaa mitä vasten puristaa... tämäkin on puuliimalle kätevin tapa, eikä mielestäni edes kannata harkita kontaktiliimaa, mikäli tällaisen virityksen tekee.

Olis yksi projekti työn alla lasikuitu-sandwich -rakenteena. Onko kellään hyviä vinkkejä lasikuidun kanssa räpeltämiseen, tai hyviä linkkejä/kirjoja vast?
Mistä kannattaa ostaa tarvikkeet, Biltemasta jo jotain ostelin mutta mahtaako olla halvempaa muualla? Epoksilla meinaan laittaa ja kudotulla kankaalla.

Mahdollisimman kevyt mutta silti kestävä olis tavoitteena, montako kerrosta on syytä vetää? Riittääkö yksi vai pitäiskö pistää 2-3?
Mikä idea alipainesysteemeissä on, saako hyvää tulosta ilman niitä?
Viimeistelyyn meinasin warnex/Line-x tyylisen uretaanipinnoitteen. Jos jättää paljaaksi niin tarviiko gelcoatin?

DIY - Sisustusjutut

Mä omaan ennemminkin peukalon keskellä kämmentä kuin että olisin kovinkaan taitava tekemään mitään omin pienin karvaisin kätösin, mutta päätinpä askarrella paskarrella jotain ihan itse.

Joulukransseja selasin niin Pentikin sivuilta kuin kävin kaupoissa kiertelemällä, ja mieluisia ei löytynyt. Niinpä tuli mieleeni että teenpä ihan itse, ja tälläinen DIY-luomus sieltä syntyi!

IMG_20131203_201553.webpIMG_20131203_201656.webp
IMG_20131203_203248.webpIMG_20131203_204408.webp

Tarvikkeet on Tiimarista. Pajukranssi (n.5e), rautalankaan tehtyä leveää hopeanauhaa (n.3e), rautalangassa olevia pieniä hopeisia kulkusia (n.3e) ja hopeisia sydämiä (n.2e). Tarkkaa hintaa en muista mutta loppusumma liikkui siellä 13e hujakoilla, tai ainakin alle 15e ja kranssi on aika iso.

Kyseessä olis kuparilamppu, jonka pinta on ajansaatossa hieman hapettunut/kärsinyt. Löytyy pientä naarmua ja muuta. Kysymys kuuluukin että onko olemassa jotain kuparitahnaa tai vastaavaa jolla saisi kuparipinnasta kuin "uuden"? Täällä kellään kokemuksia asiasta?

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom