Dippi - Kehonpainon klassikko

Meta title: 🔥💪 DIPPIPUNNERRUS – OJENTAJIEN JA RINTALIHAKSEN BRUTAALI MASSANTEKIJÄ 💪🔥

Meta description: Kehonpainon klassikko, joka rakentaa voimaa, paksuutta ja pysäyttämätöntä painetta ylävartaloon.

Mikäs siinä. Voit tehdä kapeatakin penkkiä. Tuskin se rinta sieltä hirveästi alta surkastuu.

Monta kertaa viikossa treenaat rintaa? Jos teet kaksi treeniä rinnalle, niin eikö toisessa voisi antaa jonkin suoran rasituksen penkillä? Sarjoja ei välttämättä yhtä paljoin kuin ennen, mutta voimatasojen ja rintalihasten ylläpitämiseksi pari rankempaa sarjaa?

ajattelin HST:tä tehdä. Painottaen selkää ja olkapäitä

Pääliikkeinä

kyykky
mave
leuka/talja
kulmasoutu
pystypunnerrus
+ dippi?

toistoja tulee se 1. päivä 15 2. päivä 10 ja 3. päivä 5. Kolmesti viikossa treeniä.

Isot miehet ovat kertoneet, että riittää ylläpitoon ja on oiva massaliike rinnalle, kun tehdään dippi hieman etukenossa eli ei se rinta sieltä mihinkään karkaa, vaikka treenaisitkin sen vain kerran viikossa. Todella simppelin ylläpidon rinnalle saa jo ojentajiin painottuvalla treenillä tosiaan.

A
Dippi etukenossa rintapainotteisesti
Kapea penkki

B
Vastaotepenkki
Dippi ojentajapainotteisesti

Jos sisäinen penkkipoika alkaa rintalihojaan etsiä, niin sitten tuohon vielä kolmanneksi liikkeksi eristävä hilavitkutus eli ristitaljaa, flyerit ym. lisäksi.

Edit. HST:ssä ottaisin ojentajille liikkeet akselilta: Kapea penkki, vastaotepenkki tai dippi.

Mä teen dipin ainoana rintaliikkeenä olkapäävamman takia, mutta suosisin dippiä vaikka olkapää penkkiä kestäisikin, on se sen verta kokonaisvaltainen liike ja siihen on helppo soveltaa erikoistekniikoita kuten pudotussarjat, negatiivit, rest/pause.

Itse hommasin kotiin renkaat niin olen tehnyt dippejä niissä. Prkl kun se ottaa käsiin, olkapäihin ja vatsalihaksiin ja rintaan, koska renkaat ei ole ikinä paikallaan.
Ihan vaan 5*4 olen alkuun tehnyt, lisäpainosta tietoakaan! :)

Itse hommasin kotiin renkaat niin olen tehnyt dippejä niissä. Prkl kun se ottaa käsiin, olkapäihin ja vatsalihaksiin ja rintaan, koska renkaat ei ole ikinä paikallaan.
Ihan vaan 5*4 olen alkuun tehnyt, lisäpainosta tietoakaan! :)

Huvittaa kyllä koittaa tota.. lähinnä sen takia ku koen olevani kohtuu hyvä dipissä mut vähä luulen että saan selkääni renkailta ekalla kerralla aika pahasti :whip:

Mulla ei sarjan aikana tunnu oikeastaan kipua mutta kun nousen siitä niin solisluiden paikkeilla aina vihlasee. En tiiä sitte mitä siitä vois päätellä.

Sanokaas nyt viisaammat onkos jotain kikkakolmosta kun meillä ei salilla ole tuota dippitelinettä. Siitä kovasti kuitenkin tykkään ja olen sitten dippaillut penkiltä jalat suorana toisella penkillä ja lisäpaino sylissä. Onkelmana tässä on mulla vaan nyt se, että en keksi fiksua tapaa päästä poies tästä asennosta eli en pysty oikeen sen vuoksi enää lisään painoja... viimeistään kolmannella sarjalla vetää vatsat krampiin kun siitä ylös naisellisesti könyän. En ole nähny sitä muiden juuri meittin salilla tekevän lisäpainoilla, niin en ole voinut vakoillakaan

ota ne penkit kuitenkin sen verran lähelle toisiaan et voit vikan toiston jälkee nostaa ittes ees puoliks istumaa siihen penkille? sitten vaa ladot painot vierees, u know ;)

ota ne penkit kuitenkin sen verran lähelle toisiaan et voit vikan toiston jälkee nostaa ittes ees puoliks istumaa siihen penkille? sitten vaa ladot painot vierees, u know ;)

No joo, siis en mä nyt nuin blondi ole :D Siinä kohin ne mun vatsat just kramppaa kun siitä penkin reunalle kampeen ja raudat on sylissä. Pitänee vissiin alkaa tekeen vatsoja vaan kovemmilla painoilla

kertokaas ku rinta menee kipeeks dipistä, tai ei tissit mene vaan rinnan väli, ja ihan ojentajille olen tehnyt ja kapealla ja pystyssä. en tiedä mikä siinä sitten vituiks menee, koko "rintalasta?" ihan helvetin kipeä... en tiedä menenkö sitten liian alas tai jotain. kertokaas kokemuksianne.

Innostuin tässä kokeileen dippiä renkailla jotka roikkuu katosta. Mutta wtf, liikehän on aivan äly raskas, tai sitten minä olen heikko. Noo, täytyy jatkaa tavallista dippiä jotta renkaille menisi jonain päivänä enemmän kuin muutama hätäinen toisto.

kertokaas ku rinta menee kipeeks dipistä, tai ei tissit mene vaan rinnan väli, ja ihan ojentajille olen tehnyt ja kapealla ja pystyssä. en tiedä mikä siinä sitten vituiks menee, koko "rintalasta?" ihan helvetin kipeä... en tiedä menenkö sitten liian alas tai jotain. kertokaas kokemuksianne.
Itellä kipeyty aluks rintalasta vähän, mutta kun aloin enemmän dippailla, ni ei oo enää tuntunu mitään. Tosta liikeradasta, et ite meen sillä tavalla, että kyynärpää hieman ale 90 astetta eli ei ihan pohjaan.

Itse dippipunnerrus kuuluuu ohjelmaan painoilla ja ilman lisäpainoja ja ihän hyvä liike on hartioille ja ojentajille ollut. Alussa tosin kyllä meitiläkin kipeyty rintalasta mutta se olikin vain alkukankeutta;)

Joo tosiaan, mullakin joskus kun tein ensin vain yhen sarjan ilman painoja ja sitten heti ne maximipainot siihen 3x6 settii ni vähän kipeyty väärät paikat.. eli lämmittelykin ihan jees!

Back
Ylös Bottom