Timba79 sanoi:No mulla sitten on täysin päinvastaiset kokemukset. En minäkään tee kun 2-3 sarjaa käsitreenin päätteeksi, mutta kyllä se treeni on kasvun edellytys ollut. Sama epäkkäillä.
Voisiko sitten olla, että olet treenannut niitä yksinkertaisesti liikaa? Kehityksen varma tappaja kuitenkin on ylitreenaaminen. Tai onko treenityylisi jotenkin muuttunut, eli olet jättänyt vetoremmit pois, ruvennut vetämää maasta kovaa tai jotain muuta vastaavaa. Ja jos oot kokoajan tehnyt kaikki liikkeet ilman remmejä, saa ne ehkä siitä treeniä liikaakin ja silloin ei ehkä suora treeni enää ole tarpeen.
Voimailijoilla kun homma on kuitenkin vähän erilainen, niillähän se puristusvoima on tärkeä ja kovat mavesarjat pitää pystyä vetämään ilman remmejä. Taas yhdellekään kehoilijalle en suosittelisi jättämään vetoremmejä puristusvoiman (tai forkkujen) takia pois ja uhraamaan tällä esim. selän maksimaalista kehitystä. Itse siis treenaan mielummin forkut suoraan rannekäännöillä ja käytän vetoremmejä esim. selkätreenissä.
Huh, tulipa taas avauduttua... ;)
Pitänee sitten hankkia noi vetoremmit itellekkin. Oon itte raksalla duunissa ja työnpuolesta tulee treenattua aika hyvin noita käsivarren lihaksia (vasarointi). Muutenkin on hieman kummaa treenata käsivarsia, kun vasarakädessä ei vielä tunnu missään, niin toinen käsi jo huutaa armoa