Digikamera

Nyt kamera tietäjät kuulolle: Minkälainen digikamera mun pitäis hommata et se täyttäis nuo vaatimukset. Ihmetyttää miten noin kalliissa kameroissa on muistia noin vähän kun luulis et 200mb kapasiteetti ei olis kovin vaikea tai kallis rakentaa. Ittellä on gsmart mini 3, mutta mm. suljin nopeus on niin suolesta et koko kameralla ei juuri mitään tee. No oon mä muutaman tyylikkään kuvan onnistunu nappaamaan ja on tuossa silti 3mb pix kenno. Sanokaa mitä muuta tohon listaan kannattas lisätä?

-Yli 4mega pixeliä kenno.
-Hyvät zoomaus ominaisuudet
-Salama
-Muistia yli 32mb sillain et menee yli 10 kuvaa parhaalla tarkkuudella.
-Ladattavat akut. (usb-lautaus)
-Nopea valoitusaika.
-Kameran pitäis kestää sitten seuraavat 10v kun en 500eur halua turhaan pistää.
-Pieni lcd-näyttö josta voi kattoo kuvia.
-valovoimainen objektiivi et voi kuvata pimeessä.
-Tiiliskiveä pienempi ja kevyenpi :)
-Hintaluokka 300-600eur

Tossa olis muutama vaihtoehto,mutta toki tilaan Saksasta ku siellä ovat halvempia.

http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=2711406008755
http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=2716001409437
http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=2711401408098
http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=2716015507063

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No, esim. Canon A80 täyttää pitkälti noita vaatimuksia. Mutta, kauppiaasta ja tarjouksesta riippuu se muistin (muistikortin) määrä. Nykyään kait vakiona 64Mb tai 128Mb kortti?
Salama on ja ladattavat akut (nämäkin vakiona yleensä).
Valotusaika riippuu ihan siitä minkälaisessa valossa kuvaat ja pimeessä ei hyviä kuvia synny ilman salamaa.
Käytöstä tietenkin riippuu kestääkö 10v, mutta vähän epäilen että tuskin kestää.

Paljon tietoa asiasta (ekana linkki osto-oppaaseen).
http://www.digicamera.net/dnews.htm

Osta sellainen kamera jonka takuuhuolto toimii suomessakin. Kameran takuuhuolto kestää saksassa n.1-3kk.

Eihän noi kamerat Verkkokaupan Kamerakaupassakaan paljoa maksa...

Ite ostaisin sieltä jos rahaa olis, Canon A80. Mikrobitin testivoittaja ja oikeastaan aina ollut ainoa vaihtoehto mulle testin luettuani. Taisi Tekniikan maailmassakin jotain voittaa....

Itelläni on a70 ja oon tosi tyytyväinen, et luulen a80 on viel parempi.
Toinen vaihtoehto mitä kattelin on Fuji finepix S5000.
Siin olis 10x zoom. Pitäis vastaa sun haluamaas kameraa, paitsi et siin
on vaan 3.1 milj pixeliä

Originally posted by lepex
Eihän noi kamerat Verkkokaupan Kamerakaupassakaan paljoa maksa...

Ite ostaisin sieltä jos rahaa olis, Canon A80. Mikrobitin testivoittaja ja oikeastaan aina ollut ainoa vaihtoehto mulle testin luettuani. Taisi Tekniikan maailmassakin jotain voittaa....
Tämä voittaja kamera oli Canon A70 eikä A80

Originally posted by Pauln
Tämä voittaja kamera oli Canon A70 eikä A80

Jaahas, niinpäs taisi ollakin. Mutta toi A80 ei varmasti huonompi ole.

Kyllä se varmaan kallistuu A80 tai sitten tuohon kameraan.

Laittakaapa vielä jotain hyviä linkkejä halpoihin Saksalaisiin nettikauppoihin, joista saattais löytyy noita ed. mainittuja kameroita??

Itellä on kanssa ens vuoden puolella a80 hankinnassa. mitä ite kattelin saksasta noita hintoja, niin hintaerot oli yllättävän pieniä (jotain alle 50e).
ja jos ero on esim. vain 50e, niin kannattaako tilata? postikulut ~20?, + joudut odottamaan kameraasi pidempään -> no thanks.
Japanista lähtis kamerat halvalla mutta sieltä tilaaminen on varmaan vähä ongelmallisempi ja kalliimpi juttu. vuosi takaperin tuttuni kävi japanissa ja osti itselleen kameran ,siellä hinnat oli ollut n. -100?.

IMO jos tuo 50 e ei tee tiukkaa niin ostaisin Suomesta, takuu härpäkkäiden vuoksi luulisi olevan nopeampaa ja helpompaa.

takuun kanssa ei pitäis olla merkkikameroissa mitään ongelmaa, kuitilla on normaali takuu suomalaisessa merkkihuollossa vaikka kamera olisi ostettu koreasta. Näin ainakin tuttuni japanista ostetun kameran kanssa.

Originally posted by metalman
takuun kanssa ei pitäis olla merkkikameroissa mitään ongelmaa, kuitilla on normaali takuu suomalaisessa merkkihuollossa vaikka kamera olisi ostettu koreasta. Näin ainakin tuttuni japanista ostetun kameran kanssa.

Ei kaikilla merkeillä toimi esim. Olympus,Fuji...

Originally posted by phy73

juu aivan, olisi pitäny tarkentaa että tarkoitin "merkkikameroilla" canonin kameroita :)

paitsi, että pitäis toimia. vuoden alusta tuli voimaan eu-alueella laki joka velvoittaa jälleenmyyjän/maahantuojan hoitamaan takuuhuollon vaikka tuote olis ostettukin toisesta eu-maasta.

jos hintaero on kuitenkin vaan 50e pinnassa niin ei kannata tilata kaukaa.. entäs kun sieltä paketista puuttuu akku? soita/meilaa guntterille ja odota viikko tai kaks.. tai jos softat tökkii niin kuka neuvoo?

ja zoomeistakin vielä: digizoomi on vaan asiakkaan kusetusta ja mitä suurempi optinen zoomi niin sitä heikompi valovoima.. eli käytännössä joku 3x on riittävä. näppäränä kaverina sitä ottaa sen kaks askelta eteenpäin eikä vaan "tsuuumaile" kantsii tutkii mieluummin sitä lyhyttä polttoväliä, että saa sitten sen koko leveen selän yhteen kuvaan eikä jää wingssit kuvan ulkopuolelle.

Itse hankin tossa viikko sitten järjestelmädigin Canonin EOS 10D:n ja t-o-d-e-l-l-a tyytyväinen olen ollut hankintaani!Suosittelen jos ei rahapussista tee tiukkaa.Tohon kun tulee vielä lisä objektiivit,salama ja jalusta päälle niin melkein 3tonttuun hinta kipuaa :itku:

.

Mulla olis mahikset saada kamera Tokiosta. Tiiättekö mitään paikkaa netissä mistä vois katella Tokion hintoja canonin a80-mallille? Tuttu väitti että hinnat on n. 30% halvemmat.. Mietin tässä että kannattaisko odotella n-aika jos joku säkällä kävis Tokiossa vai ostanko suomesta, 413? + postikulut.

Niin muuten, miten paljon postikulut on yleensä suomessa jos tilaa postiennakolla ?

Originally posted by snadi
paitsi, että pitäis toimia. vuoden alusta tuli voimaan eu-alueella laki joka velvoittaa jälleenmyyjän/maahantuojan hoitamaan takuuhuollon vaikka tuote olis ostettukin toisesta eu-maasta.

jos hintaero on kuitenkin vaan 50e pinnassa niin ei kannata tilata kaukaa.. entäs kun sieltä paketista puuttuu akku? soita/meilaa guntterille ja odota viikko tai kaks.. tai jos softat tökkii niin kuka neuvoo?

.

Ei hoida ja jos hoitaa niin rahti kestää n.1vko/suunta ja huoltoaika päälle eli käytännössä 1-3kk:(

Ei hoida ja jos hoitaa niin rahti kestää n.1vko/suunta ja huoltoaika päälle eli käytännössä 1-3kk:(

Miksei hoida?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom