Diettiä, mutta minkälaista ja jatko...?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pöllö
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli tarkoituksena olisi alkaa pudotteleen painoa tuossa joulun jälkeen, mutta nyt iski tenkapå. Dietin aloituksen olen jo hahmotellut mielessä, mutta jatko on auki.

Painoa 90kg, r-% = 15% (silmämääräinen arvio)

Dietin tarkoituksena olisi säilyttää lihat ja voimatasot, mutta pudotella tuosta noin 7kg rasvaa pois. Aikaa olen varannut 6kk, joten mitenkään kiireellisellä tahdilla ei olla liikkeellä.

Historia:
1.5 vuotta sitten aloitin salilla käynnin monen Taekwon-do uran lisäksi. Reipas vuosi sitten jäi TKD pois ja pelkkää bodaamista, kylläkin vähän järjettömällä treenitavalla. Aerobinen liikunta jäi silloin pois, joskin aika hyvästä kunnosta. Viimeisen puoli vuotta on sitten tullut kasvateltua järkevästi ja hyvällä ruokavaliolla. Homma on toiminut hyvin, 2v ja 30kg. Ehkä 2cm pituutta ja vähän läskiä, mutta myös lihaa. :eek:

Itse olen ajatellut, että lähden kokeileen painon pudotusta aerobisella liikunnalla aamuisin:

1. ja 2. viikko
30+min matalalla sykkeellä 4krt viikossa
(pyöräily, juoksu, sauvakävely, nyrkkeily)

3. ja 4. viikko
60min matalalla sykkeellä 4krt viikossa

5. ja 6. viikko
60min matalalla sykkeellä 4krt viikossa ja kofeiinit mukaan

----> Seuraavilla viikoilla sama homma jatkuu, mutta määrä tippuu ehkä 3krt viikossa.

Heti toisella viikolla aloitan myös ruokavalion kuntoon. Sitä ennen yritän syödä samanlaisella tahdilla kuin nyt. Tästä eteenpäin tarvitse vähän neuvoa, miten kannattaa jatkaa? Itsellä on käynyt mielessä jahka sitä Zone-tyyppisellä dietillä aloittaisi ja sitten, kun rasva ei enää tahdo palaa yritettän ketoa? :nolo:

Parit kysymykset olisi myös:
-Otanko kofeiinin mukaan myös heti? Entä treenejä ennen?
-Aloitus liian vaisu?

Tarkempaa ruokaohjelmaa laitan myöhemmin tänne, joten saatte minusta koekaniinin. ;)

//pollo

Minusta aloitus ei ole liian vaisu vaan ihan sopiva. Sinuna ottaisin kofeiinit heti mukaan, loppupuolta miettisin koska rasva ei enää pala kun kroppa tottuu tiettyyn kulutukseen ja energian saantiin. Eli kalomäärä pitäisi laskea tai kulutuksen nousta, aivan kuin viikoilla 1-6.

HIIT voisi olla kokeilemisen arvoinen sinullekkin, itse olen ollut erittäin tyytyväinen sen tuloksiin, 20-30min riittää hyvin kerrallaan. Käytä haku-toimintoa hakusanoilla hiit, dieetti, rasvanpoltto, aerobinen jne.

Palstalla on erittäin paljon asiaa ko. aiheesta! Tsemppiä diettiin, itsellänikin alkaa vuoden vaihteessa!! :)

Jos aloittaisin noin ottaisin HIITiä mukaan 6.:n viikon jälkeen muiden lisäksi/sijasta. Koffet voisi myös vetäistä nassuun jo heti alussa. Sitten katsoo missä vaiheessa ollaan ja miten rasvat lähtee. Jos ei tahdo läski palaa, niin aletaan laskemaan hiilareita (protskuja ja rasvoja hieman enemmän) ja kokeilla miltä ketoosi maistuu?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom