dietistä vielä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tezi
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
37
Alotin tossa pari päivää sitten, kalorit ollu vähän reilu 2000 ja kulutus yli 3000. Eli onko toi vielä terveellistä olla noin isolla kalorivajeella. Tää ei tuottais ongelmii olla näin isoil miinuksil mut onko mitään järkeä? :confused: Sitte viel et aerobista tulee n. 7kertaa viikkoon tai ylikin. Eikös tämmösillä kalorivajeilla pitäis tulla tuloksii nopeemmin tai sit kuihdun vaan pois... Jos joku kokeneempi vois kertoo et kannattaako lisää toi kalorimäärä 2500 et tulis kalorivaje -500 about.

Ja kokeilin ettiä serachilla mut en löytäny itteeni tyydyttävää vastausta :worship: niin päätinpä kysyä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä en oo ikinä dieettiä vielä pitänyt, mutta eivätkös nämä pidä yleensä -500 sopivana, ja periaatteena että kiristää loppua kohden. Eli näinollen alota pienemmästä ja kiristä loppua kohden lisää.

Originally posted by tezi
Alotin tossa pari päivää sitten, kalorit ollu vähän reilu 2000 ja kulutus yli 3000. Eli onko toi vielä terveellistä olla noin isolla kalorivajeella. Tää ei tuottais ongelmii olla näin isoil miinuksil mut onko mitään järkeä? :confused: Sitte viel et aerobista tulee n. 7kertaa viikkoon tai ylikin. Eikös tämmösillä kalorivajeilla pitäis tulla tuloksii nopeemmin tai sit kuihdun vaan pois... Jos joku kokeneempi vois kertoo et kannattaako lisää toi kalorimäärä 2500 et tulis kalorivaje -500 about.

Ja kokeilin ettiä serachilla mut en löytäny itteeni tyydyttävää vastausta :worship: niin päätinpä kysyä.

Mulla on ollu kans peruskulutus n. 3500 kcal ja oon ollu 2000 kcal dieetillä (eli 1500 kcal vajeella). Urheilulääkäri suositteli, että noin 1700 kcal:iin asti voi ravinnonsaannin pudottaa, kunhan sapuskat tulee tasaisesti päivän aikana. Lekurin mukaan lihakset alkaa merkittävämmin lähtemään vasta tuon rajan jälkeen. Tiettyhän se koko ajan lihastakin syö, mutta järkevässä suhteessa, yli 90% painonpudotuksesta on ollut rasvoista. En sitten osaa tuota muille yleistää, mutta voisinpa kuvitella, että ei tuolla esittämälläsi 1000 kcal vajeella mitään pahaa tapahdu. Aerobisien treenien määrällä en näe yhteyttä asiaan, sillä sehän sisältyy jo normaaliin energian kulutukseen?

Nosta ihmeessä kalorit sinne 2500 asti.
Hidastat aineenvaihduntasi vaan liian pienillä kaloreilla, kuitenkin rasvaa pystyy viikossa palamaan maksimissaan n.700g.
Joten tuollainen puolenkilon viikkotiputus on huomattavasti järkevämpi.

Originally posted by Richard75
Nosta ihmeessä kalorit sinne 2500 asti.
Hidastat aineenvaihduntasi vaan liian pienillä kaloreilla, kuitenkin rasvaa pystyy viikossa palamaan maksimissaan n.700g.
Joten tuollainen puolenkilon viikkotiputus on huomattavasti järkevämpi.
Mä oon 183cm ja 80kg ja en koskaan laske kaloreita alle 3000kcal. Treenaan salilla 3 ke viikossa ja vedän 3-4ke viikossa 30min sauvakävelyn. Syö enimmäkseen hitaasti imeytyviä hiilihydraatteja, paitsi treenin jälkeen nopeita, niin ei tarvi laskea kaloreita liian alas.

Joo, täytyy nostaa tota kalorimäärää pikkusen. (jee saa taas syödä) :D Eikös toi normaaliaineenvaihdunta lasketa, että 35*paino*1.5 noin ainakin luin tuolta jostain sivuilta, toi on jos harrastaa aerobista yli 5h viikossa (tai jotain tommosta) Eli mä saan rupee mässäilee :D nytte toi 2000kalorii tuntuis riittävän aika hyvin, vetää pari omenaa niin ei tuu niin nopee nälkäkään.

Mutta mikähän mua vaivaa kun oon olevinaan syöny vähemmän ja siististi niin paino pysyy samassa tai nousee..Voisko johtuu siitä että kun on ollu aina hidas aineen vaihdunta ja se on vielä hidastunu kun syöny vähemmän..-paino noussu. Maha sit näyttää että on koko ajan pullollaan vaikka ei ois syöny mitään..

Jäbä laske ne kalorit mitä syöt. Sit aineenvaihdunnan lasket kans + urheilut päälle. http://www.ktl.fi/fineli/ tuol on melkee kaikkien ruokien kalorimäärät, hiilarimäärät, protskumäärät ja rasvamäärät. Laitat vaik excel taulukkoo noita. Muista sitä vettä kittaa paljo!:thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom