Dietin ja offseasonin reenin ero.

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Elikkäs. Eroaako pakkislaisten reeni offseasonilla dietin reenistä? sarjapainot varmastikin laskee dietillä kokoajan pikkuhiljaa. Teettekö esim dietillä pidempiä sarjoja tai muuttuuko salitreeni muuten radikaalisti.

Itse Aloitin juuri dietin ja olen jättänyt penkin aikalailla kokonaan pois ja vaihtanu sen kässäripenaan ku tulokset laskenu jo aika hyvin(vituttaa) :) Aerobista tulee tehtyä dietillä paljon enemmän.

Ite vedän paljon pitempiä sarjoja, ja treenit on muutenkin moninkerroin nopeatempoisempia. Juurikin tuon takia että ei motivoi tehä jotain lyhyttä tiukkaa sarjaa kun treenipainot ei ole yhtä isot dietillä kuin offilla. Liikketiäkin teen enemmän yleensä fiilis pohjalta enkä niinkään suunittele niitä etukäteen.

Edit. Toki dietin alussa vedän kovaa ja silloin jopa treenipainot vähän nousee. Mutta kun pudotettuja kiloja on kohta lähemmäs 10 niin väkisinkin se motivaatio ja treenipainot laskee...

Jotkut sanovat että kannattaa tehdä samanlailla, jotkut vaihtavat voimapainoitteiseen treeniin jolloin saattavat jopa nostaa tuloksiaan, vähintäänkin pitää samassa. Ja jotkut (esim. Hulkki) treenaavat lyhyillä palautuksilla paljon sarjoja jolloin yhdistyy aerobinen salitreeniin.

Jos ei ole hirmusen hyvin hermotetut lihakset (voimatreeniä tehty) niin tulosten ei hyvällä dieetillä pitäisi juurikaan pudota. Punnerrusliikkeet, etenkin penkki, tuntuu monella olevan se mikä ainakin tippuu, osa syynä tuo aikaisemmin mainittu asia + oman kehonpainon suuri vaikutus. Lihas palaa jos voimat nopeasti putoavat.

Oon nyt iteki koittanu pitää reenit kovatemposena ja tehny ehkä vähän pidempiä sarjoja. Lyhyitä sarjoja tehdessä just vituttaa ku ei voi tehä samoilla painoilla ku offilla :)

Treeni muuttuu voimapainotteiksi ja kiloja aletaan aallottamaan dieetilläkin progression aikaansaamiseksi, ei siis hinkata maksipainoilla, vaan pikkuhiljaa.

normaali 3x4-6x6 setti, tulokset pysyy vähintäänkin samana ja jos oma paino kovasti laskee niin silloinhan tulokset periaatteessa nousee

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom