Originally posted by Hulkki
Nyt on pakko sanoa että Sam225:n historia varmaankin vaikuttaa hieman tähän nykyiseen HD-negatiivisuuteen. Käsittääkseni sulla meni monta vuotta hukkaan sokean HD-fanaattisuuden kanssa. Tajusit irroittautua siitä, ja nyt olet Pakkotoiston virallinen "kaikki treenimenetelmät voivat toimia yksilöstä riippuen, älkää jumittako yhteen" -profeetta. ;)
Mutta: kirjoituksistasi olen havaitsevinani aikamoista varausta nimenomaan HD/MD-metodia kohtaan.
Voisiko tämä johtua siitä, että huomasit tehneesi ison virheen kun hinkkasit itsepäisesti HD:ta ja nykyisin haluat pitää selvän eron tuohon treenisysteemiin sillä on todella hankala pysytellä ns. vanhan virheen lähettyvillä ja vaikka vain modifioida sitä HD:ta, kuin pysytellä kaukana omasta virheestään muistuttavasta filosofiasta ja hylätä se täysin.
Vähän sama juttu mulla, olin mallikelpoinen rintahauispelle ekan treenivuoteni ja se on jälkikäteen osoittautunut helvetin paskaksi jutuksi sillä jalat ovat vieläkin yläkroppaa huimasti jäljessä. Joten nykyisin asennoidun rintahauispelleilyyn ylikompensoivan negatiivisesti, sillä haluan varmaan päästä mahdollisimman pitkälle ideologiasta, joka teki minulle paljon hallaa.
PS: hohhoijaa kun meni filosofoinniksi.
Heh, ymmärrän hyvin Hulkki tuon käsityksen, mutta se ei ole ihan oikea. HD on ollut ja tulee olemaankin merkittävä vaikuttaja treenifilosofiaani. (p.s. katso avatar ;) )
Nimenomaan en tehnyt mitään TOTAALIkäännöstä tyyliin yhtäkkiä 2 sarjaa lihasryhmä/treeni----> 20 sarjaa lihasryhmä/treeni.
Tämä erkaantuminen tai sanotaanko aukeneminen on tapahtunut pitkän prosessin tuloksena.
Se, että ensi kerran ehkä 7 vuoteen tein samaa liikettä 2 työsarjaa yhden sijaan oli toki HIRVITTÄVÄ muutos hd-miehelle, mutta ei siinä vielä koko maailmaa käytännössä kerralla mullistettu. Eli nimenomaan aloin modifioida hd-periaatteita (joita matkan varrella toki modifioitiin jo "sallituissa rajoissa").
Haluan
ehdottomasti korjata ja korostaa: en missään tapauksessa ole hd-vastainen. En missään ole tyrmännyt sitä metodia. Ainoastaan painottanut objektiivisuutta ja sitä, ettei mihinkään jäisi liian pitkäksi aikaa.
MD perustuu samoihin asioihin ja haukun sitä joka käänteessä liian selkeän plagioinnin ja ärsyttävän ylisimplifioidun junttiasenteen takia.
Tulen varmasti tulevaisuudessa tekemään treenejä, joita voi sanoa HD-treeneiksi. Itse asiassa olen tehnytkin sellaisia välillä esim. viimeisellä viikolla ennen kevennystä (esim. jättiläissarjapohjaisia 1 kierros kuolemaan asti - jalkatreenejä jne).
Mutta ainoana pohjana se ei treenilleni toki enää tule koskaan toimimaan.
Syy, että aina korostan kaikilla tätä objektiivisuutta on se, että olen treenannut 10 vuotta aktiivisesti, kokeillut sitä sun tätä ja vaikka kehityin hd:nkin avulla paljon, johti se umpikujiin liian monesti ja uskon että monipuolisemmalla ja objektiivisemmalla treenipohjalla olisin nyt paljon pidemmällä. Ehkä joku kuitenkin ajattelee näiden viisastelevien postausteni ansiosta vähän pidemmälle treenejään ja kehittyy nopeammin kuin itse kehityin.
Eli tässä mun vastauksessa aiemmin oli kyse ihan siitä, että ylenpalttinen tehokeinojen käyttö jätettäisiin dieetillä pois, treenattiin muuten millä tyylillä vain.
Ja lisättäköön, että tämä toki lähinnä natuille ;)