Diesel vs. Bensiini (mukavuus ei taloudellisuus)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zoxe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No sen verran dieselistä kokemusta, että itsellä ollut Pajero vm.90 TD-IC, ja no... eihän tuo mikään raketti ollut. Vääntöä kivasti ja aivan sama minkä kuorman perään pisti, niin vakionopeudensäädin piti vaihdin 85km/h, kun sen sinne asetti.

Sitten tuoreemmista sen verran, että velipojan (-97 tai 6, en muista)850 Volvo (2,5TDi) tuli ajeltua aika paljon ja sanotaanko että manuaalivaihteisena aivan hiton näppärä peli. 5-vaihde päällä ja ohituksissakin oikeasti ohitettiin, vakionopeudensäädin päällä 7l/100km on aika vähän ainetta. Viime syksynä ajoin +1000km automaatti D5 V70 -06vm Volvolla ja sanotaanko, että sillä koneella automaatti puolusti paikkansa. Ohi silläkin mentiin hienosti, mutta IMO se 850 manuska oli ripeämpi. Tuossa 06:ssa automaatti ainakin omistajan mukaan toimi huomattavasti portaattomammin ja ilman nykäyksiä, verrattuna aiempaan ko. henkilön samanlaiseen Volvoon (-04), eli kehitys voimansiirron puolella ainankin. Moottorissakin saattaa olla jotain eroja, mutten tiedä tarkemmin.

Nykypäivänä jos ajat 10tkm vuodessa, niin kiisseli rupeaa maksamaan itsensä takaisin, veroineen päivineen. Tuolla lapinreissulla, missä oltiin oli keskikulutus kaikkine metsä-autoteiden rämpimisineen volvolla 6.7l, sen pistin merkille... eli vaikkei taloudellisuus ole tässä kysymys, niin silti turhaa sitä rahaa on ilmaan päästellä.

IMO ehdottomasti diesel, jos valinta on vapaa.

EDIT:

Audi A4 Avant Sport Edition 2.0TFSI Quattro , 300Nm/2200–4000rpm, 162kW, 50 400€
Audi A4 Avant Sport Edition 3.0TDI Quattro,450Nm/1400–3250rpm, 171kW, 57 040€

Eli hinnatkaan ei paljoa eroa loppupelissä ja no... kumpi on ripeämpi käytännössä:

TDI 241km/h 7s 0-100km/h, yht.kulutus 7,6l/100km
TFSI 238km/h 7.1s 0-100km/h, yht.kulutus 9,0l/100km

Eli TFSI jää jopa jalkoihin, syö enemmän... mutta jos bensa on saatava, niin so not :D
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Onhan noita uusiakin dieseleitä ilman turboa, esimerkkinä vaikka Volvo v70. Hauska kattoa motarilla kun se keski-ikäinen Volvo -setä hermostuu ja iskee tallan tiskiin = joka vaihteella hirveä musta pölläys eikä vauhti silti kovin nopeasti kasva:D
 
Kaikista hirveintä diesel autoissa on ääni. Ihan sama onko uusi tai vanha, niin se nakutus sieltä tulee. En ole varma, olenko koskaan kuullu diesel autoa, joka pitäisi mukavaa murinaa. Äänellä tosin ei käytännön merkitystä ole jos se ei häiritse.

Ja mitä pölläytyksiin tulee, niin näyttää ne uudetkin pöläyttelevän motarilla aikamoisia tuhnuja.
 
Kaikista hirveintä diesel autoissa on ääni. Ihan sama onko uusi tai vanha, niin se nakutus sieltä tulee. En ole varma, olenko koskaan kuullu diesel autoa, joka pitäisi mukavaa murinaa.

Käyppä Mike ajelemassa noita uusia Volvoja, niin nakutukset on aika kaukana... tosin joudut pian ostaan sellaisen, joten en suosittele :wtf::D
 
Ajelen n 60.000 km vuodessa pösön 2 litrasella 110 hv HDI koneella. Vaikka hevosia ei ole paljon, niin tehoa suurimmalla vaihteella tehtäviin ohituksiin on yllin kyllin. Vääntö ja mukava turbopotku 80-110 km/h välillä tekee sen, että vaihteita ei tarvitse vaihtaa.

Jos ajomäärää ei huomioida, niin silti EHDOTTOMASTI DIESEL koneen luonteen takia.
 
itsellä vuoden 1994 bensa ja automaattivaihteinen mersu. En koskaan ole parempaa tai mukavempaa dieseliä ajanut, vaikka monia ja uusiakin on tullut ajettua, häviää reilusti omalle niin tehossa kuin ajomukavuudessakin
 
Syytä ehkä onkin verrata niitä teknisiä tietoja, vertaatko jotain amg-meseä johonkin pikkukiisseliin?:thumbs:
Itselläni on muutamia kokemuksia sekä bensoista että dieseleistä teholuokissa vajaa 200hp ja 250hp+, lähinnä automaatteja kaikki ja olen kyllä valmis liputtamaan dieseleiden puolesta. Mahtava vääntö korvaa hyvin ne muutamat puuttuvat kaakit, kuten tuolla aiemmissa vw-vertailuissa oli puhetta.
 
kyllähän vaikka 2.5 bemarin kutonen sopivassa korissa on ajonautinto. Vääntöä ei pahemmin puutu ja ei siinä kiisseliä tule ikävä.

Bensakoneissa sitä vääntöä ei tule muuta kuin litrojen mukana ilman turboa.

Se menee aika lailla näin että litra=100nm
 
Rahamiehille voin lämpimästi suositella Audin A6 3.0 TDI automaatilla. 233hv riittää nätisti imasemaan penkkiin kiinni. On tullut muutaman kerran tuollaisella ajeltua. Neliveto niin ei jäädä talvellakaan valoihin ihmettelemään.

Tai sitten bemmun 535d tai vastaava jos hakee oikein sporttisuutta autolta. En vaan voi suositella noita uusia 5-sarjalaisia. Ite en ole ajanut (älkää väittäkö, etten siis voi tietää autosta mitään), mutta suurimmaksi osin olen kuullut vain negatiivista palautetta noista uusisista 5-sarjalaisista. Kaveri on korjaamolla ja kertoi, että sinne niitä työnnellään harvasen päivä. Ehkäpä näistä uusista 07/08 malleista on jo luotettavuus ongelmat saatu korjatuksi.

No mutta joka tapauksessa, sekä Audi että BMW on sieltä hintahaitarin kalleimmasta päästä, joten mitään järkivalintoja kummatkaan ei ole. Mukavia elämyksiä kylläkin. Jos järjellä ostaisin auton nii varmaanki, Mazdan 6-sarjalaisen bensakoneella tai sitten Wolkkarin kiisselinä.
 
Syytä ehkä onkin verrata niitä teknisiä tietoja, vertaatko jotain amg-meseä johonkin pikkukiisseliin?:thumbs:
Itselläni on muutamia kokemuksia sekä bensoista että dieseleistä teholuokissa vajaa 200hp ja 250hp+, lähinnä automaatteja kaikki ja olen kyllä valmis liputtamaan dieseleiden puolesta. Mahtava vääntö korvaa hyvin ne muutamat puuttuvat kaakit, kuten tuolla aiemmissa vw-vertailuissa oli puhetta.

no okei itellä on juuri se amg mese, mutta ei ne kaikki diiisselit nyt semmosia pikkudiisselejä ole olleet.:)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kaikista hirveintä diesel autoissa on ääni. Ihan sama onko uusi tai vanha, niin se nakutus sieltä tulee. En ole varma, olenko koskaan kuullu diesel autoa, joka pitäisi mukavaa murinaa. Äänellä tosin ei käytännön merkitystä ole jos se ei häiritse.

VW Touareg V10, äänet on kohdallaan ja liikahtaakin varsin mukavasti :)
 
Zone-sarja -42%
VW Touareg V10, äänet on kohdallaan ja liikahtaakin varsin mukavasti :)

Jep

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/qwmKLsUndTA&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/qwmKLsUndTA&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
 
Mukavuutta lisää myös se, että tankkaamassa tarvitsee käydä paljon harvemmin. Alkaa olemaan toimintasäteet kohdillaan, kun ton Jetankin pikkutankilla pääsee reilusti yli 900km maantiellä. Yhdellä istumalla Hki-Kuusamo :)
 
Kaikista hirveintä diesel autoissa on ääni. Ihan sama onko uusi tai vanha, niin se nakutus sieltä tulee. En ole varma, olenko koskaan kuullu diesel autoa, joka pitäisi mukavaa murinaa. Äänellä tosin ei käytännön merkitystä ole jos se ei häiritse.

Ja mitä pölläytyksiin tulee, niin näyttää ne uudetkin pöläyttelevän motarilla aikamoisia tuhnuja.

Joo se dieselin ääni on kyllä paskin ominaisuus noissa (no ehkä jossain v10 touaregissa ei paljon sitä nakutusta erota), mutta kyllä noissa "normi" perhefarmareissa yms. (ite olen testannut v70, skoda octavia ja avensis) se "ryplätys" kuuluu taustalla. Ja juuri tuossa vähän aikaa sitten, kun joku uudehko X5 lähti maantiellä ohittamaan, niin kyllä sieltä se hermoton savupilvi pölähti pakoputkista, kun kaasua laitto. :)
 
Ja juuri tuossa vähän aikaa sitten, kun joku uudehko X5 lähti maantiellä ohittamaan, niin kyllä sieltä se hermoton savupilvi pölähti pakoputkista, kun kaasua laitto. :)
Jos savua pöllähtelee mahdottomat määrät on konetta mitä luultavimmin viritetty tai sitten se on paskana, esim. egr-venttiilien rikkoutuminen aiheuttaa savutusta. Toki pieni pöläys on täysin normaalia lyötäessä lunttu tiskiin.:)
 
Itse puhun nakutuksen lisäksi pakoäänistä, joita ei bensakoneen tapaisia ole kiisseleissä. Tai en ainakaan ole tavannut, eri asia toki sitten nuo v10 koneet, jotka nyt huutavat vaikka polttoaineena olisi kamelin paskaa. Mutta ei silti, taloudellisuuden puolesta voisin hyvinkin ottaa seuraavan auton diisselinä, pitäisi vain löytää joku viistoperäinen, jossa on tavaratilassa litroja.
 
Huomatkaa, että ajaa viel D-asennolla :wtf: ... S:llä vaihteet runtattaisiin korkeemmille kierroksille saakka.

jos ajelee automaatilla kaasupohjassa niin se ei vaikuta missä asennossa tuo vaihteisto on. Ainoastaan normiajossa ässällä auto vetää kierrokset korkeammalle ennekuin vaihtaa. Näin ainakin kaikissa minun ajamissani automaateissa.
 
Audi A4 Avant Sport Edition 2.0TFSI Quattro , 300Nm/2200–4000rpm, 162kW, 50 400€
Audi A4 Avant Sport Edition 3.0TDI Quattro,450Nm/1400–3250rpm, 171kW, 57 040€

Eli hinnatkaan ei paljoa eroa loppupelissä ja no... kumpi on ripeämpi käytännössä:

TDI 241km/h 7s 0-100km/h, yht.kulutus 7,6l/100km
TFSI 238km/h 7.1s 0-100km/h, yht.kulutus 9,0l/100km

2-litranen ei pärjää 3-litraiselle? Uuhh... Olisit samantien ottanut sieltä sen Audi A4 Avant Sport Edition 2.0TDI Quattron: 203km/h 10.0s 0-100km/h & 103Kw 320Nm. Vai eikö se sopinut sun vertailuun :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom