- Liittynyt
- 31.3.2006
- Viestejä
- 4 857
No sen verran dieselistä kokemusta, että itsellä ollut Pajero vm.90 TD-IC, ja no... eihän tuo mikään raketti ollut. Vääntöä kivasti ja aivan sama minkä kuorman perään pisti, niin vakionopeudensäädin piti vaihdin 85km/h, kun sen sinne asetti.
Sitten tuoreemmista sen verran, että velipojan (-97 tai 6, en muista)850 Volvo (2,5TDi) tuli ajeltua aika paljon ja sanotaanko että manuaalivaihteisena aivan hiton näppärä peli. 5-vaihde päällä ja ohituksissakin oikeasti ohitettiin, vakionopeudensäädin päällä 7l/100km on aika vähän ainetta. Viime syksynä ajoin +1000km automaatti D5 V70 -06vm Volvolla ja sanotaanko, että sillä koneella automaatti puolusti paikkansa. Ohi silläkin mentiin hienosti, mutta IMO se 850 manuska oli ripeämpi. Tuossa 06:ssa automaatti ainakin omistajan mukaan toimi huomattavasti portaattomammin ja ilman nykäyksiä, verrattuna aiempaan ko. henkilön samanlaiseen Volvoon (-04), eli kehitys voimansiirron puolella ainankin. Moottorissakin saattaa olla jotain eroja, mutten tiedä tarkemmin.
Nykypäivänä jos ajat 10tkm vuodessa, niin kiisseli rupeaa maksamaan itsensä takaisin, veroineen päivineen. Tuolla lapinreissulla, missä oltiin oli keskikulutus kaikkine metsä-autoteiden rämpimisineen volvolla 6.7l, sen pistin merkille... eli vaikkei taloudellisuus ole tässä kysymys, niin silti turhaa sitä rahaa on ilmaan päästellä.
IMO ehdottomasti diesel, jos valinta on vapaa.
EDIT:
Audi A4 Avant Sport Edition 2.0TFSI Quattro , 300Nm/2200–4000rpm, 162kW, 50 400€
Audi A4 Avant Sport Edition 3.0TDI Quattro,450Nm/1400–3250rpm, 171kW, 57 040€
Eli hinnatkaan ei paljoa eroa loppupelissä ja no... kumpi on ripeämpi käytännössä:
TDI 241km/h 7s 0-100km/h, yht.kulutus 7,6l/100km
TFSI 238km/h 7.1s 0-100km/h, yht.kulutus 9,0l/100km
Eli TFSI jää jopa jalkoihin, syö enemmän... mutta jos bensa on saatava, niin so not :D
Sitten tuoreemmista sen verran, että velipojan (-97 tai 6, en muista)850 Volvo (2,5TDi) tuli ajeltua aika paljon ja sanotaanko että manuaalivaihteisena aivan hiton näppärä peli. 5-vaihde päällä ja ohituksissakin oikeasti ohitettiin, vakionopeudensäädin päällä 7l/100km on aika vähän ainetta. Viime syksynä ajoin +1000km automaatti D5 V70 -06vm Volvolla ja sanotaanko, että sillä koneella automaatti puolusti paikkansa. Ohi silläkin mentiin hienosti, mutta IMO se 850 manuska oli ripeämpi. Tuossa 06:ssa automaatti ainakin omistajan mukaan toimi huomattavasti portaattomammin ja ilman nykäyksiä, verrattuna aiempaan ko. henkilön samanlaiseen Volvoon (-04), eli kehitys voimansiirron puolella ainankin. Moottorissakin saattaa olla jotain eroja, mutten tiedä tarkemmin.
Nykypäivänä jos ajat 10tkm vuodessa, niin kiisseli rupeaa maksamaan itsensä takaisin, veroineen päivineen. Tuolla lapinreissulla, missä oltiin oli keskikulutus kaikkine metsä-autoteiden rämpimisineen volvolla 6.7l, sen pistin merkille... eli vaikkei taloudellisuus ole tässä kysymys, niin silti turhaa sitä rahaa on ilmaan päästellä.
IMO ehdottomasti diesel, jos valinta on vapaa.
EDIT:
Audi A4 Avant Sport Edition 2.0TFSI Quattro , 300Nm/2200–4000rpm, 162kW, 50 400€
Audi A4 Avant Sport Edition 3.0TDI Quattro,450Nm/1400–3250rpm, 171kW, 57 040€
Eli hinnatkaan ei paljoa eroa loppupelissä ja no... kumpi on ripeämpi käytännössä:
TDI 241km/h 7s 0-100km/h, yht.kulutus 7,6l/100km
TFSI 238km/h 7.1s 0-100km/h, yht.kulutus 9,0l/100km
Eli TFSI jää jopa jalkoihin, syö enemmän... mutta jos bensa on saatava, niin so not :D