Diesel-henkilöauton rekisteröiminen pakuksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja skeema
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen harkinnut diesel-auton ostamista ja sen rekisteröimistä pakuksi, koska tällöin diesel-vero putoaa huomattavasti. Onko olemassa malleja, jotka eivät näytä minibusseilta, mutta joihin saa jättää pakollisten penkkien poiston jälkeen 5 istumapaikkaa kuljettajan lisäksi. Eli yhteensä 6 istumapaikkaa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kertokaa ihmeessä jos sellaisia löytyy.

Yksi minkä mainoksen näin viimeksi tänään netissä oli:

Mitsubishi Pajero GLS 2.8 TD IC vm. 1996, rek. pakettiautoksi 6 hlölle.
Ei näytä minibussilta, mutta ei varmaan täytä kyllä muita vaatimuksia?

Ainakin vähän aikaa sitten sai esim. uudempia farkkuomegoita rekisteröityä pakuksi ilman muutoksia ihan vaan sen perusteella että auton kantavuus riittää.

Tämä on tällainen mutuviesti:

Kuulemma volvoja (V70?) saisi suoraan rek. pakettiautoksi. Oli muistaakseni riippuvainen kantavuuden ja massan suhteesta.

Tuossa keväällä tuli mainos (Autosalpa) kotiin että ainakin V70volvon ja land roverin sai valmiiks pakuksi muutoskatsastettuna jos uutena osti. Tosin muistan lukeneeni jostain että nyt syksyllä olisi poistunut tuo mahdollisuus.

Kantavuudenhan pitää olla 550kg, että sen saa pakuksi. Kuulin että jotkut BMW mallit saisi suoraan pakuksi, tosin en ole 100% varma.

Tästä oli lehdissä juttua jokin aika sitten. Syksyksi on suunnitteilla lakialoite, jossa farkkujen rekisteröinti pakettiautoksi ei enää onnistukkaan. Syynä tähän on se, että valtio menettää verotuloja ja sehän ei käy päinsä. Juttu taisi olla hesarissa joskus kesäkuussa. Harmi, kun en muista tarkemmin.

siskonmies ol ituomassa farkku mondeota saksasta että laittaa pakuksi, mutta se olikin ihan paska yksilö ollut että mondeoita saa ainaskin, vissiin golf myös? omegoita saa sekä kerran näin myytävänä olevan farkku avensiksen joka oli paku :)

Zone-sarja -42%
Pakuksi

Farmari Mondeon saa tosiaan rekisteröityä pakuksi. Muita farmareita joita saa pakuksi on ainakin Toyota Avensis. Tosin siitä joutuu poistaa takapenkeistä osan. Bmw 5-sarjalainen, Mersu 123- ja e-mallit, Passat ja golf VW:ltä, Omega ja isoimmista maastureista melkein kaikki. Uusista autoista eniten pakettiautoksi rekiteröimisiä oli erään tilaston mukaan tehty Toyotan Lantikalle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oon varmaan ihan ajoissa mutta olikse toiseks viimisin Tekniikan Maailma, jossa oli juttu dieseleitten muutoskatsastuksesta. Säädökset ja käytäntö kuvien kanssa.

Pari mallia vielä. Citroen Berlingo ja Peugeot Partner menee suoraan 5 hengen pakuksi sen kun vaan käy konttorilla hakemassa pakun paperit.

käytännössä niin että jos samaa mallia on jo pakettiautona niin voisi saada (esim. postiautot, vaikka niissä ei kantavuus tuota täyttäisi). tietyt farkut saa pakuksi lisäämällä vaikka koiraverkon, ennen vaadittiin takapenkille joku max 5cm pehmuste ym..

Olennaisin asia tässä on se että rekisteröitässä henkilöauto pakettiautoksi, ajoneuvon maksimi nopeudeksi tulee 100km/h. Mä ainakin oon sen verran kiireinen jätkä että oon täysin valmis maksamaan sen 500e dieselveroa, kunhan mun nopeuksia ei alenneta naurettavista vielä naurettavimpiin.
Kiva ajella 500-sarjan uudella Bemulla 100km/h motarilla...kun 120km/h vauhdissakin menee hermot.

HCG-1 sanoi:
Olennaisin asia tässä on se että rekisteröitässä henkilöauto pakettiautoksi, ajoneuvon maksimi nopeudeksi tulee 100km/h. Mä ainakin oon sen verran kiireinen jätkä että oon täysin valmis maksamaan sen 500e dieselveroa, kunhan mun nopeuksia ei alenneta naurettavista vielä naurettavimpiin.
Kiva ajella 500-sarjan uudella Bemulla 100km/h motarilla...kun 120km/h vauhdissakin menee hermot.

No jos vaan 120km/h ajelet, sakkojen saamisen mahdollisuus lienee aika lähellä nollaa. Kun ei se bemari pakettiautolta kuitenkaan ulospäin näytä.

Positiivisia puolia: ainakin Helsingissä on monia paikkoja joissa pakettiautolla voi ajaa bussikaistaa...

Siihen taitaa ola tulossa joku muutos, ettei se pakettiautoksi muuttaminen ole niin helppoa, itse ostin mitsun L200 avolavan, pakettiautoksi rekisteröitynä, laskin että säästää vuodessa 600e.
Eikä haittaa vaikka ei saa ajaa kuin 100km/h kun tommosella traktorilla ei juuri kovempaa pääsekään.

Tyttöyästävän faija harkitsi repivän takapenkit pois ja rekisteröintiä pakuks..
Mielestäni jos pakuilla ajaa ylinopeutta niin sakot on vissiin normaalia isommat.

Jonu sanoi:
Tyttöyästävän faija harkitsi repivän takapenkit pois ja rekisteröintiä pakuks..
Mielestäni jos pakuilla ajaa ylinopeutta niin sakot on vissiin normaalia isommat.

voi vissiin mielestäni ja kaikkea muuta kivaa..ei perkele

Kuinka moni on huomannut että tässä etsitään kuusipaikkaiseksi pakuksi rekisteröitävissä olevaa autoa?

NHB sanoi:
Kuinka moni on huomannut että tässä etsitään kuusipaikkaiseksi pakuksi rekisteröitävissä olevaa autoa?
Tunnustan huomanneeni ja ihmettelen kun skeema ei kommentoi näitä erinomaisia vastauksia... Land Rover on muuten myös 6-paikkaiseksi rekiströitävissä oleva pakettiauto, mutta epäilen, että skeema ei ole maastureista kiinnostunut.

Suositut

Back
Ylös Bottom