Diesel-henkilöauton rekisteröiminen pakuksi

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja skeema
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Voi olla muuten rankka Dieselvero tuollaisessa 6-paikkaisessa pakussa jos laki muuttuu niin kuin on kaavailtu.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
mistä kaikista autoista voi tehdä pakun. mikä tässä on kriteerinä ku pakuina on ollu ainaki vw golf(normi eli muitakin kuin farkkuja), 106 pösöjä jne..... takapenkkien poiston kyllä tiedän, mutta lähinnä kiinnostaa että mitkä ne muut kriteerit ovat että henkilöautosta saa pakun. onko jossain jotain listaa olemassa merkeistä joista saa tehtyä pakun?
 
Farmareiden lisäksi ainakin Peugeot 106:sta, 205:sta ja Opel Corsa B:stä saa pakettiauton minun käsittääkseni. Noita Golffeja on rekisteröity pakuiksi sillon kun laki salli sen. Nykyään kai vaaditaan että autoa on uutena myyty pakuna.
 
jos laki on muuttunut pikkuautojen osalta niin ensimmäisenä sieltä kyllä nuo pösöt 106, 205 joutas helvettiin, ainakin ennemmin kuin golffit. aika harvassa tuntuu faktat olevan. pitää soittaa konttorille ja kysyä että miten tuo pakuksi rekisteröinti menee noiden "pikku-autojen" kanssa nykyään. miksei tääkin voi olla sillain että ku takapenkit poistaa niin se on paku ja sillä selvä, kaikki tehty niin vaikeaksi tässä maassa etenkin autoilun saralla.

edit

Ainakin farmari octavista olisi saanut pakun viime syksynä kun konttorille soitin. Takapenkit pois, esim. pistehitsillä palikat reikien päälle ja katsastukseen.
juu tiedän että useista farkuista saa tehtyä pakun, mutta miten on nykyisillään "ei farmareiden" kanssa. eli esimerkiksi normi golf, normi fabia, ibiza jne.....
 
Ainakin farmari octavista olisi saanut pakun viime syksynä kun konttorille soitin. Takapenkit pois, esim. pistehitsillä palikat reikien päälle ja katsastukseen. Helpoin kun soitat ja kysyt.
 
Pösöjen pakulistalle menee myös 206. Itsellä on moinen ja jossei muuta, niin hyttiäänet ovat ainakin mojovat takapenkittömässä pikkudieselissä.
 
minä vuonna sun 206 on rekisteröity pakuksi?

Ei ole tässä lappuja mukana, mutta taisi olla -03. Alkuun kärryn sai pakuksi nyppäämällä 1/3-osaa takapenkistä pois (eli sen taittuvan osan), mutta aika pian laki muuttui ja jouduin heivaamaan loputkin. Dieselvero taitaa olla pikkaisen vaille 60 euroa.
 
Mä rekisteröin viime vuonna oman 306 hb:n pakuksi ja katsastusmies samalla ohimennen mainitsi, että auto tulee olla rekisteröity valmistajan toimesta n1 luokkaan, jotta sen saa suomessa pakuksi.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
juu niin pitää olla jos ei ole farkku, tila-auto, maasturi tms joissa ei tuota vaadita.. kumma ettei jotain selkeää listaa voi noistakin olla. ei jaksais joka autosta erikseen soittaa konttorille että saako tän ja tän pakuksi.
 
uppia uppia keskustelulle..onko tälle mutuilulle tullut nyt kokemuksien kautta tietoa mitenkä esim. 3-ovinen hb diesel rekisteröidään pakuksi? onko tullut selkeää listaa :D?

olen kuullut puhetta tavaratilan koon kriteereistä ynnä muusta vastaavasta..entäs 5-oviset autot? täytyykö takaovet teljetä vai riittääkö edelleen pelkkä takapenkkien irtinyppääminen ja pohjalevyn laitto (jotta saadaan takapenkkien kiinnitykset piiloon)

mitenkäs tuollaisen pakun uudelleen rekisteröinti henkilöautoksi..miten onnistuu?
 
mitenkäs tuollaisen pakun uudelleen rekisteröinti henkilöautoksi..miten onnistuu?

Penkit paikalleen ja konttorille. Ei ole sen hankalampaa
 
Kyllähän noiden 3-ovisten kohdalla on varminta selvittää konttorilta, että onnistuuko. Lähinnä jos sama auto on jo pakettiautoksi aiemmin muutettu, niin eihän siinä muuta kun takapenkit ja hattuhyllyt parkkipaikalle ja auto konttorille. En ole kuullut, että pitäisi mitään pohjalevyä laittaa?:confused:
 
Kyllähän noiden 3-ovisten kohdalla on varminta selvittää konttorilta, että onnistuuko. Lähinnä jos sama auto on jo pakettiautoksi aiemmin muutettu, niin eihän siinä muuta kun takapenkit ja hattuhyllyt parkkipaikalle ja auto konttorille. En ole kuullut, että pitäisi mitään pohjalevyä laittaa?:confused:
niin tuolla pohjalevyllähän siis tarkoitin sitä takapenkkien kiinnikkeiden piilottamista jolla todistetaan ettei penkkejä noin vain laiteta takaisin. mitenkäs hei kundit tuo 5-ovinen auto? täytyykö takaovet teljetä?

edit: hmm hehe eikös muuten tuollaisella pakettiautoksi rekisteröidyllä katiskalla saisi sitten ihan laillisesti ajella bussikaistalla (Helsingissä toisissa paikoissa 7-18 ja toisissa 9-15 jne.) :D??
 
Ei todellakaan tarvi teljetä takaovia. Penkki pois kokonaan, penkin kiinnikkeet pitää hitsata umpeen, jotta penkkiä ei voi laittaa takaisin heti koti pihalla. Turvavöihin ei tarvitse koskea. Noin homma menee ainakin Kouvolan seudun konttoreilla, jossain toisaalla tuosta kiinnikkeiden hitsaamisesta / tulppaamisesta voi olla muita käytäntöjä olemassa, mutta tuolla reseptilla on varma läpimeno.
 
ovien määrällä ei ole mitään merkitystä. ns pikku autoja voi rekisteröidä pakuiksi ne autot joihin valmistaja on eu-tyypittänyt pakuversion. esimerkiksi pösö 205, citikka ax, pösö 206, renault clio. pösö 309, ford fiesta, toyota yaris jne... ovien lukumäärästä riippumatta, tyypitys ratkaisee.... farmareista voi lähes poikkuksetta tehdä pakun, tosin 1.4 2009 tää homma taas hivenen muuttui ja esim seat cordoba variosta ei voi enään pakua tehdä(huhun mukaan) kun taas farmari focuksesta voi jne... kandee konttorilta kysellä tarkemmin. oisko tuossa joku paino hommeli tullut ku cordoban variota ei enään pakuksi saa ?

penkin kiinnikkeitä ei tarvi piilotella vaan laitat esim pultin niihin ja piste hitsillä pultti kiinni, se riittää. turvavyöt pois. pääasia että niitä penkkejä ei voi aivan hetkessä takaisin laittaa. se tässä on se juju.
 
Zone-sarja -42%
ovien määrällä ei ole mitään merkitystä. ns pikku autoja voi rekisteröidä pakuiksi ne autot joihin valmistaja on eu-tyypittänyt pakuversion.


Juurikin noin. Samoin katosi kaikenlaiset idioottimaiset tavaratilan kokoa määrittelevät vaatimukset eli avolavojakaan ei tarvitse enää jatkaa Suomessa.

Onkohan mistään saatavissa listaa autoista, jotka on tyypitetty sekä henkilöautoksi että pakuksi?

Onko kyseistä autoa Suomessa myyty pakuna ei asian kanssa ole mitään tekemistä eli välttämättä maahantuojalta ei saa oikeaa tietoa - tai sitten ei ole oikein haluja palvella asiassa..

Yksi kysymysmerkki tässä asiassa vielä on eli ajoneuvoverotuksen (kansankielellä = käyttömaksu & dieselvero) on määrä uudistua 1.1.2010 alkaen. Kannattaisi ehkä odotella vielä muutama kuukausi ja katsoa, että miten tilanne muuttuu muutaman kuukauden päästä.

Yleisesti on uumoiltu, että dieselvero poistuisi. Virallisesti se toki kiistetään, mutta eipä näissä autoverotuksen asioissa valtio ole koskaan pelannut avoimilla korteilla.
 
Seuraavaksi autoksi luultavasti varmaankin juuri jonkun diedel pakufarmarin ostan, opiskelemaan kun menee niin rahat on vähissä. Luultavasti mersu w124 korilla, taikka s124 se farkku taitaa olla. Nykyinen samankorin coupe kun vie sen yli kympin matka-ajoonkin ja on niin matala ettei talviajo ole helppoa. Saati vakuutukset ja verot jotka on paljon.
 
hmm mikäli tippuisi niin kova pommi että dieselvero poistuisi vuonna 2010 niin voin kuvitella mitenkä nettiautossa käy dieselautojen uudelleen hinnoittelun kanssa...
 

Suositut

Back
Ylös Bottom