Dieettiohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Skebab
  • Aloitettu Aloitettu
Kuka olen?

Elikkä tota :) oon 16 vuotias iältäni ja pituus/paino on sitä 66kg / 176 cm. Noi nyt ei oo niin oleellista. Mä haluaisin saada itteni rantakuntoon ja mahdollisuus on käydä puntillakin.

Mitä haen ?

Elikkä olis tosi kiva jos joku vois tehdä mulle henkilökohtaisen dieetti ohjelman, mutta jo pelkästään vinkit ovat tervetulleita. Tällä hetkellä kävelen noin 5h per päivä ja iltaisin teen säännöllisesti vatsalihaksia ja punnerruksia. Syön aika niukasti tällä hetkellä vaikka tiedän, että dieetilläki pitäs syödä kuitenkin terveellisesti.

Vähän ravinnosta

Elikkä tota henkilökohtaisten syiden takia en oo pystnyt syömään kunnolla ja nyt alan pikku hiljaa toipua siitä :) Elikkä nykyään ruoka kyllä maittaa, mutta menen helposti täpötäyteen jo pelkästä banaanista.

Tota ... rupean käyttämään huomisesta lähtien DIETMIX proteiini jauhetta. Auttanee muo ton dieetin kanssa, ettei lihakset mene. Käyn kaks kertaa puntilla ja tauko sit taas kaks kertaa puntilla ja tauko.

Lopputekstit

Lisää infoa :) saat multa jos on tarpeen.

Mutta tosiaan olsi tosi mahtavaa jos vois hoitaa tän dieetin ihan kunnialla loppuun, ettei tarvis alkaa ite miettiä että mistä vähentää :E Ku ei oikein oo kokemusta.

Mut niin elikkä :) Vinkitkin ovat hyvin tervetulleita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kävelet 5h???!! ei voi olla mitenkään säännöllistä..... Ja miksi ihmeessä haluat dietata tuosta kunnosta, onko ihanne kunto sitte samanlainen kuin kenialaisella kestävyysjuoksialla? :D

Enpä tiedä minkälainen ihanteellinen nuoren miehen biitsikunto se sellainen on, joka lähentelee alipainon rajoja. Painoindeksisi tipahtaa äkkiä alle 20:n, jos tuosta vielä lähdet kiloja karistamaan.
Lisäksi olet vielä kasvuiässä, jonka takia olisi hyvä pitää ne kalorit plussalla ja pötsi kylläisenä.

Eli minun neuvoni on, että otat tuolta aloittelijoiden osiolta itsellesi jonkun mieluisan reeniohjelman. Vaikka kaksijakoisen, jos meinaat harrastaa 2on/1off metetelmällä.
Syöt hyvin ja monipuolisesti, sekä jätät ne dietit sitten hamaan tulevaisuuteen, kun on jotain mitä dietatakin eikä pituuskasvu vaarannu.

Samaa mieltä "Kollegojen kaa" Elä HELVETISSÄ ala dieettaa ku tunnut muutenkin olevan alipainoinen. Kerää sitä massaa kunnolla, ja koita saaha Safkaa uppoomaan. Koska pelkällä banaanilla ei elä :) katot sitä sit ku oot kasvattanu sitä massaa vaikka vuoden. Mut Hyviä Treenejä:thumbs:

16v, painoindeksi hitusen yli 21, pituuttakin ihan normaalisti ja vielä pitäis pudottaa painoa? Sulla taitaa olla hieman vääristynyt terveysihanne, jos tuosta kunnosta pitäisi vielä laihduttaa.

Teeppä kuule niin, että treenaa kunnolla ja pidä kalorit maltillisella plussalla/lähellä "nollaa, siinä +0-200kcal päivä. Yritä pitää huoli, että treenaamalla hankittu kalorivaje täyttyy. Kesään mennessä peilistä katsoo jo ihan eri mies(tai nainen :D). Näin ei pituuskasvusi kärsi, saat vähän lihaksia ja pysyt varmasti terveempänä kun laihduttamalla. Älä kuitenkaan rupea millekään sikabulkille, koska niitä rasvoja on aika perseestä sulatella.

Edit: Eipä tuollut mieleen, että aloittaja voi olla nainen. No, voisin kuvitella, että samat ohjeet toimii naisillakin. :thumbs:

Hmm... väärin ymmärrys ?

Oikaistaanpa jokunen

Elikkä tosiaan. Miehestä / pojasta on kyse ja muo ei kiinnosta vittuakaan paino. Voi olla vaikka 120kg :) Itse asiassa mitä painavempi oon sitä mahtavempi juttu. En myöskään ole alipainoinen koska niin kauan kun mulla makkarat roikkuu tossa vyötäröllä pidän itteäni normaalina. Musta tommoset painoindeksi / rasvaprosentti jutut on tyhmiä päätellä pituuden ja painon mukaan ? Se paino nyt voi olla pelkkää lihasta tai sit vaikka rasvaa ellei nestettä ? No en rupea väittelemään ku en tiedä noista.

Se mitä mä tällä dietillä haen ei ole se painon pudotus vaan SIXPACK. Jokainen meistä omistaa vatsalihaksia ( toivon mukaan :O ), mutta mulla ne peittyvät tän roikkuvan ihon / rasvan alle.

Kiinteyttämisestähän tässä on siis kyse? Vinkkejä ? Kenties lisää valittamista :I ?

Tosi on, että vatsalihakset löytyvät jokaiselta luonnostaan. Pointti on nyt siinä, että jos et ole aikaisemmin treenannut painoilla, niin kertomiisi mittoihin (66/176) ei ihan hirveästi lihasta mahdu. Jos nyt haluat saada vatsalihakset näkymään ja alat dietata hullun lailla, ei sieltä rasvakerroksen alta ilmesty kovin häävejä lihaksia (lähinnä se etiopialainen kestävyysjuoksija-look).

Lisäksi, kasvuikäinen kun olet, ei välttämättä ole ihan terveellistä vetää diettiä kun tarvit vielä runsaasti energiaa esim. lihasten kasvuun ja pituuskasvuun. Kannattaa miettiä vähän pitemmälle kuin ensi kesään ja asettaa tavoitteet hieman kauemmaksi. Jos kerran pääset nyt salille, niin alat treenaamaan hyvin, syömään hyvin ja kasvatat kunnolla lihasta pari vuotta. Sitten vedät dietin, niin alkaa olla astetta jämäkämpi rantakunto:thumbs:

Se mitä mä tällä dietillä haen ei ole se painon pudotus vaan SIXPACK. Jokainen meistä omistaa vatsalihaksia ( toivon mukaan :O ), mutta mulla ne peittyvät tän roikkuvan ihon / rasvan alle.

Ei siellä mahdollisesti sixpäkkiä ole lainkaan, jos olet vain pari kuukautta tehnyt tavallisia vatsalihasliikkeitä säännöllisesti. Mikä on aika tyypillinen lähestymistapa.
Eivät ne lihakset myöskään oikein kasva, jos laihdutat samanaikaisesti, koska lihaskasvuun tarvitaan pääsääntöisesti energiaa yli kulutuksen.

kaverihan on valmiiks jo aika keppi :s Mut sanon vaan että ne reenatut vatsalihakset on paljon hienommat kun laihdutetut. Ja jos sitä painoo haluut niin reilusti plussalle kalorit (sen verran ku nyt pystyt syödä) + reeni, niin kyl alkaa noi vatsalihaksetki näkyy, mutta kannattaa muistaa että ei reenaa pelkkiä vatsalihaksia, muuten lihakset menee epätasapainoo. Ja sitä paitsi kasvat tosta aika varmasti vielä, niin ne kilot kyllä voi karista "itekseenkin" pois.

Ei teiän kanssa auta väittäminen :) Mutta miks helvetissä sit tässä iässä on jo ihmisiä joilla on sixpack ? Miks esim mun kaverit jotka ovat olleet plösöjä yläasteella ovat nyt tässä iässä ihan rantakunnossa :) Ilmeisesti meinaan tätä " etiooppialaista kilpajuoksijaa ". Ehkä treenatut vatsalihakset ovat nätimmät kuin laihdutetut, mutta eikö laihdutetut vatsalihakset ole nätimmät kuin iso kasa läskiä? Niinno ... mielipide kysymys. Ite aion ainakin saada itteni rantakuntoon ( mitään luitahan ei tarvitse näkyä, kunhan nyt saa vatsan kiinteämmäks ) ja sit sen jälkeen voin alkaa rakentamaan kehoani.

Ja mitä vatsalihaksiini tulee, ovat ne "isommat / masavammat / tuhdimmat / kovemmat " kuin yhdelläkään luokkalaisellani. Joilla muuten on jo nyt sixpack. Mitään Amerikkalaista kehonrakentajaahan mä en tällä sixpackilla hae. Kyllä mielestäni saa vähän rasvaakin olla lihasten ympärillä, mutta tää on lähinnä tällästä uimarengas tyylistä :\. Mun pointti oli, että oon mä jo niitä mun vatsalihaksia kauemminkin ehtinyt treenailla kuin se parikuukautta :) ja kyllä mä ihan tasapainoisesti kaikkia lihaksia treenailen.

Rupean syömään DIETMIX:iä tohon normaaliruokien välille välipalaks ja sit treenien jälkeen. Pitäis ainakin lihakset pysyä ehjinä ja aineenvaihdunnan pysyä suhteessa samana. En tietenkään aio lopettaa syömistä, mutta pidettyäni 5 päivän paaston en oo enään kyennyt syömään banaania enempää ku olen jo täynnä.

Johtuneet varmasti siitä, että tää ero on ollut mulle hirveä shokki kun ennen meni kevyesti perhepizza alas, mutta eipä tuo letkun kautta syöminenkään innosta ( Turha sitä on sulloa ruokaa suuhun ku heti tulee ulos )

Että näin tällä kertaa...

ei poika ei. Lue aloittelijan osio läpi ennen kuin tuhlaat rahas diettimix:iin, se on turhaa ainakin tuossa sun sixpak jutussasi.
Sun kavereilla on sixpäkit koska niillä ei ole yhtään lihasta, pelkkä nahka pakollisten liikkumista auttavien vatsalihaksien päällä. jos sellaisen haluat niin syöt vähemmän.

Siispä syön vähemmän ja liikun enemmän :) Ja mitä mä ny Dietmixistä oon lukenut se:

* kiihdyttää aineen vaihduntaa ( dietti heikentää ).

* Antaa lihaksille tarvitsemansa proteiinit ( jos elimistö ei saa tarpeeksi energiaa ottaa se lihaksista sen ).

tossa jo ihan tarpeeksi syitä miksi käyttää Dietmixiä ?
mut kiitos nyt vastauksistanne. Meillä vaan vähän erilainen näkökulma tilanteesta :) Hyvää Joulua!

Ei se dietti tarkota sitä et paastoot 5 päivää ja syöt banaanin... sillo ei oo ainakaa vatsalihaksia, ku sie poltat ne lihakset olemalla syömättä. Kato just alottelijoiden osio. Ja jos sie haluut rantakuntoon, ni kerkeet suhtkoht hyvi kerätä sitä massaa, jolloin lihakset kasvaa ja sen jälkeen poltat ne fläsät pois. Mut suosittelisin iha, et keräisit sitä massaa iha pitkällä aika tähtäimellä.

Hmm... En mä paastolla mitään rasvanpolttoa hakenut. Kun huomasin, että kaikki ruoka tuli ylös mitä söin niin päätin, että mä sit vaikka paastoan " oikea oppisesti " Kuin yritän sulloa ruokaa ja oksentaa sit jälkeenpäin.

Mä nyt kuitenkin pysyn päätöksessäni ton kesäkunnon suhteen. Haluan saada kiinteämmän vatsan ja tän suhteen nyt vain pitää olla kovana.

poikapoika:D! perusliikkeitä joka ilta ja aamu kyllä se siitä, oot niin hoikkA! salille kanssa eikä mitää turhia paskamömmöjä vielä.

Kiinteytyy se vatsa siinäkin, kun vatsalihakset kasvavat. Ja nehän ei kasva muuten kuin syömällä hyvin ja tekemällä oikeaoppisesti vatsalihasliikkeitä.

Mut sun kondiksessa ei kyllä oo paras idea lähteä diettaamaan vähiä rasvoja pois. Ite ainakin söisin kunnolla ja alkaisin käymään salilla. Kyllä se sixpäck sieltä sitten tulee ajallaan.

Ja tuskin mikään Dietmax oikotie onneen on, rahaa vaan kuluu ilman mitään konkreettista hyötyä. Tai saattaa sillä ollakkin, mutta melko pieneksi jäädä hyödyt. Eli nekin rahat voisi käyttää vaikka protskuun tai kanaan tai bisseen tai mihin sitten parhaaksi näkeekään.

Suosittelisin lämpimästi että vetelisit maltillisilla plussakaloreilla sellaset 2-3kk, jonka jälkeen ehdit viellä hyvin diettailla sinne rantakuntoon itses ennen kesää. Onko se oikeesti sun kauneusihantees, että luut paistaa ja lihasta ei ole tietoakaan? Jos tuosta kunnosta lähdet viel tiputtelee painoa, niin tuuli vie mukanaan.

Plussakalorit saattaa kuullostaa ehkä pelottavalta ja on ihan luonnollista, että sinne päähän voi pamahtaa sellanen kuva, että ainoa mitä saadaan on tajuton kasa rasvaa, mutta näinhän asia ei ole. Maltillisesti, kun syöt yli kulutuksen ja samalla reenaat tehokkaasti ja määrätietoisesti, etkä mieti sitä diettiä viellä vähään aikaan, saavutat varmasti paremman kesäkunnon. Silloin sieltä vatsasta saattaisi paljastua kunnon six-pack, johon on lihaa keräilty, eikä sellainen etiopialaisen maratoonarin lookki.

Suosittelen lämpimästi painelemaan sinne salille määrätietoisesti ja muistaa se, että vatsoja reenataan samalla tavalla kuin muitakin lihasryhmiä. Muutama sarja pari, kolme kertaa viikossa riittää paremmin kuin hyvin. Sarjojen pituudeksi sanoisin, että 6-15, ei niitä tarvi hinkkaa 10x100 joka päivä, eihän se lihaksen kasvatus jumppaa ole. ;)

Six-pack on muutenkin yliarvostettu ja pahasti. Tuolla pienellä bulkilla saisit sitä lihaa muuallekkin. Isot kädet, pyöreät olkapäät, leveä selkä sekä massiiviset reidet ovat myös niitä katseen kääntäjiä mikäli tällaista huomiota haet. Enemmän niillä sitä saat kun palikoilla, nehän ovat suurimman osan ajasta piilotettuna viellä paidan alle, ellet sitten kuljeskele ilman paitaa kaiket päivät. :lol2:

Toivon, että kuuntelisit tässä tilanteessa fiksumpien neuvoja ja jättäisit dietit tältä osaa pois ja mietit sellaista sitten kun on sitä ehtaa lihaakin kroppaan keräilty. Tuolla 2kk plussakausijaksolla ei mitään järkyttäviä kehityksiä saada aikaan, mutta jotain kuitenkin.

Hauskoja reenihetkiä! :kippis1:

NIIN jos 66kg / 176 cm tästä alkaa miinus kalorilla vetää, tulos on just se kenialainen (ei pitkän matkan juoksia vaan.. ) tai sit vaihtoehtoisesti Birkenaun asukki silloi toisen maailman sodan aikoihin...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom