Dieettilimsat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sorsa
  • Aloitettu Aloitettu
Tämä nyt saattaa olla vähän tyhmä kysymys mutta kun dieettikokiksen kyljessä lukee että proteiinia 0g, rasvaa 0g ja hiilareita 0g niin voinko siis juoda tätä ainetta ihan suruttaa niin paljon kuin sielu sietää dieetin kärsimättä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Antaa mennä vaan...:kippis1:
Tosin niiden makeutusaineen liikakäyttö ei vissiin ole hyvästä..

Just olin kysymäs samaa asiaa. :)

Toivottavasti tänne tulisi paljon vastauksia koska itselleni tämä kokis on todella suuri pahe!!

Mä kyllä ainaki juon sitä aika usein et jos terveys menee ni se on sivuseikka kunhan pysyy kroppa timmissä kunnossa

Originally posted by sorsa
voinko siis juoda tätä ainetta ihan suruttaa niin paljon kuin sielu sietää dieetin kärsimättä?

Jossain vaiheessa eivät rahat riitä enää ruokaan, mutta siihen asti laittilimuilla ei juuri merkitystä dieetin kannalta ole. Minä ainakin lääkitsen satunnaisen makeannälän dieetillä puolen litran laittijaffalla.

Originally posted by Marek
Antaa mennä vaan...:kippis1:
Tosin niiden makeutusaineen liikakäyttö ei vissiin ole hyvästä..

Joku (oliko Gillyanne?) sanoi toisessa threadissa soittaneensa valmistajalle jossa neuvottiin ettei yli 6 litraa tulisi juoda päivässä.

Itellä mennyt reilun vuoden verran about 2-3 litraa pepsi maxia päivässä.

Originally posted by Tahvo Tohveli
Mikäs noiden vaikutus on hampaille ? Sokeriahan niissä ei ole, mutta hiilihappoa kylläkin.

Ei ainakaan itsellä ole vaikuttanut mitenkään. Vaikka useamman vuoden ajan meni parhaimmillaan pari puolentoista litran pulloa pepsi maxia päivässä . Ei ole yhtään reikää hampaissa (ja kaikki omat hampaat on tallella ;) ).

Minulla menee dieetti kolaa noin litra päivässä ja on nuo hampaat vähän ruskeammat kuin maitoa hörppiessä. Pitäisi varmaan pitää taukoa ja pestä hampaat jollain valkaisevalla hammastahnalla, josko auttaisi...

Ei dieettilimut lihota, mutta tietenkin mieluummin vettä joisi. ;)
Dieettilimut vaan kuulemma nostavat riskiä sairastua syöpään. En tiedä kuinka paljon muutei varmaan mikään suuri riskitekijä ole.

Originally posted by Tahvo Tohveli
Mikäs noiden vaikutus on hampaille ? Sokeriahan niissä ei ole, mutta hiilihappoa kylläkin.

Pari kk sitten lehdissä pyöri uusi tutkimus jonka mukaan dieettilimut ovat yleisen uskomuksen vastaisesti hampaille yhtä huonoja kuin sokeriliemetkin. En kuitenkaan jaksa uskoa, että litran vetäminen päivässä vaikuttaa merkittävästi hampaiden kuntoon kunhan harjaa hampaansa kahdesti päivässä ja mässyttää purkkaa ruokailujen jälkeen.

niin kun lukee limppareiden tuoteselostusta,hiilarit 0,rasvat 0,proteiinit 0 niin voi tehdä siitä omat johtopäätöksensä tuotteen terveydeliisistä vaikutuksista..pelkkiä E-koodeja,väri ja säilöntäaineita,mitään luonnollista ravintoainetta ko.tuotteet eivät sisällä vaan ainostaa keinotekoisia aineita.Siksi suosinkin kivennäisvesiä joita on nykyään saatavilla vähäsuolaisina.

Toistoa, mutta menköön: mikä tahansa limu = turhaa, rahan tuhlausta. Kraanavesi, maito, piimä = ei turhaa, jopa hyödyllistä.

Hitto, vähän kyllä aspartaamin haitat ja sillä pelottelu välillä huolettaa, mutta makustan silti jatkossakin rahkahässäkkäni vähäkalorisella ja aspartaamilla makeutetulla mehukeitolla.

jees, tuo artikkeli oli viimonen niitti mulle, notta lopetan laitti-juomien litkimisen.

Monesti jotain vastaavia oireita, paitsi lievempänä, oon saanu kun laittikolaa vetäny isommilla määrin tiettynä ajanjaksona.

Kofeiinista se ei johdu, koska kofutabletit ei saa samaa efektiä aikaseks.

Oon myös huomannu 99% varmuudella, että darra on aina 3x pahempi ja pitkäkestosempi jos oon juonu alkoholia & jotain laittilimua illan mittaan paljon.

Originally posted by strike

Oon myös huomannu 99% varmuudella, että darra on aina 3x pahempi ja pitkäkestosempi jos oon juonu alkoholia & jotain laittilimua illan mittaan paljon.

Kuin myös... Jos on laittilimuun menny viinat sekottamaan tai laittisiideriä litkiny, niin pää on tuhottoman kipeä, vaikka ei ois ees hirveesti juonu. :(

Originally posted by Iivili
makustan silti jatkossakin rahkahässäkkäni vähäkalorisella ja aspartaamilla makeutetulla mehukeitolla.

Mitä, eikö Iivili ole vielä kyennyt luopumaan hyödyttömistä mehukeittotuhlailuista? Itse vedän rahkasysteemit yleensä raakana, joskus herkuttelen ripauksella ananasmurskaa, saa imeytymistä parantavat entsyymit kaupanpäälle. :)

Originally posted by Hannibal
vedän rahkasysteemit yleensä raakana, joskus herkuttelen ripauksella ananasmurskaa, saa imeytymistä parantavat entsyymit kaupanpäälle. :)

Silloinkinko, kun heität sekaan muutaman desin kaurahiutaleita? Pelkkä rahka ja raejuusto menee toki silteensä, mutta jos siihen lykkää sekaan suolta niin nautinnollisesti puhdistavia, kuituisia hiutaleita, niin pakko on jollain makustaa. :D Sen verran kuivakka sotku siitä sitten tulee. Oikeat marjat ovat paras mahdollinen makustaja tietenkin (banaanikin kelpaa), mutta niitä ei aina pakastimesta löydy.

Ja osittain aiheestakin: Sakkeus, kerropa vielä, mikä/mitkä siinä Makosessa (vai mikä sen sun monesti kehuman makeutusaineen nimi olikaan?) on/ovat vaikuttava (eli makeuttava) aine/aineet?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom