Dieettilimsat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sorsa
  • Aloitettu Aloitettu
Kehottaisin välttämään Diettilimuja. Lighti limuissa on paljon Aspartaamia joka puolestaan haittaa insuliinin eritystä!! Kun insuliinin eritys heikkenee niin ravintoaineiden kulkeutuminen soluun heikkenee..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
"Suolitautisena" sitä vatsan vetää aivan rullalle nuo keinotekoiset makeutusaineet. Kertoo jotain niiden terveellisyydestä. Siksi mielummin ei-lightia.

Originally posted by strike
Oon myös huomannu 99% varmuudella, että darra on aina 3x pahempi ja pitkäkestosempi jos oon juonu alkoholia & jotain laittilimua illan mittaan paljon.

Ohhoh, nyt sitten selvisi tuokin mysteeri. Itse kun en yleensä kärsi minkäänlaisista "sivareista", niin silti viime keikan jälkeen piti aamusella käydä posliinin kanssa jutustelemassa mukavia. Enää en kyllä mene viinoja denaturoimaan millään laittilitkuilla.

Virvoitusjuomat rappeuttavat suomalaisten hampaita

Suomalaisten hampaat rappeutuvat huolestuttavaa vauhtia. Hampaiden syöpyminen on lisääntynyt selvästi viiden viime vuoden aikana. Siitä kärsii noin kymmenesosa suomalaisista.
Yksi keskeisistä syistä syöpymiseen on Hammaslääkäriliiton mukaan virvoitusjuomien kasvava suosio. Limsojen kesäkulutus näkyy hammaslääkäreiden vastaanotoilla etenkin syksyn saapuessa.

Hampaiden liukeneminen on eri asia kuin reikiintyminen, jota aiheuttaa sokeroitujen juomien lipittäminen. Syöpymiseen on syynä juomien happamuus. Kevytlimsatkaan eivät ole hampaille lainkaan vaarattomia, sillä ne ovat yhtä happamia kuin perinteiset virvoitusjuomat.
Tavallisimmin happamuus tuotetaan juomiin sitruunahapolla. Ensimmäinen oire hampaiden kulumisesta on usein vihlominen.

Lähde: Helsingin Sanomat

Eli tällästä vaaraa piilee light limuissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom