Dieetti ja treeni

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
En nyt keksinyt mitään valmista threadia mihin olisin voinut tämän kyssärin laittaa mutta eipä kai tuo mitään.Eli siis nyt on alkanut elämäni 3 dietti.2 ensimmäistä ovat onnistuneet kohtalaisesti.Ja nyt ajattelin olla tekemättä tuota aerobista hirveästi.Johtuu ihan puhtaasti mielenkiinnosta.Joten ajattelin tehdä päivässä 2 salitreeniä.Ensimmäinen aamulla tyhjään vatsaan ja toinen sitten illemmalla.Aamulla yläkroppa ja illalla jalat.Eli,onko kokemuksia 2 salitreenistä päivässä ja jos on niin minkälaisia?

.Joten ajattelin tehdä päivässä 2 salitreeniä.Ensimmäinen aamulla tyhjään vatsaan ja toinen sitten illemmalla.Aamulla yläkroppa ja illalla jalat.Eli,onko kokemuksia 2 salitreenistä päivässä ja jos on niin minkälaisia?

Siis täh, missä vaiheessa tapahtuu palautuminen :wtf: ? Musta ainakin tuntuu että dieetillä palautuminen on erityisen hidasta ja treeni kulkee yhtä hyvin kuin valas kuivalla maalla joten en kyllä lisäis salitreeniä. Minkälaista treeniä teit ennen dieettiä? Jatka sitä suht ennallaan (salia 3-5krt/vko)ja vähennä syömisistä, ei mitään jatkuvaa salilla ramppaamista.

Siis täh, missä vaiheessa tapahtuu palautuminen :wtf: ?
Siis enhän mä nyt jokapäivä sinne salille ole menossa:)3 kertaa viikossa + 1-2 aerobista lisäksi.Ruokapuoli on suunniteltu suht hyvin ja tarkasti koko dietillle.Tässä nyt on vain se että kun tuo aerobinen ei vaan nappaa pätkääkään niin ajattelin tuolla lailla kokeilla.Olen kuullut että jotkut käyvät nimenomaan dietillä 2 kertaa päivässä salilla.

Paras tapa hoitaa varmaa toi dieetti juurikin noin että kaksi salitreeniä päivässä ja noin nostaa energian kulutusta. Jos tekee aerobisiaharjoituksia ne on oltava lyhyitä ja intensiivisiä, eikä tyhjään mahaan... näin kai sitä lihaa voisi säästyäkkin

Jos tekee aerobisiaharjoituksia ne on oltava lyhyitä ja intensiivisiä, eikä tyhjään mahaan... näin kai sitä lihaa voisi säästyäkkin

Perustuukö tää väite johonkin faktaan vai onko oma mielipide? Sotii aika pahasti vastaan ns. perinteistä linjaa.

Ottaa vähä bcaa/hera pohjille niin mihkään ne lihat pala. Spurteissa hermottuu sopivasti lihatkin ja afterburn toimii...

Tuota tuli mieleen, et pitäskö dietillä (välidietti n. 6-8 vk) jättää kreatiinin käyttötauko siihe vai kannattaako dietillä niinkään kreatiiniä käyttää? Sittenkun dietti on ohi, ni taas alkaa tankkaus, vai miten ?

PaleFake sanoi:
Tuota tuli mieleen, et pitäskö dietillä (välidietti n. 6-8 vk) jättää kreatiinin käyttötauko siihe vai kannattaako dietillä niinkään kreatiiniä käyttää? Sittenkun dietti on ohi, ni taas alkaa tankkaus, vai miten ?
Itse ainakin käyttäisin kreatiinia normaalisti dietin aikana, koska aika monille tuntuu tulevan nivelongelmia kun nesteet lähtevät kehosta.
Kreatiinin nestettä kerävää ominaisuus säästelisi niveliä, ja koska siitä ei mitään erityistä haittaa ole en näe mitään syytä lopettaa kreatiinin käyttöä.

Perustuukö tää väite johonkin faktaan vai onko oma mielipide? Sotii aika pahasti vastaan ns. perinteistä linjaa.

Uusimpien tutkimusten mukaan pitkät aerobiset harjoittelut eivät ole viisaita dietillä, lyhyet ja intensiiviset harjoittelut itseasissa polttavat enemmän rasvaa kuin pitkät kävelyt,hölkät jne.

"Lisäksi treeni-intensiteetin lisäys vaikuttaa EPOC-arvoon paljon enemmän kuin treenin keston piteneminen. Tämä tarkoittaa sitä, että korkea-intensiivisellä harjoittelulla voidaan saavuttaa erittäin korkeita EPOC-arvoja erittäin lyhyessä ajassa." (EPOC=rasvan jälkipoltto) Joka on muuten aerobisessa harjoittelussa erittäin pieni, miltei olematon. Kun taas painoharjoittelussa se on korkea, tutkimusten mukaan painoharjoittelu lisää 4-7% aineenvaihduntaa jopa 24 tunnin ajan.

Hifiä. Pääasia on että liikkuu.

Itse välttäisin repivää korkea-intensiivistä harjoittelua dietillä nivelten ja jänteiden säästämiseksi. 60-90 min pyöräily pari kertaa viikossa tekee hyvää, mutta ei ole välttämätöntä jos käy salilla punttaamassa ja hallitsee syömisensä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Osaatteko ihmiset sanoa missä mättää kun paino ei enää putoa? kesästä lähtien olen pudotellut painoa ja lähtenyt on n.15 kg. nyt vaan ei tunnu tapahtuvan mitään muutosta, aluksi painoa lähti hyvin mutta tähän se pysähtyi sitten. olen tehnyt aamuaerobista tyhjään mahaan niin usein kuin mahdollista ja treenaan 3 kertaa viikossa. Voiko ongelmana olla se että syö liian vähän?

en tiedä onko kyseessä ns. säästöliekki ilmiö, sitä kuitenkin tyrkytän nyt sulle. ota muutama kunnon plussakalori päivä jos vaikka normaali kulutukses on 2800 ni ota vaikka 3pv yli 3500 kalorin päivää ja siirry uusiks, jos aineenvaihunta lähtis taas käyntiin.

en nyt tiedä siitä että oisin liian laiha :D mutta paino tällähetkellä 83 ja pituus 181. Oisko hyvä sauma lähtee nostaan painoo? tosiaan puolisen vuotta alkaa olla jo tota painoo tippunu niin välillä tai oikeestaan kokoajan tekee mieli kasvatella uutta lihaa jo päälle ! kiitti vastauksista btw!

empä tiiä :D ei kyl liia laiha kai ainakaa. Itellä kyl sama ongelma, joskus ku ei syö juuri mitää ni tuntuu vaa lihovan. 186 85 kg. Mut kaipa se on siit kii et syö säännöllisesti

Dieetillä treenivolyymiä hieman alas. Palautuminen ei ole optimaalista miinuskaloreilla.

Intensiteettiä (rautaa) sitten ylös tai ainakin pidetään samana, että lihoilla olisi joku syy säilyä.

Ja pitkät aerobiset kuluttavat kyllä enemmän energiaa kuin lyhyet HIT:it.

EPOC näyttelee melko pientä roolia energiankulutuksessa. 6-15% noin yleisesti, intervalleilla yläpäässä, aerobisella alapäässä.

Molemmilla on hyvät ja huonot puolensa. Kannattaa käyttää molempia ja ottaa hyödyt kummastakin.

Aerobisen plussia on juuri suurempi energiankulutus ja niitä voidaan käyttää myös palauttavina treeneinä. Kunhan ei tee liian pitkiä tai liian usein tai liian kovalla intensiteetillä. 2-3 kertaa viikossa vaikka sellaiset 30-60 minuuttia. Ei mieluiten 24 h sisällä punttitreeneistä.

Kovien intervallien etu taas on mm. se että aikaa kuluu vähemmän ja lihakset tekevät 'kovempaa' työtä. Miinuksena se että käy melko kovaksi, kun tehdään puntilla jalkoja sellaiset pari kertaa viikossa ja siihen kovat intervallit vielä päälle. Ja tietenkn miinuskaloreilla. Huppu-urheilijatkin tekevät intervalleja suhteellisen vähän muuhun treenin nähden, usein sellaiset pari kertaa viikossa.

Muutama kerta viikkoon olisi hyvä ja jos mahdollista samana päivänä kuin punttitreenit tai parin päivän erolla.

Tyhjällä vatsalla ei tarvitse tehdä, ei oikein tuo lisähyötyä. Eri asia sitten jos pyrkii todella alhaisiin rasvaprosentteihin.

joo volyymi on laskenu oikeestaan ihan automaattisesti miinuksilla, raudan määrä ei oo vähentyny, päin vastoin hyvin on noussut tulokset. välistä oon tehny vähä lyhempiä sarjoja isommilla romuilla..oon useesti tehny tyhjään mahaan aamu aerot ja monesti treenin jälkeen joku 30 min matalalla sykkeellä kuntopyörän kera. Kovemmat intervallit mun käsityksen mukaan ei oo niin lihasystävällisiä kun esim. matalalla sykkeellä tehdyt lenkit? en nyt tarkota sit mitään yli 60 min kestosia :D en pyri kovin alhasiin rasvoihin ainakaan tässä vaiheessa vielä, ajattelin alotella keräämään vähän uutta lihaa ja sen jälkeen sitten karistella taas...kiitti taas hyvistä vinkeistä :) niin ja kattoo sit jos sitä lihaa vaikka sattus tulemaanki että miten alas sen jälkeen pudottelis %

joo volyymi on laskenu oikeestaan ihan automaattisesti miinuksilla, raudan määrä ei oo vähentyny, päin vastoin hyvin on noussut tulokset. välistä oon tehny vähä lyhempiä sarjoja isommilla romuilla..oon useesti tehny tyhjään mahaan aamu aerot ja monesti treenin jälkeen joku 30 min matalalla sykkeellä kuntopyörän kera. Kovemmat intervallit mun käsityksen mukaan ei oo niin lihasystävällisiä kun esim. matalalla sykkeellä tehdyt lenkit? en nyt tarkota sit mitään yli 60 min kestosia :D en pyri kovin alhasiin rasvoihin ainakaan tässä vaiheessa vielä, ajattelin alotella keräämään vähän uutta lihaa ja sen jälkeen sitten karistella taas...kiitti taas hyvistä vinkeistä :) niin ja kattoo sit jos sitä lihaa vaikka sattus tulemaanki että miten alas sen jälkeen pudottelis %

Kyllä minä voisin lähteä sun painossas jo pienelle bulkille. Otat vaan rauhallisesti ja nostat sitä painos vaikka 5-8 kg, ja sitte tiputat kympin.

jepsjeps, miten paljos sitte plussalla? 500kcal? ja onko suotusaa tehä aerobista bulkillakin? tai onko mitään merkitystä, esim läskin kertymisen kanssa? pakostihan sitä bulkilla tulee toki

jepsjeps, miten paljos sitte plussalla? 500kcal?
'

Esimerkiksi, riippuen tavoitteista.

ja onko suotusaa tehä aerobista bulkillakin?

Yksinkertaistaen, on. Vaikka pari kolme kertaa viikossa sellainen joku 30-60 minuutin setti. Ei liian kovalla intensiteetillä.

tai onko mitään merkitystä, esim läskin kertymisen kanssa?

Yksi syy miksi kannata tehdä. Rasva-aineenvaihdunta paranee, kalori saadaan menemään mahdollisesti helpommin lihaksiin.

Eikä ole sitten liian suuri shokki dieetillä kun aletaan tekemään aerobista. Milloin pihvien lähtö on vaarana.

pakostihan sitä bulkilla tulee toki

Ikävä kyllä.

Suositut

Back
Ylös Bottom