Dieettausta aloittamaan (keto?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dietka
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Oisko ketodiettiin jotain listaa mitä saa syödä ym ym, ekaa kertaa oon alkamassa diettaamaan ja 10-15kg ois kiva saada pois ja ajattelin jollain aloittaa jossa tulokset näkyis nopeeta ja motivois sitä kautta, voisko tähän joku heittää ketosta tietoo (mielellään suomalaista tekstiä) ja sit mitä kannattaa käyttää dietin aikana kun salilla ei oikein ole tullu nyt käytyä kun paikat vähän rempassa eli ruokavalio ois tärkee saada kuntoon nyt. Jotain protskuja mulla on vielä (dietmix) onko hyvä ?

Jotain muitakin diettejä saa ehottaa jos vaikka niistä löytyis parhaiten sopiva kun salille tosiaan ei kunnolla kykene ja inspis muutenkin miinuksella, mukava ois jos sais kuitenkin jotain syödä ettei ihan salaattilinjalle joudu ja rahkat ei maistu. Lihaa vissiin ketolla saa syödä ja tonnikalaa ym ym ?

Oon ihan hyvässä iskussa ollut tuossa pari vuotta taakse kun tuli 4xviikkoon salitettua mutta nyt päässy lössähtään tuosta mahan kohalta ja grillausta pukkaa aina kesäisin niin ajattelin alkaa vähän tarkkaileen ettei mene aivan vallattomaksi.

Entäs onko CLA ja muut diettivalmisteet mistään kotoisin ?

Ketofood, yees!

Liha, omissa rasvoissaan
Kana.
Rypsiöljy, kylmäpuristettu
Pähkinät, myös suolapähkinät toisinaan
Tonnikala, eli tunnafish.
Raejuusto, eli mökkijuusto

Pellavansiemenrouhe, ei me putket tukkoon.
Paska kulkee? khyyl!

Kasviksia(mieluiten vihreitä)
Pinaatti, vihreä salaatti, kaalit.

Ja paras dieettivalmiste on varmaan motivaatio :D

En mä näistä dieteistä mitään tiedä, mutta kannattaako sitä pamauttaa kerta heitolla muka ketolle? Taitaa jäädä treenit aika vähiin. Mielestäni korkea hiilihydraattisempi dietti sopisi paremmin ainakin alkuun...ja aika jumalattoman pitkälle itseasiassa.

Treenaaminen on harrastus ja dietti kuuluu siihen. Musta harrastuksista pitää nauttia, ja omakohtainen kokemukseni ketosta on negatiivinen.

mitäs syödään esim lihan kanssa kun pastaa, riisiä ja perunaa ei voi syödä, ei kai pelkkää filettä viitti vetää ?

Entäs eikös vihanneksia saa syödä kuitenkin ? jos vaikka keittojuureksia ym ym keittelis siihen rinnalle, sittenhän se menis ihan helposti, ja kyllähän grillikyljenkin silleen vaan nykäsee. Mites jugurtit.

Käykö välipalaksi dietmix maitoon ?

Dietka sanoi:
Entäs eikös vihanneksia saa syödä kuitenkin ? jos vaikka keittojuureksia ym ym keittelis siihen rinnalle, sittenhän se menis ihan helposti, ja kyllähän grillikyljenkin silleen vaan nykäsee. Mites jugurtit.

?

Dietka sanoi:
Mites jugurtit.
Siis dietillä vai ja ketodietistäkö oli puhe? Noh ei missään NIMESSÄ! Siis jugurteissa on enemmän hiilaria kuin laki salii kuten myös maidossa ja Diet Mixissä on about 40g maltoa eli tuo on äärimmäisen nopeata hiilaria. Jos olette low carbilla niiin sitten voitte Diet Mixiä ottaa palkariksi treenin jälkeen, mutta jos ketoosilla olette niin silloin ei varmaan kananta ottaa vaan tuon siaan ootta heraa. Tai no kannataako ketoosilla ottaa palkkaria?

Dietka sanoi:
Joo ketosta kysymys, pitääpä jättää jugut ja mixit ottamatta.

Ei ne jugurtit mikään nounou ole, mä olen käyttänyt "ruuanlaitto" jugurttia salaatinkastikkeena yms. (Rasvaa muistaakseni 8% ja hiilaria ~5g/100). Purkista nyt ei mitään mansikkajugua voi ruveta juomaan, mutta passaa kyllä ketollekkin, kunhan vaan tarkkailee määrät suht tarkkaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jakob sanoi:
Ei ne jugurtit mikään nounou ole, mä olen käyttänyt "ruuanlaitto" jugurttia salaatinkastikkeena yms. (Rasvaa muistaakseni 8% ja hiilaria ~5g/100). Purkista nyt ei mitään mansikkajugua voi ruveta juomaan, mutta passaa kyllä ketollekkin, kunhan vaan tarkkailee määrät suht tarkkaan.

Entäs saakos maitoa juoda ruuan kanssa kun siinäkin on hiilareita, oisko oltava täysin ilman hiilareita vai voiko päivässä jonkin verran ottaa (raja?)

Oiskohan jotain sivua jossa olis kaikki mitä saa ottaa ja mitä ei niin ei tarviis jokaista erikseen kysyä ?

Dietka sanoi:
Entäs saakos maitoa juoda ruuan kanssa kun siinäkin on hiilareita, oisko oltava täysin ilman hiilareita vai voiko päivässä jonkin verran ottaa (raja?)

Oiskohan jotain sivua jossa olis kaikki mitä saa ottaa ja mitä ei niin ei tarviis jokaista erikseen kysyä ?

Lääketieteellisesti alle 100g/d hiilariannokset on ketogeenisiä, mutta esim. Atkins vetää rajan 30g ja tuossa ei kauheasti ole sitten pelivaraa. Henk.koht suosittelisin pitämään hiilarit alle 50g/d. Eli ei siihen maitoa paljoa mahdu.

toivottavasti tredin aloittaja ei katso pahalla mutta päätin nyt tähän laittaa tälläisen nopean välikysymyksen ettei uutta tredii tarvii aloittaa turhaan..

Ja asiaan. Kuinka kauan elimistöltä kestää palautua ketoosista normaaliin elimistön tilaan.. Siis alkaako se välittömästi jos menee vetämään muutaman sata grammaa hiilihydraattia vai vasta muutaman päivän hh tankkauksen jälkeen?

Tällä siis tähtään juhannukseen ja sitä koskevaan perisuomalaiseen juhlintaan..Satuin vaan lukemaan ketoosi+alkoholi tredin eli kuolemanvaara mikäli ketoosissa alkaa hörppiä rankemmin..ja dietti loppuisi kyllä jokatapauksessa muutenki kun maanantaina eivät rippileirillä kuitenkaan suostuisi valmistamaan sitä makkarakeittoaan pelkästään niistä makkaroista minulle..

Kyllähän tänne välikysymykset sallitaan ;)
Päädyin itekin siihen että rupeen diettaamaan vähän eritavalla kun Atkinsilla, jotenkin tuntuu ettei se voi olla terveellisimmästä päästä koska mitään terveellistä ei saa syödä kun taas kaikkea rasvaista ja suolaista saa mättää reippaanlaisesti ja myös nää pääkivut viittaa siihen että aaarrgghh. Varmasti tuo on ihan hyvä dietti koska niin kovaa suosiota ei humpuukilla saavuteta mutta mulle ehkei ole paras.

Koitan nyt päästä salikuntoon käteni kanssa ja rupeen hinkkaamaan aerobista treeniä koska maximit vaan rikkoo paikkoja lisää. En sit tiiä miten tässä diettais mutta kattelen jonkun hyvän setin (Herbalife) Buahaa haa haaahhahah, ei tod.

Vinkkejä saa laittaa muihinkin hyviin dietteihin.

EDIT: Erittäin asiallista ja selkeetä settiä tuossa laihduttaminen for beginners, pitääkin siihen aiheeseen vielä perehtyä.

Kaippa se dietien ydin on loppujen lopuksi siinä. Että pidetään proteiinien määrä vakiona. Ja otetaan loppu energia rasvoista ja hiilareista.

Jos tykkää tehdä aerobista ja pää ei toimi kunnolla ketoosissa, niin sitten karsitaan rasvoista.

Jos taas aerobinen on tuskaa ja tulee paremmin kylläiseksi rasva+proteiini kombosta, niin sitten vähennetään hiilareista.

Dietka sanoi:
Kyllähän tänne välikysymykset sallitaan ;)
Päädyin itekin siihen että rupeen diettaamaan vähän eritavalla kun Atkinsilla, jotenkin tuntuu ettei se voi olla terveellisimmästä päästä koska mitään terveellistä ei saa syödä kun taas kaikkea rasvaista ja suolaista saa mättää reippaanlaisesti ja myös nää pääkivut viittaa siihen että aaarrgghh. Varmasti tuo on ihan hyvä dietti koska niin kovaa suosiota ei humpuukilla saavuteta mutta mulle ehkei ole paras.

Ainahan voit kokeilla vähähiilarista dieettiä keton sijaan. Esim. n. 100-120 g hiilareita päivässä. Sitä on huomattavasti helpompi noudattaa kuin puhdasta ketoadieettiä. Itselläni hiilarit on nyt dieetillä 70-120 g ja siihen mahtuu vähän maitoakin, salaattia, kasviksia, palkkarissa 15g maltoa ja sitä rataa..

tbj sanoi:
Ainahan voit kokeilla vähähiilarista dieettiä keton sijaan. Esim. n. 100-120 g hiilareita päivässä. Sitä on huomattavasti helpompi noudattaa kuin puhdasta ketoadieettiä. Itselläni hiilarit on nyt dieetillä 70-120 g ja siihen mahtuu vähän maitoakin, salaattia, kasviksia, palkkarissa 15g maltoa ja sitä rataa..

Mun mielestä on aika hölmöä pyöriä tuossa ketoosin rajoilla. Mielummin reilusti ketoosiin alle 50g hiilaria päivään tai sitten reippaasti hiilaria masiinaan +150g. Mulla ainakin on jatkuvasti höntti olo, jos kikkailee tuossa rajoilla eikä saa edes sitä ketoosin (oletettua) hyötyä irti dietistä

Jakob sanoi:
Mun mielestä on aika hölmöä pyöriä tuossa ketoosin rajoilla. Mielummin reilusti ketoosiin alle 50g hiilaria päivään tai sitten reippaasti hiilaria masiinaan +150g. Mulla ainakin on jatkuvasti höntti olo, jos kikkailee tuossa rajoilla eikä saa edes sitä ketoosin (oletettua) hyötyä irti dietistä

Jep, näin olen kuullut. Suosittelinkin siksi tuon 100-120 g (eikös yli 100 g ole jo yli ketoosirajan?), vaikka itse teenkin toisin.

Luin joskus T-Nationista T-Dawg 2.0 dieetistä, jossa hiilarimäärä on 70-100g. Päätin sitten kokeilla ja mulla on toiminut hyvin eikä olo ole höntti. Täältä myöhemmin luin siitä että ketoosirajalla ei olisi hyvä olla ja olen välillä nostanut hiilareita tuonne 120 g asti. Käytännössä se ei mulla kuitenkaan vaikuta suuntaan tai toiseen. Olo on ok ja läskiä lähtee. En siis näe mitään syytää muuttaakaan hiilareiden määrää...

tbj sanoi:
Jep, näin olen kuullut. Suosittelinkin siksi tuon 100-120 g (eikös yli 100 g ole jo yli ketoosirajan?), vaikka itse teenkin toisin.

Luin joskus T-Nationista T-Dawg 2.0 dieetistä, jossa hiilarimäärä on 70-100g. Päätin sitten kokeilla ja mulla on toiminut hyvin eikä olo ole höntti. Täältä myöhemmin luin siitä että ketoosirajalla ei olisi hyvä olla ja olen välillä nostanut hiilareita tuonne 120 g asti. Käytännössä se ei mulla kuitenkaan vaikuta suuntaan tai toiseen. Olo on ok ja läskiä lähtee. En siis näe mitään syytää muuttaakaan hiilareiden määrää...

Juu, jos homma pelaa ja olo on hyvä niin ei sitä turhaan kannata toimivaa systeemiä muuttaa. Toki testailla aina voi. Noi rajat on perkeleen yksilökohtaisia eikä sitä voi kenellekkään sanoa tarkkaa hiilari määrää. Jokainen tekee ja testailee itse ja sitten koittaa löytää itselleen sen sopivimman tavan :thumbs:. Tietyllä tavalla extremet keinot kuten atkins vaatii hieman tutustumista aiheeseen ja, jos tuntuu siltä että ei tietoa ole tarpeeksi niin suosittelen kyllä ihan perinteisiä keinoja.

Ketodietti ei vaadi mitään sen suurempaa tietämystä, mutta tietyt perusasioista on hyvä olla perillä (toim.huom.)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom