Dieettaajien mässypäiväsetit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja crack
  • Aloitettu Aloitettu
Off topic:

Viina itseasiassa syö glykogeenivarastoja ja laskee verensokerin alas (jos suuria määriä ottttttaaaa) joten jos tarkoitus on hakea lisäpotkua treeniin ja saada lihat ladattua täyteen niin viina pois. Ja se nyt ainakin häiritsee rasva-aineenvaihduntaa totaalisesti palamisensa ajan. Anssi korjatkoon jos asiassa löytyy huomautettavaa;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Leelucky sanoi:
Paljonko teit aerobista ja paljonko ne kalorit oli noina kuutena päivänä?alkupaino/loppupaino?

Pistäpä Joppe vähän faktoja. Joillekin se onnistunut dieetti voi olla 2kk/-5kg. Tuollaisessa pudotuksessa ei hirveästi rasvaa ole lähteny. Ensimmäisenä lähtee nesteet ja niitä voi olla montakin kiloa.

Mun piti kuule ihan tarkistaa excelistä sen vuoden dieetti. Lähtöpaino oli silloin dieetille 112kiloa, ja dieetti alkoi 26.12.2001 ja loppui 19.6.2002, jolloin paino oli 86kg. Ja rasvat oli loppuhetkellä noin 10. Muistaakseni pihdeillä saatiin 10 silloin arvoksi.

Näköjään keskiarvokalorit oli 2200 6pv. ja lisäksi siis se yksi päivä viikossa oli totaalinen mässypäivä, jolloin en laskenut kaloreita(HUOM! näköjään vasta helmikuun puolessa välissä on ollut kaloripäivä silloin, eli muistin väärin. Ekat 8 viikkoa oli silloin ilman kaloripäivää, mut siis kuitenkin silloin oli alkuun 8vkoa 2200 kaloria päivässä). Aerobista tehtiin 4kertaa viikossa keskimäärin ja 40min kerralla. Vähän vaikea sanoa tarkkaa määrää tuosta aerobisesta, koska en vielä siihen aikaan merkannut niitä mihinkään.

Ja lisähuomion arvoista on myös että dieetin jälkeen oli seuraavan 40 pv:n aikana 17 supermässypäivää :hyper:, jonka aikana paino tippui vielä puoli kiloa. Ollen elokuun alussa 2002 85kiloa. Mut sen jälkeen se alkoi sit nousee taas aika vauhdilla, mut se on sitten jo ihan toinen juttu se:)

Edit: Lisättäköön vielä, että alkoholia en käytä ollenkaan, joten sitä luonnollisesti en dieetillä käyttänyt missään vaiheessa.

Joppe: Tuollaiselle painonpudotukselle nostan hattu,oli se tehny millä tavalla tahansa:worship:

Kalorimäärien kanssa tuossa saa olla kyllä tarkkana. Vähissä ovat ne ihmiset jotka kiristyvät kaloreiden ollessa jatkuvasti plussalla. Siis tuota keskiarvoa nyt tarkoitan. Shokkeja elimistölle on hyvä antaa jottei se pääse totuttautumaan, Shokit kumminkin edes jossain määrin järkevyyden rajoissa,jokaviikkoiset 10000kalorin roskaruokapäivät eivät sitä mielestäni ole, enkä usko edelleenkään että merkittävästi kiristyy jos tuollaisella systeemillä koko dieetin läpi menee.:evil: tai sitten mä oon vaan vanhanaikainen kun minusta laihduttamiseen liittyy edelleen ainakin osittainen luopuminen tietynlaisesta ravinnosta:rolleyes:

Joppe sanoi:
Mun piti kuule ihan tarkistaa excelistä sen vuoden dieetti. Lähtöpaino oli silloin dieetille 112kiloa, ja dieetti alkoi 26.12.2001 ja loppui 19.6.2002, jolloin paino oli 86kg. Ja rasvat oli loppuhetkellä noin 10. Muistaakseni pihdeillä saatiin 10 silloin arvoksi.

Näköjään keskiarvokalorit oli 2200 6pv. ja lisäksi siis se yksi päivä viikossa oli totaalinen mässypäivä, jolloin en laskenut kaloreita(HUOM! näköjään vasta helmikuun puolessa välissä on ollut kaloripäivä silloin, eli muistin väärin. Ekat 8 viikkoa oli silloin ilman kaloripäivää, mut siis kuitenkin silloin oli alkuun 8vkoa 2200 kaloria päivässä). Aerobista tehtiin 4kertaa viikossa keskimäärin ja 40min kerralla. Vähän vaikea sanoa tarkkaa määrää tuosta aerobisesta, koska en vielä siihen aikaan merkannut niitä mihinkään.

Ja lisähuomion arvoista on myös että dieetin jälkeen oli seuraavan 40 pv:n aikana 17 supermässypäivää :hyper:, jonka aikana paino tippui vielä puoli kiloa. Ollen elokuun alussa 2002 85kiloa. Mut sen jälkeen se alkoi sit nousee taas aika vauhdilla, mut se on sitten jo ihan toinen juttu se:)

Edit: Lisättäköön vielä, että alkoholia en käytä ollenkaan, joten sitä luonnollisesti en dieetillä käyttänyt missään vaiheessa.
Ni mitä sanot tosta aerobisesta, monta kertaa viikossa dieetillä ja minkä tyyppistä, aamujuoksuu, aamukävelyy, reenin jälkeen juoksu vai mitä. Mä oon ollu dieetillä pari kuukautta hyvällä menestyksellä ja käyn 4 kertaa viikossa aerobisella. Nyt on vaan vähän paino jumittunut, päivänä saatu energia määrä on enään noin 1600ckal???

MrIks sanoi:
Ni mitä sanot tosta aerobisesta, monta kertaa viikossa dieetillä ja minkä tyyppistä, aamujuoksuu, aamukävelyy, reenin jälkeen juoksu vai mitä. Mä oon ollu dieetillä pari kuukautta hyvällä menestyksellä ja käyn 4 kertaa viikossa aerobisella. Nyt on vaan vähän paino jumittunut, päivänä saatu energia määrä on enään noin 1600ckal???

Nyt kyllä karkaa aihe tässä threadissa taas kauaksi. Mutta vähiin kyllä taitaa käydä sun vaihtoehdot, jos kalorit on nyt jo 1600kcal. Kiva olisi tietää kuinka pitkä ja painava olet? Ja nimestä päätellen olet mies?

Joppe sanoi:
Nyt kyllä karkaa aihe tässä threadissa taas kauaksi. Mutta vähiin kyllä taitaa käydä sun vaihtoehdot, jos kalorit on nyt jo 1600kcal. Kiva olisi tietää kuinka pitkä ja painava olet? Ja nimestä päätellen olet mies?
179cm ja 73kg, tarkotus ois viel hävittää ennen kesää muutama kilo läskiä...

Onko muuten olemassa mitään "herkkua" mitä vois dietillä ottaa pari palaa kahvin kanssa? Ei mitään proteiinipatukkaa missä on 300kcal, vaan jotain vähemmän kaloreja omaava..... Nii tai voishan sitä ottaa siitä patukasta yhen palan kahvin kanssa kerran päivässä. Eikö se ois ihan ok?

Mä oon ottanu tässä dietillä kerran tai kaksi päivässä 1/3 osan profx caramel patukasta, kaloreita tulee n. 100 ja siinä samalla vähän proteiiniakin. Mahtuu helposti ainakin mun diettiin kun en tätä niin vakavasti ota. Mun diettiin mahtuu kyllä helposti pullakin kahvin kanssa ja silti jää kalorit tarpeeksi alas proteiinia tulee tarpeeksi ja hh/p/r suhdekkin säilyy siinä missä pitää, ja ton tarkemmin en ala diettiäni hifiselemään.

No aamukahvin kanssa pullaa tietenkin! Niinhän sitä tekee eräs suomen paras kehonrakentajakin ! :D

Samoilla linjoilla kuin Yhtä#Hauista; homman on loppujen lopuksi oltava hauskaa. Mikäli dieetti alkaa jurppimaan - kuten esim. itseäni aika usein ketolla alkaa - saattaa olla ihan hyvä idea pitää taukoa koko hommasta.

Ja sehän on aika henkilökohtainen juttu, kenen mielestä mikäkin on kivaa, kuka kyllästyy mihinkin, ja kenen pää kestää mitäkin. Ei vielä IMO osoita tahdovoiman puutetta, jos esim. kerran parissa viikossa tahtoo luistaa.

Toisaalta ei ole kovin fiksua purra hammasta ja potea hirveetä vitutusta hommasta, minkä pitäis kuitenkin jossain vaiheessa tuottaa jonkinmoista tyydytystä.

Herkuttelupäivänä aamukahvin kanssa pulla. Ja nyt kun oli pääsiäinen, tuli herkuteltua mämmillä. Aika maltillisesti yleensä nuokin päivät otan. Protskupatukkaa, pullaa,juustoa ja yms. Niitäkin kohtuudella.

Ihan peruskysymys vielä mässypäivistä:
Perustuuko mässypäivät yhtään siihen, että elimistö ei pystyisi yhtäkkiä hyödyntämään kaikkia niitä kaloreita mitä mässypäivän aikana syö, kun se on tottunut vähempään? Vai onko se niin kuin tuolla aikaisemmassa vastauksessa oli, että kaikki kalorit lasketaan ja pitemmän ajan keskiravo on se "oikea"?

tuleepa tässäkin yx mielipide: mielestäni on ihan ok pitää tai ainakin antaa itselleen kerran viikossa mahdollisuus mättöpäivään. Kaikki on tietenkin kiinni päämäärästä; onko kyseessä rasvanpoltto ilman deadlinea/kisoihin valmistautuminen/yleinen painon pudotus tms.

Kun lähes koko viikon syö tiettyä ruokaa tietyn määrän tiettynä aikana niin on hyvä edes kerran viikossa herkistyä oikeasti kuulostelemaan itseään ja näläntunnettaan. Voihan olla, ettei mitään teekään mieli ja päivä menee lähinnä paastoten. Toisaalta: voi tuo mättö mennä överiksikin, kun odottaa tuota syöntipäivää kuin kuuta nousevaa ja todella mättää sen ainokaisen päivän. Tällaisessa tapauksessa ei ruokailussa ole enää mitään normaalia eikä näin ollen syömishäiriö- käsite ole kovin kaukaa haettu. Kova body dieetti on äärimmäisen kontrolloitu elämäntapa- syömishäiriö omalla tavallaan.

Aika monella tuppaa mopo lähtemään "mässypäivinä" käsistä eli ei kannata pitää moisia, jos on vaikeeta palata ruotuun.
Mässypäivä = läskien tekosyy saada mässätä roskaa ;-))

Itse teen niin, että 6 päivää viikossa lasken kaloreita ja sen yhden päivän (joko lauantai tai sunnuntai) en laske ja syön mukavasti. Saatan syödä kulhon jäätelöä normaalin ruokailun lisäksi, mutta siihen se herkuttelu jää. Sitten on taas 6-7 päivää tiukasti kaloreita laskien. Tähän asti paino on pudonnut joka viikko, joten en vielä näe syytä mennä ankarammalle linjalle. Jos painon putoaminen pysähtyy, lisätään aluksi liikuntaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom