Dieettaajien mässypäiväsetit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja crack
  • Aloitettu Aloitettu
Välikommentti.
Tässä ketjussahan on kyse mässypäivistä eikä tankkauspäivistä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tpt sanoi:
Välikommentti.
Tässä ketjussahan on kyse mässypäivistä eikä tankkauspäivistä.

Eli puhutaanko nyt ihan normaalista karkkipäivästä? mitä tekemistä tuollaisella, pahimmassa tapauksessa jokaviikkoisella roskaruoan ja herkkujen mässäilyllä on dieetin kanssa?

Eihän siinä mitään ole mitään järkeä viikoittaan vetää paskaa ittensä täyteen, etenkään dieetillä. Mutta olen käsittänyt mässypäivät päiviksi, jolloin ei ole sääntöjä, eli suklaata ja pitsoja saa mennä.

Eli juu, mun mielestä tässä puhuttiin karkkipäivästä. viestin ei ollut tarkoitus olla henkilökohtainen hyökkäys ketään vastaa. jokanen taplaa tavallaan, mutta ketjussa puhuttiin mielestäni ns. karkkipäivästä.

jeah,pieni väittely on aina kivaa ;) Oikeaoppiseen kiristelyyn tuollaiset mässäilypäivät eivät tosiaankaan kuulu. Kerran kuussa herkuttelu ei kenenkään laihduttajan dieettiä kaada mutta mitenkään se ei sen edistymistäkään nopeuta. Takapakkia tulee jokatapauksessa kun sitten seuraavalla viikolla on se ylimääräisten kaloreiden saanti on jollain tapaa paikattava. dieetin loputtua jos rasvaa ei palanutkaan niin paljoa kun alussa toivottiin, voi onneksi syyttää huonoja geenejä,mässypäivillä ei ollut merkitystä :rolleyes:

Kai tässä nyt munkin kelkka vähän kääntyy, kun kovaa kommenttia tulee mättöä vastaan. Vitun vittu, hyvästi viikottainen mättöpäivä.:(

Hoku sanoi:
Kai tässä nyt munkin kelkka vähän kääntyy, kun kovaa kommenttia tulee mättöä vastaan. Vitun vittu, hyvästi viikottainen mättöpäivä.:(

älä alistu!:whip: :lol2:

Mä en mättöpäivitä luovu, en edes kisa dietillä. Aivan mahdoton ajatus,
että aloittaisin tankkailut viikolla 8. Noup!
Kun on viikon ollu sekaisin nälästä ja väsymyksestä, niin on sitä ansainnu syödä
niin paljon kun mieli tekee, eli miun kohdalla se tarkoittaa syömistä sammumis pisteeseen. Ja kyllä maanantaina punnus liikkuu..

Ei kai tuossa "mässypäivässä" järkeä ole jos vetää moninkertaiset kalorit normaalipäivään verrattuna. Mutta tarkoitus/ idea lienee siinä, että syödään vähän normaalidiettipäivään verrattuna enemmän. Eli vaikka hiukan plussalle, niin elimistö ei mene ns puoliteholle, kun aina on energiavaje ja psyyke & motivaatiokin varmasti paranee.

Järki käteen! Ei kai niitä viikon kaloreita nyt takaisin kannata syödä, vähän vaan "itseään käynnistelee".

Hoku sanoi:

heh, voihan sitä vähän yhtenä päivänä viikossa maistaa jotain hyvää jos tekee sen fiksusti eikä vedä överiksi. Tuskin hirveän moni syö normaalisti viikossakaan kaikkea tuota mässymäärää mitä jotkut on ilmottaneet yhtenä päivänä syöneensä ja vain siksi että on "dieetti" ja "dieetillä" yhtenä päivänä saa syödä mitä tahtoo ;) Mäkin oon tainnut olla vähän liian hyökkäyskannalla noissa aikasemmissa kommenteissani:rolleyes:

Miettikääpäs muuten kuinka paljon vähemmän suomessakin olisi vakavasti ylipainoisia jos se laihduttaminen olisi noin helppoa. Olisi vaan 6päivää viikosta terveellisellä ruokavaliolla ja yhtenä päivänä saisi sitten syödä mitä tahtoo. noin tavallisen salitreenaajan kannalta "mässypäivä" dieetillä voisi järkevästi ajateltuna olla esim. kerran parissa viikossa ja sillonkin ruokailujen perusrakenne olisi kunnossa. Palkittaisiin tuona yhtenä päivänä itseensä siitä, että on taas pari viikkoa tullut jämptisti elettyä terveellisesti ja ehkä vähän kiristyttykin. Mässypäivä olisi siis siisti eikä herkuilla överiksi vedetty. Tarkoituksena ei välttämättä olisi aineenvaihdunnan potkiminen vaan palkinto päänupille ja muistutus siitä ettei dieetin tarvitse olla pelkkää kieltäytymistä.

Kaikille kevään dieettaajille kovasti tsemppiä. Etsikää tietoa asiasta ja noudattakaa hyväksi havaittuja ohjeita niin dieetistänne tulee onnistunut.
Dieettaaminen ei ole niin vaivatonta kuin monella nyt näyttäisi käsitys tuon ruokavalion joustavuuden suhteen olevan,mutta ei myöskää mitään salatiedettä :)

Leelucky sanoi:
heh, voihan sitä vähän yhtenä päivänä viikossa maistaa jotain hyvää jos tekee sen fiksusti eikä vedä överiksi. Tuskin hirveän moni syö normaalisti viikossakaan kaikkea tuota mässymäärää mitä jotkut on ilmottaneet yhtenä päivänä syöneensä ja vain siksi että on "dieetti" ja "dieetillä" yhtenä päivänä saa syödä mitä tahtoo ;) Mäkin oon tainnut olla vähän liian hyökkäyskannalla noissa aikasemmissa kommenteissani:rolleyes:

Miettikääpäs muuten kuinka paljon vähemmän suomessakin olisi vakavasti ylipainoisia jos se laihduttaminen olisi noin helppoa. Olisi vaan 6päivää viikosta terveellisellä ruokavaliolla ja yhtenä päivänä saisi sitten syödä mitä tahtoo. noin tavallisen salitreenaajan kannalta "mässypäivä" dieetillä voisi järkevästi ajateltuna olla esim. kerran parissa viikossa ja sillonkin ruokailujen perusrakenne olisi kunnossa. Palkittaisiin tuona yhtenä päivänä itseensä siitä, että on taas pari viikkoa tullut jämptisti elettyä terveellisesti ja ehkä vähän kiristyttykin. Mässypäivä olisi siis siisti eikä herkuilla överiksi vedetty. Tarkoituksena ei välttämättä olisi aineenvaihdunnan potkiminen vaan palkinto päänupille ja muistutus siitä ettei dieetin tarvitse olla pelkkää kieltäytymistä.

Kaikille kevään dieettaajille kovasti tsemppiä. Etsikää tietoa asiasta ja noudattakaa hyväksi havaittuja ohjeita niin dieetistänne tulee onnistunut.
Dieettaaminen ei ole niin vaivatonta kuin monella nyt näyttäisi käsitys tuon ruokavalion joustavuuden suhteen olevan,mutta ei myöskää mitään salatiedettä :)

Kiitti setä, meinas itku tulla.:( :D

Joo tuota, jotain rotia mä alan tohon mättöön nyt laittamaan, eikä enää välttämättä seitsemän päivän välein. Mä myönnyn ja nöyrryn tieteen edessä ja jätän sikamätön entiseen, paheelliseen elämään.

Mutta offilla sitten...:evil:

Aamiainen: muutama leipä.

Lounas: esim. Kanaa / Kebabia / jotain lihaa + siihen vaikka ranskikset päälle:kuola:

siihen päälle sitten esim. 18 olutta

aamuyöllä kotiintullessa vielä proteiinidrinkki ennen sammumista:kippis1:

Pystysoutaja sanoi:
Aamiainen: muutama leipä.

Lounas: esim. Kanaa / Kebabia / jotain lihaa + siihen vaikka ranskikset päälle:kuola:

siihen päälle sitten esim. 18 olutta

aamuyöllä kotiintullessa vielä proteiinidrinkki ennen sammumista:kippis1:

Näin on sitten tankattu koko päivän ajan tasaisesti hiilareita :jahas:
Alkoholi on myös tosi hyvä dieetillä. Se kun palaa maksassa, jolloin rasvan palaminen estyy. Hienoa. Ryyppääminen ei tosiaankaan dieetille kuulu. Vai lasketaanko kaljankin kalorit vain kokonaiskaloreihin kuin erään legendan mukaan ja ollaan onnellisia kun ei tullut pahasti ylimääräsiä kaloreita?

Täytyy varmaan itekin koittaa vastaavanlaista dieettiä ensi kisoihin. Tai ehkä ei...

Leelucky sanoi:
:
Miettikääpäs muuten kuinka paljon vähemmän suomessakin olisi vakavasti ylipainoisia jos se laihduttaminen olisi noin helppoa. Olisi vaan 6päivää viikosta terveellisellä ruokavaliolla ja yhtenä päivänä saisi sitten syödä mitä tahtoo.

Tuohan on ihan paska väite. Todellakin tavallinen tallaaja pääsee tosi hyviin tuloksiin tuolla 6 pv terveellisesti(1000kcal miinuksella) ja 1pv "ihan mitä vain". Iteki 2002 dieettasin tuolla tavalla itteni kohtuu kireäksi. Ja tosiaan tuo roskaruokapäivä oli joka kerta tyyliin 10000kcal.

Sää et ehkä tuolla tavalla saa niitä rasvoja siitä kympistä enää alaspäin, mutta tavalliselle jurmulle kympin rasvatkin on jo aikakivat:rolleyes:

Tästä mässypäivästä voi varmaan olla montaa mieltä riippuen tavoitteista. Mutta jos ja kun suurimmalla osasta dieettiä täällä vetävistä on tarkoitus kadottaa ylim. löysät ympäriltä eikä tavoitella mitään kisakireyttä, niin kaikki hifistely ja itsensä 'kiduttaminen' ei varmaan ole tarpeen.
Ja jos kyseessä on ihmisen ensimmäinen painonpudotusyritys, niin mässypäivä on pienempi paha jos homma kuitenkin edistyy, kuin tilanne jossa dieetti kaatuu kerta toisensa jälkeen siihen että tavoitellaan liian nopeasti tuloksia ja että yritetään liian 'tiukalla' dieetillä pudottaa painoa.
Itse tykkään oman mielenrauhan takia ja sarjapainojen ylläpitämisen takia ottaa mässypäivän kun siltä tuntuu. Ja myös vähän oluttakin silloin ;) Itse pidän sopivana alkoholin käytön rajana sitä, että voi seuraavana päivänä mennä salille.
2-3 viikon välein mässypäivä ei tunnu haittaavan dieettiä, mutta viikon välein olisi itselle liian usein. Ja siitä mässypäivästä tulevan 'morkkiksen' voi minimoida kun vetää samana päivänä kunnon aerobiset.

Yks vaihtoehto järjettömälle mässäyspäivien pitämiselle voisi olla että syö niitä herkkuja KOHTUUDELLA JOKA PÄIVÄ, myös dieetillä ollessa. Tämä tarkoittaa sitä että esim. ennen salia, voi kahvin kanssa ihan hyvin sen yhden korvapuustin syödä, kovan treenin jälkeen syödä vaikkapa karkkia pienen määrän (50g) tai kevytjäätelöä sen verran että saa hiilareita ~50 g. Ainut vaan että kenellä homma sitten pysyy ruodussa ja ei lähde mopo käsistä. :D

Itse olen dietillä kokeillut tätäkin systeemiä ja homma toimii kunhan pysyy vaan tiukkana ja laskee kaikki kalorit, että ollaan miinuksella.

Täytyy sanoa kokemuksesta että yhdellä mässypäivällä on tosiaan helppo nollata viikolla aikaan saadut tulokset. Lähinnä tämä näkyy siten että paino pysyy samassa, mitään ei tapahdu.

Joppe sanoi:
Tuohan on ihan paska väite. Todellakin tavallinen tallaaja pääsee tosi hyviin tuloksiin tuolla 6 pv terveellisesti(1000kcal miinuksella) ja 1pv "ihan mitä vain". Iteki 2002 dieettasin tuolla tavalla itteni kohtuu kireäksi. Ja tosiaan tuo roskaruokapäivä oli joka kerta tyyliin 10000kcal.

Sää et ehkä tuolla tavalla saa niitä rasvoja siitä kympistä enää alaspäin, mutta tavalliselle jurmulle kympin rasvatkin on jo aikakivat:rolleyes:

Paljonko teit aerobista ja paljonko ne kalorit oli noina kuutena päivänä?alkupaino/loppupaino?
Jos ajattelee ihmistä jolla on ympärillään suuri määrä rasvaa ja vähäinen lihasmassan määrä niin kovin korkealla tasolla se perusaineenvaihduntakaan ei ole. Voisi monessakin tapauksessa tarkoittaa sitä, että mainitsemallasi 1000miinuskalorilla henkilö elelisi nuo kuusi viikonpäivää 600-800kalorilla. kuinka moni "tavallinen tallaaja" tuohon pystyy? tossa tulee jo oikeasti sairaalloinen nälkä(ja tällöin usein repsahdetaan syömään) ellei sitten kärsi jostain aineenvaihduntahäiriöstä. Salitreenaajan ei tuommoisia kalorimääriä edes kannata kokeilla,siinä katabolia kolkuttelee samantien ovella.

Pistäpä Joppe vähän faktoja. Joillekin se onnistunut dieetti voi olla 2kk/-5kg. Tuollaisessa pudotuksessa ei hirveästi rasvaa ole lähteny. Ensimmäisenä lähtee nesteet ja niitä voi olla montakin kiloa.

Jotenkin musta ihmeellistä, että nykyään pitää saada kaikki niin helposti. Onko sitä tosiaan niin vaikea elää edes sitä kahta,kolmea viikkoa terveellisellä ruokavaliolla ja vaikka laskea niitä ruokamääriä? yhtään en ihmettele epäonnistuneiden dieettiyritysten määrää enkä sitä että jos kaupungilla kävelee vastaan kaveri joka oikeasti on ruokailut ja treenit hoitanut jämptisti niin ensimmäinen mielikuva joka kanssa ihmisten päässä pyörii on "onpa kova kunto" ja heti seuraavana " mitä toi on vetäny?":piis:

Kyllä mä ainakin jossain määrin uskon tuollaisen runsaahkon, kuten Jopenkin tapauksessa voidaan sanoa :), hiilaripäivän "shokkivaikutukseen". Mä oon nyt kisadieetilläkin tehnyt tankkauksia kaloreita juuri laskematta (paitsi jälkikäteen mielenkiinnosta) ja paino on silti koko ajan laskenut. Tosin nuo tankkaukset on olleet nimenomaan hiilaripäiviä (protskut ja rasvat minimissä), ei "syökaikenminkäkiinnisaat" mässypäiviä. Kisojen jälkeen voisin laittaa jonkun päivän syömiset tännekin esille, vielä ei uskalla, jos sattuu että kunto ei riitäkään ja noi on yks syy siihen :D

Leelucky sanoi:
:eek: ja tällä tapaa päästään mukavaan kesäkuntoon?
Ainakin tähän asti on toimnut; 2 kuukauttadieettiä takana ja painoa pudonnut 6-7 kg, vaikka kyseisenlainen mässäyspäivä onkin. Ja se on ollut pelkkää läskiä joka on lähtenyt; alkaa vatsalihakset hyvin paistaa, kuten myös suonet.:)

Hyvin yksilöllisiä juttuja nuo on mikä kenelläkin toimii. Jos lihasta on ja kroppa huutaa nälästä viimestä päivää niin överibulkit voi tehdä OIKEIN terää :D Ei siihen ole aina mitään kultaista ohjesääntöä mikä kenelläkin toimii ja mikä ei. Joskus se kohtuuttomuus ennen kaikkea on paras ratkaisu. Kehoa pitää kuunnella. Ja kaiken ei aina tarvi olla niin saatanan hienosti säädettyä ja normien mukaista. Mutta se itsensä kusettaminen on aina huono homma eli jos ei olla edes nimeksi miinuksella ja läskiä piisaa niin mitä vitun järkeä on pitää niitä mättöpäiviä? Niillä pettää itseänsä pahasti, se kroppa ei tarvii sillon mitään mättöjä "aineenvaihdunnan" takia :D Ihmiskehon reagointi voi olla hyvinkin yllättävää ja yksilöllistä, tapoja kiristyä on varmana ihan yhtä paljon kun on kiristelijöitäkin. Aamen. Sanoo väsynyt ja pöhnäinen y#h -10kg:zzzz:

Mun mielestä voi tavis vetää dieetilläkin silloin tällöin mässypäivän jossa nautiskelee niistä tuotteista mistä "nälkäpäivinä" haaveilee, mut kohtuudella. Ei tarkoitus saa olla mättää päivän aikana niin paljon roskaruokaa kuin ehtii. Viinaa en hirveesti suosittele mut ei mun pielestä pari lasia punaviiniä ruoan kans haittaa mitenkään. Mun kokemuksen mukaan liika stressi syömisistä dieetillä heikentää tuloksia ja ennen kaikkea motivaatiota. Tsemppiä kaikille "kesäkiristelijöille":thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom