Dieetistä taas

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Funsize
  • Aloitettu Aloitettu
Noni faqin dieettithreadit tuli luettua läpi, mutta noissa threadeissä ei oikein käyty perusasioita läpi. En oo ikinä ennen ollu dieetillä ja olis ihan kiva tietää miten aloittaa, mitä syödä, kuinka usein ja mitä pitäis muuttaa. Eli jos mulla on kulutus 3500 kcal/pvä, niin kuinka paljon siitä pitäis pudottaa ekalla viikolla ja seuraavalla jne. Painoo on 83kg, rasva% 14. Rasvat pitäis saada tonne 8 tuntumaan.

Niin ja treeni-> kroppa kerran viikossa läpi kolmijakosella ohjelmalla. Tällä hetkellä syömispuoli on sellanen, että 4-5 ateriaa päivässä ja noin 3800kcal/pvä.

Niin ja pituutta 178cm

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itekään en oo aikasemmin dieetannu ja ja aloittaessa oli paino 85kg (33v, 177cm, 1,5v treeniä takana) ja rasvat arviolta ~20%.

Itse lähdin laskeman siltä pohjalta, että kulutus pitäisi saada 2000-2500kcal tuntumaan ja siitä rakensin puuduttavan yksitoikkoisen ruokavalion jota pidetään yllä 12 viikkoa.

Alussa tuli mässypäivinä (tai dokauspäivinä) otettua kaloreita se 5000 päivässä joten se viikon keskiarvo vähän vaihteli. Nyt kun dieetistä on menossa viikko 8 niin on pysynyt paremmin jo ruodussa ja keskiarvona tulee n. 2000 kcal/vko.

Oma jakoni on proteiini ~45%, hiilarit ~30% ja rasvat ~25%. Lisäravinteina vain palautusjuoma salipäivinä, kaikki muu normaaliruoasta, ei lisärasvoja tms.

Tähän mennessä on tulosta tullut ihan hyvin mutta kyllä sitä lihaakin on palanut ihan turhan paljon :curs:

Salilla olen käynyt ihan samaan tapaan kuin ennen dieettiä, eli en ole tehnyt erillistä "dieettiohjelmaa"

Joo voisko laittaa tänne joku oman dietti ohjelmansa. Mitä syö, miten liikut.. Niin minäkin voisin yrittää diettiä samalta pohjalta.. Oma paino on nyt n.92 ja pituus 183 rasvoista ei tietoa muuta kuin että pois pitäisi saada.. Ite oon nyt noudattanu about tällästä ruokavalioo.. Mutta ei tuntus rasvat oikein lähtevän.
Liikuntaa tulee paloharjoituksissa, salille kävellen/pyöräillen 4 kertaa viikossa (about 2km), junnnu treenien pito (ite pelailuu ei täysillä).. Aamulenkki tyhjään vatsaan ei oikein onnistu kesälomalla sitten se mukaan. Mitä arvelette paljon on tuossa ruokavaliossa kcal/prot/hiilihydr ja paljon on noin kulutukseni.

Maitorahka
Jogurtti
Ruisleipä pala (juusto, kinkku)
Kahvi

Säpylä (sis. juustoa, tomaattia)
Kahvi

1-2 perunaa
Liha (broileri/naudan/sianliha + kastike)
Ruisleipä
Maito 3 lasia (rasvatonta)
Salaattia
Jälkiruoka (kiisseli/hedelmäsalaatti)

1-2 perunaa
Liha (broileri/naudan/sianliha + kastike)
Maito 2 lasia (rasvatonta)

Palautumisjuoma

Leipäpala (juustoa, kinkkua)
Kahvi
Maito 1-2 lasia (rasvatonta)

Originally posted by Jäbä
Mitä arvelette paljon on tuossa ruokavaliossa kcal/prot/hiilihydr ja paljon on noin kulutukseni.

Tuosta nyt on hieman huono arvioida mitään kun ei ole minkäänlaisia määriä esim. broilerille. Netistä muuten löytyy
monia imuroitavissa olevia ravintoainelaskureita ja kulutuslaskureita. Luulisi, että tämän harrastuksen parissa oleva ihminen viitsisi nähdä sen verran vaivaa, että imuroi ko. excel taulukot ja laskisi itse. Ruoka-aineiden ravintosisällöt löytyy finelistä.

Helpottaa varmasti hommiasi tulevaisuudessa kun opettelet tekemään sen itse.

P.S. :)

Tässä olis oma diettini, jos jotain nyt kiinnostaa. En ole ikinä laskenut hirveän tarkasti kaloreita. Dieetillä pudottelen vaan hiilareita pois pikku hiljaa.
Neljäs viikko menossa ja safkat on jotakuinkin tässä. Painoa pudonnut 5kg, joka tuntuu olevan pelkkää rasvaa.
Paino 94kg, pituus 190cm rasvat noin 11%

9.00 2 palaa ruisleipää 100g keittokinkkua 5 munan valkuaista ja tomaattia + vitskut sun mineraalit.
11.00 rahkamössö + oljyä ruokalusikallinen
13.00 1/2 purkkia tunaa + 1/2 raejuustopurkki siivu ruisleipää
15.00 hedelmä (appelsiini tai omena
17.30 palautusjuoma
18.30 1/2 purkkia tunaa + 1/2 raejuustopurkki + öljyä ruokalusikallinen
20.30 Rahkapurkki+sokeritonta mehukeittoa
22.00 5 munanvalkuiaista ja yksi keltuainen+100g keittokinkkua
24.00 protskudrinkki + kalaöljy

50 g kaurahiutaleita 178 kcal
100 g makaronia 350 kcal
180 g tonnikalaa 277 kcal
6 rkl öljyä 373 kcal
1 litra maitoa 460 kcal
300 g broileria 508 kcal

2146 kcal

protsku: 36 %
hiilari: 36 %
rasva: 27 %

1. mahdollinen aamuaerobinen: 5:40 (60 min)

2. Aamiainen 07:10
50 g kaurahiutaleita + 2dl maitoa + vitamiinit + 1 rkl öljyä

3. Lounas 10:30
50 g makaronia + 90 g tonnikalaa + 2dl maitoa + 1 rkl öljyä

4. Lounas 15:00
50 g makaronia + 90 g tonnikalaa + 2dl maitoa + 1 rkl öljyä

5. mahdollinen salitreeni 16:00 - 17:00

6. Iltavelli 17:30
150 g broileria + 2 dl maitoa + 1 rkl öljyä

7. Yösapuska 20:30
150 g broileria + 2 dl maitoa + 2 rkl öljyä

tämän jälkeen nukkumaan.

Eli tätä dieettiä oon noudattanut nyt melkein kaks viikkoa ja tulokset on alkaneet näkymään. Mikä ihmeellisintä, vaikka rasva on alkanut palamaan, ovat salitulokset alkaneet nousemaan yllättävän paljon. Lihasmassa lisääntyy ja rasva senkun palaa, mutta mikäs sen parempaa :D . Ensin otin aamuaerobista 30 min. viikolla 1, nyt toisella viikolla otan 60 min. sellaista tosi kevyttä (siten, että pulssi noin 120). Treeniä ennen ja jälkeen kuntopyöräilyä 60 min. Osoittautunut ainakin tähän mennessä hyvin toimivaksi. Seurataan tilannetta.

Taitaa olla liian monta dieettithreadia luettu ku ei porukka jaksa vastailla. Ja saatiinpahan se yksi pakollinen tee ite/ota selvää vastaus. Vieläkään ei oo perusasiat oikein hallussa, joten jos joku ystävällisesti viitsisi/jaksaisi/kykenisi...

Originally posted by Funsize
Ja saatiinpahan se yksi pakollinen tee ite/ota selvää vastaus.

Taisitpa tarkoittaa tuota mun vastausta. Tarkoitus ei ollut mitenkään kettuilla, mutta noiden suhteiden laskeminen tuosta itse ei ole mitenkään niin vaikeata, etteikö sitä pystyisi noilla ohjeilla, mitkä annoin tekemään. Jokaisella joka haluaa kunnolla joskus dietata tai tarkkailla mitä suuhunsa laittaa on tuo laskemisprosessi joka tapauksessa edessä. Noilla ohjeilla se pitäisi kyllä onnistua. Hyvän laskurin saa tuosta linkistä kohdasta laskurit (mikäli tuo linkki toimii). Pointtini oli, että eihän kukaan voi lasketuttaa joka päivä kaloreitaan täällä.

Linkki laskuriin

Joo eihän täällä voi kenellekkään tehdä omaa dieettisuunnitelmaa, mutta palaten alkuperäiseen postaukseeni, niin pyysin siellä asiasta enemmän tietäviltä jotain dieettiohjelman runkoa. Mut eipä näytä oikein mitään irtoavan. Täytyy kysellä muualta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom