Dieetillä ILMAN aerobista!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Threadin aihe ei kyllä koskenut intervalleja(anaerobista) vaan aerobisen harjoittelun tarpeettomuutta dietin aikana.
Oli tarkoitus kuitata, ettei kaikki cardio-harjoittelu ole saman arvoista, osa on juuri turhaa, eikä hirveästi edistä diettaamista, osa tukee diettiä ja parantaa saliharjoittelussa tärkeää maitohaponsietokykyä.

Joku 15 minuutin HIIT crostrainerilla on aika lepsua, juosten kylläkin jo aika kova, mutta helkutin lyhyenä treeninä ei juuri vedä ylikuntoon.
Jos tälläinen yli satakiloinen ja yli viisikymppinen ukko selviää noista helpolla, tuollaiselle nuorelle uroolle ne on lasten leikkiä ja vain käynnistävät aineenvaihdunnan aina uudestaan.

Sä et nyt tunnu ymmärtävän yhtään tän threadin todella yksinkertaista tarkoitusta :D

Se oli nimenomaan se että ei dietillä ole pakko vetää mitään ylimääräsiä aerobisia sessioita että se paino tippuisi. Sitä en kiistä etteikö ne auttaisi. Mutta ei niitä pakko ole vetää. Turhaa vänkäämistä.

Niin ei kai täällä kukaan ole kiistänyt aerobisen hyötyjä noin niin kuin yleisesti ottaen. Kysehän oli voiko dietata ilman niitä.

Mulla aerobiset dietillä on niin yksinkertaisesta syystä että diettaan keväällä = valoisuus lisääntyy ja kelit paranee = kiva käydä ulkona lenkillä (ei juoksu). Sen syvällisempää tieteellistä syytä mulla ei ole. Mutta aerobista olen harrastanut elämäni aikana niin paljon että tiedän kokemuksesta ettei sillä ole mitään dietillisiä vaikutuksia ilman ruokavalioon paneutumista :)

Siis plussa vai miinuskaloreilla? Tässä kun nyt on puhuttu dieetistä, eikä siis mistään aerobinen ja anaerobinen bannaan juttuja...

dieetillä ku vedin mut plussallakin hyötyä tieten jos ajatellaan verenkierto elimistöä ym. mut tää oli vähä offtopic, mun mielestä kuitenkin dieetin voi vetää hyvinkin ilman aerobista. sehän on selvää eikä siinä ole mitn uutta.

dieetillä ku vedin mut plussallakin hyötyä tieten jos ajatellaan verenkierto elimistöä ym. mut tää oli vähä offtopic, mun mielestä kuitenkin dieetin voi vetää hyvinkin ilman aerobista. sehän on selvää eikä siinä ole mitn uutta.

No ei siinä mitään uutta olekkaan, itsellä vaan kesti 10 vuotta tämä tajuta ja monella muulla varmaan sama juttu. Jos luet dieettiketjuja, niin 99% tapauksista käsketään tekeen aamuarobista, HIITiä puntin jälkeen jne jne jen. Välillä jopa ihan sairaita määriäkin.

Samaa mieltä olen siitä, että verenkiertoelimistölle tekevät hyvää. Itse pyrin tekeen täntyyppistä hyötyliikunnan kanssa. Talvella kun pistää lumikolalla menee kunnolla, niin syke hakkaa kahtasataa. Kesällä voi taas mättää vaikka halkoja vauhdilla. Kohtuu monipuolistakin jopa.

Taasen jostain aerobisella sykkeellä tehdyn kuntofillaroinnin hyödyistä voi olla montaa mieltä niin dieetillä kuin sen ulkopuolellakin.

Itse olen tykännyt tehdä Scott Abelin treenejä joissa on yhdistetty aerobinentreeni ja puntit. Abelilla on varmaan satoja ellei tuhansia vastaavia treenejä, mutta tässä yksi esimerkkinä mitä olen tehnyt:
1: Incline DB press 4 X’s 8‐10
Bulgarian Split Squats 4 X’s 12‐15 EL
2: Close Grip Pulldowns 4 X’s 10‐15
DB Forward Reaching Lunge with Side Lateral Raises 4 X’s 12
3: Seated DB Alternating Shoulder Press 4 X’s 10‐12
Spidermans 4 X’s 8‐10 ES
4: Standing Barbell Curls 4 X’s 10‐15
Elevated Push ups Between 2 MBs 4 X’s 12‐20
5: Triceps Pushdowns 4 X’s 12‐15
DB or MB Vertical Choppers 4 X’s 12‐15
6: Reverse Hyperextensions 4 X’s 12‐15
Standing Tubing or Cable Chest Presses 4 X’s 15‐20

Tämä on siis yksijakoinen treeni. Kaikki liikkeet olen tehnyt putkeen käytännössä ilman taukoja (vettä nyt välissä olen hörppinyt).
kunto kasvaa ja hiki virtaa.
Tuolla treenillä on monenlaisia toteutustapoja, mutta jos haluaa kuntoa ja kaloreita poltella, niin mahdollisimman lyhyet tauot ovat paikallaan.
Noita treenejä oli toistakymmentä erilaista joita kierrätettiin. Tein treenejä 4-6 kertaa viikossa. Yleensä jäi neljään kertaan mutta ekalla viikolla treenasin 6 kertaa.

Äkkiseltään joku vois ajatella, että yksjakosella tulee ylikunto jos treenaa liian tiheään...Ei tullut. Pari kuukautta tuota hankasin ja nyt menossa toisenlainen treeniohjelma. Ehdottomasti palaan muutaman kuukauden päästä tähän samaan treeniohjelmaan.
Parasta tuossa ohjelmassa oli se, että kunto kasvoi huimasti ja kaloreita paloi runsaasti. Varsinkin aluksi, kun kroppa ei ollut tottunut treeniin, saattoi kaloreita kulua 1200. Tosin aika harvoin treenejä tuntiin sai vedettyä.
Enää ei osaa tehdä edes treenejä jollain 2 minuutin palautuksilla. Pakko härvätä välissä jotain! :puntti:

Saattoipi tulla sekavaa tekstiä mutta, kun ei paremmin osaa...

Minulla tulee koulumatkojen takia arkipäivisin noin 35-40min pyöräilyä ( kahdessa osassa), tahti on se, että syke nousee ja kaikki ylämäet ( Joita täälä Jyväskylässä riittää) poljetaan ylös. Saa riittää aerobisesta näin dietillä, kun kerran muutenkin poljetaan. En kyllä itse koe aerobisia painonpudotuksen kannalta mitenkään välttämättöminä, enkä luultavasti tekisi mitään aerobistaharjoittelua näin dietillä jos koulumatkoja lukiolle en pyörällä kulkisi.

Itse olen tykännyt tehdä Scott Abelin treenejä joissa on yhdistetty aerobinentreeni ja puntit.

Ei aerobinen, vaan "cardio", eli yleisesti hengitys- ja verenkiertoelimistöä kuormittava treeni. Tossa (ilmeisesti whole body hypertrophyltä otetussa?) treenissä pysytään tiukasti anaerobisella tehoalueella alusta loppuun.

Hyvä treeni ja postaus toki muuten, mutta noissa termeissä tulee helposti seottua.

Kaikki aerobinen treeni nostaa sykettä mutta kaikki sykettä nostava treeni ei ole aerobista.

Joo ei todellakaan tarvitse tehdä aeroobista, että paino putoaa. Viime dietin menin itsekkin nolla aeroobisella, painon pudotessa n.105kg -> n.76kg.

Tämän kertaisella dietillä teen kumminkin aeroobista, koska se on mukavaa, ja haluan panostaa jatkossa myös enememmän oikeaan urheiluun, enkä vain puntinkolisteluun.

Ei aerobinen, vaan "cardio", eli yleisesti hengitys- ja verenkiertoelimistöä kuormittava treeni. Tossa (ilmeisesti whole body hypertrophyltä otetussa?) treenissä pysytään tiukasti anaerobisella tehoalueella alusta loppuun.

Hyvä treeni ja postaus toki muuten, mutta noissa termeissä tulee helposti seottua.

Kaikki aerobinen treeni nostaa sykettä mutta kaikki sykettä nostava treeni ei ole aerobista.

Joo, nyt meni termit sekaisin! :face: Eli lähinnä tuo anaerobinen kuvaa treeniä. Tuo treeni on juurikin whole body hypertrophyltä otettu. Tiukkaa settiä! Ei voi kuin suositella.

Timballa on kyllä pointtinsa tässä asiassa. Itellä meni pyöräily ja muu hilluminen vähän överiksi viime vuonna ja kyllähän se voimaa ja lihasmassaa verotti. Tarkoitus oli vetää ympäri vuoden fillarilla töihin, mutta se jäi sitten vaiheeseen. Kuitenkin 7 kk ajan vedin joka arki 25 km työmatkoja. Tänä vuonna oon vetäny asiat paljon fiksummin. Nyt on ollu mukana kävelyä ja pyöräilyä ja niitä maltilla. Rasva tirisee ja salitulokset nousee. On tässä jotain vissiin tehty paremmin, kuin viime vuonna. Niin ja käytössä on leangains.

Ite en jaksa kaikkia tekemisiä ajatella bodauksen kannalta. Ihan sama olenko bulkilla vai dieetillä, niin silti käyn pelaa lätkää/futista/pyöräilemässä/juoksemassa koska tykkään siitä. Talvella pipokiekko on aivan helvetin nättiä ja kesällä hyvällä kaveriporukalla futis maistuu. Pitkät fillarilenkit toimii kesällä hienoissa maisemissa ja aurinkoisessa säässä. Ite jaksa salilla vetää crossia ja fillaria just ja just jonkun 5 min ja sit alkaa jo puuduttaa, mutta ulkona parin tunnin fillarilenkissä on jo ihan eri meininki.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mielenkiinnosta, minkälaisella ohjelmalla & ruokavaliolla timba dieettiä tehnyt? Muutaman kerran itellä tullut lenkillä käytyä mutta kiinnostus lopahtanut kyllä suorilta. Tullu salilla tehtyy triplasarjoina noin kuukausi ja paino pudonnut 75kilosta 69kiloon.. Tietty ruokavalio osana painonpudotusta. Rantakuntoa odotellessa ;D

4-jakosella:

1. Selkä
2. Kädet
3. Jalat
4. Rinta, olkapäät

Tuolla mennään ja pääpiirteittäin niin että jokaisen lihasryhmän eka liike on isompi perusliike voimapainotteisena, eli toistot 3-6 ja sitten triplasarja ja esim. selän kanssa sitten vielä muutakin nitkutusta. 60-70 minuttia tykitystä täysillä.

Ruokavalio hyvin suurpiirteinen. Turhat paskahiilarit pois paitti viikonloppuna kun ei itse kuri riitä kuitenkaan. Viikolla mennän aika rankoillakin miinuksilla. Kaloreita en jaksa laskea kun joskus niitä laskin ja osaan näppituntumalla mennä tarpeeksi lähelle. Viikolla siis hiilarit kohtuu vähissä ja reilusti proteiinia. Viikonloppusin sitten enempi hiilarit ja vähempi proteiinia. Seuraan aamupainoa, jotta tiedän että suunta on oikea. Mittanauhalla tietty vyötärön ympärystä kerta viikossa.

Ei todellakaan mitään hifistelyä, VIPit näkee treenit sun muut hyvinkin tarkkaan VIP puolelta, en jaksa alkaa niitä copypasteen tänne.

Nyt ois noi triplat mahdollisia, kun aamutreeniin siirryin, mutta samalla vaihdoin ohjelmaa Max-OT:n ja siihen ne ei oikein sovi :face: No sitten, kun olen kuuluisa bodari/fitness model nii on aikaa aamutreeneihin ja noihin sarjoihin :D

Tuo treeni on juurikin whole body hypertrophyltä otettu. Tiukkaa settiä! Ei voi kuin suositella.

Suosittelen tuota itsekin. Toimii videona mielestäni vieläkin paremmin kuin 6 day hybrid tai 5 day MET, kun Abel keskittyy koutsaamiseen ja Weiss treenaamiseen.

Aivan erityisesti suosittelen videota ja ohjelmaa kotisalilla treenaaville ja ylipäätään kaikille, jotka epäilevät ettei "pelkällä puntilla" pääsisi kaikin puolin vakuuttavaan kuntoon.

http://www.youtube.com/watch?v=aKxXRKcZ3Fk

"It's strenght and conditioning, not strenght then conditioning"

Itse aiheeseen, niin en ole tehnyt treeniohjelmassa aerobista sitten kevään 2008. Viimeisen vuoden aikana en ole oikeastaan tehnyt mitään erityisen sykettä nostavaakaan, vaan pelkkiä suoria sarjoja failureen. Tämä on ollut kunnon kehittymisen kannalta pelkästään positiivista.

Suosittelen tuota itsekin. Toimii videona mielestäni vieläkin paremmin kuin 6 day hybrid tai 5 day MET, kun Abel keskittyy koutsaamiseen ja Weiss treenaamiseen.

Aivan erityisesti suosittelen videota ja ohjelmaa kotisalilla treenaaville ja ylipäätään kaikille, jotka epäilevät ettei "pelkällä puntilla" pääsisi kaikin puolin vakuuttavaan kuntoon.

http://www.youtube.com/watch?v=aKxXRKcZ3Fk

"It's strenght and conditioning, not strenght then conditioning"

Itse aiheeseen, niin en ole tehnyt treeniohjelmassa aerobista sitten kevään 2008. Viimeisen vuoden aikana en ole oikeastaan tehnyt mitään erityisen sykettä nostavaakaan, vaan pelkkiä suoria sarjoja failureen. Tämä on ollut kunnon kehittymisen kannalta pelkästään positiivista.

Vois vaihteeksi kokeilla punttiksella jotain ihan muuta :) Yritin googlettaa mutta tulee kovin sekalaisesti kaikenlaista. Mistäs tuollaisen perusohjelma setin ja idean oikein löytäisi mitä voisi kokeilla...

Vois vaihteeksi kokeilla punttiksella jotain ihan muuta :) Yritin googlettaa mutta tulee kovin sekalaisesti kaikenlaista. Mistäs tuollaisen perusohjelma setin ja idean oikein löytäisi mitä voisi kokeilla...

Whole body hypertrophyn(video+ohjelmatemplaatti) voi ladata täältä:
http://www.scottabel.com/store/product.php?productid=16168&cat=253&page=1
Siitä köyhtyy toki noin 80e mutta rahoilleen saa aika hyvän vastineenkin. Ohjelma on muokattavissa 3-6 päiväiseksi ja eri lähtötasoja vastaavaksi.

Pikku sami tuossa edellä jo kertoikin mistä on karkeasti ottaen kyse, eli 3-6 koko kropan treeniä viikossa, 6 supersarjaa joista jokaista kaksi kierrosta vajailla palautuksilla.

Hyvä ketju. Ekaa kertaa täälläkin diettailua ilman aerobisia. Aina kun on jotain veivannu välipäivinä ja yleensä myös salitreenin jälkeenkin vielä. Kävely on vaan niin helvetin tylsää ja saa nälkäiseksi. Intervallit jees, mutta ei niitäkään aina jaksa, vielä kun paikat kolottaa dietillä muutenkin. Jos miettii aikasempia diettejä niin, voimatasot tippunu myös monesti ja motivaatio. Liikaa kaikkea ja liian vähän ruokaa = Fail. Pitää yrittää välttää stressiä, ei kelata liikaa asioita. Nyt homma toimii ok, kroppa kiristyy 4xvkossa salia. Kovia 4-6toiston sarjoja voimaliikkeissä ja lopputreeni kovilla sykkeillä pumppailua liikkeestä toiseen juosten. Tarpeen mukaan sitten kesällä jotain nastaa aktiviteettia mukaan. Olisi mukavaa päästä oikeasti kireeseen kondikseen, eikä olla ihan loppu (kovista treenimääristä).

Jotain viitteitä on, että treenin jälkeinen aerobinen ei olisi niin hyvä juttu lihaskasvulle(offilla). Tuosta tosin uupuu tuo päivitetty tieto (palkkari).
http://www.musculardevelopment.com/...resistance-exercise-muscle-growth-killer.html

Poliquin tyrmää myös aerobisen, mielenkiintoisia pointteja:
http://www.charlespoliquin.com/Arti...The_(Many)_Negatives_of_Aerobic_Training.aspx

Whole body hypertrophyn(video+ohjelmatemplaatti) voi ladata täältä:
http://www.scottabel.com/store/product.php?productid=16168&cat=253&page=1
Siitä köyhtyy toki noin 80e mutta rahoilleen saa aika hyvän vastineenkin. Ohjelma on muokattavissa 3-6 päiväiseksi ja eri lähtötasoja vastaavaksi.

Pikku sami tuossa edellä jo kertoikin mistä on karkeasti ottaen kyse, eli 3-6 koko kropan treeniä viikossa, 6 supersarjaa joista jokaista kaksi kierrosta vajailla palautuksilla.

6 supersarjaa ja jokaista 4 kiertoa!
Tuossa on ohjelmatemplaatilla esitelty monia lähestymistapoja treenille. Voi tehdä aluksi muutaman viikon 5 x viikossa ja sitten pari viikkoa 3 x viikossa. Muitakin systeemejä toki on. Tuossa ohjelmassa hienoa on myös se, että voi jättää treenejä välistä jos ei salille aikataulujen takia pääse. Jos taas tuntuu, että palautuu nopeammin, voi vaikka tehdä yhden ylimääräisen treenin viikolla. Kroppaa kuuntelemalla huomaa mikä itselle sopii.
Todella selkeät ohjeistukset tulee tuon mukana ja liikkeitä voi varioida loputtomasti omien mieltymysten mukaan.
Kirjoittaisin enemmän ja selkeämpää tekstiä jos ei tämän viikon dietti menisi n. 500 kcal päivässä meiningillä. On vähän tukka jumissa!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom