diabetes ja rasvanpoltto?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
en löytänyt taaskaan suoriltaan haulla vastausta joten ajattelin kysyä näin eli: mites kun on tuo ihana diabetes niin mikäs olisi tässä tilanteessa PARAS mahdollinen keino polttaa rasvaa? siksi kysyn koska jos alkaa oikein huhkimaan niin pitäisi samalla kontrolloida sokereita etteivät laske too low sillon käy huonosti. vai olisiko se vain HITT vai oliko HIIT treeni? eli nopeat spurtit juoksu/hölkkä/kävely ja kierros alusta? vai onko muilla diabeetikoilla antaa vielä parempia ja/tai lisävinkkejä rasvanpolttoon? NYT kyllä käyn lenkeill jnejne normi voimatreenin lisäksi mutta lisävinkit ovat tarpeen esim joku hieno ruokailuohje tms? kiitos jo vastauksista etukäteen jälleen kerran teille viisaammille

Kyllä se on se ravitsemus jolla on suurin merkitys. Jos käyt pitemmill lenkeillä/ pitkäkestoista liikuntaa harrastamassa, niin ota siri piri tabuja mukaan taskuun, niin ei pääse käymään höpösti.

en löytänyt taaskaan suoriltaan haulla vastausta joten ajattelin kysyä näin eli: mites kun on tuo ihana diabetes niin mikäs olisi tässä tilanteessa PARAS mahdollinen keino polttaa rasvaa?

Kaloreiden systemaattinen rajoittaminen. Edellyttää niiden laskemista.

no juu kyllä niitä laskeskellaan ja ennenkaikkea vältellään eli no pitää vaan muistaa nuo siripirit pitää mukana ja jatkaa tuota HIITtiä eikös sillä jo pitkälle pärjäillä? mitä olen kehuja lukenut

Diabeetikko voi laihduttaa aivan normaalisti, tapahtui se sitten HIITillä tai tavallisella liikunnalla + ravinnon vähentämisellä. Muistat vaan mitata verensokerit tarpeeksi usein ja pitää liikuntasuoritusten aikana Siripiriä mukana.

Valitettavasti rasvanpoltto onnistuu kovin heikosti, jos samalla hoitotasapaino ei ole kunnossa. Itsellä lähti paino putoamaan tiukallakin ruokavaliolla vasta sitten, kun verensokerit oli tasapainossa (suurimman osan ajasta!)
Silti se ei ruokavaliollisesti (tai liikunnalisesti) tarkoita mitään ihme niksejä - kalorit miinuksille, paljon prodea, hyvälaatuista rasvaa ja vähän hiilihydraatteja. Aamulenkit kehiin ja jäätävää reeniä salin puolella, siitä se lähtee! :rock:
Mulla ei munuaisissa ole taudin puitteissa tullut mitään ongelmia, joten siksi ei ole prode-rajoitteitakaan. Tämän suhteen kannattaa kuitenkin olla varovainen varsinkin jos jotain muutoksia on jo havaittu!

Jos on ihan klassinen insuliininpuutos niin HIIT kuulostaa hurjalta ajatukselta. Eikös koko idea tuossa treenissä ole, että jos sokerivarastot on aamulla tyhjät, niin pakotetaan liikunnalla keho lisäämään rasvankäyttöä? Kun insuliinidiabeetikon keholla ei ole kykyä säädellä itse sokereita vaan sen tekee piikitetty insuliinianalogi, voisi tuolla tavalla ajatella saavan pomminvarmasti hypon. Toki jos syö aamulla niin asia on ihan toinen, mutta sepä ei taida enää mikään hiitti olla sitten...

Diabeetikko voi laihduttaa aivan normaalisti, tapahtui se sitten HIITillä tai tavallisella liikunnalla + ravinnon vähentämisellä. Muistat vaan mitata verensokerit tarpeeksi usein ja pitää liikuntasuoritusten aikana Siripiriä mukana.

vaan tätä jäin miettimään kun tuossa sanottiin jo aivan järkevä vastaus että ei sopisi tyhjäänvatsaan koska hypo uhkaa? eli onko tuota joku testannut sitten KUNNOLLA minä en ole enää uskaltanut nyt ottaa aamuun tuota kun meinasi jo käydä hassusti vaikka oli kyllä siripirit taskussa jne

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
vai olenko mie sit hakoteillä jos meinaan et ryhmitän ruokailuni 3h välein vähän kerrallaan? ja tosiaa sokereiden tasapaino on kurissa. huomenna ajattelin aloittaa tuon rytmittämisen? ja salireenejä vissii vaan kovennettava :D

samaan vetoon kysyn että mitä olisi hyvä syldä tuossa 3h välein? ihan esim ruisleipää ja hyvärasvaisia ruokia? ja miten sitten kun syödään ihan virallinen esim päivällinen niin silloin kunnolla ja sitten 3h päästä vain esim pala 2 leipää/salaattia?

NiinuLiinu
sinulla siis diabetes? onko pisto mallin eli 1tyypin? meinaan haluaisin kovasti tietää ruokavaliostasi lisää jos olet saanut painoa silläkin alas? itse olen nimittäin kesänaikaan turvonnut paljon mutta onneksi enimmäkseen lihasta koska tulokset ovat nousseet. mutta jos mahdollista niin olisiko sinun kanssa mahis keskustella enemmän aiheesta esim messengerin/tms sähköpostin välityksellä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla joku heikentynyt insuliiniresistenssi ja täytyis pudottaa painoo, ettei puhkee toi sokeritauti (ellei ole jo). Paino ei putoo enää millää. Noin 15 kg pudoteltu, mut viel toinen mokoma edessä. Kannattaako suosia jotain tiettyjä ruoka-aineita /makroja että verensokrut pysyis sillee edullisena painonpudotusta silmällä pitäen?

vaan mua hirvittää tuo TITT aloitus vieläkin. ihan oikiasti uskaltaako sen diabetikko muka aloittaa? kun mietin nuita aamusokereita. mikässiinä jos ne olii aamulla sen 7 karva yli mut kun välillä ne ei ole jnejne YLEENSÄ on sin 5-7 asteikolla mutta aamullaha sitä ollaa kaikista haavoittuvaisimmillaan kun tyhjäänvatsaan lähtee vetämään? vai onko se vaa aloitettava ja siripirit taskuun? sanokaa viisaammat ja ikäväkyllä kokeneemmat diabeetikot? ja mulla siis tyyppinä 1tyyppi eli ruiskulla hoidettava diabeetes :/

vaan mua hirvittää tuo TITT aloitus vieläkin. ihan oikiasti uskaltaako sen diabetikko muka aloittaa? kun mietin nuita aamusokereita. mikässiinä jos ne olii aamulla sen 7 karva yli mut kun välillä ne ei ole jnejne YLEENSÄ on sin 5-7 asteikolla mutta aamullaha sitä ollaa kaikista haavoittuvaisimmillaan kun tyhjäänvatsaan lähtee vetämään? vai onko se vaa aloitettava ja siripirit taskuun? sanokaa viisaammat ja ikäväkyllä kokeneemmat diabeetikot? ja mulla siis tyyppinä 1tyyppi eli ruiskulla hoidettava diabeetes :/

Jos hirvittää niin itse en kyllä alottaisi. Kannattaako ottaa mitään tollasia riskejä kun kerran on turvallisempiakin vaihtoehtoja?

Mulla joku heikentynyt insuliiniresistenssi ja täytyis pudottaa painoo, ettei puhkee toi sokeritauti (ellei ole jo). Paino ei putoo enää millää. Noin 15 kg pudoteltu, mut viel toinen mokoma edessä. Kannattaako suosia jotain tiettyjä ruoka-aineita /makroja että verensokrut pysyis sillee edullisena painonpudotusta silmällä pitäen?

Jos on insuliiniresistenssiä niin kannattaa kyllä varmaan syödä pääasiassa vain sellaisia hiilareita, joilla on matala glykeeminen indeksi. Esim. valkoinen riisi ja peruna on huonoja vaihtoehtoja. Sillä tavalla ei nouse sitten se insuliinitaso liian korkeaksi ja rasvanpoltto onnistuu.

Jos on insuliiniresistenssiä niin kannattaa kyllä varmaan syödä pääasiassa vain sellaisia hiilareita, joilla on matala glykeeminen indeksi. Esim. valkoinen riisi ja peruna on huonoja vaihtoehtoja. Sillä tavalla ei nouse sitten se insuliinitaso liian korkeaksi ja rasvanpoltto onnistuu.
Kiitos vinkistä ja vastauksesta. Tänään viimeks kontrolli tippaiitan kanssa, jossa katteltiin vähän, että mitä mä oon syöny. Valkoista riisiä ja perunaa olen vältellyt. Maitookin vähentänyt. Aamusokerit oli muistaakseni karvan alle seitsemän ja kun viimeks olin rasitustestissä, niin se kahden tunnin päästä otettu oli kans siellä kympin korvilla. Täytyy tarkistaa papereista. Lääkäriin meen myöhemmin, kun on saatu "dataa" mun tilanteesta enemmän. Suurin osa hiilareista tulee nyt aamupuurosta, kasviksista ja hedelmistä.

juu minäki olen tuon aamupuuron lisänny ja henk koht spkerit pysyy balanssissa sillä että syö aamiaisen kunnollisen ennen hölkkää ja sitten tottakai ennen salitreenejä muuten onkin suht stabiilina pysynyt jahka muistaa pikainsuliinin pitää vähäisenä ettei hypot iske sekään ei ole kivaa prkl. mutta toivotaan et näillä ohjeilla päästään alakuun ja saadaan rasva palamaan

Jokusen kerran noita on minulta mitattu. EHKÄ vähän sellainen kutina on, että rehut merkitsevät paljon. Kun sitä salaattia jaksaa puputtaa, niin kolesteroli- ja sokeriarvot kiittävät. Kääntäen, vaikka urheileekin eikä paino nouse, pelkällä lihalla nuo luvut eivät tahdo pysyä viiterajoissa.

Itsekurini ei riitä edes syömisten kirjaamiseen saati sitten päättämiseen etukäteen, joten tämä on tosiaan ihan vaan epämääräistä mutuilua.

Jokusen kerran noita on minulta mitattu. EHKÄ vähän sellainen kutina on, että rehut merkitsevät paljon. Kun sitä salaattia jaksaa puputtaa, niin kolesteroli- ja sokeriarvot kiittävät. Kääntäen, vaikka urheileekin eikä paino nouse, pelkällä lihalla nuo luvut eivät tahdo pysyä viiterajoissa.

Itsekurini ei riitä edes syömisten kirjaamiseen saati sitten päättämiseen etukäteen, joten tämä on tosiaan ihan vaan epämääräistä mutuilua.
Joo, salaattia/vihanneksia/juureksia etc. on tämän vuoden ajan kiskottu napaan vaan niin paljon. Nytkin yövuorossa vedin säkillisen wokkivihanneksii tonnikalan kanssa. Saas nähä kun otetaan noi kolesteroliarvot uusiks, että onko pudonnu. Elopaino ei tahdo millään pudota enää. Tullu vähän motivaatio-ongelmiakin jo tohon dieettaamiseen. No, reeneistä ei kuitenkaan tingitä.

15 kiloa on paljon, IMO. Ei varmaan pakkotoistolla viihtyvälle bodarille, jonka itsekuri on karbiditeräksen vahvuista. Itse laihdutin 10 kiloa ja siinäkin tuntui olevan loputon työ. Vaan varmaan olisi taas vuorossa pieni laihdutus... jaksaisi edes kaksi viikkoa toisinaan vetää vähemmin kalorein, että saisi kilon pois toisinaan, ja loppuajan voisi paino olla vakaa (tai jopa nousta, mutta lihaksena).

15 kiloa tekee jo peruskulutukseen aika paljon. Vaikka kylkeä kääntäisi, niin onhan sitä massaa jota kääntää nyt paljon vähemmän.

15 kiloa on paljon, IMO. Ei varmaan pakkotoistolla viihtyvälle bodarille, jonka itsekuri on karbiditeräksen vahvuista. Itse laihdutin 10 kiloa ja siinäkin tuntui olevan loputon työ. Vaan varmaan olisi taas vuorossa pieni laihdutus... jaksaisi edes kaksi viikkoa toisinaan vetää vähemmin kalorein, että saisi kilon pois toisinaan, ja loppuajan voisi paino olla vakaa (tai jopa nousta, mutta lihaksena).

15 kiloa tekee jo peruskulutukseen aika paljon. Vaikka kylkeä kääntäisi, niin onhan sitä massaa jota kääntää nyt paljon vähemmän.
Kiitos tuesta ja mieltä kohottavasta palautteesta. Joo on toi 15 kiloo vaikuttanut jo paljon. Vaikka painoo on vielä, niin sieltä täältä on ruvennu pattia näkymään laardin alta ja raajoissa verisuonia. Parhaillaan toi painonpudotus oli vajaa parikyt kiloo, mutta kun rupes menee suoraan, niin tuli nesteinä muutama kilo. Mulla kanssa sellanen tilanne, et kunhan nyt sais muutaman kilon silloin tällöin. Nyt on kyllä kirjoiteltu ylös syötyjä kaloreita, muttei ihan päivittäin/viikottain. Eniten ehkä ottaa päähän kun treenit alkaa jumittaan ja aineenvaihdunta. Välillä täytyy ottaa tankkauspäivä et pääsis ees pari kertaa viikossa cacalle. Bulkilla sitten saa käydä pytyllä kolmesti päivässä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom