diabeetikon eväät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja keppana
  • Aloitettu Aloitettu
Olen keski-ikäinen ,hieman yli vuoden treenausta harrastanut mies.
Diabetes on kohtuu hyvin hallussa (tabletit).Kerrotko vinkkejä,jolla
sokeritasapaino pysyisi hyvin hallussa kovaakin treenatessa.
(Eli välttäisin turhat sippaukset)
Treenauskertoja n 4 kertaa/vko.Tarkoituksenani on saada läskit
pois!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
eli sairastat 2-tyypin diabetesta (vanhuusiän) itse sairastan nuoruusiän. olen huomannut sokerin olevan korkealla treenin ajan ja jälkeen joten olen varovasti laittanut 3-4 yksikköä ennen treeniä. punttailu nostaa jotenkin sokeria.. vähän tietoa itsestäni jotta saat vähän käsitystä miksi laitan tuon 3-4.. olen 182/84kg ja sairastanut diabeetesta noin 8.5 vuotta.

Ootteko te huomannu että kehittyisitte hitaammin kuin muut, mulla rupee tuntuun että kaverit menee ohi ja kehittyy nopeammin vaikka ne ei edes salilla käy. Minullakin 1-typpin diabetes ollut noin 3 vuotta.

Googletuksella jotain http://www.diabetes.fi/sivu.php?artikkeli_id=2271

----------------------------------------------------------------------------------------

- Kuntosalilla taas kovat ponnistukset ja lepohetket vuorottelevat. Diabeetikon verensokeri reagoi siihen toisin kuin tasaiseen pitkäkestoiseen rasitukseen, Niskanen selittää.

Yleispäteviä ohjeita hiilihydraattien ja insuliinien määristä liikunnan yhteydessä on mahdoton antaa.

- Voi vain todeta, että jokaisen on opeteltava tunnistamaan oman kehonsa reaktiot ja haettava itselle sopivaa yhdistelmää. Kerran hyväksi havaitsemiaan systeemejä täytyy myös olla valmis säätämään aina tarpeen tullen. Tilanne muuttuu esimerkiksi ikääntyessä, Niskanen sanoo.

Muiden tekemisistä ei siis voi ottaa suoraan mallia. Vinkkejä omalta lääkäriltä kannattaa kyllä kysellä.

----------------------------------------------------------------------------------------

ittestä tuntuu että kehityn myös hitaammin kuin muut.. mutta enpä tiedä kai se on vähän kaikilla sama ongelma. Oli sitten diabetes tai ei.

Minulla myos sama, tuntuu etta muut kehittyvat nopeammin. Itse olen yrittanyt tarkkailla sokereita mahdollisimman usein ennen ja jalkeen salilla kaynnin ja laittaa lisaa insuliinia tarpeen mukaan treenin jalkeen. Lihaksethan eivat ymmartaakseni pahemmin kasva jos sokerit ovat korkealla ja veressa ei ole insullinia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom