dejavu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Melvin
  • Aloitettu Aloitettu
ainoa dejavu ilmiö mikä on kohdalleni sattunut kun ajoin päivällä pyörällä töihin niin harmaa bemari ohitti minut no jatkoin matkaa ja noin minsan päästä meni aivan sama auto taas ohi

edit: en ohittanut autoa missään vaiheessa.. :eek:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänä aamuna ajelin töihin ja kuuntelin radiota kun sieltä sattui tulemaan Eamonin - F**k it. Sitten kun pysähdyin liikennevaloihin, niin edessäni olevan auton rekkari oli fck-... ja vasemmassa etukulmassa edessäni olevan rekkari Ean-...
:lol2:

Ja tämä tarina on tosi! Ei osunu kuitenkaan mun mielestä ihan kohilleen toi Ean-osio, fck sen sijaan oli hyvä. Näemmä kun näistä on juttua täällä niin tulee seurattua/yhdisteltyä asioita oudosti ja siitä johtuu jännät sattumat.

Mulla näemmä tulee dejavut autossa aika usein... vrt. mun aiempi tarina.

Juu-u noita dejavu ilmiöitä tulee joka viikko.
Mutta parhaiten mieleeni muistuu dejavu ilmiö joka tapahtui kaverilleni elokuvissa.
No oltiin kaverin kanssa elokuvissa jokunen aika sitten.
Etittiin siinä sitten paikkoja ja kun ei löydetty niitä niin istuttiin vaan johonkin tyhjään paikkaan.
No kaverille sitte tuli siinä "huono" oma tunto tai jotain koska halusi ettiä omat paikkansa, no se nousi seisomaan ja yht äkkiä sille muistu mieleen eilisen yön uni.
Kerkesi sanoa että "Eilen mulla tuli tosi outo uni" kun nykäsin hänet takasin istumaan.(koska näytti niin hölmöltä kun hän siinä seisoskeli)
No kun nykäsin hänet siihen kaveri säikähti tosissaan, naamalla oli vain "kysymys merkki".
No kysäsin sitten että mitä nyt?
Kaveri sanoi että hän näki eilen semmosta unta että sä nykäsit mut istumaan elokuva teatterissa.

Toi on tosi tapahtuma, ja ette kyllä usko miten oudolta se siinä tuntui paikan päällä. :rolleyes:

Proteos sanoi:
Mulla näemmä tulee dejavut autossa aika usein... vrt. mun aiempi tarina.

Well, nämähän olivat enemmänkin onnekkaita yhteensattumia kuin deja vu ilmiöitä.

Aivot ja visuaalinen hahmoitus, lueskelin joskus semmoisesta ilmiöstä (kyllä, lueskelen paljon ;) ) että aivot osaa hassusti tunkeä muistijälkeen tavaraa jälkikäteen sillä realiaikainen näkökentässä olevien asioiden tunnistus ei ole ihan helpoa puuhaa. Siihen asti kunnes joku kappale tai esine yms. tunnistetaan oikeasti sitä käsitellään "arvauksena", jotka joskus osuu oikeaan joskus ei. Jos on käynyt siten että esim. liikenne merkki tai vastaava jonka ohi autolla ajellaan tulkitaan ensin väärin ja sitten vasta 5m päässä aivot saa tulkittua että varoituskolmiohan se oli niin tämä varoituskolmio "tallettuu" takaperoisesti ajalle milloin sitä ei vielä oltu tunnistettu, eli ajatuksissa se varoituskolmio näkyi jo vaikkapa 50m päästä vaikka oikeasti siltä matkalta oli pelkkiä arvauksia.
Jos tuota ominaisuutta ei olisi käytössä voisi näkemän ymmärtäminen olla aika sekamelskaa.

Nyt tulee hyvä ja tosijuttu. Ollessani NYCissä 11.9 tornien kaatuessa olin lähettänyt kaverilleni WTC-aiheisen postikortin edellisenä perjantaina johon hetken mielijohteesta piirtelin pikku-ukkoja hyppimään palavasta tornista. Oli siinä frendillä ihmettelemistä.

Kerrottakoon että koin elämäni ainoan vedenpitävän UFO havainnon (kesto n. 3min) päivää ennen tapahtumaa mutta se ei kuulune tähän threadiin.

keijo s sanoi:
Nyt tulee hyvä ja tosijuttu. Ollessani NYCissä 11.9 tornien kaatuessa olin lähettänyt kaverilleni WTC-aiheisen postikortin edellisenä perjantaina johon hetken mielijohteesta piirtelin pikku-ukkoja hyppimään palavasta tornista. Oli siinä frendillä ihmettelemistä.

Kerrottakoon että koin elämäni ainoan vedenpitävän UFO havainnon (kesto n. 3min) päivää ennen tapahtumaa mutta se ei kuulune tähän threadiin.

Mutta mietippäs tätä. Dream theater julkaisi Live scenes from New York levynsä aamulla 11.9. Tältä näytti levyn kansi, mitä muuten myytiin muutama tunti, mahtanee olla kallis levy nykyään.

dreamtheaterCD.gif

Njoo aika hyvin osuu ja uppoaa tuo kansi :hyper: Toisaalta luulen että maailmassa on tuhat erilaista aikaisemmin julkaistua kuvaa/piirrosta newyorkin tuhosta, ja silloin kuvassa toki palaa weeteeceet ja vapauden patsaat. Julkaisupäivämäärä osuu kuitenkin aika jees :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom