Crossfit

Meta title: 💥 CrossFit – Kovaa, kovempaa, kokonaisvaltainen 💥

Meta description: Räjähtävää voimaa, sykettä kohottavia metconeja ja toiminnallista treeniä, joka haastaa koko kropan joka kerta.

On niin mielikuvitukseton olo että saatan tehdä tuon ironjohnin treenin tänään. Ohjeistetusta poiketen teen punnerrukset kämmenien irrotuksella lattiasta. 14 min vaikuttaa kohtuu hyvältä ajalta.

On niin mielikuvitukseton olo että saatan tehdä tuon ironjohnin treenin tänään. Ohjeistetusta poiketen teen punnerrukset kämmenien irrotuksella lattiasta. 14 min vaikuttaa kohtuu hyvältä ajalta.

Kokeile ihmeessä, ihan messevä wodi. Tuota mun etanamaisen hidasta aikaa osittain selittää se, että me kirmattiin itseasiassa noin 130m, ja matkalla oli muutamia portaita per suunta. Toinen syy on liian huono kunto :)

Tuosta, tehtyä tuli.
Juoksu oli ohjeen mukainen huntti, mutta se, minkä siinä sain etua annoin hypyissä tasoitusta (Roguen 76cm korkea laatikko) :D
13:51 meni hand release push-upeilla, joutu jakaan lopussa jo vitosiin ku painoi eilinen..
Hyvä ja monipuolinen wod jota on helppo skaalatakkin.
14:08 on kova aika kun siinä on tuo 150m enemmän juoksua, oma 100m meni n.23-27 sekunnin väliin ku vähä kujuilin.

Tuosta, tehtyä tuli.
Juoksu oli ohjeen mukainen huntti, mutta se, minkä siinä sain etua annoin hypyissä tasoitusta (Roguen 76cm korkea laatikko) :D
13:51 meni hand release push-upeilla, joutu jakaan lopussa jo vitosiin ku painoi eilinen..
Hyvä ja monipuolinen wod jota on helppo skaalatakkin.
14:08 on kova aika kun siinä on tuo 150m enemmän juoksua, oma 100m meni n.23-27 sekunnin väliin ku vähä kujuilin.

Kovan ajan teit, hurja ukko. Mulla on vieläkin vähän liikaa painoa tähän touhuun 180cm ja 99 kiloa, haittaa juoksua, mutta on etua voimaosioissa. :) treenaatko muuten omaksi iloksi, vai kisaatko?

Jep, vähä ehkä liikaa mutta kyllä moni kovakin vaan sen 90-95 kiloa painaa. Mieluummin vähä liian iso ku liian pieni :D Mä alotin nää crossfitti-touhut vajaa vuosi sitte ku muutin ulkomaille ja yhteisöllisyyden takia tää o hyvä laji saada uusia tuttuja;yksin treenaaminen ei kiinnostanut. Ekat kisat tuli käytyä reilu viikko sitte, katotaan koska on seuraavat, aika aloittelijahan mä olen. Noi kisat sattu hyvin ku oli uuden boxin avajaisskabat. Jengiä enimmäkseen täältä, Münchenistä ja Sveitsin Baselista.

nii missäs sä reenailit,saksassa jossain?

Jokaisella alkavalla minuutilla 20 min
5x Maastaveto
5X Raakarive (maasta tai riipusta)
5x Thruster

Ei kannata ahnehtia painoissa,käy hyvin vittumaiseksi hyvin äkkiä

tää kuullostaa kokeilemisen arvoselta, pohdin että millaseen luokkaan sitä painot pitäis skaalata

Mä ainakin luulen tietäväni vastauksen, mutta treenaako "crossfittaaja" yläkroppaa ikinä penkkipunnerruksella? Itse en voi sanoa harrastavani crossfittiä, vaikka joskus noita metconeja sun muita tulee tehtyä, mutta koen pysty- ja vauhtipunnerrukset mielekkäämmäksi kuin penkkaamisen. (Ja kyllä, tiedän, että liikkeillä on eri vaikutukset ja tarkoitukset)

Kyllähän crosfittaajat treenaa yläkroppaa useinkin nimenomaan penkkipunnerruksella. Oletko saanut jostain sellaisen kuvan, että näin ei olisi?

Kyllähän crosfittaajat treenaa yläkroppaa useinkin nimenomaan penkkipunnerruksella. Oletko saanut jostain sellaisen kuvan, että näin ei olisi?
Sellanen kuva on vähän jääny. Jotain pätkiä nähny crossfittaajien penkkaamisesta, ja niissä on tekniikat ollu niin pisin vittua, että kuvittelin sen olevan vähemmän suosittu liike.

Yhdessä youtube-pätkässä Mikko Salo kertoi penkkaavansa oliko harvemmin ku kerran kuussa ja toinen joka siinä oli, olisko ollut Froning (nyt tuli mutulla, joku kova kuitenki) n. kerran kuussa. Eli ei noi huiput vaikuttaisi paljon penkkaavan, Salo muun muassa mainitsi pystypunnertavansa paljon enemmän.

Linkki Mikon punnerteluun, en nyt töissä voi katsella ja kuunnella sen tarkemmin mitä jauhavat:
CrossFit - Mikko Salo's Training: The Bench Press - YouTube

Huippujen kohdalla asia on varmastikin usein näin, mutta harrastajat tekevät ainakin oman käsitykseni mukaan melko usein myös penkkiä. Toki jos vertaa normaaliin pakkotoistolaiseen niin penkkikerrat ovat harvassa.

Omien kokemusten perusteella sanoisin että ne, jotka kilpailee, ei penkkaa juurikaan. On niin paljo tärkeämpiäkin asioita joita pitää hioa.

Edit. Mä penkkaan n. kerran viikossa koska tykkään siitä.

Yhdessä youtube-pätkässä Mikko Salo kertoi penkkaavansa oliko harvemmin ku kerran kuussa ja toinen joka siinä oli, olisko ollut Froning (nyt tuli mutulla, joku kova kuitenki) n. kerran kuussa. Eli ei noi huiput vaikuttaisi paljon penkkaavan, Salo muun muassa mainitsi pystypunnertavansa paljon enemmän.
Dan Bailey

Froning sanoo yhellä videolla penkkaavansa "nykyään noin kerran viikossa,kapealla otteella"

itse penkkailen yleensä noin joka toinen viikko,oteleveyttä vaihdellen.
Punnerrukset pään yläpuolelle on mun heikkous,ja yleensä keskityn niihin

tää kuullostaa kokeilemisen arvoselta, pohdin että millaseen luokkaan sitä painot pitäis skaalata

itse tein tosiaan 40kg,ja hapotti.
videolla mistä tän treenin bongasin (en tosin löytäny sitä äsken enää) porukoiden painot tais olla 40 ja 60 kg välillä,tän ei oo tarkotus olla voimatreeni,toistoja tulee kuitenkin 300 :D

Back
Ylös Bottom