Crossfit

Meta title: 💥 CrossFit – Kovaa, kovempaa, kokonaisvaltainen 💥

Meta description: Räjähtävää voimaa, sykettä kohottavia metconeja ja toiminnallista treeniä, joka haastaa koko kropan joka kerta.

Sori tyhmä kyssäri, mutta miten toi samqqa:n linkittämä ohjelman runko (joka on mun mielestä pirun hyvä) on crossfittiä? Siis jos conditioningina tekee wodin (2 krt vko) eikä esim. intervallijuoksua niin se ois sit niinq crossfittiä? Siis ohjelma on mitä loistavin, mutta mun mielestä tosta ei saa millään crossfittiä, vaikka tekis wodin kaksi kertaa viikossa...

Voima ja conditioningin yhdistelmä, samaa kuin monien lajien treenit. Crossfittinä on nyt vaan saatu myytyä perus pulliaisillekin.

Sori tyhmä kyssäri, mutta miten toi samqqa:n linkittämä ohjelman runko (joka on mun mielestä pirun hyvä) on crossfittiä? Siis jos conditioningina tekee wodin (2 krt vko) eikä esim. intervallijuoksua niin se ois sit niinq crossfittiä? Siis ohjelma on mitä loistavin, mutta mun mielestä tosta ei saa millään crossfittiä, vaikka tekis wodin kaksi kertaa viikossa...
Kyllähän tuo alkuperäinen ohjelma on rakennettu voimareenin ympärille. Viilasin omalla kohdalla sitä painotusta omien heikkouksien vahvistamiseen, eli mukana on enemmän tabata-hikijumppia, juoksua ja kehonpainoreenia ja kaikkea näitä + voimaa sekasin. Tuohon ko. esimerkkiin on todella tarkasti rustattu toisto- ja sarjamäärät ym. mutta tärkeä pointti on vetää erilailla kuormittavia sekä eri ominaisuuksia kuormittavia reenejä. Koin että minulla on hyvä olla jonkinlaiset raamit (tuo ohjelma voimareenin osalta + conditioning / kehonpainoreeni) joiden sisällä sen päivän reenit toteutetaan. Mutta eihän sitä kuitenkaan, ja varsinkaan alussa tarvisi näinkään vaikeaksi tehdä, pääasiahan on että hiki lentää ja kroppa saa runtua.

Onko joku tehnyt jonkinlaista crossfit -treeni viikko-ohjelmaa tai sekoitusta puntin kanssa. Se mikä minua hämää niin crossfit -treenejä on vaikka millä mitalla mutta sellaista perinteistä ma - selkä, ke - rinta, pe - jalat tyyppistö ohjelman jakoa en ole missään nähnyt. Kova halu olisi alkaa sotkimaan crossfit -treenejä puntin kanssa.

Kokonaisen artikkelin kirjoitin juurikin tästä aiheesta ProBody 1/2012 -lehteen.

- - - Updated - - -

Ihan toiseen asiaan...

Onko CrossFit SM 2013 -kisoista jotain tietoa jossain, missään?
Olen googletellut, mutta erinäisistä blogiteksteistä löytyy vaan ohimennen mainintoja, että tammikuussa ehkä olisivat??
Onko siis tarkempaa päivää tai paikkakuntaa jo tiedossa?

Kokonaisen artikkelin kirjoitin juurikin tästä aiheesta ProBody 1/2012 -lehteen.

- - - Updated - - -

Ihan toiseen asiaan...

Olen googletellut, mutta erinäisistä blogiteksteistä löytyy vaan ohimennen mainintoja, että tammikuussa ehkä olisivat??

Alkuvuodesta joo, mutta paikka on vielä avoin.

- - - Updated - - -

Ihan toiseen asiaan...

Crossfit Games:in mukaan helmikuun 22. - maaliskuun 25. olis openit. Käsittääkseni kattaa kaikki maat.

joo openiin voi osallistua kuka vaan kun maksaa osallistumismaksun,olikohan jotain 10 taalaa.
siitä sitten oman alueensa 60 parasta pääsee karsintakisoihin

Nyt olis bodareillekin tuttuja liikkeitä,mun tän päivän WODi napattu Crossfitfootball.com

1x Penkkipunnerrus 90% maksimista
1x Kulmasoutu 110% PENKIN maksimista
3x Kulmasoutu 110% penkin maksimista
5x Kulmasoutu 110% penkin maksimista

5 kierrosta aikaa vastaan

Nyt olis bodareillekin tuttuja liikkeitä,mun tän päivän WODi napattu Crossfitfootball.com

1x Kulmasoutu 110% PENKIN maksimista
3x Kulmasoutu 110% penkin maksimista
5x Kulmasoutu 110% penkin maksimista

5 kierrosta aikaa vastaan

En halua edes ajatella miltä tekniikka näyttäisi, kun yrittäisin tehdä kulmasoutua 5 x 180kg.. tai edes 1 x 180kg ?!?

:face:

porukat oli tuolla saitillakin vähä että ei vitussa :D ja kaikenhan voi aina skaalata alaspäin,niinkuin suurin osa oli tehnykkin.itse oon niin paljon parempi soutamaan kuin punnertamaan että tää oli ihan ok,mitä nyt pidon kanssa oli vähän ongelmia

The Bear Complex:

1. Power Clean
2. Front Squat
3. Push-Press
4. Back Squat
5. Push-Press

Koko sekvenssi on siis yksi toisto. Eli rivella paino rinnalle. Taman jalkeen kyykataan alas ja tullaan rajahtavasti ylos ja nostetaan tanko suorille. Tanko suorilta niskan taakse. Yksi takakyykky, josta rajahtavasti ylos ja tanko takas suorille. Taman jalkeen tangon voi laittaa maahan.

Tarkoituksena on pystya tekemaan seitseman tallaista toistokierrosta putkeen tietylla painolla lepaamatta valissa. Toisin sanoen tanko tiputetaan kontrolloidusti maahan kohdan (5) jalkeen ja aloitetaan uusi kierros heti alusta. Tassa haetaan maksimipainoa, jolla voi nuo seitseman rundia tehda putkeen, ts. jos menee seitseman rundia, niin eikun lisaa painoa tankoon ja uusi yritys parin minuutin levon jalkeen. Tavoite saada tehtya seitseman kierrosta lapi mahdollisimman kovilla raudoilla. Happea ei saisi ottaa esim. ennen takakyykkya kuin korkeintaan pari sekuntia kierroksen aikana.

EDIT: Tastakin on naemma video (rivet voisivat kylla olla hiukan rajahtavampia): http://media.crossfit.com/cf-video/CrossFit_TheBear.mov

Bear Complex aikaa vastaan

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Naurettava wod niin kuin useimmat noista, punnerrus ja ehkä rinnallevedotkin 10 x rankempia kuin tuo kyykky.
Aina näissä yhdistetyssä liikkeissä käy näin eli yhdistetään helvetin heikkoja liikkeitä helvetin vahvoihin jolloin esim. jalat eivät saa tuosta mitään harjoitusta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kyllä meillä päin Bear Complex on tehty aina niin, että seitsemän kierrosta rive-etukyykky-vauhtipunnerrus-takakyykky-vauhtipunnerrus-settiä tehdään viisi sarjaa per kierros ja kädet irti tangosta vain silloin, kun laitetaan lisää painoa kierrosten välissä.

Kyllä meillä päin Bear Complex on tehty aina niin, että seitsemän kierrosta rive-etukyykky-vauhtipunnerrus-takakyykky-vauhtipunnerrus-settiä tehdään viisi sarjaa per kierros ja kädet irti tangosta vain silloin, kun laitetaan lisää painoa kierrosten välissä.

no tuskimpa tuota on kukaan aikaisemmin aikaa vastaan tehnykkään,ja tuokin tais olla sellainen exhibition-juttu.
bear complexissahan tosiaan normaalisti tehdään se seitsemän toistoa viisi kierrosta (30 toistoa yhteensä) mahd.isolla painolla,ja tuossa tehtiin se 30 mahd.nopeasti

punnerrus ja ehkä rinnallevedotkin 10 x rankempia kuin tuo kyykky.
.

onko joku jotain muuta väittänyt?

Punapaitainen näyttää huijaavan ainakin osassa toistoja sen verran, että tekee riven suoraan kyykkyyn eikä ensin selvästi raakana vetona

Naurettava wod niin kuin useimmat noista, punnerrus ja ehkä rinnallevedotkin 10 x rankempia kuin tuo kyykky.
Aina näissä yhdistetyssä liikkeissä käy näin eli yhdistetään helvetin heikkoja liikkeitä helvetin vahvoihin jolloin esim. jalat eivät saa tuosta mitään harjoitusta.

Ei yhdellä tangolla tehdyt kompleksit voi olla tasapuolisia suorittavien lihasryhmien kesken. Crossfitissa ei vieläkään "treenata lihaksia", vaan suoritetaan liikeyhdistelmiä aikaa vastaan.

Ei yhdellä tangolla tehdyt kompleksit voi olla tasapuolisia suorittavien lihasryhmien kesken. Crossfitissa ei vieläkään "treenata lihaksia", vaan suoritetaan liikeyhdistelmiä aikaa vastaan.

Joka on jotenkin kehittymisen kannalta järkevää?

Muutenkaan kun näissä ei ole kovi helppo noudattaa progressiivisuutta niin ovat ilmeiseti vain kilpailu tarkoituksiin.
Varsinainen treeni suoritetaan sitten järkevämmin.

Muutenkaan kun näissä ei ole kovi helppo noudattaa progressiivisuutta niin ovat ilmeiseti vain kilpailu tarkoituksiin.
Varsinainen treeni suoritetaan sitten järkevämmin.

Niin minä sen käsitän. Kehitys näkyy sitten parantuneena aikana (nopeampi yksittäinen suoritus, esim. juurikin tuo kyykky) tai vastaavasti suurempina painoina samassa ajassa.

^näitä asioita voi välillä ajatella muutakin kuin bodauksen kannalta...

Minähän crossfittaan jatkuvasti, siis treenaan niin että anaerobinen lihaskestävyys/nopeuskestävyys on tähtäimessä, hapottavia sarjoa mahdollisimman isoilla painoilla ja vauhtileikittelyä maastossa juosten, HIIT:iä ja mäkijuoksuvetoja, jätän vaan wodit muille crossareille :)

Punapaitainen näyttää huijaavan ainakin osassa toistoja sen verran, että tekee riven suoraan kyykkyyn eikä ensin selvästi raakana vetona

dave castro tais sanoa siinä videolla että harjoitusta julistaessaan että squat clean.virallinen kompleksi powerina toki.
todella mukava harjoitus tuo bear complex muuten,suosittelen kaikille :D

Back
Ylös Bottom