Crossfit ohjelma

On alkanut toi crossfit kiinnostamaan. Mutta löytyykö hyviä crossfit treeniohjelmia suomeksi? vinkkejä kiitos.
Crossfit.com-on aikamoisen sekava sivusto...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tsekkaapas crossfithelsinki.com sivut. Sieltä löytyy jonkunmoisia ohjelmia, on käsittääkseni ihan joka päivälle vaihtuva ohjelma..

Mene crossfit.com - sivuille, klikkaa etusivun vasemmalta puolelta FAQ-kohtaa, mene siellä kohtaan 4. WOD ja siitä alakohtaan 4.6: "Are there any downloadable files or lists of workouts?", siitä klikkaat linkkiä, jonka kautta pääset jonkin foorumiin, klikkaat heti ensimmäisessä viestissä olevaa linkkiä, jonka kautta pystyt lataamaan tiedostona yhen kaverin yhteen kokoamia crossfit - treenejä. Treenejä oli noin parinkymmenen sivun verran (englanniksi tosin), mutta etköhän pärjää.

Itse olen nyt treenaillut crossfit - tyyppisesti pari kuukautta, ja voin sanoa, että hitto on kivaa! :rock:

Hyviä treenejä!

Offtopic mutta Crossfit-leuanvedot on ihan helvetin typerän näköisiä. Varmasti latsit kehittyisivät paremmin ilman helvetinmoista heiluntaa, sen näköisiä ainakin youtube-pätkissä nämä vinkuheinäheilurit, jotka tämän tyyppisiä leukoja harrastavat.

Mene crossfit.com - sivuille, klikkaa etusivun vasemmalta puolelta FAQ-kohtaa, mene siellä kohtaan 4. WOD ja siitä alakohtaan 4.6: "Are there any downloadable files or lists of workouts?", siitä klikkaat linkkiä, jonka kautta pääset jonkin foorumiin, klikkaat heti ensimmäisessä viestissä olevaa linkkiä, jonka kautta pystyt lataamaan tiedostona yhen kaverin yhteen kokoamia crossfit - treenejä. Treenejä oli noin parinkymmenen sivun verran (englanniksi tosin), mutta etköhän pärjää.

Itse olen nyt treenaillut crossfit - tyyppisesti pari kuukautta, ja voin sanoa, että hitto on kivaa! :rock:

Hyviä treenejä!

Olisko ollut vaan helpompi laittaa linkki tuonne, eikä selittää polkua esseen verran?

http://board.crossfit.com/showthread.php?p=426488#post426488

Mutta kiitos jokatapauksessa.

Olisko ollut vaan helpompi laittaa linkki tuonne, eikä selittää polkua esseen verran?

http://board.crossfit.com/showthread.php?p=426488#post426488

Mutta kiitos jokatapauksessa.

Olisi varmasti ollutkin, mutta jostain syystä tämä kannettavani ei sitä linkkiä suostunut postaukseeni pistämään, joten ajattelin sitten vaikeamman kautta tehdä tämänkin.

Ja noista leuoista. Crossfitin sivuillahan noi "kippileuat" (eli epämääräiset heilumisleuat) perustellaan sillä, että aikaa kuluu vähemmän, jolloin saavutetaan se, että työtä pystytään tekemään enemmän vähemmässä ajassa. Ajan mittaaminen kuuluu kuitenkin melkein jokaiseen crossfit - treeniin. Kippileuat kuulemma aktivoivat myös hyvin vatsoja, koska koko kroppa on mukana liikkeessä. Tiedä sitten... Olen itse ainakin tehny leuat normaalilla tyylillä, toisaalta minulla ei tuollaisia kippileukoja olisi mahdollisuutta tehdäkään...

Offtopic mutta Crossfit-leuanvedot on ihan helvetin typerän näköisiä. Varmasti latsit kehittyisivät paremmin ilman helvetinmoista heiluntaa, sen näköisiä ainakin youtube-pätkissä nämä vinkuheinäheilurit, jotka tämän tyyppisiä leukoja harrastavat.
Enpä tiedä, miten typerän näköiseltä näytän treenatessa, mutta tarkoitukseni on pääasiassa kasvattaa työtehoani, eikä latseja. Niiden kasvattamiseen löytyy varmasti tehokkaampiakin vaihtoehtoja.

Enpä tiedä, miten typerän näköiseltä näytän treenatessa, mutta tarkoitukseni on pääasiassa kasvattaa työtehoani, eikä latseja. Niiden kasvattamiseen löytyy varmasti tehokkaampiakin vaihtoehtoja.

Totta. Crosfittia ei ole tarkoitettu ensisijaisesti lihasten kasvattamiseen, vaan mahdollisimman tasapainoisen kropan luomiseen, jossa mikään ominaisuus (voima, kestävyys, räjähtävyys jne.) ei ole parempi, ei ainakaan paljon, kuin toinen. Tiedostin nämä asiat ennen kuin aloitin crossfit-treenailun. Myös muut saisivat tiedostaa sen, ettei tätä olekaan tarkoitettu minkään über-isojen jalka-rinta ja selkälihaksien kasvattamiseen, ennen kuin rupeavat arvostelemaan ja heittämään typeriä kommentteja.

kiitos kommenteista ja linkistä entenkin Hasselhofille. :)

pitänee alkaa kokeilemaan tota crossfittia, kun on toi treenaus ollut vuosien ajan niin samoihin kaavoihin jämähtänyttä...

Kah, Tampereella alkaa treenit tammikuussa. Sanovat tuolla nettisivuilla että treenit soveltuvat kaikille kuntotasosta riippumatta. Vähän mietityttää silti että kuinkahan oikein äijän kävis tuolla kun on saanut itsensä oikein todella rapakuntoon... Kannattaako mennä edes kokeilemaan? Esim. tuo yllä mainittu treeni näyttää täysin käsittämättömän naurettavan kovalta.

Kah, Tampereella alkaa treenit tammikuussa. Sanovat tuolla nettisivuilla että treenit soveltuvat kaikille kuntotasosta riippumatta. Vähän mietityttää silti että kuinkahan oikein äijän kävis tuolla kun on saanut itsensä oikein todella rapakuntoon... Kannattaako mennä edes kokeilemaan? Esim. tuo yllä mainittu treeni näyttää täysin käsittämättömän naurettavan kovalta.

Älä mieti tuollaisia, vaan hyppää täysillä mukaan! Crossfit sopii kaikille iästäkin riippumatta, tarpeen tullen noita reenejä pystytään skaalaamaan, eli tekemään sun kuntotasoa vastaavaksi. Otetaan esimerkiksi ylläoleva treeni. Tarpeen tullen tuossakin treenissä voidaan skaalata toistomäärät pienemmäksi, esim. 50 toistoon, tai 40 toistoon, tai 60 toistoon, ihan mikä toistomäärä tahansa. Voit myös mielesi mukaan pitää taukoja niin monia kuin haluat, missä kohtaa haluat. Vain loppuaika ratkaisee. Kyllä se kunto siitä sitten nousee kohisten! Crosfittia pystyy tekemään myös ihan kotona ja ilman minkään näköisiä laitteita, kunhan pidät huolta, että sinulla on edes jonkin näköinen paikka, missä voi vetää leukoja ja dippejä. Levytanko olisi tietenkin vain plussaa.

Hyviä treenejä!

E: Ja tuolta Crossfitin sivuilta löytyykin iso määrä erilaisia treenejä, linkki on annettu tämän topikin ensimmäisellä sivulla, joten sieltä vain valitsemaan, jos haluat tehdä itsenäisesti treenejä, tai vastaavasti seurata crossfitin sivuilta päivän treenejä ja tehdä sen mukaan.

Kyllä ton voi jaksottaa että teet 10 jokaista ja sen toistat 10 kertaa..

Rupesin miettimään crossfit harjoittelua kuntopiiri harjottelun tilalle,olis vähän monipuolisempaa. Ja juurikin nuo kuntopiiri tyyppiset ohjelmat kiinnostaisi kovasti..

http://crossfithelsinki.com/ tuosta etusivulta näykyy aina päivän harjoitus ja siitä tekemään. Ainoo vaan, että noita vehkeitä, esim renkaita yms voi olla aika harvalla salilla, mutta mielikuvituksella saa aika hyvän treenin aikaseks. Esim noi boksihypyt mitä on välillä voi korvata hypyillä penkkipunnerruspenkille jne.

Tässä on skaalausapua:
http://www.crossfitbrandx.com/index.php/forums/

Ja kysymys, miten olette normi WOD:ssa nuo tauotukset tehneet jos on esim. 3 rounds for time -tyyppinen treeni?
Itse olen aina kierroksen jälkeen oottanut, että syke laskee aerobiselle alueelle ja sitten vaan uutta kierrosta kehiin.

Tässä on skaalausapua:
http://www.crossfitbrandx.com/index.php/forums/

Ja kysymys, miten olette normi WOD:ssa nuo tauotukset tehneet jos on esim. 3 rounds for time -tyyppinen treeni?
Itse olen aina kierroksen jälkeen oottanut, että syke laskee aerobiselle alueelle ja sitten vaan uutta kierrosta kehiin.
Siis Crossfitin tarkotushan on "kilpailla" eli ei mitään taukoja tai ehkä vasta sitten kun et enää jaksa esim leukoja vetää niin pidät niin pitkän tauon että taas jaksat.

Suomessa toimii tällä hetkellä kolme virallista CF-salia, Helsingissä, Tampereella ja Porissa.
Kaikilla on nettisivut, joihin päivitetään WOD, päivän treeni yms. juttuja.

Itse seuraan yleensä päivittäin pääsivun lisäksi nuo kaikki ja poimin parhaat ideat käyttöön, vaikka pääasiassa seuraankin pääsivun ja/tai CF Porin treenejä. Jotenkin minusta nuo Porin treenit on parhaat, mutta tuo lienee myös hiukan makuasia.

Nuo kippi/perhosleuat on kaksipiippuinen juttu. Toisaalta mahdollisimman nopeasti liikkeet tekemällä treenin teho tietysti kasvaa, mutta itse ainakin pyrin pitämään tekniikat suhteellisen siisteinä, vaikkakin ajan kustannuksella.
Jos oikein CF-kisailijaksi haluaa, on noiden leukojen ja dippien yms. mahdollisimman nopea ja tehokas suoritus kaiken a ja o. Mutta saahan siitäkin mittarin itselle kun tekee aina tekniikat samalla tavalla, jolloin ajat ovat vertailukelpoiset itselle. Noiden CF-hirviöiden aikoihin ei tavan treenarilla ole useinkaan asiaa, mutta pitää siinä kohtaa muistaa että ne treenaa nimenomaan nuo ajat silmälläpitäen, noista treeneistä saa hyvän paketin vaikka tahti olisikin rauhallinen.

Ja mitä huonompi kunta aloittaessa, sen nopeammin se nousee juuri tuollaisilla treeneillä. Eikun muscle uppeja treenaamaan.

Siis Crossfitin tarkotushan on "kilpailla" eli ei mitään taukoja tai ehkä vasta sitten kun et enää jaksa esim leukoja vetää niin pidät niin pitkän tauon että taas jaksat.
Toisaalta tossa Saattohoidon esittelemässäkin tavassa tehot kasvaa koko ajan kun kunto kohenee ja syke palautuu nopeammin eikä nouse enää niin korkealle, joten liekö tällä väliä tavalliselle kuntoilijalle tai cf:ään totuttelevalle. Edellytyksenä tietty, että kirjaa kokonaiskeston ylös vaikka taukoja pitääkin, jotta kehitystä voi seurata. Eihän treeni toki enää ole 100% puhdasta crossfittiä, mutta jotain sitä muistuttavaa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom