Criss Angel, jenkkimaagikko + taikatemppujen spoilaamista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Maddoxx
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ja David Blaine ei muka käytä kameratrikkejä ja näyttelijöitä:anssi:
taitavia tyyppejä joka tapauksessa.

hienoa hommaa taikuus on. itsekkin vuoden päivät treenaillut kaikenmaailman temppuja ja kyllä ihmiset on välillä ihan äimänä katsoo näitä juttuja:hyper:

joo en sanonu että ei blane käyttäis trikkeijä tai näyttelijöitä, sanoin vain että on parempi :eek:

Tv:stä ku noita temppuja kahtoo, niin on se pakko todeta että en usko ennen ku omalle kohalle sattuu.

Tietääkös joku mistä löytyis pätkiä, missä paljastetaan taikatemppuja. Joskus tuli tvstä sarja jossa "ex-taikurit" näytti ääni möreänä ja huppu päässä taikatemppujen salat.

Joskus tuli tvstä sarja jossa "ex-taikurit" näytti ääni möreänä ja huppu päässä taikatemppujen salat.
Breaking the Magicians' Code: Magic's Biggest Secrets Finally Revealed
Toi taisi olla sarja. Katoin itekin mielenkiinnolla. Oppipahan ainakin, että mihinkään esineeseen tai avustajaan/yleisön joukosta valittuun ei pidä luottaa.

Tv:stä ku noita temppuja kahtoo, niin on se pakko todeta että en usko ennen ku omalle kohalle sattuu.
Mulleppa onkin sattunut :)
Tapasin Jazzeilla erään Kerimäkeläisen taikurisällin, joka teki kyllä ihan hulluja temppuja. Esim. tämäntapaisen voodoojutun: http://www.youtube.com/watch?v=DXNhRDcCGKE

Heppu pisti kaverini seisomaan n. 7m päähän minusta kädet korvilla ja silmät kiinni. Sitten tuli taakseni ja koski kaksi kertaa olkapäähäni. Menimme kysymään kaveriltani tunsiko hän mitään ja kyllä, hän tunsi nuo samat kaksi kosketusta jotka taikuri minulle teki vaikkei taikuri koskenut häneen missään vaiheessa :eek: Paikalla oli vielä yleisöäkin.

Korttitempussa taikuri pyysi minua valitsemaan kortin pakasta. Otin kortin, katsoin mikä se on ja tungin takaisin pakkaan. Sain vielä sekoittaa pakan moneen kertaan itse. Sitten taikuri pyysi minua hakemaan valitsemani kortti pakasta. Sitä ei ollut siellä vaikka kuinka katsoin. Kortti löytyi sitten perseeni alta ja toisella kerralla tyhjästä olutpullossa, jossa oli kokoajan paperimuki päällä.

Eikä noissa mitään taikuttaa ole eikä kukaan taikuri niin ole ikinä väittänytkään. Taitavia illuusioita ja temppuja joihin liittyy kaikkea sorminäppäryydestä psygologiaan ja hypnoosiin.

Linkki taikurin sivuille :) http://www.omasaitti.com/conjurer

edit: Ja kaikki aina luulevat tietävänsä miten temput tehdään. Tempuissa on aika usein vähän yllättävämpi ratkaisu. En siis itse mitään osaa :) Sai sälli käännettyä vielä ranteensa 360 astetta ympäri ja onnistui arvaamaan mitä korttia ajattelin kysymällä. Minun piti vastata joka kysymykseen "ei".

e2. Sorminäppäryyttä http://www.youtube.com/watch?v=Av5eHCQzDTQ

Tuotapa tuskin tapahtuu, koska Angel ei itsekään väite tekevänsä ihmeitä (joskin moinen vihjailu kuuluu esitykseen), vaikka kannattajansa ja muutama hörhö näkee ihmeitä ja magiaa. Trikkikuvat taas ovat ihan eri asia kuin kunnon taikuus. Varsinaisia ihmemiehiä on ne tyypit jotka sanovat temppujen olevan noituutta tai ihmeitä.

Minusta sellaiset 'taikatemput' on ihan hauskoja, jotka perustuu sorminäppäryyteen tai johonkin kikka-kepposteluun. Sen, mitä puolitoista jaksoa katsoin Angelin touhuja, osa tempuista oli niin mahdottomia (mummon sormus löytyy jääpalan sisältä, voodoo yms.), että 'bystanderit' ovat pakosti olleet näyttelijöitä ja temput lavastettuja. Menee koko homma vähän :zzzz:

Ainakin teoriassa keksin miten tuo "voodoo" homma olisi ihan mahdollinen random avustajilla. Tosin tuota levitaatiota en keksi vaikka olisi kuinka oma avustaja mukana?

Ekan postin toinen linkki, jossa nainen menee kahtia.

Ruumiinrakenteesta näkee selvästi, että kyseessä on kääpiö.

Sitä en tiedä miten käytännössä juttu saadaan onnistumaan.

Sai sälli käännettyä vielä ranteensa 360 astetta ympäri ja onnistui arvaamaan mitä korttia ajattelin kysymällä.

Hehe... tuolla saa tienattua hyvin rahaa kunhan kaverit on ottanu vähän vettä vahvempaa. Youtubessa on tuostakin video, että miten tehdään

Ekan postin toinen linkki, jossa nainen menee kahtia.

Ruumiinrakenteesta näkee selvästi, että kyseessä on kääpiö.

Sitä en tiedä miten käytännössä juttu saadaan onnistumaan.

Kääpiö tai jalaton. Mut onhan toi kahtia-revitys jo tehtykin hieman humoristiseksi. Odotin jo, että Hra Angel mumisee ja heiluttelee käsiään ja vammainen nainen kiipeää uudelleen akrobaatti-kaverinsa harteille. simsalabim!

Miks vitussa se yläosa lähtee pyyhältään pitkin puistoa?!

Ainakin teoriassa keksin miten tuo "voodoo" homma olisi ihan mahdollinen random avustajilla. Tosin tuota levitaatiota en keksi vaikka olisi kuinka oma avustaja mukana?

joop no toi levitaatio juttu onnistuu ku photoshopataan tangot/ketjut pois... ja tän takii toi kris ankeli ei oo kovin suuressa huudessa muiden illuusionistien silmissä..

joop no toi levitaatio juttu onnistuu ku photoshopataan tangot/ketjut pois... ja tän takii toi kris ankeli ei oo kovin suuressa huudessa muiden illuusionistien silmissä..

Sitten saakin olla jo reilusti maksettuja kavereita mukana kun viimekin jaksossa oli aika paljon porukkaa ympärillä. Tosin kuten jo aiemmin sanoin niin sitten menee överiksi kun tietokoneita käytetään, vaijerit ja muut on ok kuhan ne osataan piilottaa "perinteisin" konstein. Jos haluan nähdä efektejä katson mieluummin matrixin.

Mun tapauksessani kaveri oli ihan yksin. Vain minä ja kolme kaveriani seisoivat nurmikolla.

En jaksa arvailla enää noita, kun ovat ihan mahottomia :D Livenä ihan perkeleen hauskoja.

Heppu pisti kaverini seisomaan n. 7m päähän minusta kädet korvilla ja silmät kiinni. Sitten tuli taakseni ja koski kaksi kertaa olkapäähäni. Menimme kysymään kaveriltani tunsiko hän mitään ja kyllä, hän tunsi nuo samat kaksi kosketusta jotka taikuri minulle teki vaikkei taikuri koskenut häneen missään vaiheessa :eek: Paikalla oli vielä yleisöäkin.

Yhden vastaavan tempun näin paljastettuna.

Se meni sillä tavalla, että asetettuaan nämä kaksi tyyppiä erilleen ja tehdessään lähtöä tämän kuuroksi ja sokeaksi tehdyn sällin luota taikuri tekee joitain näyttäviä visuaalisia hämäyksiä toisella kädellään ja toisella koputtaa kaksi kertaa olkapäähän. Sen jälkeen hän siirtyy ripeähkösti tämän "oikeasti" taputettavan luo ja taputtaa häntä kahdesti olalle. Tämä toinen sälli kun ei tarkkaan tiedä, milloin taikuri on oikeasti koputtanut, ajattelee, että no ihan äskettäinhän mä ne tunsin ja kertoo hämmästyneenä tunteneensa kaksi taputusta. Onnistuu showmieheltä.

Psykologialla, hypnoosilla ja showmiehen elkeillä kaiken maailman ihmeitä tekevä Derren Brown on muuten myös aika helmi.

Yhden vastaavan tempun näin paljastettuna.
Vaikuttaisi aikas järkevältä selitykseltä. Pitää muuten kysyä siltä taikurilta oletko oikeassa :D Vastaakohan. Lähes kaikkiin temppuihinhan liittyy juuri tuo huomion saaminen muualle. On ne taikurit vekkuleita :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom